5. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Advertisements

Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΝΗΣΤΕΙΑ.
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11ο O Ιησούς και οι μαθητές του Το πλήθος των μαθητών και οπαδών τον Χριστού γρήγορα αυξήθηκε πολύ. Τον ακολουθούσαν παντού. Και ήταν άντρες.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
3. Η ΗΘΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ Σελ
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
21. Η θεραπεία ενός παράλυτου στην Καπερναούμ
12. Ένα κήρυγμα του Χριστού στη Ναζαρέτ με ξεχωριστή σημασία
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
11. Ο Ιησούς και οι μαθητές του
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
Η ελευθερία του ανθρώπου στις επιλογές και τις πράξεις του.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Επιμέλεια: Αντιγόνη- Μαρία Καρανίκα Τμήμα: Β’2 Σχολικό Έτος:
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Θρησκευτικά Νίκη Κωνσταντινίδη
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Καπετανάκης
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Αντώνης Σπυρόπουλος Α3 Σχολιασμός Αναστάσιμης Προσευχής
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
ΤΟ ΟΥΤΟΠΙΚΟΝ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο Θεοσ στην εντατικη Ψαλμός 22.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

5. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Σελίδες: 42 - 49

Γράψτε στο τετράδιο σας τα πιο κάτω: Τα ευαγγέλια ονομάζουν τις ενέργειες του Χριστού «σημεία» (σημάδια) και όχι θαύματα Δείχνουν πως θα είναι ο εντυπωσιάζουν – ο άνθρωπος καινούριος κόσμος του Θεού άβουλος και φοβισμένος Ο Ιησούς δεν έκανε θαύματα για να εντυπωσιάσει, αλλά σεβόταν την ελευθερία του ανθρώπου, βοηθώντας όσους Τον είχαν ανάγκη. Σκοπός του Χριστού ήταν να θεμελιώσει τη σχέση Του με τους ανθρώπους στην αγάπη και στην ελευθερία. Ο χριστιανός είναι υποχρεωμένος να υπερασπίζεται την ελευθερία σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.

Το έργο του Φιοντόρ Ντοστογέφσκι (1821 -1881) Αδερφοί Καραμαζόφ μας μεταφέρει νοερά στη Σεβίλλη της Ισπανίας (15ο αι.). Η Δυτική Εκκλησία, με το πρόσχημα της καταπολέμησης των αιρέσεων, έχει δημιουργήσει την «Ιερά Εξέταση» και καταπνίγει κάθε ελεύθερη φωνή.

Η «Ιερά Εξέταση» ήταν ένα εκκλησιαστικό δικαστήριο που βασιζόταν σε ένα σύστημα αστυνομικής παρακολούθησης με δίκτυο μυστικών καταδοτών. Οι ύποπτοι καλούνταν για ανάκριση και ο δικαστής τους υποχρέωνε να κατηγορήσουν τον εαυτό τους. Οι τιμωρίες ήταν απάνθρωπες: βασανιστήρια, μαστιγώσεις, ισόβια δεσμά, κατάσχεση της περιουσίας και τις περισσότερες φορές το κάψιμο του κατηγορούμενου στη φωτιά. Μόνο στην Ισπανία την περίοδο 1481 – 1808 καταδιώχτηκαν πάνω από 380.000 άτομα.

Η «Ιερά Εξέταση» είχε καταδικάσει μερικούς ανθρώπους ως αιρετικούς και τους είχε οδηγήσει στην πυρά. Την «τελετή» παρακολουθούσαν ο ιεροεξεταστής (πρόεδρος του εκκλησιαστικού δικαστηρίου) και οι άρχοντες της πόλης. Ξαφνικά, μέσα από το πλήθος ξεπρόβαλε η μορφή του Χριστού. Οι άνθρωποι άρχισαν να τον δοξολογούν. Ο μεγάλος ιεροεξεταστής είχε διαφορετική γνώμη και, όταν τον συνάντησε, διέταξε να τον συλλάβουν, να φυλακιστεί και την επόμενη μέρα να ριφθεί στην πυρά για δύο λόγους:

α) γιατί στην έρημο αρνήθηκε να ενδώσει στον πειρασμό που του έβαλε ο διάβολος και να μετατρέψει τις πέτρες σε ψωμιά, προτιμώντας να στηρίξει τη σχέση του με τους ανθρώπους στην ελευθερία και όχι στον καταναγκασμό, β) γιατί δεν κατέβηκε από το σταυρό όταν οι Ιουδαίοι τον προκαλούσαν, επειδή προτιμούσε η πίστη τους να στηρίζεται στην αγάπη και όχι στο φόβο και στο θαυμασμό.

Ο Ντοστογέφσκι στο έργο αυτό κάνει μια ακτινογραφία της ανθρώπινης ψυχής και τονίζει ότι τα βασικά συστατικά της χριστιανικής πίστης είναι η αγάπη και η ελευθερία. 1. Ο μεγάλος ιεροεξεταστής κατηγορεί το Χριστό γιατί δεν εκμεταλλεύτηκε τη δυνατότητα να κάνει θαύματα. Ο Χριστός δεν έκανε θαύματα για να εντυπωσιάσει ούτε να πείσει τους ανθρώπους. Σεβόταν την ελευθερία και έκανε θαύματα σ’ αυτούς που πίστευαν. Γι’ αυτό τα ευαγγέλια χρησιμοποιούν τη λέξη «σημεία» δηλαδή σημάδια – παράθυρα που περιγράφουν πως θα είναι ο καινούριος κόσμος της Βασιλείας του Θεού.

2. Ο άνθρωπος, όπως γνωρίζουμε, είναι προικισμένος με την ελευθερία επιλογής. Αν ο Χριστός ενέδιδε στις προκλήσεις των Ιουδαίων και κατέβαινε από το σταυρό, τότε θα υποχρεώνονταν να τον ακολουθήσουν χωρίς να τον αγαπούν. 3. Ο Θεός δεν επιβάλλεται στον άνθρωπο, αλλά του αφήνει την τελική επιλογή: να παραμείνει κοντά Του ή να διακόψει τη σχέση μαζί Του. Αν παραμείνει κοντά Του, γίνεται μέτοχος του τρόπου ζωής της Αγίας Τριάδας και απελευθερώνεται από τα δεσμά του πόνου και του θανάτου.

4. Ο χριστιανός, μιμούμενος το πρότυπο του Ιησού Χριστού, είναι υποχρεωμένος να διεκδικεί και να υπερασπιστεί την ελευθερία σε κάθε επίπεδο: προσωπικό, κοινωνικό, πολιτικό. Αυτό όμως μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση με καθεστώτα που υπηρετούν την καταπίεση και την εκμετάλλευση. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις ισχύει αυτό που έλεγαν οι απόστολοι στους διώκτες τους: καλύτερα να πειθαρχούμε στο Θεό παρά στους ανθρώπους.

Στην ιστορική πορεία της Εκκλησίας παρατηρήθηκε αρκετές φορές το δυσάρεστο φαινόμενο εκκλησιαστικοί ηγέτες να συμπορεύονται και να ευλογούν τυραννικά καθεστώτα. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να θεωρηθεί ως υπονόμευση του χριστιανισμού και πρέπει να καταδικάζεται. Και η κρατική εξουσία πρέπει να διακονεί (υπηρετεί) τον άνθρωπο και όχι να τον καταδυναστεύει.

Κείμενο 2 σελίδα 48. Ξέρετε ότι οι ηγέτες των εθνών ασκούν απόλυτη εξουσία πάνω τους και οι άρχοντες τα καταδυναστεύουν. Σ’ εσάς όμως δεν πρέπει να συμβαίνει αυτό, αλλά όποιος θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας πρέπει να γίνει υπηρέτης σας. Κι όποιος από σας θέλει να γίνει πρώτος πρέπει να γίνει δούλος σας.

Όπως ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για να τον υπηρετήσουν, αλλά για να υπηρετήσει και να προσφέρει τη ζωή του λύτρο για όλους. ( Ματθ. 20: 25-28)

Εργασία για το σπίτι: 2 σελίδα 49. Πώς θα λειτουργήσει η πολιτική εξουσία αν τα λόγια του Χριστού που παρατίθενται (στο κείμενο 2 σελίδα 48) πιστευτούν αληθινά και εφαρμοστούν;

Ο Χριστός έκανε θαύματα σ’ όσους πίστευαν.

Κείμενο 1 σελίδα 47. Πολλοί που τον άκουγαν (τον Χριστό) απορούσαν κι έλεγαν: Από πού τα κατέχει αυτά; Και ποια είναι η σοφία αυτή που του δόθηκε; Πώς κάνει τέτοια θαύματα με τα χέρια του; Αυτός δεν είναι ο ξυλουργός, ο γιος της Μαρίας και αδελφός του Ιακώβου, του Ιωσή, του Ιούδα και του Σίμωνος; Και οι αδελφές του δε μένουν στον τόπο μας; Κι αυτό τους δημιουργούσε εμπόδιο να τον πιστέψουν.

Κι ο Ιησούς τους έλεγε: «Δεν υπάρχει προφήτης που να μην τον περιφρονούν οι συμπατριώτες του, οι συγγενείς του κι η οικογένειά του». Κι έτσι δεν μπορούσε να κάνει εκεί κανένα θαύμα, παρά μόνο ακούμπησε τα χέρια του σε λίγους αρρώστους και τους θεράπευσε. Κι έμεινε κατάπληκτος από την απιστία τους. (Μάρκ. 6:2-6)

Απαλλαγή από τις δυνάμεις της φύσης

Δέκα λεπρών

Απελευθέρωση από ασθένειες

Θεραπεία της ψυχής

Απελευθέρωση από δαίμονες – δυνάμεις του κακού

Ανάσταση του γιού της χείρας της Ναϊν