(411/ ) (411/ ) Έτος: 4ο Εξάμηνο: 7ο Ρόδος 2011

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;.  Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο.  Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Jigsaw: Τί είναι;.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση των Ψηφιακών Τεχνολογιών.
Σενάριο.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
1 ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ – Άξονας 4, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.1.1, Κατηγορία Πράξης α ΕΡΓΟ: «ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ.
Οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης για το πρόγραμμα Teachers 4 Europe
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Σ ΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Β : KOINΩΝΙΚΑ KAI OIKONOMIKA ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ « ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ » ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Συνεργατική διδασκαλία
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

(411/2007045) (411/2007007) Έτος: 4ο Εξάμηνο: 7ο Ρόδος 2011 Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή ανθρωπιστικών επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία: «Σενάριο Διδασκαλίας Αισώπειων Μύθων με κοινό θέμα το ψέμα» Μάθημα: «Η διάχυση του αισώπειου μύθου στην Ευρώπη» Διδάσκων: Κατσαδώρος Γ. (411/2007045) (411/2007007) Έτος: 4ο Εξάμηνο: 7ο Ρόδος 2011

Αφορμή Ανθολόγιο Δ΄ τάξης Δημοτικού Μάθημα: «Λιοντάρι και αγριόχοιρος.» - μύθος Αισώπου (σελ.46) Στην προηγούμενη διδακτική ώρα παραδόθηκε το μάθημα του ανθολογίου, το οποίο αποτελεί αφορμή για τη διδασκαλία των Αισώπειων μύθων. Στο συγκεκριμένο μάθημα ασχοληθήκαμε με την αξία της συνεργασίας και της φιλικής συνεννόησης. Στην επόμενη διδακτική ώρα θα εξετάσουμε μερικούς από τους μύθους του Αισώπου που έχουν ως θέμα το ψέμα.

Ιδέα του σεναρίου Το τμήμα της Δ΄ Δημοτικού του σχολείου αποτελείται από 20 μαθητές Στο πλαίσιο του μαθήματος θα δοθούν στα παιδιά 12 Αισώπειοι μύθοι με κοινό θέμα (ψέμα) και θα πρέπει να συνεργαστούν μεταξύ τους προκειμένου να γνωρίσουν τους μύθους αυτούς ,να κατανοήσουν το νόημα τους και τα διδάγματα που μπορούμε να αντλήσουμε για την καθημερινή μας ζωή. Αυτό θα πραγματοποιηθεί με την καθοδήγηση του δασκάλου και τη βοήθεια των νέων μέσων.

Β. Διδακτική ανάλυση της αρχικής ιδέας Μέσα από τη διδασκαλία των Αισώπειων μύθων προσπαθούμε να επιτύχουμε στόχους που εκτείνονται σε διάφορα επίπεδα, όπως.. Να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν τα παιδιά με τους Αισώπειους μύθους. Να γνωρίσουν τη μορφή τους (επιμύθιο, μικρή έκταση κλπ.) Να αντλήσουν ηθικά διδάγματα. Να συνειδητοποιήσουν ότι διέπονται από κοινό θέμα (συνέπειες του ψέματος). Να μάθουν τα παιδιά πως οι πρωταγωνιστές είναι κυρίως ζώα.

Να μάθουν τα παιδιά να συνεργάζονται. Να αναπτύξουν τη φαντασία τους. Να συνδέσουν το επιμύθιο με πρακτικές εφαρμογές στη ζωή. Να κοινωνικοποιηθούν. Να προσπαθήσουν να πετύχουν κοινούς στόχους. Να εξοικειωθούν με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Να αυξήσουν την κριτική τους σκέψη.

Γ. Οι δραστηριότητες που προτείνονται στο μαθητή Πρέπει να τονίσουμε ότι σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν οι μαθητές τα διδάγματα που κρύβονται πίσω από τους Αισώπειους μύθους. Βασική προϋπόθεση για να συνεργαστούν σωστά οι μαθητές είναι ο χωρισμός σε ομάδες. Θα δημιουργήσουμε 4 ομάδες με 5 παιδιά στην καθεμιά. Κάθε ομάδα θα αποτελείται από μαθητές διαφορετικού γνωστικού επιπέδου (καλοί, μέτριοι, αδύνατοι). Με αυτό τον τρόπο στοχεύουμε στο να προωθήσουμε τη συνεργασία και την ισότητα μεταξύ όλων των μαθητών της τάξης.

Σχέδιο Διδασκαλίας Η διδασκαλία θα πραγματοποιηθεί σε μια διδακτική ώρα (50’) στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης, η οποία θα χωριστεί σε 3 φάσεις δραστηριοτήτων: 1η Φάση (15’): Χωρισμός της τάξης σε ομάδες. Διαβάζουμε μαζί με τα παιδιά το υλικό που θα επεξεργαστούμε, τους 12 μύθους. 2η Φάση (20’): Εφαρμογή κυκλικού συστήματος δραστηριοτήτων. 3η Φάση (15’): Η κάθε ομάδα παρουσιάζει στην υπόλοιπη τάξη τα αποτελέσματα της αναζήτησης της.

1η Φάση (15’): Έχουμε γράψει σε κείμενο Word τους 12 μύθους και τους μοιράζουμε στα παιδιά. Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες των 5 ατόμων. Διαλέγουμε ένα παιδί από κάθε ομάδα για να διαβάσει 3 από τους 12 μύθους σε όλη την τάξη, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να ακούσουν τους μύθους.

