Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

Αγορές και ανταγωνισμός: Ευκαιρίες για όλους Όταν οι αγορές είναι ανταγωνιστικές, επιτρέπουν σε όλους, χωρίς αποκλεισμούς, να δοκιμάσουν τις ικανότητές.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
 Σμίκρυνση της αγοράς σε αξίες και όγκο  Προβλήματα Ρευστότητας  Μείωση Περιθωρίων  Μακροχρόνιες Συνθήκες.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
5.ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ
Building a company of citizens. 8. ΈΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΤΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΊΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Παρουσιάσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Prepared by Mark P. Karscig, Department.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Επιχειρηματική / Εταιρική Στρατηγική (Corporate Strategy)
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Η αναλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Leading for value

I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων και πληροφοριών.Καθετί στη ζωή και τη δράση της επιχείρησης πρέπει να γίνεται με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο. ΙΙ.ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ,ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ,ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Η στρατηγική μπορεί να θεωρηθεί ως μια πορεία, ως ένα πρότυπο με την έννοια της πειθαρχίας σε κάποια συμπεριφορά μέσα στο χώρο και στο χρόνο.Άλλο όμως επιδιώκει η επιχείρηση και άλλο τελικά πραγματοποιείται λόγω πολυπλοκότητας στη ζωή και τη δράση των επιχειρήσεων.Παράλληλα υπάρχουν και άλλες κινήσεις και γεγονότα που δημιουργούν ένα συμπληρωματικό ρεύμα, μια ομπρέλα στρατηγικών της επιχείρησης (Mintzberg 1994).O συνδυασμός των θεμάτων στρατηγικής και θεμάτων τακτικής της επιχείρησης δημιουργεί ένα ευρύτερο σύνολο κινήσεων που ονομάζεται στρατηγικός σχεδιασμός. 10.ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργείται ευνοϊκό κλίμα για την ανάπτυξη στρατηγικών προγραμμάτων: Η ηγεσία με όραμα Το μέγεθος της επιχείρησης Η σταθερότητα του περιβάλλοντος Η ωριμότητα του κλάδου Οι επενδύσεις Η γεωγραφική κατανομή δραστηριοτήτων ΙΙΙ. ΤΟ ΕΥΝΟΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΓΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΙV. H ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Ο κύκλος είσοδος-έξοδος σε ένα σύστημα Ο κύκλος επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων

V. H ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ( Α΄)

Στρατηγική, οργανωτική δομή, αβεβαιότητα

VΙ. H ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ( Β΄)

VΙΙ. H ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ( Γ΄)

Η ανάλυση χάσματος (gap analysis) Η ανάλυση αυτή ως μέσο διερεύνησης των πολιτικών και της στρατηγικής της επιχείρησης έχει αποκτήσει εγκυρότητα και χρησιμοποιείται με καλά αποτελέσματα.Εξετάζει κατά πόσον υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των αρχικών επιδιώξεων της επιχείρησης και των αποτελεσμάτων της. Η αμείλικτη διάσταση του χρόνου Ο χρόνος δρα άλλοτε ως περιοριστικός παράγοντας, όταν ορισμένα πράγματα πρέπει να γίνουν μέσα σε ορισμένα χρονικά περιθώρια και άλλοτε ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όταν πολλές επιχειρηματικές κινήσεις γίνονται ταχύτερα από εκείνες των ανταγωνιστών της.

VΙΙΙ. H ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ( Δ΄)

Βασικοί τύποι ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος είναι οι επιλογές χαμηλού κόστους και διαφοροποίησης. Η ηγεσία κόστους σημαίνει ότι μια επιχείρηση αποφασίζει ότι έχει δυνατότητα παραγωγής με το μικρότερο κόστος είτε γιατί έχει δυνατότητες οικονομίας κλίμακας είτε γιατί μπορεί να επιτύχει κάποιους άλλους συνδυασμούς που οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα. Η διαφοροποίηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σημαίνει ότι η επιχείρηση επιδιώκει να είναι μοναδική στην αγορά σε σχέση με τα κύρια χαρακτηριστικά και τα γνωρίσματά τους. Οι δύο αυτές στρατηγικές μπορούν να συνδυαστούν. Βασικές στρατηγικές επιλογές ανταγωνισμού

