Αναβολικά - Υγεία και Εγκαταστάσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Advertisements

Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
24ο ΑΤΟΜΙΚΟ & 10ο ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΣΣΠ 17 & 18 Μαρτίου 2012 Χώρος διεξαγωγής «Αρχοντικό της Ευτυχίας»
Πήδουλας Γεώργιος M. sc Γυμναστής φυσικής κατάστασης ποδοσφαίρου
ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Αθλητισμός και βία.
Πώς επηρέασε η εξέλιξη του αθλητισμού τη σύγχρονη μορφή του.
Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Το αθλητικό ιδεώδες και η εμπορευματοποίησή του
Αναβολικά.
Ντοπινγκ και αθλητισμοσ
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
PLAY AND STAY CAMPAIGN. Ομάδα Εργασίας για το Play and Stay Ιδρύθηκε το 2002 Έρευνα για το πώς το Τένις μπορεί να παρουσιαστεί αποτελεσματικότερα. Παράγοντες.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
2ο ΕΠΑΛ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Αθλητισμός,Επιχείρηση ή Ιδεώδες Εργασία για το Συναίσθημα
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΗΜΕΡΑ Τα τελευταία χρόνια τα σωματεία οργανώνουν τα τμήματα υποδομών δημιουργώντας ακαδημίες με νεαρούς επίδοξους.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
 Σήμερα   ό   έ     ά     έ   ά   ώ,  '  ό  ά     ό    ί  
ANABOΛΙΚΑ ΚΑΛΟΓΕΡΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΕΠΑΛ ΝΙΓΡΙΤΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
Διάλεξη 10η ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Μάθημα: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
Σχολ.Ετος: Τμήμα:Α5 Ομάδα 2 η YOLOWERS 1.Χατζηασλάν Βασιλική 2.Χατζίκος Δημήτρης 3.Τοπάλ Φιλιώ 4.Φουρκαλάς Γιώργος 5.Τσάτσου Ραφαέλα.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Ντόπινγκ: Μια Μάστιγα του Αθλητισμού
ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 2017 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ
Γίνε "ειδικός" στη χρήση ΟΒΕΑ
Το σώμα ως μια μηχανή.
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Το σώμα ως μια μηχανή.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Γιατί είναι δημοφιλείς οι ΟΒΕΑ;
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΕ ΝΕΑΡΗ ΗΛΙΚΙΑ Αθλητισμός:Ευχή ή Κατάρα
ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ Εργασία της μαθήτριας Δούβαλη Ευδοξίας
ΟΠΙΟΥΧΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Οι οπιούχες ουσίες περιέχουν το όπιο, την ρητίνη που
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΗΘΙΚΗ ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Γιάννης Σπίνος ΠΓΕΣΣ Υπεύθυνος καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΤΑ ΚΟΛΛΗΤΟΥΜΠΙΝΑΚΙΑ.
Κίνητρα και μέτρα για τη σύνδεση των ακαδημιών με τα αγωνιστικά τμήματα του συλλόγου. Αθηνα / 12 / 2017 Επ.α.κ.α.β.
ΕΠ.Α.Κ.Α.Β 8-9 Δεκεμβρίου 2017 Αναθεώρηση αγωνιστικού και προπονητικού σχεδιασμού στις αναπτυξιακές ηλικίες Σπύρος Κέλλης Μέλος Δ.Σ. ΣΕΓΑΣ Ομότιμος Καθηγητής.
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΥΨΗΛΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΕΠΑΚΑΒ ΑΘΗΝΑ 9/12/17 ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΙΩΡΑΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΡΟΠΠΟΝΗΤΗΣ ΣΕΓΑΣ.
Αρχές προπονητικής εφαρμογής Μύηση – Προπόνηση - Αγώνας
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ερευνητική Εργασία Θέμα: Το ντόπινγκ στον αθλητισμό Συνέπειες στην ψυχική και σωματική υγεία του αθλητη Σελ.1.
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναβολικά - Υγεία και Εγκαταστάσεις Αναβολικά - Υγεία και Εγκαταστάσεις

Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ ΑΠΟΡΡΟΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΣΟΥΡΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΥΨΑ ΕΙΡΗΝΗ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΝΟΣ ΤΕΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ Π. , ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ ΕΛ.

