Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Advertisements

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
Ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΑΠ Βεζυρίδης Θ. Γεωργιάδης Δ. Μπορομπόκα Στ. Χριστοπούλου Ε.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
Μινωικός πολιτισμός.
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η θρησκεία των Μινωϊτών
ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑ Ή ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ενόργανη – Ρυθμική- Τραμπολίνο-Ακροβατική γυμναστική
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Γιάννης Βαρής Ε2’ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
ΤΑ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΟΜΑΔΑ PROJECT Ο ΤΕΟ Κ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ασμάνη Σοφία 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΑΓΩΝ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, SPORT Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ ΑΝΤΡΕΑΣ ΣΕΡΓΙΔΗΣ. ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ Ο ΛΑΟΣ Τα κέντρα των μεγάλων πόλεών τους περιλάμβαναν μια ορθογώνια πλατεία που περιβαλλόταν από τις.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑ Ε΄. ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ Η Τοξοβολία είναι ένα ολυμπιακό άθλημα. Υπάρχουν δύο κατηγορίες τόξων, τα ολυμπιακά και τα σύνθετα.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2. ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
ΙΕΚ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΘΕΜΑ:ΠΥΓΜΑΧΙΑ
Ο αθλητισμός στην Ελληνιστική και Ρωμαϊκή εποχή.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Οι ολυμπιακοι αγωνεσ και ο ηροδωροσ
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Λατρεία των ζώων Γκάργκαλης Δημήτρης Καρανικόλας Βασίλης
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος : Τάξη ΑΟΔ Μάθημα: Ερευνητική εργασία Θέμα : « Αθλητισμός » (Νους υγιής εν σώματι υγιεί)
ΣΤΙΒΟΣ Μάθημα: Project Τμήμα: Α’1 Συμμετέχοντες : Κων/να Μανιάτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ, ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα

ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Μινωϊκός πολιτισμός και μινωϊκή αγωνιστική. Η θέση της γυναίκας στη Μινωϊκή Κρήτη. Πάλη, πυγμαχία και ταυροκαθάψια. Σκοπός της φυσικής αγωγής στην Κρήτη. Λόγοι ανάπτυξης της Κρητικής αγωνιστικής.

ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Ο Μινωϊκός πολιτισμός ήταν βαθιά θρησκευτικός. Η θρησκεία επιδρά σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής και ειδικότερα στον αθλητισμό και στην γεωργία. Η νομοθεσία εκπορεύεται από τη θρησκεία αφού τους νόμους του Μινωϊκού πολιτισμού τους υπαγόρευσε ο ίδιος ο Δίας.

ΜΙΝΩΪΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ (1) Προϊστορικά η αγωνιστική στην Κρήτη γνώρισε μεγάλη ακμή. Η αθλητική δραστηριότητα εκδηλώνεται μεταξύ του 3300-1400 π.Χ.

ΜΙΝΩΪΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ (2) Τα αγωνίσματα, οι χοροί και τα παιχνίδια είχαν σκοπό να επηρεάσουν το θείο, να ψυχαγωγήσουν τους θεατές, τους άρχοντες και τους αρχόμενους, κυρίως σε θρησκευτικές και κοινωνικές γιορτές.

ΜΙΝΩΪΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ (3) Το 1600-1500 π.Χ. παρατηρείται η αγωνιστική όχι μόνο σαν ατομική απλή άσκηση, αλλά εκδηλώνεται πολύπλευρα σε υλικό και σε φαντασία, που φανερώνει επιμελημένη προετοιμασία από πλευράς τεχνικής, χρόνου, μέσων, ικανοτήτων και δυνάμεων των αθλουμένων.

ΜΙΝΩΪΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ (4) Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στη Μινωϊκή Κρήτη η θέση της γυναίκας βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο επίπεδο σε σχέση με την Αθήνα της κλασικής εποχής (χίλια χρόνια αργότερα).

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ Συμμετείχαν στην κοινωνική ζωή, στις γυμναστικές ασκήσεις και τα αγωνίσματα. Έπαιρναν μέρος στο κυνήγι και πολλές φορές ντύνονταν όπως οι άνδρες, ελαφρά, για να μπορούν να συμμετέχουν στις ασκήσεις. Πρωτοστατούσαν στους χορούς. Φρόντιζαν ιδιαίτερα το σώμα τους και πρόσεχαν την αμφίεσή τους.

ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ Πρωτοεμφανίστηκε ο οργανωμένος αθλητισμός, με αγωνίσματα, τα οποία τελούνταν στις γιορτές και τις πανηγύρεις προς ευχαρίστηση των παρισταμένων.

ΤΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ Η πάλη Η πυγμαχία Οι δρόμοι Οι ακροβατικές ασκήσεις Τα ταυροκαθάψια Η κολύμβηση Η οπλομαχία

ΟΙ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ Η αρένα Το θέατρο Ο δρόμος Η πλατεία

ΠΑΛΗ-ΠΥΓΜΑΧΙΑ Στο πολύ γνωστό αγγείο το «ρυτό» της Αγίας Τριάδας, ύψους 45 εκ. (1600π.Χ), υπάρχουν σκηνές αγώνων σε 4 ζώνες: Απεικονίζει δρομείς στην εκκίνηση και φέρουν ζώμα. Παριστάνει ταύρο να ορμάει κατά του ταυροκαθάπτη. Παρουσιάζει αγώνισμα ανδρών πυγμαχίας. Παρουσιάζει πυγμαχικό αγώνα εφήβων.

ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ (1) Ήταν το θεαματικότερο και πιο επικίνδυνο αγώνισμα. Απαιτούσαν δεξιοτεχνία και τόλμη. Είχαν θρησκευτικό, τελετουργικό χαρακτήρα.

ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ (2) Καλογυμνασμένοι νέοι και νέες επιχειρούν ακροβασίες και ανακυβιστήσεις πάνω σε ταύρους. Άρχιζαν από τα κέρατα του ταύρου και κατέληγαν στη ράχη του, όπου γίνονταν οι ακροβατικές ασκήσεις. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονταν κατά το κατέβασμα του ακροβάτη από τον ταύρο, για να μη συντριβεί στο έδαφος.

ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ (3) Πιστεύεται ότι οι ταυρομαχίες που γίνονται σήμερα στην Ισπανία και το Μεξικό, προήλθαν από την Κρήτη. Σε αντίθεση με τις ισπανικές ταυρομαχίες στα ταυροκαθάψια οι αθλητές δεν σκότωναν τους ταύρους, οι οποίοι ήταν λιγότερο επικίνδυνοι λόγω σωματικής διάπλασης. Οι Κρήτες αγωνιζόμενοι εμφανίζονταν άοπλοι και μόνο σε ορισμένες σκηνές συλλήψεως του ταύρου κρατούν λόγχες ή δίχτυα.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΩΝ (1) Θρησκευτικός (ο ταύρος ήταν το ιερό ζώο των Κρητών). Πολιτικός και ψυχαγωγικός (άρχοντες και αρχόμενοι ψυχαγωγούνταν). Ατομικός (ατομική ικανοποίηση, προσφορά στο θρησκευτικό χώρο).

ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΩΝ (2) Προβληματισμός (ως προς τα σωματικά και ψυχοπνευματικά πλεονεκτήματα που παρείχε το αγώνισμα αυτό). Γυμναστικός (ο αθλητής έπρεπε να προπονηθεί εντατικά, να γνωρίζει τις νοοτροπίες, την ταχύτητα, το ύψος, το άλμα του ταύρου ώστε να αποφεύγει τα λάθη).

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ Φ.Α. ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ Σωματικός Ψυχοπνευματικός Θρησκευτικός Κοινωνικός Ειρηνικός Εκπαιδευτικός Έμμεσα πολεμικός (ο Κρητικός λαός δεν υπήρξε κατακτητικός)

ΛΟΓΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ Το κλίμα Οι εδαφικές συνθήκες Η ιδιοσυγκρασία (ιδιαίτερα η αγάπη για το ωραίο και το θέαμα) Οι επιδράσεις (κυρίως από τους Αιγυπτίους) Οι βλέψεις των ξένων (για να καταλάβουν την Κρήτη) Η θρησκευτική και πολιτική συνείδηση.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Μουρατίδης, Ι. (1998). Ιστορία Φυσικής Αγωγής (με στοιχεία φιλοσοφίας). Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Γιαννάκης, Θ. (1990). Ιστορία φυσικής αγωγής. Αθήνα. Γιάτσης, Σ. (1989). Εισαγωγή στην ιστορία της φυσικής αγωγής στον ελληνικό κόσμο. Θεσσαλονίκη, ΑΠΘ.