 Το Διαδίκτυο, γνωστό συνήθως και με την αγγλική άκλιτη ονομασία Internet, είναι ένα μέσο μαζικής επικοινωνίας (ΜΜΕ), όπως είναι για παράδειγμα και η.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
MODULE 3 – Εξερευνώντας το τοπίο της Ανοικτής Πρόσβασης: πώς να χρησιμοποιήσουμε την ΑΠ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΤΕΕ
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η επιστήμη του Web.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Γκρίζα βιβλιογραφία Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας e-Class:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ημέρες Γνωριμίας με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο, 3 Απριλίου 2014.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Τίτλος Δραστηριότητας
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Νομικής ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Σεμινάριο.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
© 2015 Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου Δημόσιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Η ΜΕΡΙΔΑ Ε ΝΗΜΕΡΩΣΗΣ «Α ΝΟΙΚΤΑ Α ΚΑΔΗΜΑΪΚΑ Μ ΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ Η ΠΕΙΡΟΥ » Προδιαγραφές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ευγενία Τόκη ΤΕΙ Ηπείρου.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕ ΝΕΑ.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Επιμέλεια-παρουσίαση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Το Διαδίκτυο, γνωστό συνήθως και με την αγγλική άκλιτη ονομασία Internet, είναι ένα μέσο μαζικής επικοινωνίας (ΜΜΕ), όπως είναι για παράδειγμα και η τηλεόραση αν και η τελευταία έχει πολύ περιορισμένο αμφίδρομο χαρακτήρα. Το Διαδίκτυο ή Ίντερνετ είναι ένα επικοινωνιακό δίκτυο, που επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ οποιουδήποτε διασυνδεδεμένου υπολογιστή. Η τεχνολογία του είναι κυρίως βασισμένη στην διασύνδεση επιμέρους δικτύων ανά τον κόσμο και πολυάριθμα τεχνολογικά πρωτόκολλα. Στην πιο εξειδικευμένη και περισσότερο χρησιμοποιούμενη μορφή του, με τους όρους Διαδίκτυο, (με κεφαλαίο το αρχικό γράμμα) περιγράφεται το παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους χρήστες του.

 Όπως όλοι μας γνωρίζουμε το διαδίκτυο προσφέρει αξιόπιστες πληροφορίες για όλα τα θέματα που μας ενδιαφέρουν για αυτό και πολύ από εμάς όταν έχουμε να κάνουμε μια εργασία η μια ερευνά καταφεύγουμε στο Internet διότι είναι ο πιο άμεσος και γρήγορος τρόπος να οδηγηθούμε στη λύση. Βεβαία το διαδίκτυο κρύβει και πολλούς κινδύνους (οι λεγόμενοι ιοί)γι’αυτό κατά την αναζήτηση μας θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί.

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Internet βασικά για δύο λόγους: α) για να αντλήσουν πληροφορίες, γιατί μπορούμε να θεωρήσουμε το Internet σαν μια τεράστια αποθήκη πληροφορίας, μια παγκόσμια βιβλιοθήκη και β) για να επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους που είναι κι αυτοί χρήστες του, διότι το Internet είναι ένα μέσο που μας επιτρέπει να ερχόμαστε σε επαφή με άλλους ανθρώπους γρήγορα και εύκολα.

Καλωσήρθατε στο openaccess.gr, τον ελληνικό δικτυακό τόπο για την Ανοικτή Πρόσβαση στη γνώση, ο οποίος υποστηρίζεται από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) και περιλαμβάνει διαρκώς ενημερωμένες και αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με: τα τρέχοντα ζητήματα και τις εξελίξεις για την Ανοικτή Πρόσβαση σε εθνικό και διεθνές επίπεδο (νέα, εκδηλώσεις, πολιτικές, σύνδεσμοι, κ.ά.), τις δράσεις του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης για την Ανοικτή Πρόσβαση και το έργο "Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας" (ΕΠΣΕ+Τ).