Εισαγωγή Η ακόλουθη εργασία σχετίζεται με την χρήση των αναβολικών στους κόλπους των αθλητικών ακαδημιών . Κάθε γονιός που επιθυμεί να εντάξει το παιδί του σε μια ακαδημία θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός έτσι ώστε να κάνει την καλύτερη δυνατή επιλογή προκείμενου το παιδί του να βρίσκεται σ ένα ασφαλή χώρο . Ο προπονητής οι ίδιες οι εγκαταστάσεις της ακαδημίας αλλά και η συμμετοχή των γονιών σε διαφορές δραστηριότητες μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρολό στην ψυχολογία των αθλητή ν και ν τους κρατήσουν μακριά από απαγορευμένες ουσίες . Είναι ξεκάθαρο ότι στις μέρες μας η χρήση αναβολικών ουσιών έχει πάρει δραματικές διαστάσεις με αποτέλεσμα πολλοί αθλητές να χάνουν την ζωή τους η να αποκλείονται από διαφορές αθλητικές διοργανώσεις . Από το 1865 έως και σήμερα αρκετοί αθλητές έχουν βρεθεί θετικοί σε έλεγχο ντόπινγκ. Γιατί λοιπόν θεωρήθηκε απόλυτα σημαντικό να λειωθούν μετρά για την αντιμετώπιση αυού του φαινόμενου. Έτσι το Νοέμβριο του 1999 ιδρύθηκε η παγκόσμια οργάνωση αντιντόπινγκ (WADA).

Πρόλογος Ο σκοπός μας μέσα από την ερευνητική εργασία είναι να προσφέρουμε στους ανθρώπους που ασχολούνται με τον αθλητισμό διάφορες πληροφορίες σχετικά με τις ακαδημίες και τα αναβολικά. Αρχικά κάνουμε αναφορά για τις ακαδημίες όπου είναι το αρχικό στάδιο για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τον αθλητισμό. Όπως ξέρουμε ο αθλητισμός στην Ελλάδα έχει αρκετά προβλήματα , για παράδειγμα οι εγκαταστάσεις των ακαδημιών . Στην συνέχεια θα μιλήσουμε για έναν σημαντικό τομέα του αθλητισμού τα αναβολικά , μια περίπτωση που τείνει το ενδιαφέρον πολλών ανθρώπων. Μέσα από τα αναβολικά υπάρχουν πολλές αρνητικές επιπτώσεις για τον αθλητή. Τέλος αναφέρουμε μερικές συμβουλές στο πως θα μπορούν όσοι ασχολούνται με τον αθλητισμό να αποφεύγουν τα αναβολικά.

Αθλητική ακαδημία ποδοσφαίρου

Τι είναι ακαδημία Χωρίς αμφιβολία οι ακαδημίες είναι η ελπίδα και το μέλλον κάθε οργανωμένου συλλόγου, που δουλεύει μεθοδικά και με υψηλούς αγωνιστικούς στόχους. Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι στην παιδική ηλικία μπαίνουν οι απαραίτητες βάσεις και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την σταδιοδρομία των φερέλπιδων αθλητών .

Η στελέχωση μιας ακαδημίας ποδοσφαίρου Για να λειτουργεί αποτελεσματικά η ακαδημία ποδοσφαίρου πρέπει να διευθύνεται από έναν υπεύθυνο που θα είναι επιφορτισμένος με την τεχνική οργάνωσή της. Προκειμένου να πετύχει το στόχο του, ο υπεύθυνος της ακαδημίας πρέπει να περιβάλλεται από μια παιδαγωγική ομάδα που απαρτίζεται από ικανούς προπονητές με εξειδίκευση στις κατηγορίες στις οποίες απευθύνονται Επιπλέον, ο υπεύθυνος της ακαδημίας πρέπει να αναπτύξει μια φιλοσοφία και μια δυναμική που θα επιτρέπουν τόσο στη διεύθυνση όσο και στους γονείς να παίζουν ένα συμπληρωματικό ρόλο σε σχέση με εκείνο των προπονητών.

