ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Ενότητα 1_1 ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΩΝΙΔΑ ΚΑΤΣΙΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΛ.ΠΕ13, ΝΟΜΙΚΩΝ- ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΜ.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Αξιολόγηση Απόδοσης Εργασίας Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΣΙΚΑΣ     ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος, με την προώθηση αλλαγών και καινοτομιών από την Πολιτεία Να ανατροφοδοτηθούν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους και να βελτιώσουν έτσι την ποιότητά του Να ικανοποιηθούν ηθικά οι εκπαιδευτικοί για την προσπάθεια που καταβάλλουν Να αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί το μέρος των ευθυνών που τους αναλογεί Να βελτιωθούν οι επιδόσεις των μαθητών Να εντοπιστούν οι εκπαιδευτικοί που δεν είναι αποτελεσματικοί στο έργο τους Να επιλεγούν με αξιοκρατικό τρόπο τα στελέχη της εκπαίδευσης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να διαπιστωθεί η ποιότητα του έργου των εκπαιδευτικών, εφόσον αυτή δεν διασφαλίζεται από την κατοχή και μόνο τίτλων σπουδών Να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα Να σχηματίσουν οι εκπαιδευτικοί εικόνα για το επίπεδο των ικανοτήτων τους Να εντείνουν τις προσπάθειές τους οι εκπαιδευτικοί εκείνοι που δεν εργάζονται συστηματικά Να βοηθηθούν καλοί εκπαιδευτικοί να γίνουν ακόμη καλύτεροι, εφόσον για όλους υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης Να επισημανθούν οι τυχόν αδυναμίες των εκπαιδευτικών

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να ενισχυθεί το επαγγελματικό κύρος των εκπαιδευτικών Να διασφαλιστεί η ποιότητα του έργου των εκπαιδευτικών, εφόσον οι γονείς δεν έχουν κανένα δικαίωμα στην επιλογή τους Να διαπιστώσει η Πολιτεία το βαθμό αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος Να ελέγξει η Πολιτεία το βαθμό εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής Να βελτιωθούν τα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Να ενισχυθεί η αυτογνωσία των εκπαιδευτικών Να ενημερωθούν οι γονείς για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στα παιδιά τους

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών: Προάγει τον ατομικισμό και τον ανταγωνισμό και όχι τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών Κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς και τους συγκρίνει μεταξύ τους Προκαλεί άγχος και νευρικότητα στους εκπαιδευτικούς που μειώνουν την απόδοσή τους Δεν αξιοποιείται για ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου Σχεδιάζεται και εφαρμόζεται χωρίς να επιδιώκεται η συναίνεση των εκπαιδευτικών Χρησιμοποιεί κριτήρια των οποίων αμφισβητείται η σαφήνεια και η δυνατότητα αντικειμενικής εκτίμησης Διενεργείται από αξιολογητές των οποίων αμφισβητείται η επιστημονική κατάρτιση και η αντικειμενική κρίση

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών: Αναπτύσσονται σχέσεις εξάρτησης μεταξύ αξιολογητών και εκπαιδευτικών Δεν είναι απαραίτητη γιατί οι εκπαιδευτικοί εργάζονται υπεύθυνα και συστηματικά Δεν είναι απαραίτητη γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν την απαιτούμενη παιδαγωγική κατάρτιση Περιορίζει την αυτονομία των εκπαιδευτικών και έτσι υποβαθμίζει το ρόλο τους Σχεδιάζεται και εφαρμόζεται χωρίς να επιδιώκεται η συναίνεση των εκπαιδευτικών Χρησιμοποιεί κριτήρια των οποίων αμφισβητείται η σαφήνεια και η δυνατότητα αντικειμενικής εκτίμησης Διενεργείται από αξιολογητές των οποίων αμφισβητείται η επιστημονική κατάρτιση και η αντικειμενική κρίση

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών: Περιορίζεται μόνο στα άμεσα ορατά αποτελέσματα της διδασκαλίας Αποδυναμώνεται από την έλλειψη κοινά αποδεκτών απόψεων για το τι σημαίνει καλός εκπαιδευτικός Δεν λαμβάνει υπόψη παράγοντες που βρίσκονται έξω από τον έλεγχο των εκπαιδευτικών και που επηρεάζουν, όμως, το έργο τους Περιορίζεται μόνο στην επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης Προκαλεί την ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων μεταξύ αξιολογητών και εκπαιδευτικών Είναι άδικη όταν μάλιστα δεν αξιολογούνται και οι υπόλοιποι συντελεστές του εκπαιδευτικού συστήματος Χρησιμοποιείται ως μέσο ελέγχου των εκπαιδευτικών από το ΥΠΕΠΘ Φέρνει στη μνήμη των εκπαιδευτικών την προηγούμενη αρνητική εμπειρία από τους επιθεωρητές

