«Η Αειφορία (ή Αειφόρος Ανάπτυξη) επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ , ΤΗΛ: ,
Ο Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων Θανόπουλος Γιάννης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Οργάνωση προσώπων και μέσων ειδικού σκοπού. ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΔΙ.Κ.ΚΕ.Μ. Θεσσαλονίκη 9 Ιουλίου 2014 Δημιουργία του ΔΙΚΤΥΟΥ Κοιν.Σ.Επ. Κεν. Μακεδονίας,
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
«Δρω εθελοντικά για ένα Αειφόρο Περιβάλλον, για ένα καλύτερο αύριο»
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ «EUGENE DELACROIX» [ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ] Γενική Συνέλευση 8/10/2014 ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Η Αειφορία (ή Αειφόρος Ανάπτυξη) επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενιών να ικανοποιήσουν τις δικές τους» WCED, 1987 Η πρωτοβουλία μας για συμμετοχή στο «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» αποτελεί ένα μέσο συγκριτικής αξιολόγησης μέρους των προσπαθειών μας για τη δημιουργία ενός ΣΧΟΛΕΙΟΥ που ΜΑΘΑΙΝΕΙ διαρκώς από το Κοινωνικό, Πολιτισμικό, Φυσικό και Οικονομικό περιβάλλον. Με τη Νέα Γνώση του, παράγει ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ για τα μέλη του και για καθεμία από τις 4 συνιστώσες του περιβάλλοντός του. ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ: , epal-athin.att.sch.gr 4η θέση στο «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου

Οικολογικοί Το Υπόδειγμα Αειφορίας μας Πηγή: Espinosa, A, Porter, T, 2011, «Sustainability, complexity and learning: insights from complex systems approaches.», The Learning Organization, Vol. 18, No. 1, pp Παράγοντες Αειφορίας στο Μακροπεριβάλλον Βιόσφαιρα Ανθρώπινα Συστήματα Κοινωνικοί Πολιτισμικοί Οικονομικοί Αειφορία στο Μικροπεριβάλλον του 4 ου ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ

Μακροπεριβάλλον (1) Τι εμποδίζει να «δούμε» τις λύσεις και τις ευκαιρίες; Τι εμποδίζει το δρόμο μας προς την αειφορία; Μήπως η νοοτροπία μας; Μήπως η αντίληψή μας για όσα συμβαίνουν γύρω μας; Οικονομική Κρίση Κοινωνικές Διακρίσεις Πολιτισμικές Συγκρούσεις Οικολογική Καταστροφή

Μακροπεριβάλλον (2) Το 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών υιοθετεί την άποψη του Επίκτητου για τις κρίσεις στο μακροπεριβάλλον: «Ταράττει το ὺ ς ἀ νθρώπους ο ὐ τ ὰ πράγματα, ἀ λλ ὰ τ ὰ περ ὶ τ ῶ ν πραγμάτων δόγματα.» Μετάφραση: «Οι άνθρωποι ταράζονται όχι από αυτά που συμβαίνουν, αλλά από την ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥΣ για αυτά που συμβαίνουν». Σκεφτείτε ότι: «Πίσω από το πιο σκοτεινό σημείο συνήθως βρίσκεται η πιο φωτεινή λύση» Θανόπουλος Γιάννης.

Όραμα: Αειφορία αλλά Πώς;;; Ο πολυβραβευμένος Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς κύριος Θανόπουλος Γιάννης, μας έδειξε το δρόμο προς το όραμά μας μέσα από τη Διαδραστική του Παρουσίαση στο 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών με θέμα: «Προσωπική & Επαγγελματική Ανάπτυξη: ΣΚΕΨΟΥ–ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ-ΜΠΟΡΕΙΣ- ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Άκουσε τη Συνείδησή σου! Κάνε τη δουλειά σου χόμπι! Η νοοτροπία Είναι το παν! Φθάσε όσο πιο Ψηλά μπορείς! Το παγκόσμιΟ χωριό μας, το σπίτι μας! Ας φτιάξοΥμε ένα καλύτερο κόσμο!

 Κάνε τη Δουλειά σου χόμπι!  Η νοοτροπία είναι το παν!  Φθάσε όσο Μπορείς πιο ψηλά!  ΜπορεΙς!  ΣκέψΟυ δημιουργικά!  Ας φτιάξοΥμε ένα καλύτερο κόσμο!  ΙσορΡόπησε προτεραιότητες!  Ψάξε Για αυτοπραγμάτωση!  Άκουσε τΗ συνείδησή σου!  Το παγκόΣμιο χωριό, το σπίτι μας!  ΑπόλαυσΕ το ταξίδι!

