«ΑνταπΟκριςη ςτη διδαςκαλΙα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ενημερωτικη συναντηση με διευθυντεσ σχολικων μοναδων Ν.ΧΑΝΙΩΝ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΑνταπΟκριςη ςτη διδαςκαλΙα» Ενημερωτική Συνάντηση Εκπ/κών Ειδικής Αγωγής 1 Νοε 2011 5ο ΔΣχ Καρδίτσας «ΑνταπΟκριςη ςτη διδαςκαλΙα» ενας δυναμικος τροπος αξιολογηςης Μέθοδος προσδιορισμού των ΜΔ που βασίζεται στην απόκλιση μεταξύ επιπέδων επίδοσης πριν και μετά την παρέμβαση και ορίζεται ως η αλλαγή στη συμπεριφορά ή επίδοση, που προκύπτει ως αποτέλεσμα μιας διδακτικής παρέμβασης (Gresham, 1991).

Συμφωνειτε Η διαφωνειτε με το ςχολιο; “Η ποιότητα ενός σχολείου ως μαθησιακή κοινότητα μπορεί να μετρηθεί από το πόσο αποτελεσματικά αντιμετωπίζει τις ανάγκες των μαθητών που αποτυγχάνουν.” --Wright (2005) Πώς εννοείτε το αντιμετωπίζω τις ανάγκες; Πώς εννοείτε το αποτελεσματικά;

Μαθηςιακες δυςκολιες: διαγνωςη με βαςη το μοντελο που ςτηριζεται ςτη διαφορα επιδοςεων “Παραδοσιακά, οι ΜΔ αντιμετωπίζονται ως έλλειμμα ενδογενές στο άτομο, η ένταση του οποίου μπορεί να επηρεάζεται αλλά όχι να προκαλείται από περιβαλλοντικούς παράγοντες.” (Vaughn & Fuchs, 2003)

Περιοριςμοι ςτο μοντελο διαγνωςης με βαςη τη διαφορα επιδοςης (Gresham, 2001): Απαιτεί σχολική αποτυχία για τουλάχιστον ένα έτος ΠΡΙΝ δοθεί ειδική υποστηρικτική διδασκαλία. Αποτυγχάνει στο να θεωρήσει εξωγενείς παράγοντες όπως η φτωχή ή η ασυνεπής διδασκαλία, ότι μπορούν να οδηγήσουν σε μαθησιακή καθυστέρηση. Μια σημαντική διαφορά μεταξύ επιδόσεων σε κριτήρια (ΔΝ – Μαθ) δε δίνει καμιά σοβαρή αιτιολογία για το ΓΙΑΤΙ ο μαθητής έχει φτωχές ακαδημαϊκές επιδόσεις. Μεταξύ των ΚΕΔΔΥ της χώρας δεν είναι διασφαλισμένο ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τις ίδιες δοκιμασίες για να αναφερθούν στην εκδήλωση Μαθησιακών Δυσκολιών.

Vellutino et al. (2000), p. 235 “… Το μοντέλο διάγνωσης με κριτήριο την ασυμφωνία ΔΝ-ΕΠ δε διακρίνει με αξιοπιστία φτωχούς και μη αναγνώστες … τα παιδιά που βρέθηκαν να ανταποκρίνονται δύσκολα (ή εύκολα) στη διδασκαλία … και δεν προβλέπει την ανταπόκριση στη διδασκαλία.”

Ιςχυον νομοθετικο πλαιςιο Ν. 3699/2008 & υπ.απ.28911/γ6

ΦΕΚ 449β’ /2007 & Ν. 3699/2008 Παραπομπή με αίτηση από γονέα Το ΚΕΔΔΥ ζητά από τη σχολική μονάδα Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση σχετική με τη μαθησιακή επίδοση και συμπεριφορά του μαθητή. Παραπομπή με ευθύνη του σχολείου Αντίγραφο πρακτικού της παιδαγωγικής συνεδρίας με την αναφορά του εκπαιδευτικού για τις ενδείξεις που έχει καταγράψει για το συγκεκριμένο μαθητή. Βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης καθώς και τα αποτελέσματα της παρέμβασης . Αντίγραφο πρακτικού με την υπόδειξη του γονέα για την παραπομπή του μαθητή στο ΚΕΔΔΥ.