Η Ανοικτή Πρόσβαση Πολιτικές Ηλεκτρονικά Αποθετήρια Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ηλεκτρονικά Βιβλία ΕΚΤ & Ανοικτή Πρόσβαση Νέα-Εκδηλώσεις Συνέδρια ΕΚΤ Χρήσιμο Υλικό eGallery Επικοινωνία

Ανοικτή Πρόσβαση : Είναι η ελεύθερη, άμεση, διαρκής και απαλλαγμένη από τέλη και τους περισσότερους περιορισμούς πνευματικών δικαιωμάτων διαδικτυακή πρόσβαση σε ψηφιακό ακαδημαϊκό και επιστημονικό περιεχόμενο. Οι αναγνώστες μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα το διατιθέμενο υλικό για ερευνητικούς, εκπαιδευτικούς και άλλους σκοπούς. Πολιτικές: Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται με συντομία εθνικές πολιτικές που στοχεύουν στην ενίσχυση της Ανοικτής Πρόσβασης στην έρευνα και συγκεκριμένα σε αυτήν που διεξάγεται με δημόσιους πόρους. Παρότι η Ανοικτή Πρόσβαση στη δημόσια χρηματοδοτούμενη έρευνα είναι ζητούμενο, και μάλιστα με την ισχυρή προτροπή της Κομισιόν στην Ευρώπη, λίγες χώρες στην Ευρώπη και τον κόσμο διαθέτουν σαφείς πολιτικές προς αυτή την κατεύθυνση. Ηλεκτρονικά Αποθετήρια :Πρόκειται για ψηφιακές βάσεις δεδομένων στο διαδίκτυο που παρέχουν ελεύθερη και χωρίς περιορισμό πρόσβαση σε επιστημονικό και ερευνητικό υλικό (πλήρη κείμενα και μεταδεδομένα).

 Ηλεκτρονικά Αποθετήρια : Πρόκειται για ψηφιακές βάσεις δεδομένων στο διαδίκτυο που παρέχουν ελεύθερη και χωρίς περιορισμό πρόσβαση σε επιστημονικό και ερευνητικό υλικό (πλήρη κείμενα και μεταδεδομένα). Υπάρχουν δυο τύποι αποθετηρίων:  Θεματικά αποθετήρια (π.χ. το arXiv που καλύπτει τον επιστημονικό κλάδο της φυσικής)  Ιδρυματικά αποθετήρια, που συνήθως υλοποιούνται και υποστηρίζονται από κάποιο ακαδημαϊκό οργανισμό ή ερευνητικό φορέα (π.χ. το αποθετήριο eSholarship Repository του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια).  Ηλεκτρονικά Περιοδικά : Σύμφωνα με τον ορισμό του Charles W. Bailey, Jr. πρόκειται για ηλεκτρονικά περιοδικά που δημοσιεύουν άρθρα ελεύθερα προσβάσιμα μέσω του διαδικτύου.  Ηλεκτρονικά Βιβλία : Σύμφωνα με πρόσφατο επιστημονικό ορισμό, ηλεκτρονικό βιβλίο είναι ένα «ψηφιακό αντικείμενο με κείμενα ή/και άλλου είδους περιεχόμενο, το οποίο προκύπτει ενσωματώνοντας στη γνωστή έννοια του βιβλίου χαρακτηριστικά που υπάρχουν σε ηλεκτρονικά περιβάλλοντα. Τα ηλεκτρονικά βιβλία τυπικά έχουν λειτουργίες αναζήτησης και παραπομπών, υπερσυνδέσεις, σελιδοδείκτες, επισημειώσεις, υπογραμμίσεις, πολυμεσικά αντικείμενα και διαδραστικά εργαλεία» (1).

