Τα Κόστη και οι Ωφέλειες της Ψηφιακής Μετάβασης Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος Ερευνητής ΜΜΕ ΙΟΜ Υπεύθυνος Θεμάτων Νέων Τεχνολογιών Ημερίδα « Ψηφιακή Τηλεόραση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Ημερίδα ΙΟΜ: Ψηφιακή Τηλεόραση Ρυθμίσεις και Αρρυθμίες
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα: Η νέα πρόκληση για τη Δημόσ ι α Διοίκηση Δέσποινα Τωμαδάκη Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ (δορυφορικό τηλέφωνο-τηλεόραση-ραδιόφωνο)
Στρατηγική Προώθησης.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
“Η Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση Ante Portas Εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προοπτικές, ευκαιρίες και κίνδυνοι ” Ημερίδα ΙΟΜ “Ψηφιακή Τηλεόραση: Το Αύριο.
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
Βασιλική Κολυβά Υπεύθυνη Δημοσιότητας Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2008
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
H μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση. Ρυθμίσεις για μέρισμα και δικαιώματα χρήσης συχνοτήτων Δρ Νίκος Βλασσόπουλος Προϊστάμενος Δ/νσης Φάσματος ΕΕΤΤ.
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce και οι επιπτώσεις του στο Marketing Δήμητρα Ηλιοπούλου 
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
W.A.M.O. ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ Web Advertisement Methodize Operation ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
O έλεγχος της διαφήμισης
Η πρόκληση της ευρυζωνικότητας και οι δημόσιες υποδομές της Καθ. Σωκράτης Κ. Κάτσικας ΓΓ Επικοινωνιών Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
Α. Πορεία δράσης μαρμάρου Β. Επόμενες Προγραμματισμένες ενέργειες δράσης. Γ. Συνοπτική Ενημέρωση για την Πρόσκληση Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ της ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ 158 ΜΕΤΡΟ 4.3 (ΕΤΠΑ) ΕΠ ΚτΠ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Της ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Π158 13/7/2006 ΠΕΛΚΑ ΛΙΝΑ ΕΥΔ.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» και Ευρυζωνικότητα ΑΒΕΡΚΙΟΣ ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ Διαχειριστική Αρχή για την Κοινωνία της Πληροφορίας Καλάβρυτα,
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
To Ε.Σ.Ρ. στο ελληνικό θεσμικό πλαίσιο για τη ψηφιακή τηλεόραση Κων/νος Αποστολάς
LOGO 12 ο Ετήσιο Συνέδριο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 5-6 Οκτωβρίου 2010 Οδυσσέας Ράπτης - Μέλος Δ.Σ. CitiesNet Α.Ε.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
1 Ψηφιακή Μετάβαση : νομικά ζητήματα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη Αλέξανδρος Οικονόμου Διδάκτωρ Νομικής - Δικηγόρος Ειδικός Επιστήμονας Εθνικού Συμβουλίου.
Βίκυ Σμπαρούνη Accounting & Taxation Manager ΕΒΕΑ - 14/04/2010
Προϋποθέσεις Ανάπτυξης των Ευρυζωνικών Υπηρεσιών Χρήστος Ι. Μπούρας Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής, Παν. Πατρών και Ερευνητικό Ακαδημαϊκό.
Ανάπτυξη της Ευρυζωνικότητας από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» ΣΤΕΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΟΣ Προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής για την.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Προώθηση / Επικοινωνία
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 η - ΜΕΡΟΣ 1 ο ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Στρατηγική Προώθησης.
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
Commercial Broadcasters IPTV providers Mobile Service Providers
Η περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου
Η έννοια της επιχείρησης
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα Κόστη και οι Ωφέλειες της Ψηφιακής Μετάβασης Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος Ερευνητής ΜΜΕ ΙΟΜ Υπεύθυνος Θεμάτων Νέων Τεχνολογιών Ημερίδα « Ψηφιακή Τηλεόραση : Ρυθμίσεις & Αρρυθμίες» 30 Νοεμβρίου 2010, Αθήνα

Θεματολογία Το κόστος για τον πολίτη και οι επιλογές των κυβερνήσεων Το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων Η Ενημέρωση Η Αγορά