Η υποςτηριξη πριν την αλλαγη των ορων παραπομπης Ειδική Αγωγή Γενική Εκπαίδευση Στη… θάλασσα της μη επιλεξιμότητας για υποστήριξη

Η αλλαγή στη διαδικασία παραπομπής: 2007... Γεφυρώνοντας το κενό Ειδική Εκπαίδευση Διδακτικές Παρεμβάσεις Γενική Εκπαίδευση

Επιπεδα ςυνεργαςιας και παρεμβαςης – κωδικοποιηςη νομοθεςιας

1. ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Α΄ επίπεδο εκπ/κος τάξης- γονείς Συγγραφή Περιγραφικής Παιδαγωγικής Έκθεσης (Π.Π.Ε.) από τον εκπ/κό της τάξης Β΄ επίπεδο εκπ/κος τάξης- γονείς-διευθυντής- σύλλογος διδασκόντων Εφαρμογή Βραχυπρόθεσμου Προγράμματος Παρέμβασης (Β.Π.Π.) Γ΄ επίπεδο εκπ/κος τάξης-γονείς-διευθυντής- σύλλογος διδασκόντων- Σχολικός Σύμβουλος Δ΄ επίπεδο εκπ/κος τάξης-γονείς-διευθυντής- σύλλογος διδασκόντων - Σχολικός Σύμβουλος-Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής-ΚΕΔΔΥ Παραπομπή σε ΚΕΔΔΥ με Π.Π.Ε. και Β.Π.Π. αν το παιδί δεν έχει ήδη παραπεμφθεί  

2. ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Α1 επίπεδο εκπ/κος τάξης- γονείς   Α2 επίπεδο εκπ/κος τάξης- γονείς -εκπ/κος Τ.Ε. Συγγραφή Περιγραφικής Παιδαγωγικής Έκθεσης (Π.Π.Ε.) από εκπ/κό Τ.Ε. και εκπ/κο τάξης Β΄ επίπεδο εκπ/κος τάξης- γονείς- εκπ/κος Τ.Ε.- διευθυντής - σύλλογος διδασκόντων Εφαρμογή Βραχυπρόθεσμου Προγράμματος Παρέμβασης (Β.Π.Π.) Γ΄ επίπεδο εκπ/κος τάξης- γονείς- εκπ/κος Τ.Ε.--διευθυντής - σύλλογος διδασκόντων -Σχολικός Σύμβουλος Δ΄ επίπεδο εκπ/κος τάξης- γονείς- εκπ/κος Τ.Ε.--διευθυντής - σύλλογος διδασκόντων -Σχολικός Σύμβουλος - Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής-ΚΕΔΔΥ Παραπομπή σε ΚΕΔΔΥ με Π.Π.Ε. και Β.Π.Π. αν το παιδί δεν έχει ήδη παραπεμφθεί

Βραχυχρονιο προγραμμα παρεμβαςης

ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ (Β.Π.Π.) Για το μαθητή-τρια: της τάξης Συνοπτική περιγραφή θέματος:   Διάρκεια προγράμματος: Συμμετέχοντες (π.χ. εκπ/κος τάξης, γονείς) Βραχυπρόθεσμος στόχος: Μέσα που χρησιμοποιήθηκαν: Περιγραφή Β.Π.Π.: Αποτελέσματα Βραχύχρονου Προγράμματος Παρέμβασης: Προτάσεις για επιπλέον ενέργειες που μπορούν να γίνουν: Επιπλέον παρατηρήσεις: Υπογραφές   Ημερομηνία:…./…./….   Δ/ντης σχ. Μονάδας Εκπ/κος τάξης Εκπ/κος Τ.Ε.