ΕΚΤ & Ανοικτή Πρόσβαση : Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας. Ιδρύθηκε το 1980 και λειτουργεί ως εγκατάσταση εθνικής χρήσης στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ), υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Με υψηλού επιπέδου εξειδικευμένο προσωπικό και με τις πλέον σύγχρονες και μεγάλης κλίμακας τεχνολογικές υποδομές, το ΕΚΤ αποτελεί κομβικό σημείο πληροφόρησης και υπηρεσιών για την Έρευνα και την Τεχνολογία. Νέα-Εκδηλώσεις: Περιέχει διάφορα θέματα και άρθρα που αφορούν ενδιαφέρον επιστημονικές εφευρέσεις, νέες ανακάλυψης κτλ.

Συνέδρια ΕΚΤ : Αναφέρεται στα διάφορα συνέδρια που γίνονται για την ανοικτή διαδικτυακή πρόσβαση. Στόχος του Συνεδρίου είναι να αναδείξει τις δυνατότητες που προσφέρει η Ανοικτή Πρόσβαση στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος που προωθεί την έρευνα και την επιστημονική επικοινωνία, την ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία, την εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, τη διαφάνεια και τη συμμετοχικότητα των πολιτών. Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα παρουσιαστούν εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές, δράσεις και υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης, διεθνείς συνεργασίες και σύγχρονες τάσεις στην επιστημονική επικοινωνία και τη διαχείριση ψηφιακού υλικού, καθώς και οι πρωτοβουλίες του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης για την Ανοικτή Πρόσβαση. Χρήσιμο Υλικό : Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε περαιτέρω υλικό για εμβάθυνση στην ανοικτή πρόσβαση χωρισμένο στις κατηγορίες: μελέτες, άρθρα, παρουσιάσεις,οδηγοί.

eGallery :Εδώ περιλαμβάνονται αφίσες προβολής της ανοικτής πρόσβασης που έχουν εκδοθεί από διάφορους οργανισμούς σε διεθνές επίπεδο καθώς και αφίσες του ΕΚΤ για τα έργα ανοικτής πρόσβασης που βρίσκονται σε ανάπτυξη. Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε μπροσούρες και φυλλάδια που περιλαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες για έργα ανοικτής πρόσβασης που γίνονται από διεθνείς οργανισμούς και από το ΕΚΤ. Παρακολουθείστε επίσης τα βίντεο με τις απόψεις των σημαντικότερων υποστηρικτών της ανοικτής πρόσβασης διεθνώς καθώς και βίντεο από εκδηλώσεις του ΕΚΤ για την ανοικτή πρόσβαση. Επικοινωνία : Εδώ μπορούμε να βρούμε το τηλέφωνο επικοινωνίας, το , το αριθμό φαξ κτλ.

 Περιέχει:  Ιδρυματικό Καταθετήριο (IKEE) (1,803) Άρθρα (1,418) Συνέδρια (385) Εκθέσεις Ερευνητικών Προγραμμάτων (0)Αρχειακές Συλλογές ΑΠΘ (48,889) Συλλογή Ν. Πολίτη (471) Συλλογή Χατζημιχαήλ (739) Συλλογή Φλώρου (111) Συλλογή Μάντακα (5,869) Πρακτικά Συνεδριάσεων Πρυτανείας ΑΠΘ (984) Θεατρικά Προγράμματα (207) Θεατρικές Κριτικές (10,321) Χειρόγραφα (113) Συλλογή Φυλλαδίων (3,670) Άρθρα Ελληνικών Εφημερίδων ( ) (5,000) Συλλογή Καλλιγά (427) Συλλογή Τριανταφυλλίδη (12,624) Συλλογή Αναγνωστικών (247) Αρχείο Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (4,179) Συλλογή Τρικόγλου (3,891) Λοιπές Συλλογές (35)Αρχαιολογικά γεγονότα στον Ελ. Τύπο ( ) (26,111)Eλληνικά περιοδικά του ΑΠΘ [δοκιμή] (4) Φιλοσοφία : Επετηρίς του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Φιλοσοφίας (2) Σύγχρονη Εκπαίδευση (2)Συλλογή Μακεδονία (156)Διδακτορικές και Μεταπτυχιακές Διατριβές (8,906) Πτυχιακές Εργασίες (763) Διδακτορικές Διατριβές (2,996) Μεταπτυχιακές Διατριβές (5,147)Άρθρα (36,521) Άρθρα Εφημερίδων (36,521)Φωτογραφικό Αρχείο Τέχνης (18ος-20ος αι.) (2,306)Εθνική Βιβλιοθήκη Αργυρούπολης του Πόντου ‘Ο Κυριακίδης’ (753)’  Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον site καθώς περιέχει πολύ ενδιαφέρον άρθρα για πολλά και διάφορα θέματα και πολλές πληροφορίες που είναι σε μεγάλο ποσοστό χρήσιμες και για μας αλλά σε μεγαλύτερο βαθμό για αυτούς που φοιτούν στο πανεπιστήμιο του ΑΠΘ.

