Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Αρχές και σκέψεις για την έρευνα, την μεταπτυχιακή εκπαίδευση, και την καινοτομία-οικονομική ανάπτυξη Ευάγγελος Γογγολίδης,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Advertisements

Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Δρ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος Ινστιτούτο Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΙΠΕΤ) Κέντρο Εφαρμογών Τεχνολογιών Επικοινωνιών και Πληροφορίας (ΚΕΤΕΠ)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα - Αξιοποίηση της Έρευνας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
ΤΟΜΕΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ- ΤΟΣ Εκ των κάτω (Bottom-up) προσέγγιση για τον Σχεδιασμό του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα,
ΒΑΣΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ • Αξιοκρατική, διαρκής και σημαντική χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας: εκπαίδευση – δημόσια υγεία - καινοτόμα προϊόντα / υπηρεσίες (spin-off)
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (Μ.Κ.Ε.) του Α.Π.Θ. ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕΤΡΙΔΟY Καθηγήτρια Μάνατζμεντ,
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “ Ψηφιακό Περιεχόμενο και Διαδικτυακές Εφαρμογές “ Θ.Καρούνος,
Το Οικονομικό Κλίμα και οι Αγορές Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών το Νοεμβρίου 2009 Δρ. Έλλη Παγουρτζή Πρόεδρος Δ.Σ Παρατηρητήριο για την ΚτΠ 11.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Knowledge Based Society and Researchers Mobility in the Age of Globalization Thessaloniki, October 2005 Mobility Between Academia and Industry Ιάκωβος.
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Ερευνητικά Προγράμματα ΓΓΕΤ Εισηγήτρια: Ματίνα Κουμεντάκου Δ/ντρια στη Δ/νση Ερευνητικών Προγραμμάτων, ΓΓΕΤ.
Επιχειρηματική Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πρόγραμμα «Έργο Αθήνα» ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΥΠΕΧΩΔΕ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΕΙΜΟΛΟΓΙΑΣ Ανάπτυξη Δικτύων Επιταχυνσιογράφων και Βάσεων Δεδομένων Απόσβεση Ισχυρής Κίνησης και Επίδραση Τοπικών Εδαφικών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ε&Τ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Υποστήριξη της συμμετοχής ΜΜΕ και ερευνητών του χώρου της Υγείας και Βιοτεχνολογίας στο 6 ο και 7 ο ΠΠ Αργυρώ Καραχάλιου Εθνικό.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
1 Περιφερειακή Διάσταση του σχεδιασμού για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & καινοτομία - ΕΤΑΚ συνάντηση εργασίας 4 Σεπτεμβρίου 2012 Κύρια σημεία,
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Υπουργείο Εξωτερικών / Ο.Π.Α. 7 Απριλίου 2009 “Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας των Ε.Δ.Ε. και ο Ρόλος των Ελλήνων Στελεχών” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Οικονομικό.
Ινστ. Ωκεανογραφίας Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών Συμπόσιο ΕΕΕ, Ιαν ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ.
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
Οργανόγραμμα ομίλου ΕΛΒΑΛ
Μαρία Χρ.Γουσίδου-Κουτίτα Αναπλ.Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΑΠΘ
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Από την Έρευνα στην Εκπαίδευση: Μεταφορά Γνώσης και Τεχνολογίας Παραδείγματα.
ΙΤΕ - Ινστιτούτο Πληροφορικής
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου.
Top of the Edge Bio-industry Consulting, Technology Transfer & Communication Services.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Προϋποθέσεις Ανάπτυξης των Ευρυζωνικών Υπηρεσιών Χρήστος Ι. Μπούρας Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής, Παν. Πατρών και Ερευνητικό Ακαδημαϊκό.
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Έρευνα και καινοτόμος επιχειρηματικότητα: Η νέα προσέγγιση και το ΕΣΠΑ
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός Τμηματικά Υπεύθυνος: Αν. Καθηγητής Γ. Μαρνέλλος Διαχείριση: Κ. Βαφειάδης Ημερίδα Απολογισμού.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Προϋποθέσεις Ανάπτυξης των Ευρυζωνικών Υπηρεσιών
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Αρχές και σκέψεις για την έρευνα, την μεταπτυχιακή εκπαίδευση, και την καινοτομία-οικονομική ανάπτυξη Ευάγγελος Γογγολίδης, Διευθυντής Ερευνών, Ινστιτούτο Μικροηλεκτρονικής, ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Σκοπός της παρουσίασης: Η ανάδειξη του ενιαίου τρίπτυχου: Έρευνα-Παιδεία-Αξιοποίηση Κύρια σημεία της παρουσίασης Έρευνα Παιδεία Αξιοποίηση Έρευνας Ερευνητικά κέντρα ερευνητές-Διαπιστώσεις Προτάσεις