Παιδαγωγικη εκθεςη

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Ημερομηνία…/…./….   Αίτημα σχολείου: ……………………………………………………………………………….. Σχολική μονάδα: Στοιχεία διευθυντή ή προϊσταμένου: Στοιχεία εκπαιδευτικού τάξης: Στοιχεία εκπαιδευτικού Τ.Ε: Τάξη-τμήμα: αριθμός μαθητών του τμήματος: Στοιχεία μαθητή Όνομα μαθητή: Ετών: πλευρίωση: Έχει φοιτήσει σε: α. Φροντιστηριακό τμήμα: από ……….μέχρι……….. β. Τάξη Υποδοχής: γ. Τμήμα Ένταξης: Έχει επαναλάβει τάξη: ποια τάξη: Χώρα καταγωγής: Χώρα γέννησης: Οικογενειακό περιβάλλον-συνθήκες διαβίωσης: Υπάρχει συνεργασία με τους γονείς; Ποια είναι η άποψη των γονέων για τις ενέργειές σας; Υπάρχει διάγνωση και από πού: Τι αναφέρει η διάγνωση:

Στις παρακάτω ερωτήσεις, κυκλώστε έναν από τους αριθμούς 1-2-3, ανάλογα με τη συχνότητα και την ένταση μιας συμπεριφοράς που εμφανίζει το παιδί, με τον εξής τρόπο: 1: σπανιότερα, λιγότερο, από τους υπόλοιπους συμμαθητές του 2: περίπου όπως όλοι οι άλλοι συμμαθητές του 3: πιο συχνά, περισσότερο, από τους υπόλοιπους συμμαθητές του 1. Μοιάζει να είναι ευτυχισμένος 1 2 3 2. Είναι κοινωνικός 3. Έχει σχολική επίδοση 4. Χρησιμοποιεί λεξιλόγιο 5. Παρουσιάζει αδρή κινητικότητα 6. Παρουσιάζει λεπτή κινητικότητα 7. Εμφανίζει πρόβλημα στην όραση, στην ακοή, στην κίνηση ή άλλο σοβαρό πρόβλημα υγείας (περιγράψτε) …….……………..……………………………………………………………………… 8. Εμφανίζει δυσκολία στο λόγο, στην ομιλία, στην επικοινωνία (περιγράψτε): …….……………..……………………………………………………………………… 9. Μπορεί να χωρίσει προφορικά συλλαβές (π.χ. πο-τή-ρι) 10. Μπορεί να χωρίσει φωνήματα (π.χ. κ-α-λ-ό) 11. Μπορεί να κάνει συλλαβική αντιστροφή (γά τα → τα γα) 12. Μπορεί να κάνει ανάγνωση κειμένου

13. Γράφει ορθογραφημένα 1 2 3 14. Κατανοεί κείμενο που διάβασε 15. Κατανοεί κείμενο που άκουσε 14. Διορθώνει τα λάθη του 16. Μπορεί να διηγηθεί μια ιστορία 17. Ξεχωρίζει πάνω/κάτω, αριστερό/δεξί, μέσα/έξω 18. Κατανοεί μαθηματικές έννοιες 19. Δυσκολεύεται να συγκεντρώσει την προσοχή του 20. Δυσκολεύεται να καθίσει στη θέση του 21. Κάνει φασαρία 22. Μιλά, πράττει χωρίς να σκέφτεται 23. Διακόπτει τους άλλους όταν μιλάνε, όταν παίζουν 24. Ενοχλεί τους συμμαθητές του 25. Χτυπά τους συμμαθητές του 26. Παίρνει τα πράγματα των άλλων 27. Καταστρέφει ξένα πράγματα 28. Χάνει εύκολα την ψυχραιμία του 29. Καβγαδίζει με ενήλικες 30. Ενοχλείται, θυμώνει εύκολα 31. Επαναλαμβάνει με στερεοτυπικό τρόπο λόγια ή ιδιόρρυθμες κινήσεις (π.χ. των χεριών) 32. Δυσκολεύεται στην αλλαγή της ρουτίνας του 33. Ιδιόρρυθμη, ή μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση

34. Θετικά στοιχεία της συμπεριφοράς του, δεξιότητες, ικανότητες:   35. Στοιχεία της συμπεριφοράς που προβληματίζουν (περιγράψτε με ακρίβεια συγκεκριμένες συμπεριφορές, χώρο, χρόνο) 36. Αναφέρατε αναλυτικά, τις ενέργειες που έγιναν σε ενδοσχολικό επίπεδο: (σχολικού τμήματος, διεύθυνσης, συλλόγου διδασκόντων, γονέων του παιδιού ή συλλόγου γονέων) 37. Ενέργειες που έγιναν σε επίπεδο Σχολικού Συμβούλου Γενικής Αγωγής: 38. Επιπλέον παρατηρήσεις Υπογραφές   Ημερομηνία:…./…./…. Δ/ντης ή Προϊστάμενος Σχολικής Μονάδας Εκπ/κος τάξης Εκπ/κος Τ.Ε.

