Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 ACT: Ένα Διαδικτυακό Προσαρμοστικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ημερίδα για REACH, Αθήνα ΕΒΕΑ Piloting REACH on Downstream Use and Communication in Europe - συμπεράσματα Ιωάννα Αγγελοπούλου Γενικό Χημείο.
Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Χρήση 3D ΔΕΠ για την Υποστήριξη Συνεργασίας στο Πλαίσιο Δραστηριοτήτων Μάθησης ΕΤΠΕ ’04, Αθήνα, 2 Οκτώβρη 2004, 1 Χρήση Τρισδιάστατων Δικτυακών Εικονικών.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σενάριο.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 14/05/2004.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 4.1 Στόχοι και κανάλια επικοινωνίας.
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Μ.Κορδάκη 1, Χ. Σιέμπος 2 1 Εκλ. Επίκουρη καθηγήτρια εκπαιδευτικής τεχνολογίας Τμήμα πολιτισμικής τεχνολογίας πανεπιστημίου Αιγαίου 2 μηχανικός η/υ και.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Επίβλεψη συνεργατικών δραστηριοτήτων με Ταμπλέτα
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Ιωάννης Στάης Καλλιρρόη Δογάνη Νικόλας Στρατής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 ACT: Ένα Διαδικτυακό Προσαρμοστικό Εργαλείο Σύγχρονης Επικοινωνίας Γρηγοριάδου M., Γουλή Ε., Γόγουλου Α., Νικολάτου Α., Πανσεληνά Γ Γρηγοριάδου M., Γουλή Ε., Γόγουλου Α., Νικολάτου Α., Πανσεληνά Γ. Εργαστήριο Εκπαιδευτικής και Γλωσσικής Τεχνολογίας Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Στόχος της Εργασίας Η παρουσίαση των βασικών λειτουργιών του Διαδικτυακού Προσαρμοστικού Εργαλείου Επικοινωνίας ACT (Adaptive Communication Tool) Το ACT υποστηρίζει τη σύγχρονη επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευομένων στο πλαίσιο εκπόνησης συνεργατικών δραστηριοτήτων

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Βασικά Χαρακτηριστικά του ACT (Ι) Λειτουργεί είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με το περιβάλλον SCALE (Supporting Collaboration and Adaptation in a Learning Environment) Υποστηρίζει την ημιδομημένη μορφή διαλόγου Η ημιδομημένη μορφή διαλόγου περιορίζει τον αριθμό των εκτός θέματος αλληλεπιδράσεων/συζητήσεων (Baker & Lund 1996) οργανώνει και διευκολύνει τη γραπτή επικοινωνία (Barros & Verdejo, 2000) διευκολύνει τη διαδικασία της αξιολόγησης ως προς τα προσδοκώμενα αποτελέσματα που επιδιώκεται να επιτευχθούν διευκολύνει τη συλλογή εμπειρικών δεδομένων που αφορούν στη συνεργασία των εκπαιδευομένων

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Βασικά Χαρακτηριστικά του ACT (ΙΙ) Χρησιμοποιεί ως «υποστηρικτικά μέσα επικοινωνίας» τις «Αρχικές Φράσεις» (ΑΦ) (Sentence Openers): προκαθορισμένες φράσεις, οι οποίες μπορεί να συμπληρώνονται με επιπρόσθετο κείμενο από τον εκπαιδευόμενο o«Προτείνω………..» o«Πολύ καλή ιδέα» o«Διαφωνώ ………. γιατί…….» τις «Δηλώσεις Ενεργειών» (ΔΕ) (Communication Acts): δηλώνουν το είδος της συμβολής του εκπαιδευόμενου κατά τη διάρκεια του διαλόγου και συμπληρώνονται πάντοτε με επιπρόσθετο κείμενο το οποίο επεξηγεί το είδος της συμβολής o«Πρόταση» o«Αντιπρόταση» o«Διευκρίνιση» Ορισμός ΑΦ ή ΔΕ από τον εκπαιδευόμενο όταν δεν παρέχονται από το ACT διευκόλυνση της συνομιλίας μεταξύ των μελών της ομάδας εμπλουτισμός των « υποστηρικτικών μέσων επικοινωνίας » από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Βασικά Χαρακτηριστικά του ACT (ΙΙΙ) Το ACT προσαρμόζει τα παρεχόμενα «υποστηρικτικά μέσα επικοινωνίας» στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα που επιδιώκεται να επιτευχθούν ή στους ρόλους που ορίζονται στους εκπαιδευόμενους από το μοντέλο συνεργασίας Αυτόματη κατηγοριοποίηση των μηνυμάτων που ανταλλάσσονται, η οποία προκύπτει από τα «υποστηρικτικά μέσα επικοινωνίας» που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του μηνύματος Πρόταση (P-Proposal), Άποψη (O-Opinion), Ερώτηση (Q-Question), Αιτιολόγηση (R-Reasoning), Διευκρίνιση (C-Clarification) Στόχος: η ανάλυση και η περιγραφή της ατομικής και συνεργατικής συμπεριφοράς των εκπαιδευομένων στο πλαίσιο ενός συνόλου δεικτών που χαρακτηρίζουν τη συνεργασία τους Συμφωνία (A-Agreement), Διαφωνία (D-Disagreement), Παρακίνηση (M-Motivation), Βοήθεια (N-Need), και Κοινωνικά Σχόλια (S-Social comments)

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Οι ΑΦ και οι ΔΕ στο ACT Προσδιορίστηκαν βάση τριών εμπειρικών μελετών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια σχεδιασμού του ACT «Υποστηρικτικά Μέσα Επικοινωνίας»: ΑΦ που σχετίζονται με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα που επιδιώκεται να επιτευχθούν στο πλαίσιο της δραστηριότητας o«Προτείνω………..» (επίπεδο «Κατανόησης») o«Συμφωνώ με την πρόταση/άποψη …….. γιατί …….» (επίπεδο «Αξιολόγησης») ΑΦ και ΔΕ που στοχεύουν στη διευκόλυνση της αλληλεπίδρασης των εκπαιδευόμενων και στην υποστήριξη της καλλιέργειας των δεξιοτήτων επικοινωνίας/συνεργασίας o«Δε γνωρίζω την απάντηση. Μπορείς να με βοηθήσεις;» o«Υπάρχει κάποια ιδέα;» o«Κοινωνικά Σχόλια» o«Σχόλια Δραστηριότητας» ΑΦ και ΔΕ για το «μεσολαβητή» της ομάδας o«Συμπεραίνουμε ότι η τελική απάντηση είναι..» o«Ας προχωρήσουμε στην επόμενη ερώτηση» o«Τελική Απάντηση» o«Καθοδήγηση για την εκτέλεση της δραστηριότητας» ΑΦ ΔΕ ΑΦ ΔΕ

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Μορφή Μηνύματος στο ACT Μήνυμα μου χρησιμοποιεί ΑΦ: Φράση o«Υπάρχει κάποια ιδέα;» Αρχική Φράση / Όρισμα o«Προτείνω η σωστή απάντηση είναι το Α» o«Συμφωνώ με την πρόταση/άποψη [2/lilag]» Αρχική Φράση/ Όρισμα 1/ Σύνδεσμος/ Όρισμα 2 o«Διαφωνώ με την πρόταση/άποψη [1/lilag] γιατί το πρόβλημα αναφέρεται στους περιττούς αριθμούς» Μήνυμα που χρησιμοποιεί ΔΕ: Δήλωση Ενέργειας: Ελεύθερο κείμενο o«Πρόταση»: Ας χρησιμοποιήσουμε μια εντολή ανάγνωσης Δήλωση Ενέργειας….Αριθμός προηγούμενου Μηνύματος-Αποστολέας: Ελεύθερο κείμενο o«Ερώτηση»….[1]: Γιατί να μη χρησιμοποιήσουμε μια εντολή ανάθεσης

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Η Γραφική Διεπαφή του ACT Χώρος Εμφάνισης Μηνυμάτων Ταξινομημένα σύμφωνα με το χρόνο αποστολής Χώρος Δημιουργίας Μηνύματος Παρέχονται τα «υποστηρικτικά μέσα επικοινωνίας» και συμπληρώνονται τα απαραίτητα ορίσματα Χώρος Αποστολής Μηνύματος Δυνατότητα αποστολής μηνύματος σε όλα ή σε συγκεκριμένα μέλη της ομάδας

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Το Δέντρο Μηνυμάτων του ACT Κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να παρακολουθήσει τη συζήτηση που διενεργείται μέσω του Δέντρου Μηνυμάτων όπου τα μηνύματα ομαδοποιούνται σε υποδέντρα ανάλογα με τη σύνδεσή τους με άλλα μηνύματα που έχουν ήδη αποσταλεί