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Έρευνα Μεθοδική παραγωγή νέας γνώσης Η γνώση είναι δύναμη Η επίγνωση της δύναμης αρχή της αξιοποίησης της έρευνας Ιστορικά, φιλοσοφικά, ασκητικά παραδείγματα πολλά Μέσα στην Ελληνική παράδοση Ο σύγχρονος κόσμος βασίζεται στην γνώση που προήλθε από έρευνα

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Παιδεία-Εκπαίδευση Διάπλαση προσωπικοτήτων, μαθητεία στην γνώση που υπάρχει και στο πώς παράγεται. Σήμερα η παιδεία έχει πολλές βαθμίδες πάνω από την 3η Μεταπτυχιακή παιδεία (Masters, PhD, Post-Doc) οδηγεί σε παραγωγή νέας γνώσης. Άρα είναι αχώριστη από έρευνα. Μεταπτυχιακός φοιτητής-ώριμος ερευνητής αναπτύσσουν σχέση μαθητευόμενου-έμπειρου τεχνίτη. Οι αναζητήσεις του νέου δίνουν εναύσματα στον παλαιό. Γίνεται έρευνα και χωρίς φοιτητές. Αλλά δεν έχει εναύσματα και σύντομα οδηγείται σε τέλμα. Όπως δεν νοείται μεταπτυχιακή παιδεία χωρίς έρευνα, έτσι δεν νοείται και έρευνα χωρίς μεταπτυχιακή παιδεία.

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Καινοτομία-Αξιοποίηση-Ανάπτυξη 1/2 Η νέα γνώση (καινή) πρέπει να κατοχυρώνεται και να προστατεύεται ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί Η αξιοποίηση είναι κυρίως θέμα επιχειρηματικού κλίματος, αλλά και θέμα εκπαίδευσης Το ότι ο Έλληνας ήταν επιχειρηματικό-εμπορικό μυαλό ήταν θέμα κλίματος της Ελληνικής κοινωνίας. Αλλά αν το καινοτόμο αποτέλεσμα μπορεί να αξιοποιηθεί ποιος είναι ο καταλληλότερος να το κάνει παρά αυτός που το παρήγαγε (ο μεταπτυχιακός). Να λοιπόν το αλληλένδετο της παιδείας με την αξιοποίηση της έρευνας. Να γιατί είναι ουτοπία να έχεις ερευνητικά κέντρα χωρίς φοιτητές που κάνουν διδακτορικά ή άλλες διατριβές.