Ανταποκριςη ςτη διδαςκαλια Η ευθυνη ςτην εκπαιδευτικη κοινοτητα

Ανταποκριςη ςτη διδαςκαλια Οι μαθητές που δεν ανταποκρίνονται σε μια αποτελεσματική διδακτική παρέμβαση είναι πιθανό (ή πιο πιθανό από μαθητές που ανταποκρίνονται) να έχουν μαθησιακές δυσκολίες που οφείλονται σε βιολογικούς παράγοντες και να χρειάζονται ειδική εκπαίδευση.

Ανταποκριςη Στη Διδαςκαλια Διττός λειτουργικός ρόλος: πρόληψη / αντιμετώπιση και διάγνωση Μ.Δ. Διαχωρίζει μαθησιακά προβλήματα που οφείλονται σε ενδογενή αίτια από εκείνα που προκύπτουν από εξωτερικούς παράγοντες Βασικά συστατικά στοιχεία: Αποτελεσματική και έγκαιρη εκπαιδευτική παρέμβαση Συνεχής αξιολόγηση επίδοσης και προόδου όλων των παιδιών Εντοπισμός των παιδιών που παρουσιάζουν «απόκλιση»

Η δομη του μοντελου ΑςΔ 1/3 Η δομη του μοντελου ΑςΔ 1/3 Α΄ Φάση Διερεύνηση ακαδημαϊκών ικανοτήτων και επιπέδου προσοχής/συγκέντρωσης των μαθητών Παρέμβαση Αξιολόγηση προόδου και επιπέδου μαθησιακής ικανότητας Εάν η γενική επίδοση της τάξης δεν είναι ικανοποιητική τότε <Νέα εκπαιδευτική παρέμβαση για όλη την τάξη> Εάν η γενική επίδοση της τάξης είναι ικανοποιητική τότε συνέχιση στη Β΄ φάση

Η δομη του μοντελου ΑςΔ 2/3 Η δομη του μοντελου ΑςΔ 2/3 Β΄ Φάση Εντοπισμός των μαθητών που είναι σε επικινδυνότητα να εμφανίσουν ΜΔ Εξειδικευμένη εκπαιδευτική παρέμβαση (τουλάχιστον 8 εβδομάδες) Αξιολόγηση προόδου Όσοι εμφανίσουν βελτίωση → επιστρέφουν στο κανονικό πρόγραμμα Όσοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν συνεχίζουν στη Γ΄ φάση

Η δομη του μοντελου ΑςΔ 3/3 Η δομη του μοντελου ΑςΔ 3/3 Γ΄ Φάση Περαιτέρω αξιολόγηση και διεπιστημονική Διαγνωστική εκτίμηση Η Διαγνωστική Εκτίμηση βασίζεται: Στα δεδομένα από Α΄ και Β΄ Φάση Σε πληροφορίες από σταθμισμένα τεστ Σε παρατηρήσεις εκπαιδευτικών Στον αποκλεισμό άλλων αιτίων

Η εφαρμογη της μεθοδου «Ανταποκριςη ςτη Διδαςκαλια» ςχηματικα

Υλοποιηςη Διαγνωστική ομάδα με λόγο στη σχεδίαση της παρέμβασης και την αξιολόγησή της. Ξεπερνιέται ο περιορισμός χρόνου, δε χρησιμοποιούνται σταθμισμένες ψυχομετρικές δοκιμασίες, αλλά πληροφορίες από τις συνθήκες διδασκαλίας. Παρέμβαση – Διάγνωση και όχι Διάγνωση – Παρέμβαση.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! Οι παρουσιάσεις καθώς και οι καταγραφές της σημερινής συνάντησης θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο – στην ιστοσελίδα του ΚΕΔΔΥ .