Η μετάβαση στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση απαιτείται να υλοποιηθεί εντός συγκεκριμένων, συχνά σφικτών, χρονικών περιθωρίων, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να αφεθεί αποκλειστικά στην αγορά. Η πολιτική ενισχύσεων παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο ιδιαίτερα στην επιτάχυνση των ρυθμών συμμόρφωσης του κοινού με τις απαιτήσεις προμήθειας νέου εξοπλισμού. Επομένως, οι κρατικές ενισχύσεις αποτελούν σημαντικό κυβερνητικό εργαλείο προώθησης της υλοποίησης της ψηφιακής μετάβασης.

Τα οφέλη των κυβερνήσεων από την Ψηφιακή Μετάβαση Η βέλτιστη και αποτελεσματική διαχείριση του φάσματος Η αξιοποίηση του Ψηφιακού Μερίσματος ως πηγή εσόδων για τα δημόσια ταμεία Η τόνωση της βιομηχανίας τηλεοπτικών συσκευών και συναφούς εξοπλισμού (στις χώρες που διαθέτουν) Η διατήρηση ενός βαθμού παρεμβατικότητας, ελέγχου και εποπτείας της τηλεοπτικής αγοράς

Κόστος Ψηφιακής Μετάβασης για τον Καταναλωτή στο Ην. Βασίλειο

Το κοινό - αποδέκτης των κρατικών ενισχύσεων Το σύνολο του πληθυσμού χωρίς περαιτέρω διαφοροποίηση (π.χ. ΗΠΑ. Ιταλία, Κροατία, Μεξικό κ.α.) Οι ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, οικογένειες με χαμηλό εισόδημα – Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Σκανδιναβικές χώρες κ.α.) Οι διαμένοντες σε γεωγραφικές περιοχές όπου η επίγεια λήψη είναι πολύ δύσκολη έως αδύνατη (κάλυψη μέσω δορυφορικής παροχής με επιδότηση του εξοπλισμού (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κ.α.)

Επιλεγμένα Παραδείγματα Στις ΗΠΑ υλοποιήθηκε η δράση της διάθεσης σε κάθε νοικοκυριό, ανεξαρτήτως εισοδήματος, δύο κουπονιών αξίας 40 δολαρίων έκαστο για την αγορά αποκωδικοποιητών πιστοποιημένων από ειδικό φορέα. Το αρχικό κόστος που είχε προϋπολογιστεί για την ανωτέρω δράση ήταν της τάξης του 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων, αλλά το τελικό κόστος έφθασε τα 2,15 δις καθώς ο αριθμός των κουπονιών, που αρχικά είχε υπολογισθεί ότι θα ήταν 33,5 εκατομμύρια ανήλθε τελικά στο ύψος των 59 εκατομμυρίων.

Τα κουπόνια που διατέθηκαν στις ΗΠΑ US DTV Transition Coupon

Ηνωμένο Βασίλειο Ηνωμένο Βασίλειο Πρόγραμμα Αρωγής για την Ψηφιακή Μετάβαση (Digital Switchover Help Scheme) Το Πρόγραμμα Αρωγής για την Ψηφιακή Μετάβαση δημιουργήθηκε με Σκοπό να βοηθήσει ηλικιωμένους και ΑμεΑ ώστε να είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τα προγράμματα της ψηφιακής τηλεόρασης. Η Κυβέρνηση έθεσε κάποια κριτήρια επιλεξιμότητας βάσει των οποίων μπορούσε κάποιος να τύχει αρωγής. Το συνολικό κόστος του Προγράμματος είναι 603 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας και χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το ανταποδοτικό τέλος του BBC. Τι περιλαμβάνει η αρωγή :  Παροχή συμβουλής για την επιλογή εύκολου στη χρήση εξοπλισμού.  Επίδειξη της λειτουργίας του εξοπλισμού και εγκατάσταση του στην οικία του αιτούντος.  Εάν απαιτείται, παροχή νέας κεραίας ή άλλου εξοπλισμού (π.χ. δορυφορικού πιάτου).  Παροχή αρωγής, συμβουλευτικών υπηρεσιών κ.α. έως δώδεκα μήνες μετά το τέλος της μετάβασης.  Το κόστος παροχής της υπηρεσίας είναι 40 λίρες Αγγλίας αλλά παρέχεται απαλλαγή σε όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα

Γαλλία Γαλλία Παροχή Ενισχύσεων σε κατοίκους περιοχών όπου η λήψη του επίγειου σήματος δεν είναι εύκολα εφικτή Στη Γαλλία, όπως άλλωστε και στις περισσότερες χώρες που υλοποιούν την ψηφιακή μετάβαση, ο νομοθέτης απαιτεί η κάλυψη του επίγειου ψηφιακού τηλεοπτικού σήματος να είναι στο ίδιο εύρος με την αντίστοιχη του αναλογικού (συνηθέστερα από 95-99%). Για ένα μικρό τμήμα του πληθυσμού (5% στη Γαλλία) κρίνεται προσφορότερη (για οικονομικούς & τεχνικούς λόγους) η κάλυψη αυτού του τμήματος μέσω δορυφορικής παροχής. Η υπηρεσία καλείται TNT Sat και η κυβέρνηση επιδοτεί την αγορά αποκωδικοποιητή και κάρτας (για λόγους προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων κάποια κανάλια μεταδίδονται κρυπτογραφημένα). Η υπηρεσία TNT Sat προσφέρει και τα 18 ελεύθερα κανάλια της επίγειας ψηφιακής πλατφόρμας στη Γαλλία. Το συνολικό κόστος για την κυβέρνηση ήταν 30 εκατομμύρια ευρώ για τέσσερα χρόνια.

Το είδος της επιδότησης για την αγορά εξοπλισμού Χρήση ειδικού κουπονιού (Η.Π.Α., Κροατία, Μεξικό κ.α.). Επιδότηση μέχρι ορισμένου ύψους ποσού, που διαφοροποιείται ανά έτος, για την αγορά αποκωδικοποιητή συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών (Αυστρία, Ιταλία). Επιστροφή φόρου που αναλογεί στην αγορά εξοπλισμού εφόσον το ύψος του κυμαίνεται μεταξύ καθορισμένων ορίων (Ιταλία).

Οι κρατικές ενισχύσεις πρέπει να είναι σύμφωνες με το κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε. περί ανταγωνισμού Ιταλία 2003 Πολιτική επιδότησης της αγοράς εξοπλισμού Αφορούσε μόνο εξοπλισμό για τη λήψη επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης Καταγγελία από δορυφορικούς παροχείς Κρίθηκε ότι παραβίαζε το Κοινοτικό Δίκαιο Εντούτοις προώθησε σημαντικά τη διείσδυση της επίγειας ψηφιακής TV Αυστρία Δημιουργία του Austrian Digitization Fund μέσω συνεργασίας κυβέρνησης με τηλεοπτικούς σταθμούς Τα κεφάλαιά του από τα τέλη των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και το ανταποδοτικό τέλος του ORF Επιδοτεί την αγορά εξοπλισμού με την προϋπόθεση της συμμόρφωσης με την αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας Προώθησε σημαντικά τη διείσδυση της επίγειας ψηφιακής TV

Οι μεταβάσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο καταναλωτής Αναλογική - Ψηφιακή MPEG-2 - MPEG-4 SDTV - HDTV DVB-T - DVB-T2 2DTV - 3DTV TV - PC

Κρατικές Ενισχύσεις για την Υποστήριξη της Ψηφιακής Μετάβασης (Switchover) Κατηγορία Κρατικής Ενίσχυσης ΧώραΣτόχοςΠοσό Ενίσχυσης Πηγή Χρηματοδότησης Μέτρα Υποβοήθησης Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων Ην. Βασίλειο Ηλικιωμένοι άνω των 75 & ΑμεΑ 603 εκατ.λίρες Ανταποδοτικό Τέλος BBC Φινλανδία Χαμηλά εισοδήματα & ΑμεΑ μη δημοσιοποιημένοΚυβέρνηση Γαλλία Χαμηλά εισοδήματα 59 εκατ.€ (εντός 3 ετών) για οικογένειες με ηλικιωμένους & ΑμεΑ + 83 εκατ.€ (εντός 3 ετών) για οικογένειες με χαμηλό εισόδημα. Επιπλέον εκατ. € στις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα που διαβιούν εκτός του βεληνεκούς κάλυψης της ΕΨΤ. Κυβέρνηση Γερμανία ΑμεΑ στο Βερολίνο €Ομόσπονδο Κρατίδιο Ιταλία Χαμηλά εισοδήματα €50 για αγορά αποκωδικοποιητή σε πολίτες άνω των 65 ετών και με ετήσιο εισόδημα κάτω των € (για το 2007 έχουν ήδη προϋπολογιστεί 40 εκατ. €) Κυβέρνηση Ισπανία Ηλικιωμένοι, Χαμηλά εισοδήμαα & ΑμεΑ 8,7 εκατ. € Κυβέρνηση

