«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Επιμορφωτική Συνάντηση
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ορισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδακτική Πληροφορικής
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 2: Οργάνωση και Σχεδίαση Μαθήματος Μ. Γρηγοριάδου, Α. Γόγουλου, Ε. Γουλή Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Πληροφορικής.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΖΗΣΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Σχεδιασμός εκπαιδευτικών στόχων
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ Δρ. Ι. ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ Επικ. Καθηγητής Καθηγητής- Σύμβουλος ΕΑΠ

   Δραστηριότητα 1 Με βάση την εμπειρία σας από τη διδασκαλία σας στα ΙΕΚ , ποια στοιχεία περιέχει ένας διδακτικός σχεδιασμός;

Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού μιας Διδακτικής Ενότητας (ΔΕ) 1/3 Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού μιας Διδακτικής Ενότητας (ΔΕ) 1/3 1. Καθορίζουμε το θέμα της διδακτικής ενότητας /του διδακτικού αντικειμένου. 2. Διερευνάμε την «προϋπάρχουσα γνώση» και τις ανάγκες των μαθητών ως προς το διδακτικό αυτό αντικείμενο. 3. Προσδιορίζουμε τον σκοπό και τους στόχους της ΔΕ. 4. Προσδιορίζουμε τις οριζόντιες ικανότητες που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο των στόχων που θέτουμε.

Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού μιας Διδακτικής Ενότητας (ΔΕ) 2/3 Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού μιας Διδακτικής Ενότητας (ΔΕ) 2/3 5. Σχεδιάζουμε τις δραστηριότητες της διδασκαλίας. 6. Εκτιμάμε το χρόνο (τη διάρκεια) της διδασκαλίας. 7. Επιλέγουμε τις εκπαιδευτικές τεχνικές . 8. Επιλέγουμε τα εκπαιδευτικά μέσα.

Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού μιας Διδακτικής Ενότητας (ΔΕ) 3/3 Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού μιας Διδακτικής Ενότητας (ΔΕ) 3/3 9. Φροντίζουμε για το καλό παιδαγωγικό κλίμα, που αποτελεί παράγοντα για την επιτυχημένη υλοποίηση της διδασκαλίας ενός διδακτικού αντικειμένου. 10. Προσδιορίζουμε κατάλληλες μορφές αξιολόγησης ως αναπόσπαστου στοιχείου της μαθησιακής διεργασίας.

 Δραστηριότητα 2 Σκεφτείτε ποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία λαμβάνετε υπόψη σας στο δικό σας διδακτικό σχεδιασμό.

ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΣΤΟΧΩΝ 1/2 Για στόχους που αφορούν γνώσεις χρησιμοποιούμε τα παρακάτω ρήματα : αναγνωρίζω, διακρίνω, ερμηνεύω, περιγράφω, ορίζω, απαριθμώ, επιλέγω, κατατάσσω, συγκρίνω, συσχετίζω. Για στόχους που αφορούν ικανότητες χρησιμοποιούμε τα παρακάτω ρήματα: επιδεικνύω, κατασκευάζω, μετατρέπω, μετρώ, συντάσσω, σχεδιάζω, υπολογίζω, διορθώνω, ελέγχω, επαληθεύω, επιλύω, εφαρμόζω, χρησιμοποιώ.

ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΣΤΟΧΩΝ 2/2 Για στόχους που αφορούν στάσεις- συμπεριφορές χρησιμοποιούμε τα παρακάτω ρήματα : αποδέχομαι, εκτιμώ, απορρίπτω, αμφισβητώ, διερωτώμαι, ενθαρρύνω, παροτρύνω, προτιμώ, υιοθετώ, υποκινώ, υποστηρίζω.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1/3 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1/3 Αρχική ή Διαγνωστική αξιολόγηση Έχει στόχο να «διαγνώσει» ο εκπαιδευτικός τις προϋπάρχουσες γνώσεις κι εμπειρίες των μαθητών στο γνωστικό αντικείμενο που θα διδαχθούν, αλλά και τις ελλείψεις και «αδυναμίες» τους γι’ αυτό τοποθετείται κυρίως στην αρχή της διδασκαλίας. Μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από ερωτήσεις – απαντήσεις, τεστ, καταιγισμό ιδεών, συζητήσεις.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 2/3 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 2/3 Ενδιάμεση ή Διαμορφωτική αξιολόγηση Εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, προκειμένου να «ανατροφοδοτηθεί» ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής για την πορεία της μάθησης. Εστιάζει, δηλαδή, στο να βελτιώσει τη μάθηση παρά να μετρήσει το τελικό αποτέλεσμα, την επίδοση, του μαθητή (Σοφού, 2013). Επειδή, μάλιστα, έχει στόχο τη βελτίωση της μάθησης, ονομάζεται και «αξιολόγηση για τη μάθηση».

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 3/3 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 3/3 Τελική αξιολόγηση (summative) ή Αξιολόγηση της μάθησης Οι εκπαιδευτικοί είναι εξοικειωμένοι με την αξιολόγηση αυτή, που αφορά στην «επίδοση» του μαθητή, στο «τελικό αποτέλεσμα» και αποδίδεται με έναν βαθμό. Στοχεύει να «αποτιμήσει» τη μάθηση στο τέλος μιας συγκεκριμένης περιόδου (π.χ. στο τέλος μιας ενότητας, στο τέλος του τριμήνου, στο τέλος του έτους).

Εκπαιδευτικές Τεχνικές για κάθε Θέμα Εκπαιδευτικά Μέσα για κάθε Θέμα Τίτλος Διδακτικής Ενότητας: Ρόλος σύγχρονου Επιμορφωτή Ενηλίκων Χρονική Διάρκεια Μικροδιδασκαλίας: 20΄ Θέματα (Υποενότητες) Διάρκεια κάθε Θέματος (σε λεπτά) Εκπαιδευτικές Τεχνικές για κάθε Θέμα Εκπαιδευτικά Μέσα για κάθε Θέμα Εισαγωγή- Σύνδεση με προηγούμενη ενότητα 2΄ Εμπλουτισμένη Εισήγηση Πίνακας Διαφανοσκόπιο Διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευόμενων σχετικά με το ρόλο του σύγχρονου επιμορφωτή ενηλίκων 6΄ Καταιγισμός ιδεών Ερωτήσεις- Απαντήσεις Συζήτηση ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 8-9/11/2012

Εκπαιδευτικές Τεχνικές για κάθε Θέμα Εκπαιδευτικά Μέσα για κάθε Θέμα Τίτλος Διδακτικής Ενότητας: Ρόλος σύγχρονου Επιμορφωτή Ενηλίκων Χρονική Διάρκεια Μικροδιδασκαλίας: 20΄ Θέματα (Υποενότητες) Διάρκεια κάθε Θέματος (σε λεπτά) Εκπαιδευτικές Τεχνικές για κάθε Θέμα Εκπαιδευτικά Μέσα για κάθε Θέμα Ανάδειξη βασικών χαρακτηριστικών του ρόλου του σύγχρονου επιμορφωτή ενηλίκων 5΄ Ομάδες Εργασίες Ερωτήσεις – Απαντήσεις Συζήτηση Πίνακας Διαφανοσκόπιο Ιεράρχηση βασικών χαρακτηριστικών του ρόλου του σύγχρονου επιμορφωτή Έντυπο υλικό Κλείσιμο Ενότητας- Ανακεφαλαίωση- Σύνδεση με επόμενα 2΄ Εμπλουτισμένη Εισήγηση ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 8-9/11/2012

Δραστηριότητα 9 Με βάση όσα συζητήσαμε στη σημερινή μας συνάντηση για τον σχεδιασμό μιας διδακτικής ενότητας, διατυπώστε συνοπτικά τα συμπεράσματά σας για τα οφέλη του στην εκπαιδευτική πράξη.

Σας ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή και τη συνεργασία σας!!! Σας ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή και τη συνεργασία σας!!!