Ιατρικη στην αρχαιοτητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Advertisements

Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
12 MEDICAL EDUCATION PAST, PRESENT AND FUTURE The quest for competence: defining the professional Η αναζήτηση των δεξιοτήτων: ορίζοντας τον επαγγελματία.
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Η Ψυχολογική αξία της βιωματικής μάθησης στην Αγωγή της Στοματικής Υγείας Ζωή Κασαπίδου Ψυχολόγος.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ Οι κοινωνική θέση των γιατρών στην Αρχαία Αθήνα ήταν πολύ υψηλή μιας και υπήρχαν λιγοστοί οι οποίοι μπορούσαν να κάνουν αυτή την δουλειά.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ3.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
1 η Εργασία στην Ιατρική Εκπαίδευση ‘’Παρελθόν, παρόν, μέλλον:ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’’ Καντιλλάρι Γιόνα Α.Ε.Μ. : Ροκκά Ευαγγελία Α.Ε.Μ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ Στα πλαίσια του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το θέμα του καρκίνου του μαστού και της μαστεκτομής.Με.
Από την αρχαιότητα, τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ıκανότη- τες. Όλα τα αρχαία μυστικά του κόσμου των βοτάνων (διάκριση,
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Ερωτήσεις για την αξιολόγηση του βαθμού κατανόησης των αντιλήψεων περί των φαινομένων της ζωής κατά την Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα Τι είναι τελεολογία,
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Φακελος αξιολογηςης portfolio
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ.
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Νοσηλευτική Δεοντολογία
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιατρικη στην αρχαιοτητα Αφράτη Αναστασία Μαυροματίδου Γαλήνη Παπαδημητρίου Χριστίνα Χρήστου Κωνσταντίνος Ιατρικη στην αρχαιοτητα

εισαγωγη Θα διαπραγματευτούμε τις απαρχές της ιατρικής εκπαιδευτικής διαδικασίας σε διάφορες χώρες της αρχαιότητας Κίνα Αίγυπτος Ελλάδα Ρώμη

Κινεζικοι θρυλοι Αναφέρουν τις σημαντικότερες προσωπικότητες όπως: Tον ερευνητή και θεμελιωτή της ιατρικής επιστήμης, Shen Hung. Τον συγγραφέα του πρώτου βιβλίου ιατρικής εκπαίδευσης μέσω ερωτήσεων-απαντήσεων, Huang Ti.

Ιατρικη επιστημη - φιλοσοφια Είναι άμεσα συνυφασμένες και επομένως η ιατρική εκπαιδευτική διαδικασία καθίσταται δυσνόητη για άπειρους. Η κατάκτηση αρμονίας και ισορροπίας της ζωής συνδέεται με την εξασφάλιση της υγείας.

Κομφουκισμος Ο θαυμαστός φιλόσοφος Κομφούκιος επεδίωξε να μυήσει ομάδα μαθητών σε ένα σύστημα φιλοσοφίας όπου κλειδιά της εκμάθησης ήταν η κατάκτηση αξιών και αρετών.

ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ chou Πρόοδος στην οργάνωση της ιατρικής εκπαίδευσης Θεμελίωση προτίμησης πρόληψης από την θεραπεία και μέθοδος διάγνωσης που περιλάμβανε Παρατήρηση Στηθοσκόπιση Ερώτηση Ψηλάφηση Ίδρυση ιατρικών σχολείων καιεξετάσεων αξιολόγησης εκπαιδευόμενων.

ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ t’ ANG Επίσημη εδραίωση της ιατρικής εκπαίδευσης και μέσω αυτής κατηγοριοποίησης εκπαιδευμένων 1η κατηγορία: Παροχή δυνατότητας ακαδημαϊκής καριέρας 2η κατηγορία: Παροχή άδειας ιατρικής άσκησης 3η κατηγορία: Υποχρέωση αλλαγής επαγγέλματος. Εκπαιδευτές: υπεύθυνοι για την εξέλιξη μαθητών και τιμωρία με μείωση μισθών

The trasmission of chinese medicine Σύγγραμμα της Elizabeth Hsu (1999) πραγματεύεται την σύγχρονη κινεζική ιατρική και αναφέρονται 3 τρόποι μετάδοσης γνώσης: Μυστική Προσωπική Τυποποίηση 9 χρόνια ιατρικής εκπαίδευσης Το σύγραμμα αυτό αποδεικνύει πόσο λίγο έχει αλλάξει ανά τους αιώνες η κινεζική ιατρική εκπαίδευση.