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Καινοτομία-Αξιοποίηση-Ανάπτυξη 2/2 Μια απαραίτητη διευκρίνηση Δεν οδηγούνται σε αξιοποίηση όλα τα αποτελέσματα Μερικά πολύ λίγα θα έχουν την εμπορική επιτυχία Η έρευνα «δεν βγάζει τα λεφτά της» άμεσα και συνολικά Η χρηματοδότηση της έρευνας ομοιάζει με την διατήρηση της πυροσβεστικής υπηρεσίας ή την φύτευση ξηρών και έρημων περιοχών. Μια φορά να σβήσει η πυροσβεστική μια πυρκαγιά, μια ζωή να σώσει έκανε το καθήκον της. Έτσι και η έρευνα θα αυξάνει την γνώση της κοινωνίας, αλλά μερικές μόνο φορές αυτή η γνώση θα αξιοποιηθεί άμεσα. Η πρόοδος των σύγχρονων κοινωνιών δείχνει ότι αξίζει τον κόπο

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Το τρίπτυχο Έρευνας-Παιδείας-Αξιοποίησης Έρευνα Παιδεία Αξιοποίηση Επιχειρηματικό κλίμα Ανάπτυξη

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Ερευνητικά κέντρα ερευνητές-Διαπιστώσεις Ο Ερευνητής επιτελεί λειτούργημα. Απαραίτητος στην κοινωνία έντασης γνώσης Το έργο του έχει το άγχος του αγνώστου, αλλά και την αμφισβήτηση του χρηματοδότη Στην ελληνική κοινωνία και πολιτεία ρόλος υποβαθμισμένος Σύγχυση για τον ρόλο των Ερευνητικών κέντρων Με πάθος άρνηση από την πολιτεία του ρόλου των ερευνητικών κέντρων στην μεταπτυχιακή παιδεία. Πλήρης άγνοια του τριπτύχου Έρευνα-Παιδεία-Αξιοποίηση Λειψανδρία στα ερευνητικά κέντρα Λειψανδρία ερευνητών στο ΕΣΕΤ Σύγχυση των ερευνητικών κέντρων με εργαστήρια παροχής υπηρεσιών ή εταιρείες κλάδου βιομηχανίας. Απουσία χρηματοδότησης έρευνας από βιομηχανία Απουσία ενιαίου φορέα έρευνας – παιδείας- ανάπτυξης

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Προτάσεις 1/2 Κατανόηση ότι το τρίπτυχο έρευνα, παιδεία, αξιοποίηση είναι αχώριστο Να επιβληθεί στα ερευνητικά κέντρα να παίξουν κυρίαρχο ρόλο στην μεταπτυχιακή και στην δια βίου εκπαίδευση. Πχ. Ίδρυση αυτόνομα ή με συνεργασίες διεθνών αγγλόφωνων μεταπτυχιακών διεπιστημονικών σχολών που θα αξιολογούνται με διεθνή κριτήρια. Να γίνει το παν για προσέλκυση 4-5 μεγάλων επενδύσεων στην χώρα σε τομείς υψηλής τεχνολογίας, ώστε να δημιουργηθεί σωστό περιβάλλον, και να ανθίσουν και οι τεχνοβλαστοί Να ενισχυθεί η συνεργασία με τα ΑΕΙ: Κοινά διδακτορικά, απλές διαδικασίες αμφίδρομης ένταξης ερευνητών-καθηγητών.

Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Προτάσεις 2/2 Να ενισχυθεί το κύρος και ο ρόλος των ερευνητών στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή κοινωνία. Για να τραβήξει η έρευνα «κεφάλια», πρέπει να έχουν status, αμοιβές, ακαδημαϊκή προβολή, ευελιξία και ταχύτητα στις αποφάσεις. Όταν οι ερευνητές είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, τότε γιατί τα «κεφάλια» να γίνουν ερευνητές Να αναστραφεί το κλίμα διαρροής ερευνητών προς τα ΑΕΙ και ΤΕΙ λόγω συνεχούς υποβάθμισης του ρόλου των ερευνητών. Να κάνουν οι ερευνητές λίγο «κουμάντο» στα του οίκου τους και όχι όλοι οι άλλοι πλην αυτών. Αλλά να αξιολογούνται όπως και τώρα εξωτερικά Εν τέλει η δενδροφύτευση στο βουνό της γνώσης δεν είναι αγγαρεία αλλά επένδυση για μια κοινωνία.