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Ο Ρόλος του Μεσολαβητή (mediator) Επιπλέον Δυνατότητες  «Τέλος συνομιλίας»  «Αλλαγή Υποδραστηριότητας»  Επιπλέον ΑΦ ή ΔΕ όπως «Συμπεραίνουμε ότι η τελική απάντηση είναι..», «Ας προχωρήσουμε στην επόμενη ερώτηση». «Τελική Απάντηση» «Καθοδήγηση για την εκτέλεση της δραστηριότητας»

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Προσαρμοστικότητα του ACT (Ι) Προσαρμογή των παρεχόμενων «υποστηρικτικών μέσων επικοινωνίας» στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα που επιδιώκεται να επιτευχθούν στο πλαίσιο της δραστηριότητας Προσδοκώμενα Αποτελέσματα Επιπέδου «Κατανόησης» (Remember+Understand) «Εφαρμογής» (Apply) «Αξιολόγησης» (Evaluate) «Δημιουργίας» (Analyse+Create) Υποστηρίζονται ΑΦ Προσαρμόζονται σύμφωνα με το συγκεκριμένο επίπεδο Υποστηρίζονται ΔΕ Στόχος η καλλιέργεια δεξιοτήτων στην επικοινωνία ή/και η ικανότητα να συζητούν και να ανταλλάσσουν ιδέες πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα ή στη λύση μιας δραστηριότητας κ.λπ. Υποστηρίζονται ΔΕ

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Προσαρμοστικότητα του ACT (ΙΙ)  Υποστηρίζονται οι ΔΕ στην περίπτωση που οι εκπαιδευόμενοι συνεργάζονται σύμφωνα με συγκεκριμένους ρόλους  Το σύνολο των παρεχόμενων ΔΕ διαφοροποιείται ανάλογα με τους ρόλους που δίνονται στα μέλη της ομάδας π.χ. στην περίπτωση του μοντέλου «οδηγός-παρατηρητής» ο εκπαιδευόμενος που έχει το ρόλο του «οδηγού»: αρμόδιος για την υποβολή των προτάσεων και την καθοδήγηση της εκπόνησης της δραστηριότητας o «Πρόταση» o «Διευκρίνηση-Επεξήγηση» o «Αιτιολόγηση» κ.λπ. ο εκπαιδευόμενος που έχει το ρόλο του «παρατηρητή»: αρμόδιος για τον έλεγχο πιθανών λαθών, την υποβολή σχολίων/ερωτήσεων κ.λπ. o «Ερώτηση» o «Αποδοχή» o «Απόρριψη» κ.λπ.

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Σχετικές Έρευνες BetterBlether (Robertson, Good & Pain 1998) C-CHENE (Baker & Lund, 1996) LeCS (Rosatelli & Self 2002) DEGREE (Barros & Verdejo 2000) ALEX (Hirsch, Saeedi, Cornillon & Litoseliti, 2004)

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του ACT Το ACT υποστηρίζει και τις δύο μορφές «υποστηρικτικών μέσων επικοινωνίας» (ΑΦ – ΔΕ) Προσαρμογή των υποστηρικτικών μέσων επικοινωνίας ανάλογα με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα που επιδιώκεται να επιτευχθούν στο πλαίσιο της δραστηριότητας ή στους ρόλους που καλούνται να «παίξουν» οι εκπαιδευόμενοι, όταν εφαρμόζεται κάποιο μοντέλο συνεργασίας Δυνατότητα εμπλουτισμού του συνόλου των ΑΦ και ΔΕ που υποστηρίζονται από τον ίδιο τον εκπαιδευόμενο Δυνατότητα σύνδεσης των μηνυμάτων Παρακολούθηση του διαλόγου μέσω του Δέντρου Μηνυμάτων

Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 Μελλοντικοί Στόχοι Η ολοκλήρωση της υλοποίησης του ACT Η δυνατότητα ταξινόμησης των ΑΦ/ΔΕ ανάλογα με την αλληλεπιδραστική συμπεριφορά του κάθε εκπαιδευόμενου Η υλοποίηση ενός ευφυή πράκτορα υπεύθυνου για τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευομένων, ο οποίος θα αξιοποιεί τα εμπειρικά δεδομένα τα οποία συλλέγονται κατά τη διάρκεια της αλληλεπίδρασης των εκπαιδευομένων και θα υποστηρίζει την επικοινωνία και τη συνεργασία των μελών της ομάδας Η τελική αξιολόγηση του εργαλείου ACT