Mην λησμονείτε τα ανταγωνιστικά παίγνια Τέσσερις κανόνες οι οποίες αναφέρονται σε ανταγωνιστικές καταστάσεις – παίγνια: Οι κινήσεις σε ένα παίγνιο είναι ακολουθητικές (sequential) ή ταυτόχρονες, έτσι προχωράει κανείς προς τα εμπρός σκεφτόμενος και προς τα πίσω. Εάν υπάρχει μια κυρίαρχη στρατηγική κίνηση, αυτή πρέπει να έχει προτεραιότητα. Εάν υπάρχουν κυριαρχούμενες κινήσεις, πρέπει να παραληφθούν. Ενδιαφέρει το σημείο ισορροπίας, δηλαδή ένα ζεύγος στρατηγικών κινήσεων όπου η κάθε κίνηση της επιχείρησης είναι η καλύτερη απάντηση στην κίνηση της άλλης επιχείρησης.

ΙΧ. H ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ (Ε΄)

Το επιχειρησιακό σχέδιο Αποτελεί το πιο ουσιαστικό και συγκεκριμένο μέρος μιας υπάρχουσας ή μελλοντικής επιχειρηματικής δραστηριότητας Σκοπό έχει: Να δώσει μια καθαρή περιγραφή της επιχειρηματικής πρότασης με αριθμητικά στοιχεία. Να προσφέρει επιχειρήματα ώστε η πρόταση να γίνει πειστική Έμμεσα και με σχετική επιχειρηματολογία να εξασφαλίζει τη συναίνεση των επενδυτών και άλλων ενδιαφερομένων.

Χ. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΩΣ ΔΙΑΡΚΕΣ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ; Στρατηγική είναι οι πολύ συγκεκριμένες επιλογές και αποφάσεις που κάθε εταιρεία καλείται να λάβει εξαρχής και που αφορούν ζητήματα όπως ποιο κοινό αποτελεί το στόχο και ποιο όχι, τι προϊόντα και υπηρεσίες θα παράγει και με ποιους τρόπους θα διασφαλιστεί η μέγιστη κερδοφορία (Κ.Μαρκίδης). «Οι επιχειρήσεις χρειάζονται ευελιξία» υποστηρίζουν πολλοί managers. Η ευελιξία προϋποθέτει τρεις βασικές παραμέτρους: Ένα προειδοποιητικό σύστημα που ενημερώνει για τα επερχόμενα γεγονότα, θετικά ή αρνητικά. Την καλλιέργεια νοοτροπίας που επιτρέπει την προσαρμογή σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα, δηλαδή την προθυμία αποδοχής της αλλαγής. Την ετοιμότητα για την αλλαγή, που προϋποθέτει τα κατάλληλα μέσα και τις ανάλογες ικανότητες.

Η καλύτερη πρακτική δεν είναι η καλύτερη στρατηγική Οι στρατηγικές αποφάσεις μιας επιχείρησης σχετίζονται με τρία μεγάλα ζητήματα: Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, τις τιμές και τις ευκαιρίες – προοπτικές της αγοράς Πολλές επιχειρήσεις τείνουν να ακολουθούν την καλύτερη επιχειρηματική πρακτική (benchmarking). Το benchmarking ως μέτρηση και εφαρμογή των περισσότερο επιτυχημένων επιχειρηματικών πρακτικών σε έναν κλάδο είναι ένα αποτελεσματικό και καθιερωμένο εργαλείο για την αύξηση της αποτελεσματικότητας, της παραγωγικότητας και των κερδών και μπορεί να βοηθήσει νέες ή παλιές επιχειρήσεις στα δύο πρώτα ζητήματα αλλά όχι στο τρίτο στο οποίο πρέπει να διαφοροποιούνται διότι μπορεί να οδηγηθούν όλες σε μείωση των περιθωρίων κέρδους και συρρίκνωση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. Το follow the leader πάντως είναι επικίνδυνο !