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Πρόβλημα κριτηρίων  πρόβλημα σκοπού  πρόβλημα ατομικών διαφορών  πρόβλημα με το περιεχόμενο και την ιδιαιτερότητα του διδακτικού έργου  πρόβλημα αξιοποίησης των αποτελεσμάτων  πρόβλημα αναφορικά με τη φύση του επαγγέλματος

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών  Η ενημέρωση των αξιολογητών  Αξιολογούνται στοιχεία στα οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν εκπαιδευθεί  Η έλλειψη ανατροφοδότησης  Η έλλειψη σύνδεσης των αποτελεσμάτων με τα πανεπιστημιακά τμήματα  Η μετατόπιση στόχου αξιολόγησης  Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζονταν ως εκπαιδευτικό, επιστημονικό, παιδαγωγικό θέμα  Αποσπασματική η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών  Η αμφισβήτηση των επιλογών σχετικά με τα στελέχη της εκπαίδευσης  Οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις  Η καχυποψία των εκπαιδευτικών  Η διαφορετική εκπαιδευτική αφετηρία

ΑΡΧΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  Συναίνεση Πολιτείας και εκπαιδευτικών  Σαφής προσδιορισμός των σκοπών της αξιολόγησης  Συναίνεση στα κριτήρια και στις μεθόδους αξιολόγησης  Σύνδεση αξιολόγησης εκπαιδευτικών και αξιολόγησης της εκπαίδευσης  Σύνδεση αξιολόγησης εκπαιδευτικών και περιεχομένου εκπαίδευσής τους  Άμεση ανατροφοδότηση  Επιστημονική εκπαίδευση αξιολογητών  Ενημέρωση εκπαιδευτικών για θέματα αξιολόγησης  Χρήση πολλαπλών μεθόδων αξιολόγησης  Αξιολόγηση αξιολογητών και από τους αξιολογούμενους  Συνέπεια, συνυπευθυνότητα, ομαδικότητα, συμμετοχή  Σεβασμός στην προσωπικότητα των εκπαιδευτικών  Εστίαση στις ικανότητες και όχι την προσωπικότητα των εκπαιδευτικών  Συνεκτίμηση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών  Σχετικότητα στη διαδικασία αξιολόγησης  Σύνδεση αξιολόγησης και παροχής κινήτρων στους εκπαιδευτικούς  Σύνδεση αξιολόγησης με επιμόρφωση

Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  Παρατήρηση  Συνέντευξη  Ερωτηματολόγια  Μελέτη αρχείων – πηγών – δοκιμίων – τεκμηρίων  Φάκελος τεκμηρίωσης  Τεχνικές μέτρησης και αποτύπωσης  Βιντεοσκόπηση διδασκαλιών  Γραπτές εξετάσεις, γραπτές εργασίες εκπαιδευτικών  Περιγραφικές εκθέσεις  Αυτοανάλυση  Μελέτη περίπτωσης  Ανάλυση περιεχομένου  Η ελεύθερη κρίση του αξιολογητή  Καταιγισμός σκέψεων – ιδεών  Σύγκριση – συσχέτιση  Συνεχής παρακολούθηση και τήρηση δεικτών  Μετα-παρακολούθηση  Κοινωνιολογικές, οικονομικές, ψυχολογικές, πειραματικές μέθοδοι  Συναλλαγή – συνεργασία – επικοινωνία

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  Παρατήρηση  Συνέντευξη  Ερωτηματολόγιο  Αξιολόγηση με συμβόλαιο  Επίδοση των μαθητών  Διαπίστωση της Παιδαγωγικής ή και Επιστημονικής κατάρτισης/επάρκειας  Αυτοανάλυση  Αλληλοαξιολόγηση  Φάκελος τεκμηρίωσης  Τήρηση και μελέτη αρχείων  Βιντεοσκόπηση διδασκαλιών  Ελεύθερη κρίση του αξιολογητή  Διάφορες εξετάσεις  Υπηρεσιακός φάκελος  Περιγραφική έκθεση