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ

Μπορείς! Ισορρόπησε Προτεραιότητες! Γνώρισε τον εαυτΟ σου! Η νοοτΡοπία είναι το παν! Κάνε τη δουλΕιά σου χόμπι! Απόλαυσε το ταξίδΙ! ΑΣ φτιάξουμε ένα καλύτερο κόσμο!

ΜΠΟΡΕΙΣ

ΧΑΜΟΓΕΛΑ Ξέρετε; Τα πάντα γίνονται με χαμόγελο!!! Κάνε τη δουλειά σου Χόμπι! Ακουσε τη συνείδησή σου! Μπορείς! Ας φτιάξΟυμε ένα καλύτερο κόσμο! Γνώρισε τον εαυτό σου! ΣκΕψου δημιουργικά! Φθάσε όσο πιο ψηΛά μπορείς! Απόλαυσε το ταξίδι!

Οικολογικοί Παράγοντες Αειφορίας στο Μακροπεριβάλλον Βιόσφαιρα Ανθρώπινα Συστήματα Κοινωνικοί Πολιτισμικοί Οικονομικοί Αειφορία στο Μικροπεριβάλλον του 4 ου ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ Η κουλτούρα του 4 ου ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ

Ένα ΕΠΑ.Λ. ΜΠΟΡΕΙ… Ένα Δημόσιο Επαγγελματικό Λύκειο στην Ελλάδα μπορεί να «μιλά» για Οικονομικά οφέλη σε μια περίοδο κοινωνικοοικονομικής κρίσης, επειδή μπορεί και «βλέπει» τη συμβατότητα ανάμεσα στους Οικονομικούς, Κοινωνικούς, Οικολογικούς και Πολιτισμικούς παράγοντες και επειδή οι διαφορετικότητα των Πολιτισμών των μελών του αποτελεί πλούτο του και πηγή της δημιουργικότητάς του. Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων Πανεπιστημίου Πειραιώς Θανόπουλος Γιάννης

Κοινωνικο-Οικονομικό μικροπεριβάλλον και Πόροι Ο πιο σημαντικός Οικονομικός μας Πόρος, με υπεραξία που, συχνά, είναι δύσκολο να αποτιμηθεί σε χρηματικές μονάδες, είναι η ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ των μελών του 4 ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών: εκπαιδευτικών, μαθητριών, μαθητών, κηδεμόνων και φιλικών τους προσώπων.

Η Τράπεζα Αίματος του 4 ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών στο Λαϊκό Νοσοκομείο, τον 1 ο χρόνο λειτουργίας της, από μέχρι σήμερα, συγκέντρωσε 111 μονάδες αίματος. Εθελοντική Αιμοδοσία

την Τρίτη στις τη Δευτέρα με κινητή μονάδα αιμοληψίας του Λαϊκού Νοσοκομείου στο 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών Εθελοντική Αιμοδοσία

Εθελοντική πρωτοβουλία εκπαιδευτικών (1) Μετά την κατάργηση των επίσημων Προγραμμάτων Διδακτικής Στήριξης, πολλοί εκπαιδευτικοί μας, διδάσκουν εθελοντικά και ανιδιοτελώς μαθήτριες και μαθητές που φοιτούν ή είχαν αποφοιτήσει από το σχολείο μας χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για το Δημόσιο. 123 Ώρες Εθελοντικής Διδασκαλίας το

Εθελοντική πρωτοβουλία εκπαιδευτικών (2) Οι εκπαιδευτικοί μας αυτοοργανώνονται και σε συνεργασία με σχολικούς συμβούλους υλοποιούν την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ τους ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (εκπαιδευτικοί επιμορφώνουν εθελοντικά συναδέλφους τους) χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για το Δημόσιο. 55 Ώρες Εθελοντικής Εσωτερικής Επιμόρφωσης (Απρίλιος Ιανουάριος 2013)