Κατηγορία Κρατικής Ενίσχυσης Υλοποίηση Εκστρατειών Ενημέρωσης & Πληροφόρησης ΧώραΣτόχοςΠοσό ΕνίσχυσηςΠηγή Χρηματοδότησης Ην. ΒασίλειοΤηλεθεατές200 εκατ. λίρεςDigital UK ΦινλανδίαΤηλεθεατέςμη δημοσιοποιημένοΚυβέρνηση ΓερμανίαΤηλεθεατές € Ομόσπονδα Κρατίδια Βερολίνου & Βαυαρίας ΣουηδίαΤηλεθεατές 5,5 εκατ. € εκ των οποίων 2 έως 3 εκατ. € αποτελούν τη χρηματοδότηση εκστρατειών ενημέρωσης. Τα υπόλοιπα αφορούν έρευνες & μελέτες καθώς και αμοιβές προσωπικού. Oi δύο κυριότεροι τηλεοπτικοί σταθμοί SV T(δημόσιος) και TV4(ιδιωτικός) έχουν διαθέσει διαφημιστικό χρόνο προγράμματος αξίας 5 έως 10 εκατ.€. Οι δραστηριότητες μάρκετινγκ που αφορούν αποκλειστικά και μόνο τους συνδρομητικούς παροχείς ανέρχονται σε 17 εκατ.€. Κυβέρνηση ΔανίαΤηλεθεατές €Κυβέρνηση Ισπανία*Τηλεθεατές Περίπου 1 εκατ.€ για τη Soria. Για το 2009 προβλέπονται 75 εκατ.€ μέσω του Προγράμματος Avanza2, κυβερνητικό πλάνο που αφορά 18 περιοχές/πόλεις. 6 εκατ.€ εξ 'αυτών των 75 θα διατεθούν μέσω της Impulsa TDT κυρίως για επικοινωνία ενώ ήδη το κόστος για ιδιωτικά & δημόσια κανάλια (όχι μόνο για την επικοινωνία αλλά συνολικά για το switchover) είναι 1,2 δις €. Κυβέρνηση ΓαλλίαΤηλεθεατές 240 εκατ.€ (εντός 3 ετών μοιρασμένα μεταξύ Κυβέρνησης-120 εκατ.€ + αναλογικοί τηλεοπτικοί σταθμοί-120 εκατ.€). Η Κυβέρνηση θα διαθέσει επιπλέον 15 εκατ. € για χρηματοδότηση εθνικών &περιφερειακών διαφημιστικών εκστρατειών Κυβέρνηση + υπάρχοντες αναλογικοί τηλεοπτικοί σταθμοί ΑυστραλίαΤηλεθεατές AUS $Κυβέρνηση Η.Π.Α.Τηλεθεατές 1,5 εκατ USD (διάθεση μέσω Stimulus Funding Scheme άλλων 650 εκατ. USD) Κυβέρνηση (μέσω της N.T.I.A.) 1 δις USD Ιδιωτικοί Τηλ. Σταθμοί χρηματοδότησαν τη δημιουργία PSAs