Η ιατρικη εκπαιδευση στην αρχαια αιγυπτο Οι γνώσεις μας για την ιατρική εκπαίδευση στην αρχαία Αίγυπτο προέρχονται από Πάπυρους Αγάλματα Επιγραφές Μνημεία Κτήρια

imhotep Στον Edwin Smith πάπυρο γίνεται αναφορά στον Ιmhotep Αρχιερέας στην Ηλιούπολη «πατέρας» της Ιατρικής Θεός των αρρώστων και λατρεύεται με πολυάριθμα αγάλματα και ναούς Τα αποφθέγματά του μεταδίδονται από στόμα σε στόμα για αιώνες

Μαθητεσ και σχολεια Σχολεία είναι οι ναοί, στους οποίους έρχονται οι ασθενείς για να ζητήσουν βοήθεια Οι μαθητές διδάσκονται από τα 6 τελευταία ιερά βιβλία, τα οποία αναφέρονται στην ιατρική έχουν πρακτική εξάσκηση Λήψη ιατρικού ιστορικού Εξέταση ούρων Εξέταση και θεραπεία φαρμακευτική αγωγή Αφεψήματα, χάπια, παστίλιες, υπόθετα, αλοιφές, σταγόνες ματιών Τρόποι επικοινωνίας με τους ασθενείς, ηθική και δεοντολογία

βιβλια Στους ναούς γίνεται η συλλογή και η αντιγραφή βιβλίων και χειρόγραφων Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας

ειδικευση Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο κάθε γιατρός ασχολούταν με μόνο ασθένεια, έτσι λοιπόν υπήρχε γιατρός για το κεφάλι, τα μάτια, τα δόντια, τα έντερα

η ιατρικη εκπαιδευση στην Αρχαια ελλαδα Η βασική πηγή πληροφοριών για την ιατρική εκπαίδευση στην Αρχαία Ελλάδα είναι τα γραπτά του Ιπποκράτη.

Σχετικα με την ιατρικη εκπαιδευση Λογά της έλλειψης βιβλίων η διδασκαλία ήταν κυρίως προφορική. Υπήρχαν πολλές δυσκολίες στην διδασκαλία και κυρίως στην ανάγωγη της θεωρίας σε πράξη. Οι Αρχαίοι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στην ικανότητα του γιατρού να επικοινωνεί, τόσο με τον ασθενή του όσο και με τους μαθητές του.

οσον αφορα το επαγγελμα του ιατρου Εκείνη την εποχή δεν απαιτούνταν εξετάσεις για να ασκήσεις το επάγγελμα του ιατρού αλλά και ούτε καθορισμένη περίοδο μάθησης. Η γνώση και τα μυστικά του επαγγέλματος μεταδίδονταν από πατερά σε γιο. Εκείνο που ήταν σημαντικό για να γίνει κάποιος επιτυχημένος ιατρός ήταν η φήμη, η όποια και εύκολα μεταδιδόταν από δάσκαλο σε μαθητή.

Σχετικα με την ιατρικη Στα κείμενα του Ιπποκράτη αναφέρεται ότι για να εξασκήσεις την ιατρική χρειάζεται να γνωρίζεις τα μυστικά της φύσης του ανθρώπου, καθώς και ότι η βάση όλων των επιστήμων είναι η Ιατρική. Όσοι επιθυμούσαν να γίνουν ιατροί έπρεπε να έχουν κάποια χαρακτηριστικά όπως φυσική προδιάθεση και πολύ χρόνο. Η θεωρητική βάση της ιατρικής ήταν οι 4 χυμοί του Ιπποκράτη και οι 4 φυσικές ιδιότητες. Στους αφορισμούς του ο Ιπποκράτης αναφέρει κάποια πολύ σημαντικά γενικά χαρακτηριστικά που αφορούν τις ασθένειες και τις θεραπείες.

Αξιες και ιδανικα Μεγάλη σημασία για έναν ιατρό ήταν να γνωρίζει τα όρια του και να μην έχει την πεποίθηση ότι μπορεί να θεραπεύει όλες τις ασθένειες. Ο Ιπποκρατικός Όρκος, ένα από τα σπουδαιότερα κείμενα της αρχαιότητας, αποδεικνύει ότι η κοινωνία των ιατρών έχει άξιες.

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΡΩΜΗ Ανάπτυξη του συστήματος των μαθητειών, όπου δίδασκαν κυρίως Έλληνες Απασχόληση πολλών γιατρών στο στρατό, που βοήθησε στην εξάπλωση ιατρικών γνώσεων και κανόνων υγιεινής Ίδρυση συντεχνιών και κολεγίων από γιατρούς όπου δίδασκαν την ‘hidden agenda’ (π.χ. πως πρέπει να είναι ένας γιατρός, ποια πρέπει να είναι η σχέση του με τον ασθενή)

Γαληνος Σπούδασε στην Πέργαμο, την Σμύρνη, την Κόρινθο και την Αλεξάνδρεια Κατηγοριοποίησε τις ασθένειες με βάση τα συμπτώματα Ήταν αντίθετος με την ολιγόμηνη εκπαίδευση (π.χ. 6μηνη)

Υπάρχουν 21 βιβλία του, με το ‘The pulse for beginners’ να είναι από τα πιο ενδιαφέροντα Ισχυρίζεται ότι τελειοποίησε τις αρχές της αρχαίας ιατρικής και ότι ο Ιπποκράτης απλώς έθεσε τις βάσεις Σύμφωνα με τον Γαληνό, ένας γιατρός πρέπει να είναι εφοδιασμένος με λογική, φυσική και ηθική καθώς και πέρα απ’ την εκπαίδευση, να έχουν έμφυτη ικανότητα Τόνισε τη σημασία των ‘χυμών’ για την πρόκληση της ασθένειας

Τόνισε τη σημασία των ‘χυμών’ για την πρόκληση της ασθένειας Στο βιβλίο του ‘On my own words’, περιλαμβάνει όλα όσα έμαθε και ανακάλυψε μόνος του Επισήμανε τη σημασία της πρακτικής, πέρα απ’ τη θεωρία

Κέλσος Στο βιβλίο του ‘ De Medicina’ αναφέρει: Σωστή προσέγγιση ασθενή από γιατρό Χαρακτηριστικά σωστού χειρουργού Διαδικασία επέμβασης στα μάτια Αναφέρθηκε στη διατήρηση της υγείας, τη δίαιτα, τα συμπτώματα της ασθένειας και της φλεγμονής ( ερυθρότητα, πόνος, θερμότητα, οίδημα)

διοσκουριδης Στο βιβλίο του ‘De Materia Medica’ δίνει λεπτομερείς πληροφορίες για τη συλλογή και επεξεργασία των φυτών και τις ευεργεσίες τους στους ανθρώπους

Στοχος /δεξιοτητεσ Στόχος του άρθρου είναι η ενημέρωση των εκπαιδευομένων για την ιστορική εξέλιξη της ιατρικής εκπαίδευσης διαδικασίας Οι δεξιότητες που αποκομίζουν οι εκπαιδευόμενοι είναι η απόκτηση ιατρικής κουλτούρας, νοοτροπίας και σκέψης σύμφωνα με τα ενδεδειγμένα ιστορικά ιατρικά πρόσωπα

βιβλιογραφια Medical Education, past, present and future/Ancient medicine: the beginnings of the art, Churchill Livingstone, ISBN 13: 978-0-443-07473-8, ISBN-10: 0 443 07473 9, first published 2007, p.15-47