Bάσεις σχεδιασμού (μια πολύ μικρή εισαγωγή).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Advertisements

ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΗΕΤΑΙΡΕΙΑΗΕΤΑΙΡΕΙΑ 1.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
3. Η διαδικασία σχεδιασμού. Κάθε σχέδιο περνάει δύο καταστάσεις που το καθορίζουν. Α) την δημιουργική διαδικασία Β) την διαδικασία λύσης του προβλήματος.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Στρατηγική design στις επιχειρήσεις θανάσης μπάμπαλης
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΤΟΜΕΣ.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Ασφαλείς Μετακινήσεις: ο ακρογωνιαίος λίθος των απόψεων της Διεθνούς Οδικής Ομοσπονδίας (IRF) για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Δρ Χάρης Ευδωρίδης,
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ – ΟΡΓΑΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ
ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ. Πιθανά σημεία προβληματισμού: Πώς μετέφερε αρχικά την τροφή του ο προϊστορικός άνθρωπος και ποιες δυσκολίες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΡΕΗ ΥΓΡΗ ΑΕΡΙΑ ΡΕΥΣΤΑ
ΤΟΜΕΣ.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ © 2004 Δράσεις, Πρότυπα & Τεχνολογικές λύσεις για την ανάπτυξη Συστημάτων Διαχείρισης Δικαιωμάτων (DRMs) Σπύρος Ν. Νικολόπουλος.
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
ΨΗΦΙΑΚΗ & ΕΓΧΡΩΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Εργονομία Η Εργονομία μελετά τις μεθόδους με τις οποίες σχεδιάζονται οι διάφορες συσκευές , τα εργαλεία και οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος καθώς.
Μπόλαρη Αγγελικη(1451) Επιβλέπων Βολογιαννίδης Σταύρος ΑΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Σέρρες 2013.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Διάλεξη 9 η ( ) Καινοτομία στον τουρισμό: Από την θεωρία στην πράξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Αλληλοεπιδράσεις οπτικών στοιχείων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Γραφιστικός Σχεδιαμός
Διαδικασία σχεδίασης τομών
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εννοιολογική Ανάπτυξη Μέρος Β
ΠΩΣ; ΠΟΙΟΣ; ΠΟΥ; ΠΟΤΕ; ΓΙΑΤΙ; ΤΙ ΚΑΝΕΙ; Ο ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΥΒΟΣ Αρ. 1
Η τέχνη του δρόμου. Η τέχνη του δρόμου Τι ονομάζουμε τεχνη; Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζεται χρησιμοποιώντας δεξιότητα, εμπειρία.
ελληνογαλλικη σχολη πειραια ο αγιοσ παυλοσ
Σχεδιασμός προϊόντων και υπηρεσιών
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Διάγραμμα Vergnaud Ζαχαρούλα Σμυρναίου
Η έννοια της επιχείρησης
Γραφιστικός Σχεδιαμός
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Σημειολογία και σχεδιασμός
Γενική Φυσική 1ο Εξάμηνο
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Εργασία στην τεχνολογία Θέμα: Κινητό τηλέφωνο
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Bάσεις σχεδιασμού (μια πολύ μικρή εισαγωγή)

Στοιχεία σχεδιασμού Σημείο Γραμμή Καμπυλωτή γραμμή Ευθεία γραμμή Επιφάνεια (επίπεδο 2D) Σώμα λεπτό Σχήμα 3D Σώμα, Όγκος 3D Χώρος Κενός /Γεμάτος

Σημειωτική Η θεωρεία της δημιουργίας, δομής και τρόπου Σημειωτική Η θεωρεία της δημιουργίας, δομής και τρόπου επίδρασης των σημάτων και της ενδεικτικής λειτουργίας. Mορφή. Όταν σχήμα (μορφή, φόρμα) και περιεχόμενο (λειτουργίες, σκοπός, χρηστικότητα) ταυτίζονται μιλάμε για την απόλυτη λύση του προβλήματος. Στην πράξη φυσικά δεν υπάρχει τίποτα απόλυτο. ¨Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια ενότητα, με πράγματα που συνδέονται. Ποιες είναι οι σχέσεις τους; -Ο σκοπός μας οδηγεί στο περιεχόμενο και το περιεχόμενο στην συνέχεια στο σχήμα. Αν ακολουθήσουμε στεγνά αυτόν τον δρόμο τότε συνήθως τα αποτελέσματα είναι τεχνικής μορφής. -Υπάρχει και η αντίστροφη κατεύθυνση: το σχήμα (η διαίσθηση) μας οδηγεί προς το περιεχόμενο. Εδώ έχουμε να κάνουμε περισσότερο με έργα τέχνης.

-Τα σύνορα φυσικά είναι ρευστά. Όταν περιεχόμενο και μορφή συναντηθούν στη μέση τότε έχουμε συνήθως λύσεις από design. -Στο τριαδικό μοντέλο μπορούμε να ταξινομήσουμε τις σχέσεις και τις ποιότητες της φόρμας και του περιεχομένου. Συντακτική Φόρμα Περιεχόμενο Σκοπός Πραγματισμός Σημασιολογία

Συντακτική φόρμα =Σχεδιασμός με διαισθητική διαδικασία. Αισθητική άποψη σχεδιασμού. Αισθητική αντίληψη. Πραγματική φόρμα=Σχεδιασμός με ορθολογιστική, πρακτική διαδικασία. Τεχνική, εκτελεστική άποψη σχεδιασμού. Λειτουργία/προσταγή. Λειτουργική αντίληψη. Σημαντική φόρμα=Σχεδιασμός με διαδικασία συνειρμού (συνδετική). Επικοινωνιακή, πολιτιστική άποψη σχεδιασμού. Σημασιολογία/ Συμβολική. Διανοητική αντίληψη.