Κατηγορία Κρατικής Ενίσχυσης Μέτρα Ενίσχυσης των Αναλογικών Τηλεοπτικών Σταθμών Δημοσίων & Ιδιωτικών ΧώραΣτόχοςΠοσό ΕνίσχυσηςΠηγή Χρηματοδότησης Ην. ΒασίλειοChannel 414 εκατ. ΛίρεςΚυβέρνηση ΦινλανδίαYLE (Δημόσιο) Αύξηση Ανταπ. Τέλους την τριετία κατά 1% πάνω από τον ετήσιο πληθωρισμό Οι τηλεθεατές μέσω της καταβολής του ανταποδοτικού τέλους Γαλλία Τηλεοπτικοί Σταθμοί Δάνειο άτοκο 32 εκατ. € με σκοπό την υποστήριξη των πρώτων 500 αλλαγών συχνοτήτων προκειμένου να υπάρχει ταυτόχρονη μετάδοση ψηφιακών-αναλογικών προγραμμάτων Κυβέρνηση Γερμανία Ιδιωτικοί Τηλ. Σταθμοί σε Βερολίνο, Βαυαρία & Βόρεια Ρηνανία- Βεστφαλία 4 εκατ. € (Βερολίνο) 6.8 εκατ. € (Βαυαρία) 2.1 εκατ. € (NRW) Κυβέρνηση (μέσω των ρυθμιστικών αρχών των ομόσπονδων κρατιδίων- έχει κηρυχθεί παράνομη από την Ε.Ε.) Σουηδία Τηλεοπτικοί Σταθμοί μη δημοσιοποιημένοΚυβέρνηση Νορβηγία Κάτοχοι Αδειών Επίγειας Ψηφιακής Απαλλαγή καταβολής αντιτίμου για χρήση συχνοτήτων Κυβέρνηση Αυστραλία Περιφερειακοί Ιδιωτικοί Τηλεοπτικοί Σταθμοί 34 εκατ.δολάρια Αυστραλίας για την εγκατάσταση νέων αναμεταδοτών με στόχο την αύξηση της παροχής τηλεοπτικών προγραμμάτων παν- εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας (κάλυψη του 50% των κεφαλαιικών & λειτουργικών εξόδων) Κυβέρνηση Ισπανία* Τηλεοπτικοί Σταθμοί

Κατηγορία Κρατικής Ενίσχυσης Μέτρα Ενίσχυσης Παροχέων Δικτύων Επίγειας Ψηφιακής Τηλεόρασης ΧώραΣτόχοςΠοσό Ενίσχυσης Πηγή Χρηματοδότησης Ην. Βασίλεο Παροχείς Δικτύου Απαλλαγή καταβολής αντιτίμου για χρήση συχνοτήτων έως το 2014 Κυβέρνηση Ιταλία RAI Way (ανήκει στη RAI) 33 εκατ. €Κυβέρνηση Φινλανδία Παροχείς Δικτύου Απαλλαγή καταβολής αντιτίμου για χρήση συχνοτήτων Κυβέρνηση ΣουηδίαTeracom262,5 εκατ. €Κυβέρνηση Ισπανία* Impulsa TDT

Κατηγορία Κρατικής Ενίσχυσης Μέτρα Ενίσχυσης Καταναλωτών για Προμήθεια Εξοπλισμού ΧώραΣτόχοςΠοσό Ενίσχυσης Πηγή Χρηματοδότησης Ιταλία Τηλεθεατές 54,8 εκατ. € σε Σαρδηνία & Βαλε ντ' Αόστα για αγορά αποκωδικοποιητών. 50€ ανά νοικοκυριό για αγορά αποκωδικοποιητή στο Τρέντο. 11 εκατ. € για ανάλογες δράσεις στο Πεδεμόντι.40 εκατ. € είναι το κόστος της παροχής φοροαπαλλαγής του 20% του κόστους αγοράς iDTV. Κυβέρνηση Γαλλία Τηλεθεατές σε παραμεθόριες περιοχές (όπου η επίγεια λήψη είναι αδύνατη) 30 εκατ. €Κυβέρνηση Αυστρία Τηλεθεατές 40,5 εκατ. €Κυβέρνηση Αυστραλία Κατασκευαστές Τηλεοπτικού Εξοπλισμού για τη σήμανση των ψηφιακών συσκευών AUS $Κυβέρνηση Η.Π.Α. Τηλεθεατές990 εκατ. USD Κυβέρνηση (Dept of Commerce) Μεξικό Τηλεθεατές 1 δις 342 εκατομμύρια USD (επιδότηση 60 USD σε κάθε νοικοκυριό για την αγορά εξοπλισμού) Κυβέρνηση Κροατία Τηλεθεατές 15 εκατομμύρια ευρώ (παροχή ενός κουπονιού αξίας 10 ευρώ σε κάθε τηλεοπτικό νοικοκυριό) Κυβέρνηση (διαχείριση του προγράμματος του κουπονιού μέσω της e- Croatia και του παρόχου δικτύου OiV) Ισπανία Τηλεθεατές σε παραμεθόριες περιοχές (επίγειαλήψη = αδύνατη) 32,5 εκατομμύρια €Κυβέρνηση

Κατηγορία Κρατικής Ενίσχυσης Ενίσχυση Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης για παροχή υπηρεσιών T-Government ΧώραΣτόχος Ποσό Ενίσχυσης Πηγή Χρηματοδότησης Ιταλία Συγχρηματοδότηση 29 περιφερειακών & τοπικών σχεδίων παροχής υπηρεσιών T-Government 32 εκατ. €Κυβέρνηση

Η παροχή κινήτρων των αναλογικών σταθμών για την υλοποίηση της μετάβασης είναι απαραίτητη σύμφωνα με την Ε.Ε. Απαλλαγή καταβολής τέλους χρήσης συχνοτήτων μέχρι ένα εύλογο χρονικό διάστημα (συνήθως μετά το πέρας της μετάβασης, ειδικά για τους σταθμούς εκείνους που η αναλογική τους άδεια έληγε μετά την καταληκτική ημερομηνία της μετάβασης). Κατά προτεραιότητα διάθεση επιπλέον καναλιών, παραχώρηση του δικαιώματος να αναπτύξουν πρώτοι νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες (HDTV, mobile TV κ.α.). Κάλυψη όχι των συνήθων λειτουργικών εξόδων αλλά των επιπρόσθετων εξόδων του simulcasting. Χρηματοδότηση για την ανάπτυξη νέων & καινοτόμων τηλεοπτικών υπηρεσιών (EPG, API, διαδραστικές εφαρμογές, Mobile TV κ.α.) Παροχή ατόκων δανείων για την εκκίνηση της ψηφιακής μετάβασης Δυνατότητα παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών ανταγωνιστικών προς τις άλλες πλατφόρμες.

Αυστριακό Ταμείο για την Ψηφιοποίηση Austrian Digitization Fund Σκοπός του η υποστήριξη και ανάπτυξη όλων των πλατφορμών μετάδοσης τηλεοπτικού περιεχομένου. Βασικό κριτήριο για να τύχει ένα σχέδιο χρηματοδότησης είναι να στηρίζεται στην αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας. Οι κατηγορίες των σχεδίων που επιδοτούνται βάσει της αξιολόγησης του Ταμείου. Α) Πιλοτικά & ερευνητικά προγράμματα για την ψηφιακή μετάδοση Β) Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων & πρόσθετων υπηρεσιών Γ) Κάλυψη εξόδων των αναλογικών παρόχων, πλην των συνήθων λειτουργικών, όταν και για όσο διάστημα απαιτείται παράλληλη μετάδοση αναλογικού/ψηφιακού (simulcasting) Δ) Μέτρα υποστήριξης της αγοράς εξοπλισμού από τους πολίτες Ε) Ενίσχυση οικογενειών χαμηλού εισοδήματος για την αγορά εξοπλισμού

Η Ενημέρωση Ένας από τους πιο κρίσιμους παράγοντες, πιθανότατα ο κρισιμότερος, που καθορίζει πόσο επιτυχής είναι ο σχεδιασμός των κυβερνήσεων και η υλοποίηση της μετάβασης, είναι αυτός της πληροφόρησης, ενημέρωσης, εκπαίδευσης του κοινού για την επερχόμενη αλλαγή, η επεξήγηση των ωφελειών που φέρνει και η κατανόηση των κινήσεων που πρέπει να κάνει ο ίδιος ο πολίτης προκειμένου να είναι έτοιμος για την ψηφιακή εποχή της τηλεόρασης. Οι κυβερνήσεις θέτουν κριτήρια τα οποία πρέπει να πληρούνται για τη λήψη απόφασης τελικής παύσης των αναλογικών μεταδόσεων. Ένα εξ’ αυτών είναι η διείσδυση του εξοπλισμού για τη λήψη επίγειας ψηφιακής TV. Συνήθως, τα ποσοστά διείσδυσης ξεπερνούν το 85-90% των νοικοκυριών. Για να επιτευχθούν τόσο υψηλά ποσοστά διείσδυσης σε σχετικά σφικτά χρονικά διαστήματα απαιτείται έντονη, αποτελεσματική και συνεχής ενημέρωση των πολιτών.