 Περιέχει :  Νέα Ελληνικά Εργαλεία, Βιβλιογραφίες, Μελέτες, Διδασκαλία, Η ελληνική ως ξένη/δεύτερη, Οδηγοί για την Νέα Ελληνική Γλώσσα  Νεοελληνική Λογοτεχνία Ανθολογίες, Μελέτες, Οδηγοί για την Λογοτεχνία  Μεσαιωνικά Ελληνικά Άπαντα Εμ. Κριαρά, Ηλεκτρονικό Λεξικό Κριαρά, Οδηγοί και Πηγές για την μεσαιωνική ελληνική γλώσσα  Αρχαία Ελληνικά Σώματα κειμένων, Εργαλεία, Οδηγοί βιβλιογραφίας και ηλεκτρονικών πηγών, Υλικό για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής, Μελέτες  Θεωρία και Ιστορία Θέματα Ιστορίας, Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός  Ενημέρωση Νέα - Ειδήσεις, Συζητήσεις, Κατάλογος Συνδέσμων

 Νέα Ελληνικά : Η παρούσα ενότητα απευθύνεται σε όσους/ες ενδιαφέρονται για την ελληνική γλώσσα γενικότερα (γονείς, μαθητές κλπ.), αλλά και τη μελέτη και διδασκαλία της, ειδικότερα (ερευνητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί κλπ.). Χρήσιμα προς την πρώτη κατεύθυνση είναι κυρίως τα ηλεκτρονικά λεξικά, ενώ προς τη δεύτερη το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου υλικού.  Το υλικό που προς το παρόν διατίθεται είναι ενδεικτικό και θα εμπλουτίζεται διαρκώς. Το περιβάλλον είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να δίνει τη δυνατότητα του εμπλουτισμού αυτού και στους επισκέπτες, μέσω της κατάθεσης απόψεων, σχολίων, προτάσεων ή και ολοκληρωμένων ερευνών.  Νεοελληνική Λογοτεχνία : Οργανωμένο ηλεκτρονικό περιβάλλον για τη νεοελληνική λογοτεχνία και τη μελέτη της. Εδώ θα βρείτε: ειδικευμένους οδηγούς ενημέρωσης για δικτυακούς τόπους, ηλεκτρονικά προϊόντα και μεταπτυχιακές σπουδές. Επίσης: βιβλιογραφικούς οδηγούς για τα λογοτεχνικά περιοδικά, τα νεοελληνικά διηγήματα των τελευταίων δεκαετιών και για τις λογοτεχνικές μεταφράσεις (από και προς τη νέα ελληνική). Θα βρείτε ακόμα ανθολογίες λογοτεχνικών κειμένων, επιλεγμένες μελέτες για τη νεοελληνική λογοτεχνία και για μεταφρασεολογικά ζητήματα, καθώς και υλικό για την υποστήριξη της διδασκαλίας της λογοτεχνίας.