12 Αισώπειοι Μύθοι που θα διδαχτούν.. Αλώπηξ και Δρυτόμος (ξυλοκόπος) Αλώπηξ και Πίθηκος Ανήρ Φέναξ Σπάλαξ και Μήτηρ Ερμής Ερμού Άμαξα και Άραβες Λύκος και Αρνός Λύκος και Ίππος Οδοιπόρος και Αλήθεια Παίς ψεύτης Πίθηκος και Δελφίς Στρουθοκάμηλος

2η Φάση (20’): Το κυκλικό σύστημα αποτελείται από 4 «Τράπεζες Πληροφοριών». Η κάθε «τράπεζα» αντιστοιχεί σε ένα διαφορετικό σταθμό πληροφοριών, μια αφετηρία δηλαδή στην οποία τα παιδιά θα αναζητούν και θα επεξεργάζονται τη δραστηριότητα που τους έχουμε αναθέσει. Κάθε ομάδα θα ξεκινήσει την αναζήτησή της σε ένα από τα 4 θρανία. Για 5 λεπτά θα αναζητά τις πληροφορίες στη συγκεκριμένη τράπεζα. Έπειτα οι ομάδες θα μετακινούνται στη διπλανή τράπεζα κυκλικά έτσι ώστε να περάσουν όλες οι ομάδες από όλες τις τράπεζες. Προκειμένου να επιτευχθεί το παραπάνω σχέδιο θα πρέπει η διάταξη των θρανίων της τάξης να αλλάξει. Στο κέντρο της τάξης θα τοποθετήσουμε, σε μορφή τετραγώνου, 4 θρανία καθένα από τα οποία θα αποτελεί μια διαφορετική «τράπεζα πληροφοριών».

σχεδιάγραμμα 1η τράπεζα πληροφοριών 2η 4η τράπεζα τράπεζα πληροφοριών 3η τράπεζα πληροφοριών

1η Τράπεζα Πληροφοριών 2η Τράπεζα Πληροφοριών Σε αυτό το θρανίο θα έχουμε τοποθετήσει τους 12 μύθους προκειμένου τα παιδιά να τους επεξεργαστούν όσον αφορά τη μορφή και το θέμα τους. Δίνουμε βοηθητικές ερωτήσεις της μορφής: «Παρατηρείτε ποιο είναι το κοινό θέμα των μύθων;» «Παρατηρείτε κοινά χαρακτηριστικά στη μορφή των μύθων;» 2η Τράπεζα Πληροφοριών Σε αυτό το θρανίο θα έχουμε τοποθετήσει έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή/ λάπτοπ με σύνδεση στο Διαδίκτυο. Ζητάμε από τους μαθητές να βρουν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Αισώπου.

3η Τράπεζα Πληροφοριών 4η Τράπεζα Πληροφοριών Εδώ ζητάμε από τους μαθητές να καταλήξουν στο κοινό δίδαγμα των μύθων και να το γράψουν με λίγα λόγια. Επιπλέον, ζητάμε να γράψουν τους τρόπους με τους οποίους συνδέεται με την καθημερινή μας ζωή. 4η Τράπεζα Πληροφοριών Καταλήγουν στην πιο δημιουργική «τράπεζα πληροφοριών» καθώς εδώ ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν και να καταγράψουν τον δικό τους μύθο με θέμα την ψευτιά.

3η Φάση (15’) Αφού η κάθε μια από τις 4 ομάδες έχει συλλέξει το δικό της υλικό, μέσα από την έρευνα της, καλείται να το παρουσιάσει στις άλλες ομάδες μέσα στην τάξη.

Δ. Διδακτικό υλικό Οι μύθοι που έχουμε συλλέξει προέρχονται από το βιβλίο: «Αισώπειοι Μύθοι», Θεόδωρος Γ. Μαυρόπουλος, εκδόσεις: Ζήτρος Το Internet είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να μεταδώσει γνώση γρήγορα, άμεσα και εύκολα. Είναι όμως ευθύνη του δασκάλου να συγκεντρώσει το σύνολο των ηλεκτρονικών διευθύνσεων που θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά. ιστοσελίδες: http://el.wikipedia.org/wiki/Αίσωπος http://members.multimania.co.uk/georgeaek21/mythoi_Aisopoy.htm http://www.paidika.gr http://www.mousa.gr/html/esopos.html

Επίτευξη σκοπού Οι μαθητές μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών αποκτούν νέα γνώση σχετικά με τον Αίσωπο και τους μύθους του. Μεταδίδονται αξίες μέσα από τα διδάγματα των μύθων, σχετικά με τις συνέπειες του ψέματος. Ενισχύεται η κοινωνικοποίηση μέσα από τη συνεργατική μάθηση και την προσπάθεια επίτευξης κοινών στόχων. Εξοικειώνονται στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου και των υπόλοιπων τεχνολογικών μέσων. Μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών και την κατηγοριοποίησή τους αυξάνεται η κριτική σκέψη των παιδιών σε αντίθεση με την έτοιμη ύλη ενώ παράλληλα διευρύνονται οι ορίζοντές τους. Προωθείται η ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών.