Καθηγητής Εμμ. Κ.Κονδύλης Διευθυντής Τομέα Μάνατζμεντ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας Επιχειρηματικότητας JONKOPING UNIVERISTY, Σουηδία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Εμμανουήλ Κ.Κονδύλης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς Μέλος Διεθνούς Ακαδημίας Επιχειρηματικότητας (Jonkoping University, Σουηδία) MONEY SHOW Αθήνα, 19.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Διαχείριση ποιότητας και ελληνικά σχολεία
Διαδικασία Προσέγγισης της Διαχείρισης Έργου
«Διαχείριση ποιότητας και Ελληνικά σχολεία»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
European Foundation for Quality Management
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
1 Η Θέση της Ελλάδας στη Διεθνή Αγορά Επενδύσεων Θεοδόσιος Β. Παλάσκας Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου και Διευθυντής Έρευνας ΙΟΒΕ Ίδρυμα Οικονομικών.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – Μ.Β.Α.» Χίος, Δεκέμβριος 2013 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ (ΚΜ) : ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Best practices - Benchmarking
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καθηγητής Εμμ. Κ.Κονδύλης Διευθυντής Τομέα Μάνατζμεντ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας Επιχειρηματικότητας JONKOPING UNIVERISTY, Σουηδία 1 Συνέδριο: «Διαχείριση ποιότητας και ελληνικά σχολεία» Ιανουαρίου 2010, Θέατρο Κολλεγίου

2 Ι. Η Εισαγωγή ΙΙ. Οι Ανάγκες ΙΙΙ Τo EFQM Μοντέλο Αριστείας ΙV. Η Διαρκής Βελτίωση V. H Συμμετοχή Όλων VI. Τα Συμπεράσματα

3 Εισαγωγή

Ποιότητα στην Εκπαίδευση (Γενικά) 1.Η Συμβολή στην Πνευματική Καλλιέργεια, στην Ολοκλήρωση της Προσωπικότητας, και στην διαμόρφωση της Ακεραιότητας του Χαρακτήρα των μαθητών, (κ.τ.λ). 2. Απόκτηση βασικών γνωστικών δεξιοτήτων (όπου συμπεριλαμβάνεται η Επιτυχία σε Εξετάσεις, και η Επαγγελματική Αποκατάσταση των μαθητών). 3. Γενικότερα, ότι ο αποδέκτης του Εκπαιδευτικού Έργου – μαθητής, γονιός, κοινωνία – θεωρεί ότι ικανοποιεί τις ανάγκες του. 4 Εισαγωγή

Ολική Ποιότητα στην Εκπαίδευση Είναι η επίτευξη ποιότητας παντού, δηλ.: Η ικανοποίηση των αναγκών των αποδεκτών του εκπαιδευτικού έργου [(1) μαθητών, (2) γονιών, (3) κοινωνίας και (4) των Εκπαιδευτικών] μέσω διαρκούς βελτιώσεως, με την αδιάλειπτη και πλήρη συμμετοχή όλων όσων εμπλέκονται στο έργο της σχολικής κοινότητας. 5 Εισαγωγή

6 Ανάγκες

7 Βιολογικές Ασφάλειας Κοινωνικές (ανήκειν) Εκτίμησης (εγώ) Αυτοπραγμάτωσης Hard Soft Ανάγκες

ΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΟΠΤΙΚΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ 8 Ανάγκες

 Παραγωγός  Αποδέκτης => 2 ακραίες περιπτώσεις 9 Ανάγκες

 ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: ◦ Γνωσιοκεντρικό-Ασφυκτικό- Ενιαίο Πρόγραμμα Μαθημάτων  ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ: ◦ Εξατομικευμένο-Ευέλικτο Πρόγραμμα για:  Πνευματική Καλλιέργεια  Γνωστικές Δεξιότητες με Ενδυνάμωση Συγκριτικών Πλεονεκτημάτων (ατομικών/ συλλογικών)  Ότι άλλο ο Αποδέκτης θεωρεί ότι ικανοποιεί τις ΑΝΑΓΚΕΣ του. 10 Ανάγκες

Το βασικό Συστημικό Μοντέλο (Basic Model of a System) Input Εισροή Process Διαδικασία Output Εκροή («Συντελεστές Παραγωγής») («Παραγωγή») (Αποτέλεσμα) 11 Ανάγκες (Βιβλίο) (Διαβάζω)(Μαθαίνω)

Πως συνδέονται/ μετριούνται: (α) Η προσπάθεια (ώρες διαβάσματος, διδασκαλίας, κλπ.) με το αποτέλεσμα / βαθμό (μάθηση); (β) Το αποτέλεσμα/ βαθμός (μάθηση) με τα αποτελέσματα/ βαθμούς άλλων (μαθητών, σχολείων, κλπ); 12 Ανάγκες

ΕΠΙΔΟΣΗ ( PERFORMANCE ) 13 Ανάγκες

(1) αποτελεσματικότητα (effectiveness) επίτευξης στόχων/ σκοπών Επίδοση (Performance) (2) αποδοτικότητα (efficiency) δραστηριοτήτων και 14 Ανάγκες

Ο βαθμός επίτευξης ενός προκαθορισμένου επιθυμητού αποτελέσματος* (εκροή). Αποτελεσματικότητα = Ληφθέν Αποτέλεσμα = Εκροή Επιθυμητό Αποτέλεσμα Εκροή *(όπως αυτό το αντιλαμβάνεται ο αποδέκτης: π.χ. επιτυχία μαθητών σε εξετάσεις). 15 Ανάγκες (Βαθμός)

Το ληφθέν αποτέλεσμα (εκροή) σε σχέση με τους χρησιμοποιηθέντες πόρους (προσπάθεια /εισροή). Αποτέλεσμα (1) Εκροή Αποδοτικότητα = = Προσπάθεια (2) Εισροή (1) π.χ. Γνώση/ Βαθμός (2) Συνδυασμός Πόρων ή υποκατάστατο συνδυασμού πόρων (π.χ. ώρες διδασκαλίας, ώρες μελέτης, σύνολο καθηγητών, κ.λπ.) 16 Ανάγκες

Παρατηρείται μια μετατόπιση από την διάσταση της Αποδοτικότητας σ’ αυτήν της Αποτελεσματικότητας - ικανοποίησης του «αποδέκτη» του αποτελέσματος. 17 Ανάγκες

18 EFQM

Τι είναι το European Foundation for Quality Management (E.F.Q.M.); Το E.F.Q.M. είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ο οποίος ιδρύθηκε το Σήμερα, είναι ο κύριος φορέας στην Ευρώπη που παρέχει εργαλεία και μεθόδους για την επίτευξη αριστείας σε οργανισμούς πάσης φύσεως - ανεξάρτητα μεγέθους, είδους ή χαρακτήρα, δημοσίων ή ιδιωτικών – που θέλουν να βελτιώσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους και συνεργάζεται στενά με παρόμοιους φορείς διεθνώς. 19 EFQM

Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς είναι ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου των Πανεπιστημίων, που αποτελούν το Ακαδημαϊκό Συμβούλιο (Academic Board) του EFQM, από το EFQM

Αγγλία-- Bradford University -- Sheffield Hallam University Γαλλία -- University of Versailles Γερμανία -- Technical University Berlin -- University of Kaiserslautern -- University of Wuppertal Ελλάδα -- University of Piraeus Ιρλανδία -- University of Limerick Ισπανία -- Politecnic University of Catalonia -- University Complutense de Madrid 21 EFQM

Ιταλία -- University of Rome Tor Vergata Λιθουανία -- Vilnius University Ρωσία -- St.Petersburg Electrot. University LETI Σουηδία -- Linkoping University Εκτός Ευρώπης -- Georgetown University, Washington, DC, USA 22 EFQM

Τι είναι το E.F.Q.M. Excellence Model; Είναι ένα «οργανωτικό μοντέλο ποιότητας – αριστείας». Το EFQM Excellence Model είναι το πλέον διαδεδομένο στην Ευρώπη και αποτελεί τη βάση για την πλειονότητα των εθνικών ή περιφερειακών βραβείων ποιότητας. 23 EFQM

Τι είναι η διαδικασία αυτοαξιολόγησης, η οποία βασίζεται στο Μοντέλο Αριστείας του E.F.Q.M. ;  Είναι μια περιεκτική, συστηματική και τακτική επισκόπηση (α) των αποτελεσμάτων (στόχων, σκοπών) που παράγει ένας Οργανισμός και (β) των δραστηριοτήτων (ενεργειών, διεργασιών) που αναπτύσσει, χρησιμοποιώντας ως σημείο αναφοράς ένα συγκεκριμένο μοντέλο ποιότητας - αριστείας. 24 EFQM

Συντελεστές Εκπαιδευτικού Έργου (Ι–V) Αποτελέσματα / Ικανοποίηση (VI–IX) (enablers: 50%) (results: 50%) ΙΙΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΙΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙV ΠΟΡΟΙ & ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ VII ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ VI ΜΑΘΗΤΕΣ - ΓΟΝΕΙΣ VIII ΚΟΙΝΩΝΙΑ V ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ / ΜΕΘΟΔΟΙ IV ΒΑΣΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ I ΗΓΕΣΙΑ Καινοτόμηση & Γνώση (Innovation and learning) 25 EFQM

Τι είναι η διαδικασία αυτοαξιολόγησης, η οποία βασίζεται στο Μοντέλο Αριστείας του E.F.Q.M.;  Η διαδικασία αυτοαξιολόγησης επιτρέπει σε έναν οργανισμό να εντοπίσει (α) τα δυνατά του σημεία αλλά και ( β) εκείνα τα οποία χρήζουν βελτίωσης και (γ) να προχωρήσει συστηματικά με ένα πρόγραμμα συνεχούς αυτοβελτίωσης. 26 EFQM

Αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση (1/3) 1. Η αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας του Εκπαιδευτικού Έργου (και όχι στο να αποκαλυφθούν αδυναμίες σε άτομα, ώστε να διαφοροποιηθούν οι «καλοί» από τους «κακούς» εκπαιδευτικούς και να αποδοθούν ευθύνες και εύσημα). 27 EFQM

2. Βασίζεται στην αντίληψη ότι το Εκπαιδευτικό Έργο δεν είναι απλό αλγεβρικό άθροισμα διδακτικών παρεμβάσεων – θετικών και αρνητικών – ενός εκάστου των εκπαιδευτικών του σχολείου Αλλά: Το αποτέλεσμα διαρκούς αλληλεπιδράσεως πολλών παραγόντων που απαρτίζουν τον εκπαιδευτικό οργανισμό (όπως: υλικοτεχνική υποδομή, κλίμα και σχέσεις στη σχολική κοινότητα, κτλ.) Αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση (2/3) 28 EFQM

3. Τα ίδια τα άτομα - μέλη της σχολικής κοινότητας θεωρούνται άξια εμπιστοσύνης, πρόθυμα και ικανά να αντιμετωπίσουν κριτικά το συνολικό εκπαιδευτικό έργο και να προχωρήσουν στην υιοθέτηση όσων μέτρων οι ίδιοι αποφασίσουν ότι το βελτιώνουν. Αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση (3/3) 29 EFQM

Για ποιο λόγο θα έπρεπε κάποιος να χρησιμοποιήσει το μοντέλο αριστείας του E.F.Q.M.; (1/2) 1.Για να απεικονίσει συστηματικά το επίπεδο απόδοσης του οργανισμού. 2. Για να προσδιορίσει σε ποιους τομείς θα έπρεπε να επικεντρωθούν οι βελτιωτικές κινήσεις. 30 EFQM

Για ποιο λόγο θα έπρεπε κάποιος να χρησιμοποιήσει το μοντέλο αριστείας του E.F.Q.M.; (2/2) 3.Για να εντάξει σε ένα ενιαίο (οργανωτικό) πλαίσιο διάφορες δραστηριότητες. 4. Για να ενθαρρύνει τη διάχυση και εμπέδωση βέλτιστων πρακτικών που υπάρχουν εντός και εκτός του οργανισμού. 31 EFQM

