Η Έρευνα στην Κύπρο και στην ΕΕ: συγκριτικά στατιστικά στοιχεία Παντελής Πρωτοπαπάς Λειτουργός Στατιστικής Α’ Στατιστική Υπηρεσία
Συλλογή Στατιστικών Στοιχείων Ετήσια έρευνα από το 1998 Κάλυψη: δημόσιος τομέας, επιχειρήσεις, ιδρύματα, οργανισμοί και σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Εμπιστευτικότητα: σχετικές πρόνοιες στον περί Στατιστικής Νόμο, αρ. 15(Ι)/2000 Μεθοδολογία: Εγχειρίδιο Frascati (ΟΟΣΑ) Κανονισμός της Επιτροπής (ΕΚ) αριθ. 753/2004 περί στατιστικών επιστήμης και τεχνολογίας
Κύριες Μεταβλητές Ερευνητικό Δυναμικό Αριθμός και Ι.Π.Α. Είδος προσωπικού Φύλο Επίπεδο σπουδών Τομέας επιστήμης Ηλικιακή ομάδα Υπηκοότητα Τομέας οικονομικής δραστηριότητας Ερευνητικές Δαπάνες Είδος δαπάνης Είδος έρευνας Τομέας επιστήμης Πηγή χρηματοδότησης Τομέας οικονομικής δραστηριότητας
Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α) Επιστημονική έρευνα και πειραματική ανάπτυξη είναι η δημιουργική εργασία που αναλαμβάνεται σε συστηματική βάση, με σκοπό να συμβάλει στην αύξηση του αποθέματος της γνώσης (για τον άνθρωπο, τον πολιτισμό και την κοινωνία) και στη χρήση αυτού του αποθέματος στην επινόηση νέων εφαρμογών. Διακρίνεται σε βασική έρευνα, εφαρμοσμένη έρευνα και πειραματική ανάπτυξη. Περιέχει ένα αξιόλογο στοιχείο πρωτοτυπίας ή καινοτομίας.
Κυριότεροι Ερευνητικοί Οργανισμοί Ινστιτούτο Γεωργικών Ερευνών Γενικό Χημείο Τμήμα Αρχαιοτήτων Τμήμα Γεωργίας Τμήμα Αλιείας και Θαλάσσιων Ερευνών Τμήμα Γεωλογικής Επισκόπησης Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών Πανεπιστήμιο Κύπρου Ιδιωτικές σχολές τριτο-βάθμιας εκπαίδευσης Ινστιτούτο Γενετικής και Νευρολογίας Βιομηχανίες παραγωγής χημικών ουσιών και προϊόντων Βιομηχανίες παραγωγής τροφίμων και ποτών Επιχειρήσεις πληροφορικής
Ερευνητικό Δυναμικό, 2002 Τομέας Άνδρες Γυναίκες Σύνολο Δημόσιος 423 327 750 Επιχειρήσεις 343 168 511 Τριτοβάθμια εκπαίδευση 333 161 494 Ιδιωτικός μη κερδοσκοπικός 78 104 182 1177 760 1937
Ερευνητικό Δυναμικό κατά επίπεδο σπουδών, 2002 Επίπεδο Σπουδών Σύνολο Κάτοχοι διδακτορικού 493 Κάτοχοι μεταπτυχιακού 407 Πτυχιούχοι πανεπιστημίου 330 Άλλο μεταλυκειακό προσόν 156 Απόφοιτοι μέσης εκπαίδευσης 457 Απόφοιτοι δημοτικής εκπαίδευσης 94 1937
Ερευνητικό Δυναμικό κατά επίπεδο σπουδών, 2002
Ερευνητικές Δαπάνες (σε £000’ς)
% κατανομή Ερευνητικών Δαπανών
Ερευνητικές Δαπάνες κατά τομέα δραστηριότητας
Ερευνητικές Δαπάνες κατά είδος έρευνας, 2002 Ερευνητικές Δαπάνες κατά είδος έρευνας, 2002
Ερευνητικές Δαπάνες κατά τομέα επιστήμης, 2002
Ερευνητικές Δαπάνες κατά πηγή χρηματοδότησης Ερευνητικές Δαπάνες κατά πηγή χρηματοδότησης
Ερευνητικές Δαπάνες στις Επιχειρήσεις, 2003 (προκ.)
Ερευνητικές Δαπάνες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (σε £000’ς) Ερευνητικές Δαπάνες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (σε £000’ς) 1999 2000 2001 2002 2003* Πανεπιστήμιο Κύπρου 2597 3002 3436 4693 6387 Ιδιωτικές σχολές 298 437 655 945 1254 ΑΤΙ 87 47 46 93 108 Σύνολο 2982 3486 4137 5731 7749
Στρατηγική της Λισσαβόνας Στόχος: Η Ευρώπη να καταστεί μέχρι το 2010 η πιο ανταγωνιστική οικονομία της γνώσης στον κόσμο. Οι πολιτικοί χρειάζονται σχετικές πληροφορίες για τους παράγοντες που κινούν την οικονομική ανάπτυξη, π.χ. έρευνα, καινοτομία, χρήση υπολογιστών και διαδικτύου, δεξιότητες και ικανότητες. Δείκτης: Οι ερευνητικές δαπάνες να αποτελούν μέχρι το 2010 το 3% του Α.Εγχ.Π. των χωρών-μελών.
Ερευνητικές Δαπάνες ως % του Α.Εγχ.Π., 2003
% Ερευνητικών Δαπανών που χρημα-τοδοτήθηκε από τις επιχειρήσεις, 2002
Περισσότερες πληροφορίες Ετήσια έκθεση της Στατιστικής Υπηρεσίας «Στατιστικές Έρευνας και Ανάπτυξης» Ιστοσελίδα Στατιστικής Υπηρεσίας www.mof.gov.cy/cystat Ιστοσελίδα Στατιστικής Υπηρεσίας των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Eurostat) http://epp.eurostat.cec.eu.int