Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΒΟΓΛΟΥ ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΝΑΔΟΧΟΣ: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ ΑΔΑΜ Παρουσίαση του.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ & ΣΕΝΑΡΙΟΥ Ονοματεπώνυμο συγγραφέα, Ειδικότητα ΠΕχχ.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Κωνσταντίνος Χαρατσής Δρ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Προγραμματισμός ύλης Β’-Γ’ Γυμνασίου
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Το εσωτερικό της Κεντρικής Μονάδας.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου Το εσωτερικό του Η/Υ Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου

Απαιτούμενη Υλικοτεχνική Υποδομή Για την διδασκαλία του σεναρίου θα χρειαστεί το εργαστήριο πληροφορικής, στο οποίο θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το λογισμικό ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α Β Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ και οι υπολογιστές είναι συνδεδεμένοι όλοι στο Διαδίκτυο. Οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν είναι ένας φυλλομετρητής, η εφαρμογή CMAP TOOLS για εννοιολογικούς χάρτες, το ψηφιακό μαθησιακό αποθετήριο Φωτοδέντρο, και τα ψηφιακά εμπλουτισμένα βιβλία του ψηφιακού σχολείου http://ebooks.edu.gr .

Συμβατότητα με το Α.Π.Σ. και το Δ.Ε.Π.Π.Σ. Ειδικότερα το σενάριο εντάσσεται στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τον Πληροφοριακό Γραμματισμό στο Γυμνάσιο (Τζιμογιάννης κ.ά, 2011).Στους στόχους του Νέου Προγράμαμτος Σπουδών περιλαμβάνεται η διαπραγματευση των βασικών εννοιών, των αρχών ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν τις ευκαιρίες να αναπτύξουν τουλάχιστον τις προτεινόμενες ικανότητες (γνώσεις, δεξιότητες, και στάσεις) που σχετίζονται με τις ΤΠΕ.Το σενάριο καλύπτει τον άξονα μαθησιακών στόχων «Χειρίζομαι και δημιουργώ με τα εργαλεία των ΤΠΕ-Βασικές έννοιες ΤΠΕ», του Νέου Π.Σ. για την Β΄ Γυμνασίου και της ενότητας Βασικές έννοιες ΤΠΕ και συνάδει με τις προτεινόμενες διδακτικές προσεγγίσεις για την ενεργό συμμετοχή του μαθητή, την συνεργασία και την αλληλεπίδραση του με τους συμμαθητές του και τον διδάσκοντα.

Διδακτικοί στόχοι να μπορούν οι μαθητές να αναγνωρίζουν την κεντρική μονάδα του υπολογιστικού συστήματος, να μπορούν οι μαθητές να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν τα βασικά εξαρτήματα από το εσωτερικό του υπολογιστή: τροφοδοτικό, Κ.Μ.Ε., μνήμη RAM-ROM, μητρική πλακέτα , εσωτερικές κάρτες, να διακρίνουν και να κατανοήσουν το ρόλο της κεντρικής μνήμης να κατονομάζουν τις βασικές κάρτες επέκτασης, να μπορούν να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν τις θύρες σύνδεσης, να μπορούν να συνδέουν απλές συσκευές εισόδου και εξόδου στον υπολογιστή τους,

Μεθοδολογική προσέγγιση Οι μαθητές θα προσπαθήσουν αρχικά χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εμπλουτισμένα βιβλία του ψηφιακού σχολείου http://ebooks.edu.gr να οικοδομήσουν τις έννοιες που αναφέρονται στα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος και να περιγράφουν τη λειτουργία τους (ΚΜΕ, μνήμη, εσωτερικές κάρτες, περιφερειακές συσκευές). Με τον τρόπο αυτό γίνεται μια διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των μαθητών και συντίθεται η προσωπική άποψη κάθε μαθητή για το ποια είναι τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος και την λειτουργία τους.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1η διδακτική ώρα Με την έναρξη της διδακτικής διαδικασίας χρησιμοποιείται το ψηφιακό σχολείο –διαδραστικά εμπλουτισμένα βιβλία- πληροφορική Β Γυμνασίου –κεφάλαιο 2-το εσωτερικό του υπολογιστή εικόνα 2.1 και εικόνα 2.2 http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB101/535/3534,14520/ . οι μαθητές να συμπληρώσουν το 1ο φύλλο εργασίας με τη βοήθεια των εικόνων. Στη συνέχεια ζητείται από τους μαθητές να επιλέξουν την 2.2 Εσωτερικές κάρτες

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2η διδακτική ώρα Στο 2ο φύλλο εργασίας Οι μαθητές καλούνται να συνδέσουν απλές συσκευές εισόδου – εξόδου στις κατάλληλες θύρες σύνδεσης. Πρόσθετο ψηφιακό υλικό- Θύρες Σύνδεσης και Περιφερειακές συσκευές –ψηφιακό σχολείο, -κεφάλαιο 2.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 3η διδακτική ώρα. Στο 3ο φύλλο εργασίας γίνεται η αξιολόγηση Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν για τα είδη της κεντρικής μνήμης του υπολογιστή εννοιολογικό χάρτη από τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν. Το διδακτικό σενάριο ολοκληρώνεται με την παρακολούθηση από τους μαθητές ενός βίντεο και την καταγραφή των συμπερασμάτων.

Βιβλιογραφία Βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου Εμπλουτισμένο με html ψηφιακό βιβλίο πληροφορικής για το γυμνάσιο. Βιβλίο Eκπαιδευτικού Πληροφορική Α΄,Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, έκδοση 2012 Οι ιστοσελίδες http://photodentro.edu.gr/ http://ebooks.edu.gr Παρακάτω επισυνάπτονται τα φύλλα εγασίας που δίνονται στους μαθητές.  

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ Το Σενάριο με τίτλο: Το Υλικό του υπολογιστή υλοποιήθηκε στο 1ο Γυμνάσιο Φαρσάλων στις 15-10-2013. Το σενάριο υλοποιήθηκε με τους μαθητές του τμήματος Β1 και Β2 της Β Τάξης. Το δυναμικό της τάξης ήταν 27 μαθητές, οι οποίοι χωρίστηκαν σε ομάδες των 2 και 3.

Ενδιαφέρον που προκλήθηκε στους μαθητές Το σενάριο προκάλεσε το ενδιαφέρον των μαθητών. Οι μαθητές με τη βοήθεια των δομημένων φύλλων δραστηριοτήτων,κατανοησαν τις νεες εννοιες όπου τα βήματα περιγράφονταν με ακρίβεια και παρουσιάζονταν σχετικές εικόνες. Στη δεύτερη διδακτική ώρα οι μαθητές, εξοικειωμένοι με το περιβάλλον, βρήκαν πιο ενδιαφέρουσα τη δραστηριότητα και πειραματίστηκαν αρκετά με το περιεχόμενο των ασκησεων τους.Γενικά στο συγκεκριμένο τμήμα τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για πιθανή επέκταση των εργασιών τους και περισσότερη ενασχόληση με το αντικείμενο.