Τι οφέλη έχουν προκύψει από την εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης σε Σχολεία, Γενικά; (1/2) Όπου εφαρμόστηκε με τρόπο προσεκτικό και συστηματικό η Αυτοαξιολόγηση: 1.Ενθάρρυνε δημιουργικές πρωτοβουλίες και δράσεις στο Σχολείο 2.Διαμόρφωσε κλίμα συνεργασίας και συναντίληψης μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. 32 EFQM

3.Κινητοποίησε το ενδιαφέρον αδρανών μελών της σχολικής κοινότητας ενεργοποιώντας λανθάνουσες δυνάμεις τους. 4.Ενίσχυσε σημαντικά το κύρος των εκπαιδευτικών και τους διευκόλυνε να συνειδητοποιήσουν άγνωστες για αυτούς πτυχές της επαγγελματικής τους ταυτότητας. 5.Ενίσχυσε την αυτοαντίληψη μαθητών και εκπαιδευτικών Τι οφέλη έχουν προκύψει από την εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης σε Σχολεία, Γενικά; (2/2) 33 EFQM

34 Διαρκής Βελτίωση

2. Ενέργεια 3. Μέτρηση 4. Βελτίωση 1.Σχεδιασμός 35 Διαρκής Βελτίωση

36 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: Δημιουργία καφέ ΕΙΣΡΟΗ: Καφές, νερό, φίλτρο, μεζούρα δοσολογίας, βραστήρας, φλιτζάνι κ.λ.π ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ: Τοποθέτηση φίλτρου> μέτρηση και πρόσθεση καφέ>ενεργοποίηση καφετιέρας> ρίξιμο καφέ στο φλιτζάνι ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΗ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ: Μέτρηση του καφέ κόκκο προς κόκκο, ζωγραφική σχεδίων στο φίλτρο κ.λ.π. ΕΚΡΟΗ: Ένα φλιτζάνι καφέ Διαρκής Βελτίωση

37 (+, -) Αγγλοσάξονες (-, -) Αναπτυσσόμενες Χώρες (+, +) Ιδεατή Κατάσταση (-, +) Κεντροευρωπαίοι Διαχείριση Γνώσης Γνώση ΠεριορισμένηΜεγάλη Έντονη Ασθενής © E.Kondylis Διαρκής Βελτίωση

38 Συμμετοχή Όλων

 Ομάδα: = 3 => Η συνδυασμένη προσπάθεια παράγει αποτελέσματα που είναι μεγαλύτερα από το άθροισμα των ατομικών επιδόσεων. Συμμετοχή Όλων

Στάση Ενέργεια Θετική Αρνητική ΧαμηλήΥψηλή “Παίχτες” (Players) (+,+) “Θεατές” (Spectators) (-,+) “Ζωντανοί Νεκροί” (Walking Dead) (-,-) “Υπονομευτές” (Well Poisoners) (+,-) Συμμετοχή Όλων

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣτόχοιΤακτικές ΥΠΟΔΟΜΗ ΠολιτικέςΔιαδικασίες ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΑξίεςΣυμπεριφορές ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Συμμετοχή Όλων

42 Συμπεράσματα

1. Να σκεφτόμαστε πάντα τους αποδέκτες του Εκπαιδευτικού Έργου και τις ανάγκες τους. 2. Να αυτοβελτιονόμαστε διαρκώς με συνεχή αυτοαξιολόγηση. 3. Να συμμετέχουμε ενεργά ΟΛΟΙ στην προσπάθεια. 43 Συμπεράσματα

ΠΩΣ; 44 Συμπεράσματα

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ: ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ!!!!!! Συμπεράσματα

Καθηγητής Εμμ. Κ.Κονδύλης Διευθυντής Τομέα Μάνατζμεντ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας Επιχειρηματικότητας JONKOPING UNIVERISTY, Σουηδία 46 Συνέδριο: «Διαχείριση ποιότητας και ελληνικά σχολεία» Ιανουαρίου 2010, Θέατρο Κολλεγίου