Εθελοντική Προσφορά σε Κοινωνικές Ομάδες

Οικονομικό μικροπεριβάλλον και άλλοι Οικονομικοί Πόροι  Από το 2000, αξιοποιήσαμε τους πόρους από τη συμμετοχή μας σε προγράμματα του ΕΠΕΑΕΚ (Λαέρτης, Οδύσσεια, Εικονικές Επιχειρήσεις, Δαίδαλος, Θερινά σχολεία, Τεχνομάθεια).  Από το 2003 το σχολείο μας λειτουργεί ως πιστοποιημένο Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) Α’ Επιπέδου για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και από το 2010 αναβαθμίστηκε σε πιστοποιημένο Κ.Σ.Ε. Β’ Επιπέδου με καθημερινή λειτουργία το απόγευμα.  Μέσω των λειτουργικών εξόδων των προγραμμάτων «ΕΣΠΑ », το εξασφαλίσαμε επιπλέον υλικούς πόρους, απορροφώντας διαθέσιμα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνεχίζουμε το

Πολιτισμικό μικροπεριβάλλον και δράσεις (1) Το 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών λειτουργεί σε ένα δημιουργικό διαπολιτισμικό περιβάλλον, όπου εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες από 10 χώρες ανταλλάσσουν εμπειρίες και μαθαίνουν από διαφορετικές κουλτούρες, για να δημιουργήσουν τον παγκόσμιο πολίτη-επαγγελματία του αύριο. Πώς;;; Μέσα από συνδυαστική επιλογή Διαπολιτισμικών Δράσεων, Εξωδιδακτικών Βιωματικών Δραστηριοτήτων ανάπτυξης διαπολιτισμικών δεξιοτήτων εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητριών και μαθητών.

Πολιτισμικό μικροπεριβάλλον και δράσεις (2) Η νέα ιστοσελίδα μας περιέχει μεταφράσεις του εγγράφου για την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου σε ΕΝΝΕΑ (9) γλώσσες που μιλούν οι μαθητές, οι μαθήτριές μας ή / και οι γονείς και κηδεμόνες τους με καταγωγή από 10 χώρες. 4epal-athin.att.sch.gr

Πολιτισμικό μικροπεριβάλλον και δράσεις (3)  Μαθήτριες και μαθητές του 4 ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών αναλαμβάνουν σε συνεργασία με τους γονείς τους τις μεταφράσεις και το ρόλο του Διαπολιτισμικού Μεσολαβητή: γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στην τοπική κοινωνία και το σχολείο.  Γκράφιτι στον εξωτερικό χώρο του σχολείου: «Σκέψου- Δημιούργησε-Μπορείς-Χαμογέλα» σε 4 γλώσσες: Πολωνικά, Βουλγαρικά, Ουρντού και Ελληνικά που προωθούν την αρμονική και δημιουργική πολυπολιτισμική συνύπαρξη.  Επιμόρφωση και Διαπολιτισμική Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών: συνολικά πάνω από 300 ώρες διαπολιτισμικής εκπαίδευσης παρακολούθησαν 5 εκπαιδευτικοί και ο Διευθυντής του 4 ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών.

Πολιτισμικό μικροπεριβάλλον και δράσεις (4)  Ελληνομάθεια Γονέων: πραγματοποιήθηκαν μαθήματα 20 ωρών τις Κυριακές με επίβλεψη 4 εκπαιδευτικών και το Διευθυντή και διανεμήθηκε υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό.  Συμβουλευτική: 40 ώρες ατομικής συμβουλευτικής σε γονείς, κηδεμόνες και ενήλικες μαθητές και μαθήτριες.  Ενίσχυση της ελληνομάθειας για μαθήτριες και μαθητές με την υποστήριξη φιλολόγου ΕΚΤΟΣ σχολείου, αμειβόμενης από ΕΣΠΑ (Δράση 2 – Α.Π.Θ.).

Πολιτισμικό μικροπεριβάλλον και δράσεις (5)  Για το δηλώσαμε συμμετοχή σε ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΠΤΑ Δράσεις προκειμένου να εμπλουτίσουμε τις διαπολιτισμικές δράσεις του με:  Την ενίσχυση της ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ μαθητών/τριών (αλβανική & ρωσική).  Την καλλιέργεια Κλίματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας.  Τις Διαπολιτισμικές Εκπαιδευτικές Επισκέψεις. Όμως, το Α.Π.Θ. έκανε δεκτό το αίτημά μας ΜΟΝΟ σε μία δράση από τις 7, επικαλούμενο το μικρό ποσοστό αλλοδαπών μαθητών/τριών μας (80% !!!) ή/και την ανάγκη υλοποίησης σε σχολεία που ΔΕΝ είχαν συμμετάσχει τα προηγούμενα έτη. Το Α.Π.Θ. ΔΕΝ μας επανεπέλεξε για τις διαπολιτισμικές δράσεις του , παρά την εκφρασμένη ανάγκη αλλόγλωσσων μαθητών/τριών μας και των γονιών τους για Ενίσχυση της ελληνομάθειας.

