ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ. Πιθανά σημεία προβληματισμού: Πώς μετέφερε αρχικά την τροφή του ο προϊστορικός άνθρωπος και ποιες δυσκολίες συναντούσε? Ποια υλικά και ποια εργαλεία νομίζετε ότι είχε στη διάθεσή του και πως φαντάζεστε την πρώτη κατασκευή που έφτιαξε, για να τον διευκολύνει στη μεταφορά της τροφής του στη σπηλιά του? Ποιοι λόγοι οδηγούσαν κάθε φορά σε βελτιώσεις? Τι κέρδιζε κάθε φορά και πως άλλαζε η ζωή του, οι συνήθειες του, η διαχείριση του χρόνου του? Ποιοι λόγοι ανάγκασαν τους ανθρώπους να ειδικευτούν και να συνεργαστούν? Ποια επαγγέλματα χάνονταν και ποια εμφανίζονταν σε κάθε βελτίωση?
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ… Ποια παράλληλα προϊόντα και ποια προϊόντα υποστήριξης δημιουργούνταν στα διάφορα εξελικτικά στάδια; Ποιες ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου καλύπτει το αυτοκίνητο (είδη αυτοκινήτων); Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του σύγχρονου αυτοκινήτου; Ποιες νομίζετε ότι θα είναι οι μελλοντικές βελτιώσεις που θα ακολουθήσουν;
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ,ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ,ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ, ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΧΟ – ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ Να μπορεί να κινηθεί μόνο του για τουλάχιστον 5 μέτρα (μελλοντικές βελτιώσεις-μετατροπές ενέργειας). Διαγωνισμός ταχύτητας (Βάρος,τριβές, τροχαλίες). Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο παιχνίδι (Ψυχαγωγία, ηλεκτρισμός, αυτοσχέδιοι διακόπτες, διαφήμιση, συσκευασία, προδιαγραφές ασφάλειας κ.ά.). Κόστος ( απλοποίηση κατασκευής, εναλλακτικά υλικά, εξοικονόμηση- επαναχρησιμοποίηση ή εναλλακτική χρήση- ανακύκλωση). Διόρθωση – βελτίωση προτύπου. Χρήση- να μπορεί να μεταφέρει…, ( δομές, μηχανισμοί ). Δυνατότητα ανάβασης σε κεκλιμένο δρόμο (Ποιότητα κατασκευής,τροχαλίες, τετρακίνηση).
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Φτιάξε ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκινητάκι (2Χ1.5Volt ) με διαστάσεις ξύλινου πλαισίου 25cm Χ10 cm,για συμμετοχή σε διαγωνισμό ταχύτητας, απόστασης 20m. Προδιαγραφές: Διαστάσεις (δεδομένες) Δυνατότητα μοτέρ (δεδομένη) Υλικό πλαισίου (δεδομένο) Βάρος Αεροδυναμική γραμμή Τριβές Στερεότητα Σύστημα μετάδοσης της κίνησης κ.ά.
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Υλικών για τροχούς άξονες, χοάνες, τροχαλίες, αμάξωμα (βάρος, τριβές, στερεότητα ). Συστήματος μετάδοσης της κίνησης (αύξηση στροφών-επιτάχυνση). Αεροδυναμικού αμαξώματος. Ηλεκτρικού κυκλώματος.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Επιλογές υλικών, εξαρτημάτων, λύσεων με βάση τη διερεύνηση Απλά σχέδια (όψεις),που να είναι αναγκαία υποβοηθητικά και σημεία αναφοράς για την κατασκευή. Σχεδίαση του ηλεκτρικού κυκλώματος χρησιμοποιώντας σύμβολα. Επεξηγηματικές σημειώσεις. Καταγραφή της πορείας κατασκευής, και υπογράμμιση των περιπτώσεων εκείνων, που η λανθασμένη σειρά εργασίας ή η κακή ποιότητα έχουν ως αποτέλεσμα δύσκολα αναστρέψιμα μειονεκτήματα ή λειτουργικά προβλήματα στην κατασκευή.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Επίδειξη από το/την δάσκαλο/α δεξιοτήτων, τεχνικών, και αναφορές σε πρόληψη και ασφάλεια. Μικρές εργασίες για εξάσκηση σε τεχνικές, δεξιότητες. Κατασκευή. ΔΟΚΙΜΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ Βάση των προδιαγραφών. Διαγωνισμός και αιτιολόγηση της επιτυχίας ή αποτυχίας της κατασκευής. Επαναφορά προηγούμενων σταδίων αν χρειαστεί. ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ Κυρίως για μαθητές που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς την εργασία τους (τηλεχειριστήριο, κουτί συσκευασίας, διακόπτης αποφυγής συγκρούσεων κ.ά.).