 Μεσαιωνικά Ελληνικά : Η ενότητα αυτή της Γλωσσικής Πύλης διαρθρώνεται γύρω από την Ηλεκτρονική Επιτομή των 14 πρώτων τόμων του Λεξικού της Μεσαιωνικής Δημώδους Γραμματείας του ομότιμου καθηγητή του ΑΠΘ Εμμ. Κριαρά, του μεγαλύτερου λεξικογραφικού επιτεύγματος στη σύγχρονη Ελλάδα, αλλά και ενός από τα σημαντικότερα στον τομέα της Μεσαιωνικής Λεξικογραφίας παγκοσμίως. Η Ηλεκτρονική Επιτομή (Α - παραθήκη) προβλέπεται να ολοκληρωθεί σταδιακά, παράλληλα με την ολοκλήρωση της σύνταξης της έντυπης μορφής του Αναλυτικού Λεξικού.  Δύο είναι οι βασικοί στόχοι της ενότητας. Ο πρώτος, να προσφέρει στο μελετητή της Μεσαιωνικής Ελληνικής μια σειρά από εργαλεία χρήσιμα για τη μελέτη της (βιβλιογραφίες, πληροφορίες για τα δημώδη κείμενα της εποχής, παρουσίαση ηλεκτρονικών διευθύνσεων κλπ.). Ο δεύτερος, και όχι λιγότερο σημαντικός, να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να παρουσιάσει πληρέστερα την εξέλιξη της ελληνικής με τη βοήθεια των παρεχόμενων γλωσσικών ασκήσεων και των υπόλοιπων on line λεξικών της Γλωσσικής Πύλης.

 Αρχαία Ελληνικά : Η παρούσα ενότητα αποτελεί ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον για την αρχαία ελληνική γλώσσα το οποίο: (α) παρέχει κριτική ενημέρωση για τις έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές σχετικά με την αρχαία ελληνική: ο χρήστης μέσα από θεματικούς οδηγούς ξεναγείται στη σχολιασμένη βιβλιογραφία και μέσα από αξιολογικούς οδηγούς πλοηγείται στους αρχαιογνωστικούς τόπους του διαδικτύου· (β) προσφέρει νέα εργαλεία για τη συστηματική διδασκαλία του αρχαίου ελληνικού λόγου, καμωμένα σύμφωνα με τις αρχές της κειμενικής και της διακειμενικής προσέγγισης στη μελέτη της ελληνικής γλώσσας κατά τη διαχρονική της εξέλιξη· (γ) φιλοξενεί ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον το οποίο διαθέτει σώματα κειμένων, υποστηρικτικό υλικό και διδακτικές προτάσεις με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.  Η αξιοποίηση του περιβάλλοντος αυτού δημιουργεί νέες προϋποθέσεις και δυναμικές στη διαδικασία εκμάθησης του αρχαίου ελληνικού λόγου, ικανές και τους διδακτικούς στόχους να ανανεώσουν και τη διδακτική μεθοδολογία να αναμορφώσουν.

Θεωρία και Ιστορία : Η ενότητα αυτή περιλαμβάνει μελέτες που αφενός αναδεικνύουν όψεις του γλωσσικού φαινομένου, όπως τα γενικά χαρακτηριστικά της γλώσσας, τα είδη του λόγου ή οι σχέσεις γλώσσας και κοινωνίας και το ζήτημα των γλωσσικών πολιτικών∙ αφετέρου, μελέτες, συμπεριλαμβανομένων και πρακτικών συνεδρίων, που διερευνούν ζητήματα που αφορούν την ελληνική γλώσσα στον συνδυασμό συγχρονίας και διαχρονίας: η γλωσσική πραγματικότητα της αρχαιότητας, η σχέση γλώσσας και έθνους στη νεότερη Ελλάδα, παρουσίαση των ιστοριών της ελληνικής γλώσσας αλλά και ζητήματα που θίγεi η σύγχρονη λεξικογραφική έρευνα

Τέλος εργασίας Συνεργάστηκαν οι μαθητές :  Παναγιώτης Σεχάι  Σπύρος Σκεντεράσι  Νίκος Παπαγιανόπουλος