Πολιτισμικό μικροπεριβάλλον και δράσεις (6)  Η απάντησή μας στην προηγούμενη πρόκληση ήταν να ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ την ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ του σχετικού διαχειριστικού φορέα του ΕΣΠΑ (δηλ. του Α.Π.Θ.) τις προσπάθειες βελτίωσης της διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Πώς;;;  1) με τη δημιουργία e-learning πλατφόρμας και διαδραστικών ερωτήσεων από τους εκπαιδευτικούς μας.  2) τη συνέχιση του θεσμού του «διαπολιτισμικού μεσολαβητή – μαθητή/τριας ή / και γονέα»,  3) τη συμβουλευτική γονέων,  4) την επικοινωνία μας με σχολεία που υλοποιούν φέτος κάποιες από τις δράσεις ώστε να εξυπηρετηθούν – έστω και κατά 2 η προτεραιότητα – οι ανάγκες των γονιών των μαθητών μας αλλά και των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών μας.

Παρεμβάσεις στο Κοινωνικό μικροπεριβάλλον Οι μαθήτριες και μαθητές της Α’ τάξης του 4 ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών στο μάθημα «Ερευνητική Εργασία», προτείνουν και ψηφίζουν 2 θέματα:  Εθελοντισμός  Ανθρώπινα Δικαιώματα Δεν αρκούνται όμως μόνο στο να ερευνήσουν… Σχεδιάζουν και Συντονίζουν τις δράσεις τους στην τοπική κοινωνία. «Οι φιλόσοφοι μέχρι σήμερα έχουν μόνο ερμηνεύσει τον κόσμο με διάφορους τρόπους. Το σημαντικό, ωστόσο, είναι να τον αλλάξουν», Karl Marx.

Παρεμβάσεις στο Κοινωνικό και Οικονομικό μικροπεριβάλλον Το 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών αξιοποιεί το νέο μάθημα «Ειδική Θεματική Δραστηριότητα» σε μία διεπιστημονική έρευνα-δράση των τριών τομέων της Β’ ΕΠΑ.Λ.: Εφαρμοσμένων Τεχνών, Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών, Πληροφορικής, στο Κοινωνικό και Οικονομικό μικροπεριβάλλον της τοπικής κοινωνίας στα Πατήσια. 3 τομείς - 3 προσεγγίσεις - 1 θέμα: «Εντοπισμός Ελεύθερων Χώρων και Κτιρίων στην Περιοχή Πατήσια: Οικονομοτεχνική Μελέτη για την Αξιοποίησή τους».

Οικολογικό μικροπεριβάλλον (1) Στο 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών οι μαθητές της Γ’ τάξης, συνδέουν το μάθημα «Διαχείριση Φυσικών Πόρων» με τους Περιβαλλοντικούς Δείκτες του Αειφόρου Σχολείου: 1) μετρούν την κατανάλωση νερού, ελέγχουν σημεία διαρροών και σχεδιάζουν εναλλακτικές λύσεις αξιοποίησης βρόχινου νερού, 2) σχεδιάζουν και υλοποιούν την προώθηση της ανακύκλωσης, 3) μελετούν την κατασκευή και συντήρηση λαχανόκηπου & φυτών και συστήματος κομποστοποίησης, 4) μεταφέρουν υλικά σε ανταποδοτικό μηχάνημα ανακύκλωσης: προσφορά στο «Χαμόγελο του παιδιού». 5) Δημιουργούν και συντηρούν ξεχωριστό ιστότοπο για την προώθηση της αειφορίας:

Οικολογικό μικροπεριβάλλον (2) Στο 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών οι ιδέες των μαθητριών και μαθητών μας για την Πράσινη Χημεία και το Περιβάλλον γίνονται πράξη: Συλλογή τηγανόλαδου : 1) για εργαστηριακή παραγωγή βιοκαύσιμου (Biodiesel) και σαπουνιού από τα υποπροϊόντα και 2) για προώθηση σε εταιρία ανακύκλωσης με αντάλλαγμα καύσιμο θέρμανσης.