Κεντρική Διαχείριση – Δημιουργία Φορέα Ειδικού Σκοπού Η βέλτιστη πρακτική λύση, όπως έχει δείξει η υλοποίηση σε αρκετές χώρες στην Ευρώπη και στον κόσμο, είναι η επικοινωνία να σχεδιάζεται κεντρικά από ένα φορέα ειδικού σκοπού στον οποίο θα συμμετέχουν ισότιμα όλοι οι εμπλεκόμενοι με τη μετάβαση (Κυβέρνηση, τηλεοπτικοί σταθμοί, πάροχοι δικτύου, συνδρομητικοί πάροχοι, εταιρίες εμπορίας, ενώσεις καταναλωτών κ.α.) Η ενημέρωση πρέπει να έχει παν-εθνική στόχευση αλλά και να εστιάζει τοπικά. Μια κεντρική ιδέα Ένα κεντρικό μήνυμα Ένας κεντρικός πρωταγωνιστής Ακόμα και ένα κεντρικό χρώμα

Ένα κεντρικό χρώμα-το χρώμα της μετάβασης

Η ενημερωτική εκστρατεία πρέπει να συνδυάζει την αξιοποίηση των : 1. Τηλεόραση (σποτάκια, crawls, ειδικές εκπομπές, analogue shut off tests στις ΗΠΑ, letterbox στην Ιαπωνία κ.α.) 2. Ραδιόφωνο 3. Τύπος (εθνικός & τοπικός) 4. Διαδίκτυο 5. Σύσταση ειδικής τηλεφωνικής υπηρεσίας (hotline) 6. Υπαίθρια Διαφήμιση 7. Ειδικές εκδηλώσεις, ομιλίες, events («Ψηφιακή Εβδομάδα» στη Φινλανδία, «DTV Outreach» στις ΗΠΑ κ.α.) 8. Εκδηλώσεις για την ενημέρωση των δημοσιογράφων 9. Συνεργασία με εθελοντικές οργανώσεις

Η επικοινωνιακή εκστρατεία πρέπει να βασίζεται σε Μηνύματα που διατυπώνονται με απλό και κατανοητό τρόπο ώστε να απευθύνονται σε κοινό με διαφορετικό επίπεδο γνώσης και ενδιαφέροντος για την ψηφιακή τηλεόραση και την ψηφιακή μετάβαση. Μηνύματα που είναι σύντομα ώστε να μην εμφανιστεί απώλεια του ενδιαφέροντος του κοινού Σαφής και συνεχής αναφορά στα χρονοδιαγράμματα που πρέπει να γνωρίζει ο πολίτης Ελκυστικά λογότυπα και σλόγκαν Το βασικό τρίπτυχο των μηνυμάτων είναι : 1 ο Τι σημαίνει η ψηφιοποίηση της τηλεόρασης και τι είναι η ψηφιακή μετάβαση (Επίγνωση) 2 ο Πως η ψηφιακή μετάβαση επηρεάζει τον πολίτη (Ενδιαφέρον) 3 ο Τι επιλογές έχει στη διάθεσή του ο πολίτης και τι χρειάζεται να κάνει ο ίδιος (Δράση)

Κόστος Ενημέρωσης Στις ΗΠΑ το κόστος της ενημέρωσης ανήλθε στο ύψος του 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων αναλυόμενο, ως προς την προέλευσή του, ως εξής : Τα ιδιωτικά τηλεοπτικά δίκτυα : 1,2 δις δολάρια Τα δίκτυα καλωδιακής τηλεόρασης : 200 εκατομμύρια δολάρια FCC (Ρυθμιστική Αρχή) : 25 εκατομμύρια δολάρια Υπουργείο Εμπορίου : 5 εκατομμύρια δολάρια Στο Ην. Βασίλειο το κόστος της ενημέρωσης υπολογίστηκε στα 200 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας (το υψηλότερο στην Ευρώπη 9 ευρώ ανά νοικοκυριό, όταν στη Σουηδία ήταν 1 ευρώ ανά νοικοκυριό) και προέρχεται από το ανταποδοτικό τέλος του BBC για την επταετία