Η επιλογή ακαδημίας, ο ρόλος των μελών της και τι θα πρέπει να κοιτάξουν οι γονείς ώστε να εμπιστευτούν τα παιδιά τους σε μια ακαδημία ή έναν μάνατζερ Πρέπει οι γονείς να εμπιστευτούν τα παιδιά τους σε σωστούς προπονητές. Και όταν πρέπει να επιλέξουν έναν μάνατζερ, καλό θα είναι να ελέγξουν το παρελθόν του, και με ποιους παίκτες έχει δουλέψει".

Ο ρόλος του προπονητή της ακαδημίας Κατά αρχήν, ο προπονητής μιας ποδοσφαιρικής ομάδας πρέπει να γνωρίζει καλά τις σωματικές, φυσιολογικές και πνευματικές δυνατότητες των παιδιών της ομάδας του. Έτσι θα μπορέσει να διαμορφώσει τις κατάλληλες προπονητικές μονάδες και να προσαρμόσει ανάλογα τις παιδαγωγικές παρεμβάσεις του. Πρέπει να είναι αψεγάδιαστος και δίκαιος, ώστε να αναπτύξει μια φιλοσοφία που ευνοεί την πρόοδο και την ανάπτυξη των παιδιών.

Συνεργασία της ακαδημίας ποδοσφαίρου με τους γονείς (εθελοντισμός) Για να δημιουργηθεί ένα καλό κλίμα, στην αρχή κάθε σεζόν πρέπει να διεξάγεται μια συνάντηση με τους προπονητές, τους γονείς και τη διεύθυνση της σχολής, όπου θα παρουσιάζεται το πρόγραμμα κάθε κατηγορίας (ωράριο, προπονήσεις, αγώνες, τουρνουά κ.λπ.) και κυρίως θα ορίζονται οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του καθενός.

Οι δυνατότητες υποδοχής της ακαδημίας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εγκαταστάσεις των ακαδημιών Για τη σωστή λειτουργία όλων των κατηγοριών ο αριθμός των παιδιών που γίνονται δεκτά στην αρχή κάθε σεζόν εξαρτάται από: 1)τον αριθμό των προπονητών και των στελεχών διεύθυνσης, 2) τη χωρητικότητα των εγκαταστάσεων(γήπεδο, αποδυτήρια) 3) το διαθέσιμο εξοπλισμό

Οι εγκαταστάσεις Οι εγκαταστάσεις πρέπει να περιλαμβάνουν άνετα αποδυτήρια με ντους, καλά συντηρημένα γήπεδα και μια αίθουσα για τις ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς και τα σνακ των παιδιών. Πάνω από όλα όμως ένα ποδοσφαιρικό σωματείο πρέπει να παρέχει άριστες συνθήκες προπόνησης. Σ' αυτό το πλαίσιο η σωστή κατανομή των γηπέδων θα επιτρέψει στους προπονητές να διαθέτουν το κατάλληλο γήπεδο για κάθε ομάδα και κάθε προπονητικό πρόγραμμα.

Τα προβλήματα των εγκαταστάσεων των ακαδημιών Αρχικά ένα θέμα που υπάρχουν προβλήματα είναι το γηπεδικό. Υπάρχουν πολλές ομάδες και λιγοστά γήπεδα για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των ομάδων . Σημαντικό επίσης πρόβλημα είναι και αυτό των προπονητών, πολλές ομάδες προσλαμβάνουν για προπονητές παίκτες από άλλες κατηγορίες, για να γλιτώσουν κάποια λεφτά χωρίς να υπολογίζουν την έλλειψη προπονητικής εμπειρίας που έχουν αυτά τα άτομα .