Η μορφή των προϊόντων. Η καταγωγή των στοιχείων της: Φόρμα -Νόμοι σχεδιασμού -στοιχεία σχεδιασμού -μέσα σχεδιασμού -συντακτική=φορμαλιστική ποιότητα/σχέση/αναλογία -σημαντική=σημασία/συμφραζόμενα(context)/ενδείξεις/σύμβολα -πραγματική=σκοπός/λειτουργία/πληροφορία -υλικό/χρώμα

Περιεχόμενο -Ιστορία/τοπικισμός, κουλτούρα/συμβατικότητα (convention) -εργασία/ελεύθερος χρόνος,ιδιοτηκότητα/δημοσιότητα -ποιότητα νοήματος -σχέση ανθρώπου/μηχανής -ουτοπία

Σκοπός -Οικονομία: στρατηγική αγοράς -οικολογία: πηγές (πρώτων υλών),ανακύκλωση -τεχνική= κατασκευή, παραγωγή -λειτουργικότητα= πρακτική χρήση.

H αυτόνομη φόρμα δεν παραπέμπει πουθενά Προέρχεται από την συντακτική και ασχολείται μόνο με την πλαστικότητα του ίδιου του αντικειμένου. Η αυτόνομη φόρμα παρέχει καθαρή αισθητική και αυθεντικότητα, και δεν είναι δεσμευμένη στον χρόνο. Η αξιολόγηση είναι μόνο μέσω διαίσθησης εφικτή.

Αυτόνομη φόρμα.

Άποψη πραγματικής. Η πραγματική φόρμα. Η πραγματική φόρμα παραπέμπει πέρα από τον εαυτό της σε λειτουργίες. Η λειτουργικότητα είναι η αρχή της σχεδίασης της δείχνοντας την πρακτική της ποιότητα. Στο παράδειγμα έχουμε μια <<λαβή>> για περιστροφή. Η πληροφορία της περιστροφής διακρίνεται μέσω του στοιχείου άξονα που διαπερνάει το στοιχείο <<μοχλό>>. Sullivan: ”Form follows function”.

Πραγματική φόρμα. Λαβή με εγκοπή για τον δείκτη και κουμπί για τον αντίχειρα.

Άποψη σημαντικής. Συμβολική φόρμα. Συσκευασία για CD-ROM. Aπόκλιση από τον κύκλο για να αποφευχθεί η πραγματική φόρμα και πέρασμα σε συμβολική μορφή <<σταγόνας>>. Ο υπερβολικός τονισμός χρωμάτων και η διάταξη απτικής δομής μέσω ράστερ, είναι προσπάθεια επικοινωνιακής δραστηριότητας για ένα low-tec προϊόν.

Μεταξύ πραγματικής και σημαντικής άποψης. Στήριγμα βιβλίων. -Με τον κυματισμό «S» σπάει η μονοτονία της ευθείας σε ένα προϊόν χαμηλής τεχνολογίας. -Υπολογίζοντας την τεχνική της παραγωγής και εφαρμόζοντας τα κατάλληλα μέσα σχεδιασμού, έχουμε σαν αποτέλεσμα ένα λαμπρό παράδειγμα περάσματος από την επιφάνεια στον χώρο. Είναι το πέρασμα από την δεύτερη στην τρίτη διάσταση.

Αλληλεπίδραση υλικού και φόρμας Αλληλεπίδραση υλικού και φόρμας. Είναι ανοξείδωτο ατσάλι σε φόρμα δαγκάνας (συμβολισμός).

Το Ready-made. Η σούστα/μπρελόκ. Το ready-made κατάγεται από την τέχνη και ο πατέρας του είναι ο Marcel Duchamp (1914: το στεγνωτήριο μπουκαλιών). Είναι αντικείμενα που αποτελούνται από ένα ή πολλά στοιχεία που υπάρχουν ίδη σε μια άλλη τελείως σχέση χρήσης. Αφαιρώντας τα από το κανονικό τους περιβάλλον και μεταφέροντας τα σε ένα άλλο χρηστικό περιβάλλον αποξενώνονται και διασκευάζονται. Στο παράδειγμα μια σούστα μετατράπηκε σε μπρελόκ. Η σούστα έγινε ready-made.

Προσπάθεια μετατροπής από σουρωτήρια σε προστασία ματιών.

Η ουτοπική φόρμα Βοηθάει τον σχεδιαστή στην έρευνα για προϊόντα και φόρμες του μέλλοντος.Το αντικείμενο ασχολείται με τα μέσα μετακίνησης. Είναι ένα είδος μηχανής πτήσης για δύο άτομα με πρότυπο το Jet-ski.

Σχεδιασμός = αλληλεπίδραση ,διαρκής αλλαγή μεταξύ θεωρίας και πράξης. Σκέψη Θεωρία Συλλογισμός Σχεδιασμός Φαντασία Δημιουργικότητα Πράξη Δράση Ενέργεια