Οικολογικό μικροπεριβάλλον (3) Ανακύκλωση: λαμπτήρων, μπαταριών, χαρτιού, πλαστικού, γυαλιού, μετάλλων, ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών και από το 2013 τηγανόλαδου. Δημιουργία φυσικού λιπάσματος – ζιζανιοκτόνου από τα δενδρόφυλλα που περισυλλέγουμε εντός και εκτός του σχολικού χώρου. Επαναχρησιμοποίηση χαρτιού από παλαιά έγγραφα στο φωτοτυπικό. Αποδοτική χρήση του τεχνητού φωτισμού και αξιοποίηση του φυσικού φωτισμού – εξοικονόμηση φυσικών και οικονομικών πόρων. Χρήση ανεμιστήρων οροφής – κανένα a/c. Χρήση λαμπτήρων χαμηλής κατανάλωσης. Χρήση οθονών ΗΥ χαμηλής κατανάλωσης

Οικολογικό μικροπεριβάλλον (4) Στο 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών η πλειονότητα των μαθητριών, μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τρένο, λεωφορεία, τρόλεϊ) ή ποδήλατο. Χρησιμοποιούμε Μ.Μ.Μ. περιορίζουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Οικολογικό μικροπεριβάλλον, Ανθρώπινοι Πόροι και Μάθηση Οι ιδέες και η εμπειρία των εκπαιδευτικών μας στηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το φυσικό περιβάλλον στην πράξη δημιουργώντας: Διαδραστικές Ερωτήσεις με άμεση ανατροφοδότηση που λειτουργούν με ή χωρίς διαδίκτυο καθώς και στα προσφιλή κινητά των μαθητών και μαθητριών. Σημειώσεις και Γραπτά κριτήρια αξιολόγησης χωρίς κατανάλωση χαρτιού και ρεύματος για το φωτοτυπικό? «Και όμως προς το παρόν στα αγγλικά, τη φυσική Β’ και τη χημεία Α’ και Β’ ΕΠΑ.Λ. και έπονται περισσότερα…

Το Οικολογικό και Πολιτισμικό μικροπεριβάλλον στη Μάθηση Εκεί που το οικολογικό και πολιτισμικό μικροπεριβάλλον συναντούν την εκπαιδευτική διαπολιτισμική διαδικασία… διευκολύνεται η μελέτη παιδιών με ελλιπή γνώση της ελληνικής γλώσσας ή / και δυσλεξία ή / και έλλειψη αντίστοιχου υπόβαθρου στο αντικείμενο, αυξάνεται το ενδιαφέρον τους (με τη χρήση μέσων που τους είναι οικεία και τα προτιμούν) και ενδυναμώνονται μέσα από την άμεση ανατροφοδότηση της διαρκώς βελτιούμενης επίδοσής τους.

Ανθρώπινοι Πόροι Τα προσόντα των εκπαιδευτικών μας: μορφωτικό επίπεδο, παιδαγωγική κατάρτιση, διδακτική και επαγγελματική εμπειρία, συγγραφικό έργο και διακρίσεις, βελτιώνονται διαρκώς με τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά προγράμματα, μεταπτυχιακές σπουδές, δεύτερα πτυχία.

Υλικοτεχνική Υποδομή  ΤΡΙΑ Εργαστήρια Πληροφορικής  ΤΡΙΑ Εργαστήρια Εφαρμοσμένων Τεχνών: Ελεύθερου Σχεδίου, Γραφιστικής, Φωτογραφίας  ΕΝΑ Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (λειτούργησε για πρώτη φορά στις 28 Σεπτέμβρη 2012)  Αίθουσες Διδασκαλίας  Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων  Αίθουσα Προβολών  Κλειστό Γυμναστήριο και Επιτραπέζια Αντισφαίριση  Χώρος Αθλοπαιδιών  Γραφεία Εκπαιδευτικών και Διοίκησης  Κυλικείο

Χρήση Τεχνολογικών Πόρων Οι μαθητές και οι μαθήτριες που δε διαθέτουν δικούς του υπολογιστές ή/και διαδικτυακή πρόσβαση, έχουν τη δυνατότητα χρήσης της τεχνολογικής υποδομής και μετά το πρωινό σχολικό ωράριο. Αντικαθιστούμε τα ενδεχόμενα «κενά» με τις «Ώρες Δημιουργικής Απασχόλησης»: α) προβάλλουμε εκπαιδευτικές ταινίες, β) οι μαθητές/τριες απασχολούνται στην ανακύκλωση, στα εργαστήρια ΗΥ ή στο γυμναστήριο.