Η ψυχολογία των αθλητών Η απόδοση ενός αθλητή στον αθλητισμό δεν εξαρτάται μόνο από την σωματική άσκηση αλλά και από την άσκηση της ψυχής και του μυαλού δηλαδή την ψυχολογία. Είναι πλέον αποδεκτή η άποψη ότι στο μέλλον οι Διάφορες μεταξύ των κορυφαίων αθλητών που θα κρίνουν τις παγκόσμιες επιδόσεις και τα ολυμπιακά μετάλλια θα προκύπτουν ψυχολογικούς παράγοντες

Η ακαδημία και ποια η σχέση της με τα αναβολικά   Η ακαδημία και ποια η σχέση της με τα αναβολικά Η σχέση των ακαδημιών με τα αναβολικά είναι δυο τελείως αντίθετη δρόμοι. Μέσα στις ακαδημίες οι προπονητές μαθαίνουν στα παιδιά να αποφεύγουν τα αναβολικά αναλύοντας τους τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένας αθλητής από την λήψη αναβολικών και το ότι δεν είναι κάτι επιτρεπτό . Το μόνο ντόπινγκ που δέχονται τα παιδιά από τους προπονητές τους είναι το ψυχολογικό που η ψυχολογία παίζει σημαντικό ρόλο στον αθλητισμό.

Ο θάνατος του Αντόνιο Πουέρτα από την χρήση των αναβολικών Ο θάνατος του Αντόνιο Πουέρτα όπου γνωματεύσεις έχουν να κάνουν αρχικά λόγο για δύο καρδιακές προσβολές , αλλά η νεκροψία δεν έδειξε κάποιο πρόβλημα στην καρδιά του παίκτη. Σύμφωνα με την άποψη γιατρών ο θάνατος του Πουέρτα ενδέχεται να οφείλεται σε εγκεφαλικό που προήλθε από εμβολή, ενώ έγιναν αναφορές σε εξωτερικά αίτια, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, ακόμα και αυτά των φαρμάκων ή των αναβολικών, για τα οποία μάλιστα υπήρξαν και υπόνοιες.

Ψυχολογικό ντόπινγκ των προπονητών στους αθλητές   Ψυχολογικό ντόπινγκ των προπονητών στους αθλητές Το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου ελέγχει την ενστικτώδη συμπεριφορά, τα συναισθήματα και την παρακίνηση. (ο όρος ψυχολογικό ντόπινγκ δεν είναι επίσημος, αλλά στην πραγματικότητα περί αυτού πρόκειται) δεν μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε. Xρειάζονται οι ειδικοί. «Πρόκειται για ψυχικές λειτουργίες, οι οποίες σε άλλες χώρες έχουν μελετηθεί και έχουν αναπτυχθεί από ειδικές ομάδες. Ξεκινώντας πριν από πολλά χρόνια, με στόχο την αύξηση της απόδοσης, κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι, με τη σωστή τακτική συμπεριφοράς, τα δυναμικά που πηγάζουν από αυτές τις ψυχικές λειτουργίες, μπορούν, με την αρμόζουσα μεταχείριση, να ανεβάσουν την απόδοση του αθλητή στα ύψη.

ΝΤΟΠΙΝΓΚ

Ντόπινγκ (ορισμός) ΝΤΟΠΙΝΓΚ θεωρείται οποιαδήποτε ενέργεια μεταβάλλει, με οποιοδήποτε τρόπο ή μέθοδο την αγωνιστική διάθεση και ικανότητα του αθλητή. Το Ντόπινγκ είναι η μια απαγορευμένη ουσίας επειδή προκαλεί την μεταβολή ενός αθλητή ή ζώου με σκοπό την αύξηση της αγωνιστικής απόδοσης. Tο Doping απαγορεύεται διότι προκαλεί σοβαρές βλάβες στην υγεία των αθλητών.

Πότε ένας αθλητής θεωρείται ντοπαρισμένος Όταν στα ούρα του ανιχνεύεται γνωστή ουσία που παράγει ο οργανισμός, σε ποσοστά μεγαλύτερα από τα θεωρούμενα φυσιολογικά ή όταν επίσης ανιχνεύεται άλλη ουσία που δεν παράγεται από τον οργανισμό και συγκαταλέγεται στον κατάλογο των απαγορευμένων.