ΚΥΠΡΟΣ ΚΥΠΡΟΣ (ASO 1 Η Ιουλίου 2011) Ο γενικός συντονισμός όλων των προγραμματισμένων δράσεων για την εκστρατεία διαφώτισης έχει ανατεθεί στο Γραφείο Επιτρόπου Ρυθμίσεως Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΓΕΡΗΕΤ). Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάστηκε έγγραφο με όλες τις προγραμματισμένες δράσεις και υλοποιήθηκε διαβούλευση με τους διάφορους φορείς της αγοράς, το έγγραφο αυτό οριστικοποιήθηκε και αποτελεί πλέον τον ‘οδηγό’ της εκστρατείας διαφώτισης. Η χρηματοδότηση προέρχεται από κρατικά κονδύλια. Το Ψηφιακό Τηλεοπτικό Θέατρο (εντός του ΓΕΡΗΕΤ). στη καλύτερη ενημέρωση του κοινού σχετικά με τις επιλογές, που είναι διαθέσιμες μέσω των διαφορετικών τύπων δικτύων και παροχέων στην αγορά, όλες συγκεντρωμένες σε ένα χώρο, στην επίδειξη της συνδεσμολογίας μεταξύ των εξωτερικών συσκευών λήψης/αποκωδικοποίησης (Set-Top-Boxes) και των συσκευών προβολής (τηλεοράσεις) των τηλεοπτικών προγραμμάτων και επίσης στην επί τόπου επίδειξη των διαφόρων τύπων διεπαφών (SCART, HDMI, RCA, RF κτλ), στην επίδειξη των δυνατοτήτων και λειτουργίας των συσκευών λήψης/αποκωδικοποίησης για κάθε πλατφόρμα, και στην προβολή των πλεονεκτημάτων της Ψηφιακής Τηλεόρασης σε σχέση με τις αναλογικές εκπομπές (EPG, διαδραστικές εφαρμογές, HDTV κ.α.)

Ένας κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία της ενημέρωσης είναι και η πληροφόρηση που λαμβάνει ο πολίτης στα καταστήματα εμπορίας τηλεοπτικού εξοπλισμού. Σε αρκετές χώρες αποδείχτηκε «αδύναμος κρίκος» είτε διότι οι πωλητές δεν γνώριζαν επαρκώς περί της μετάβασης είτε διότι ήθελαν να οδηγήσουν τον πελάτη στην πιο ακριβή αγορά, το αποτέλεσμα ήταν η ελλιπής και πολλές φορές λανθασμένη πληροφόρηση. Στις περισσότερες χώρες που υλοποιούν τη μετάβαση εκτελείται πρόγραμμα «εκπαίδευσης» των πωλητών. Σε ορισμένες χώρες (Γαλλία, Ιταλία, Αυστραλία) έχουν υιοθετηθεί ρυθμίσεις που προωθούν την αντικατάσταση εξοπλισμού απαιτώντας μετά από ένα χρονικό σημείο ο εξοπλισμός να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές (συνήθως ενσωματωμένος στον τηλεοπτικό δέκτη αποκωδικοποιητής MPEG-4). Ρυθμίσεις που αφορούν τη σήμανση του εξοπλισμού μπορούν να βοηθήσουν τον καταναλωτή να επιλέξει ανάλογα με τις ανάγκες του και να τονώσουν ένα αίσθημα εμπιστοσύνης στην αγορά.

Ευχαριστώ Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος Ερευνητής ΜΜΕ ΙΟΜ Υπεύθυνος Θεμάτων Νέων Τεχνολογιών Ημερίδα « Ψηφιακή Τηλεόραση : Ρυθμίσεις & Αρρυθμίες» 30 Νοεμβρίου 2010, Αθήνα

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