16 Δραστηριότητες το ) Συμμετοχή στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου (4 η θέση ). 2) Τρεις Διαπολιτισμικές Δράσεις με επιδότηση ΕΣΠΑ 3) Πολιτιστικά Προγράμματα: Θεατρικό 4) Επαγγελματίες & Ακαδημαϊκοί στο σχολείο μας. 5) Εθελοντικά Προγράμματα Εκπαίδευσης για μαθητές & μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς & κηδεμόνες. 6) Τρία Προγράμματα Αγωγής Υγείας: α) Eθελοντική Αιμοδοσία: Τράπεζα Αίματος 4ου ΕΠΑΛ.Αθηνών στο Λαϊκό Νοσοκομείο, β) Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα, γ) Κυκλοφοριακή Αγωγή 7) Χρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς "Εντός, εκτός και επί τα αυτά". 8) Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες (Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης Β' Επιπέδου) 9)Εσωτερική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών 10) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις 11) Σχολικές Γιορτές 12) Σχολικές Εκδρομές

27 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ το Προγράμματα 5 Προγράμματα Αγωγής Υγείας 4 Πολιτιστικά Προγράμματα 3 Περιβαλλοντικά Προγράμματα 1 Πιλοτικό Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα 3+1 Διαπολιτισμικές Δράσεις 7 Δράσεις 1 Συμμετοχή σε Διαγωνισμό 1 Σύμπραξη σε Χρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα 1 Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα

12+1 Προγράμματα το Α. Προγράμματα Αγωγής Υγείας: 1. Αιμοδοσία και Ζωή 2. Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα 3. Ποτό ή Μοτό 4. Νους Υγιείς εν σώματι υγιή 5. Κάπνισμα = Α.Υ.Θ. Β. Πολιτιστικά Προγράμματα: 1. ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: "Ποιος ξέρει;" 2. ΘΕΑΤΡΙΚΟ: "Συμπέθεροι από τα Τίρανα" των Παπαθανασίου και Ρέππα. 3. Πολιτιστικές Επισκέψεις: "Ταξίδι στο χωροχρόνο: Συναντήσεις με το παρελθόν" 4. Ο Πολιτισμός που χάνεται όταν κοπεί το ηλεκτρικό ρεύμα: "Από το χθες ως το σήμερα του 0-1. Τα + και τα –" Γ. Περιβαλλοντικά Προγράμματα: 1. : "Άρωμα Αιγαίου στην Αυλή μας" : Εικαστική Παρέμβαση και Δενδροφύτευση 2. "Όταν η Πόλη Κοιμάται τα Ρολόγια Γράφουν..." : Το Ανθρώπινο Αποτύπωμα στον Πλανήτη Γη: 3. "Σκέψου Πριν με Πετάξεις" (Ανακύκλωση – Επαναχρησιμοποίηση) > Πιλοτικό Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: Βιοντίζελ vs Πετρέλαιο

+14 Δράσεις και Δραστηριότητες Συμμετοχή στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου για 2 η χρονιά. 2. Τρεις Διαπολιτισμικές Δράσεις με πρωτοβουλία μας και Μία με υποστήριξη ΕΣΠΑ 3. Επαγγελματίες & Ακαδημαϊκοί στο σχολείο μας. 4. Εθελοντικά Προγράμματα Εκπαίδευσης μαθητών/τριών 5. Εσωτερική Επιμόρφωση εκπαιδευτικών. 6. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε Τ.Π.Ε. Β' Επιπέδου (σε αναμονή για το ) 7. Σχολική Σύμπραξη σε πρόγραμμα της Νέας Γενιάς (σε αναμονή για το ) 8. COMENIUS 2013 (σε αναμονή για το ) 9. Εκπαιδευτικές Επισκέψεις 10. Σχολικές Γιορτές - Θεατρικά 11. Σχολικές Εκδρομές

Το 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών σας ευχαριστεί πολύ για το χρόνο σας και… Θα μας δώσετε μεγάλη χαρά αν γράψετε στα χαρτάκια που θα σας μοιράζουμε:  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ  ΙΔΕΕΣ για ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ  ΣΧΟΛΙΑ ή οτιδήποτε άλλο πιστεύετε ότι αναδύθηκε από τη σημερινή μας γνωριμία… Η εκπρόσωπος του 4 ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών για το Αειφόρο Σχολείο: Κωνσταντίνα Πάσχου

Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ: & epal-athin.att.sch.gr