Χαρακτηριστικές Περιπτώσεις ντόπινγκ 1865 : Η πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση εμφανίστηκε στην κολύμβηση κατά τον αγώνα στο κανάλι του Άμστερνταμ. Συγκεκριμένα, περιγράφηκε η πρόσληψη μιας ανώνυμης ουσίας που βελτιώνει την απόδοση

1896 : Τη χρονιά αυτή αναφέρεται ο πρώτος θάνατος που προκλήθηκε από το ντόπινγκ. Ο Άγγλος ποδηλάτης A. Linton πέθανε λόγω λήψης εφεδρίνης στον αγώνα Παρίσι-Μπορντό

1960: Η δραματική αύξηση χρήσης ουσιών ντόπινγκ ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960. Η κοινωνία εκείνες τις μέρες πίστευε ότι υπήρχαν φάρμακα ικανά να οδηγήσουν σε οποιαδήποτε επιτυχία. Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης το 1960, ο Δανός ποδηλάτης K. Jensen πέθανε λόγω χρήσης αμφεταμινών

1967 : Το 1967, ο 30 ετών Βρετανός ποδηλάτης Tom Simpson και ο δρομέας Dick Howard πέθαναν λόγω χρήσης αμφεταμινών και ηρωίνης, αντίστοιχα. 1968 : Το 1968, ένα χρόνο αργότερα, ο Γερμανός πυγμάχος Jupp Elze πέθανε από χρήση ενός μίγματος αμφεταμινών.

1993: Θετικό δείγμα του ποδοσφαιριστή Ζήση Βρύζα πριν τους Μεσογειακούς της Γαλλίας. Τελικά αθωώνεται γιατί καταφέρνει να αποδείξει ότι η φυσική παραγωγή τεστοστερόνης του, ξεπερνά τα όρια που είχαν θεσπιστεί στο αντιντόπινγκ! 1994: Ντοπέ ο Ντιέγκο Μαραντόνα με "κοκτέιλ" εφεδρίνης στο Παγκόσμιο Κύπελλο των Η.Π.Α. Τιμωρείται με 15 μήνες αποκλεισμό και λίγο μετά την επιστροφή του στα γήπεδα βρίσκεται θετικός σε χρήση ναρκωτικών.

Το σκάνδαλο Balco Στην Καλιφόρνια λειτουργεί με μεγάλη εταιρεία παρασκευής διαιτητικών συμπληρωμάτων με την επωνυμία Balco. Στο στο site της παρελαύνουν, διαφημίζοντας τα «θαυματουργά» προϊόντα της, τα μεγαλύτερα ονόματα του παγκόσμιου αθλητισμού. Η Balco μόνο από το μπεστ σέλερ της,έβγαλε πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια την τελευταία τετραετία.

ΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΤΟΠΙΝΓΚ Τα φαρμακευτικά σκευάσματα, οι ουσίες και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας, είναι γνωστές από παλιά ενώ άλλες αποτελούν πρόσφατα επιτεύγματα των εργαστηρίων.

Οι κυριότερες κατηγορίες που χρησιμοποιούνται στο ντόπινγκ : Οι κυριότερες κατηγορίες που χρησιμοποιούνται στο ντόπινγκ : Συμπληρώματα Διατροφής – Πολυβιταμινούχα Σκευάσματα Αναψυκτικά τύπου Sports drinks και Energy drinks Αναβολικά Στεροειδή : Τεστοστερόνη Διεγερτικά : Αμφεταμίνες, Εφεδρίνη, Κοκαΐνη Καφεΐνη, Φενφλουραμίνη, κ.τ.λ. Ναρκωτικά Αναλγητικά: Κωδεϊνη Οπιούχα, Μορφίνη, Πεθιδίνη, Μεθαδόνη, κ.α. Διουρητικά : Σπιρονολακτόνη, Φουροσεμίδη, Υδροχλωροθειαζίδη κ.α. Αναστολείς : Προπλανολόλη, Ακετοβουτυλόλη, Σοταλόλη κ.α. β2-Διεγέρτες Κρεατίνη Ινσουλίνη Πεπτιδικές Ορμόνες Γονιδιακό Ντόπινγκ Φυσικό Ντόπινγκ

•Η πίεση που δέχονται οι αθλητές από τον περίγυρό τους (από τον προπονητή μέχρι το γιατρό, τον αρχηγό της ομάδας και τους συγγενείς), •Διάφοροι οικονομικοί παράγοντες που θέλουν να "παράγουν" ακατάπαυστα αθλητές με μεγάλη προβολή από τα μέσα ενημέρωσης οδηγεί σε αύξηση του προσωρινού χαρακτήρα της καριέρας νεαρών αθλητών. •Η υπερβολική εμπορευματοποίηση στο χώρο του αθλητισμού. •Η έκρηξη των τηλεοπτικών δικαιωμάτων σε συνδυασμό με τα μεγάλα συμβόλαια χορηγίας

•Οι πολλές αθλητικές διοργανώσεις • Η οικονομική στενότητα για κάποιους έστω να αθληθούν. • Ο εγωισμός για εκείνους που δεν δέχονται την ήττα.

• Η έλλειψη εξασφαλισμένης δουλειάς για το μέλλον, μέσα από την απόκτηση γνώσης. •Οι ελπίδες των γονέων να ζήσουν το όνειρό τους μέσα από τα παιδιά τους. •Τα συμβόλαια των χορηγών που πριμοδοτούν ανάλογα με τα αποτελέσματα ή τα μετάλλια που θα κατακτήσουν οι αθλητές σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις. •Οι φιλοδοξίες των προπονητών. Η εντύπωση που δίνουν τα ΜΜΕ πως για να υπάρχεις πρέπει να είσαι διάσημος.

Αντιμετώπιση του ντοπινγκ Μολονότι το ντόπινγκ ήταν γνωστό από την πρώτη Ολυμπιάδα, και παρόλο που στις Ολυμπιάδες του 1920-1930 είχε είδη αποκτήσει διαστάσεις, η αθλητική κοινότητα μόλις το 1967 πήρε τα πρώτα μέτρα αντιμετώπισης. Οι αντιντόπινγκ έλεγχοι πρωτο εφαρμόστηκαν στην χειμερινή ολυμπιάδα της Grenoble και στην καλοκαιρινή του Mexico City το 1968. Το Νοέμβριο του 1999 ιδρύθηκε η παγκόσμια οργάνωση αντιντόπινγκ (WADA) ενώ ο παγκόσμιος κώδικας αντιντόπινγκ ψηφίστηκε τον Ιανουάριο του 2004 για να εφαρμοστεί από το 2006.

• Ενημέρωση για την περιορισμένη συμβολή των ουσιών Nτόπινγκ στη βελτίωση της επίδοσης.

• Σύνταξη και διανομή ακριβών και λεπτομερών καταλόγων των διαφόρων αυτών ουσιών Nτόπινγκ, όπου να δηλώνεται και η χημική σύσταση και τα ονόματα των διαφόρων αναβολικών στο εμπόριο με αλφαβητική σειρά και σύμφωνα με τα διεθνή ψηφίσματα. • Aυστηρότερος έλεγχος στις ιατρικές συνταγές για χορήγηση φαρμάκων που συμπεριλαμβάνονται σ’ αυτά για το Nτόπινγκ.

Συμπέρασμα Στη συνέχεια ανακαλύψαμε μέσα από ποικίλες πηγές την σχέση αναβολικών-εγκαταστάσεων, τα αίτια εξάπλωσης και στην πορεία την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου . Τέλος αναφερθήκαμε σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις θανάτων εξαιτίας της χρήσης αναβολικών. Η ερευνητική εργασία μας έχει ως στόχο την αποκόμιση σημαντικών γνώσεων σχετικά με τα αναβολικά και το χώρο των εγκαταστάσεων. Μέσα από την συγκεκριμένη εργασία μάθαμε το ρόλο των προπονητών στις ακαδημίες και την συμβολή των γονέων.

Επίλογος Πιστεύουμε πως με αυτήν την εργασία καταφέραμε να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό σχετικά με την χρήση των αναβολικών , και να πληροφορήσουμε σε σημαντικό επίπεδο τους ενδιαφερόμενους των αθλημάτων ή όσους θα ήθελαν στο μέλλον να ακολουθήσουν αθλητική πορεία. Θεωρούμε σημαντικό επίτευγμα τη βελτίωση προβλημάτων των ακαδημιών… Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας !