Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
ΜΟΝΑΔΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΚΟΠΟΣ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
 Αθανάσιος Κουστέλιος Αναπληρωτής Πρύτανη Παν. Θεσσαλίας 5 η Σύνοδος Αναπλ. Πρύτανη - Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Τ ΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΠΘ «Μεταπτυχιακές Σπουδές & Έρευνα στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ» Ελένη Κ. Παλούρα, Καθηγήτρια Διευθύντρια ΜΠΣ «Φυσική & Τεχνολογία Υλικών»
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Μυλωνάς Θεόφιλος Διευθύνων Σύμβουλος Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος MSC MIS.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΔΙΠ - HQAA.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
« Πανεπιστημιακό Δίκτυο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας στην Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων » Υ ΔΡΟΜΕΔΩΝ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Βλάχος Ιωάννης, Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης *1 Γλαμπεδάκης Μιχάλης, Καθηγητής ΤΕΙ Αθηνών *2 *1 Bologna Expert, Μέλος ΑΔΙΠ *2 Bologna Expert, Μέλος της Επιτροπής.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
Απο την θεωρία στην πράξη: Η οργάνωση και οι δράσεις της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας του ΕΚΠΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΟΥΝΤΗ, MBA Υπεύθυνη Διοικητικής Υποστήριξης ΜΟΔΙΠ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Σκέψεις σχετικά με τη Διασφάλιση της Ποιότητας στα ελληνικά ΑΕΙ με βάση την εμπειρία της αξιολόγησης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΟΓΙΑΝΝΗ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
"ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ" Θεοδωράκης Γιάννης.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Ιωάννης Βλάχος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος Α.ΔΙ.Π. Bologna Expert Α. Σ. Κ. T. ΑΘΗΝΑ Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση Ιωάννης Βλάχος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος Α.ΔΙ.Π. Bologna Expert Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Νοέμβριος 2010

Διαδικασία της Bologna Είναι η διαδικασία που αποσκοπεί στην δημιουργία του ΕΧΑΕ και βασίζεται στην συνεργασία μεταξύ υπουργείων, ιδρυμάτων ανωτάτης εκπαίδευσης , φοιτητών και εκπαιδευτικού προσωπικού από 47 χώρες. «Μέχρι το 2020 η Ευρωπαϊκή ανώτατη εκπαίδευση αποσκοπεί στην δημιουργία μιας Ευρώπης της γνώσης που θα είναι άκρως δημιουργική και καινοτόμος… Η Ευρώπη μπορεί να επιτύχει αυτό το στόχο μόνο με την μεγιστοποίηση των προσόντων και των δυνατοτήτων όλων των πολιτών της και με την διεύρυνση της δια βίου μάθησης και της συμμετοχής στην ανώτατη εκπαίδευση» Υπουργοί Παιδείας, Λουβέν 2009 Μέχρι το 2020 αναμένεται ότι το 20% των φοιτητών της ΑΕ θα πρέπει να έχει συμμετάσχει σε κινητικότητα σπουδών ή πρακτικής άσκησης

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΧΑΕ) Διαδικασία της Bologna Στόχος : Μέγιστη δυνατή σύγκλιση εθνικών συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης με σκοπό την δυνατότητα επικοινωνίας. Στηρίζει την διαφορετικότητα όλων των ΑΕΙ της ΕΕ Συμβάλλει στην δημιουργία ενός ΕΧΑΕ βασισμένος στην αυτονομία και ακαδημαϊκή ελευθερία των Ιδρυμάτων Απαιτούνται σημαντικές προσπάθειες από τις κυβερνήσεις, τα ιδρύματα, τους φοιτητές και την ακαδημαϊκή κοινότητα συνολικά Συμμετέχουν συνολικά 47 χώρες Παρίσι 1998, Μπολόνια 1999, Πράγα 2001, Βερολίνο 2003, Μπέργκεν 2005, Λονδίνο 2007, Λουβέν 2009 και Βιέννη – Βουδαπέστη 2010

Διαδικασία της Bologna Παράλληλα , οι υπουργοί συμφώνησαν και δεσμεύτηκαν να «ακούσουν τις κριτικές των εκπαιδευτικών και των φοιτητών» και αναγνώρισαν την ανάγκη «ότι χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμα σε αλλαγές και προσαρμογές» H επόμενη συνάντηση των υπουργών θα γίνει στην Ρουμανία τον Απρίλιο 2012

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΧΑΕ) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ BOLOGNA Οι βασικές αρχές Αναγνωρίσιμοι και συγκρίσιμοι τίτλοι σπουδών Ανάπτυξη Ευρωπαϊκής Διάστασης στην ΑΕ Θεσμοθέτηση συστήματος ECTS και DS Δια Βίου Μάθηση Εθνικό Πλαίσιο Τίτλου Σπουδών Τρεις κύκλοι σπουδών-Κοινά πτυχία με Ευρωπαϊκά Ιδρύματα Σύνδεση μεταξύ εκπαίδευσης και έρευνας Κριτήρια και οδηγίες για την διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση - Θεσμοθέτηση Αξιολόγησης Προώθηση της ιδέας του ΕΧΑΕ

ΝΟΜΟΣ 3374/2005 Θεσμοθετεί τη διαρκή αξιολόγηση των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, με σκοπό τη διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας της έρευνας και διδασκαλίας, των σπουδών και των λοιπών υπηρεσιών που παρέχονται από αυτά. Θεσπίζει την κοινωνική λογοδοσία ως θεμελιώδη παράγοντα της αυτοτέλειας των Α.Ε.Ι. Προσδιορίζει τα κριτήρια και τους δείκτες ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ορίζει τις διαδικασίες αξιολόγησης και τα υπεύθυνα γι’ αυτήν όργανα. Συστήνει ανεξάρτητη διοικητική αρχή, υπεύθυνη για την οργάνωση και εποπτεία των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.). 6

ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ Της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ Της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Η ενίσχυση των Τμημάτων, Σχολών και Ιδρυμάτων στην επίτευξη της αποστολής τους, στο πλαίσιο της φυσιογνωμίας και της ιδιαιτερότητας με τις οποίες διακρίνονται από άλλες Μονάδες ή Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης του εσωτερικού ή του εξωτερικού.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Η καθιέρωση μιας ενιαίας προσέγγισης, σε πανελλαδικό επίπεδο, για την καταγραφή, την κατανόηση, και τη συστηματική αποτίμηση του έργου των Ακαδημαϊκών Μονάδων (Τμημάτων ή Σχολών) και συνεπώς των Ιδρυμάτων στα οποία ανήκουν.

Δύο στάδια στη διαδικασία αξιολόγησης Εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) Εξωτερική αξιολόγηση Κριτήρια και δείκτες ποιότητας Ποιότητα του διδακτικού έργου Ποιότητα του ερευνητικού έργου Ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών Ποιότητα των λοιπών υπηρεσιών 9

Κριτήρια και Δείκτες της Αξιολόγησης Ποιότητα Διδακτικής Διαδικασίας Οργάνωση & Εφαρμογή Διδακτικού Έργου Εκπαιδευτικά Βοηθήματα Μέσα και Υποδομές Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών Αναλογία & Συνεργασία Διδασκόντων /Διδασκομένων Επίπεδο και Ποιότητα Παρεχόμενων Γνώσεων Σύνδεση Έρευνας με τη Διδασκαλία Κινητικότητα Διδακτικού Προσωπικού και φοιτητών Αποτελεσματικότητα Διδακτικού Προσωπικού Διδακτικό Έργο Προαγωγή Έρευνας στο Πλαίσιο της Ακαδημαϊκής Μονάδας Επιστημονικές Δημοσιεύσεις Ερευνητικές Υποδομές Ερευνητικά Προγράμματα Αποτελεσματικότητα Ερευνητικού Έργου Πρωτοτυπία Έρευνας Αναγνωρισιμότητα Έρευνας από τρίτους Ερευνητικές Συνεργασίες Διακρίσεις και Επιβράβευση της Έρευνας Συμμετοχή Φοιτητών/Σπουδαστών στην Έρευνα Ερευνητικό Έργο Ν. 3374/2005, §3.1

Κριτήρια και Δείκτες της Αξιολόγησης Βαθμός ανταπόκρισης στους στόχους της μονάδας και τις απαιτήσεις της κοινωνίας Συνεκτικότητα και Λειτουργικότητα Ορθολογική Οργάνωση Εκπαιδευτικών Διαδικασιών Εξεταστικό Σύστημα Πρόγραμμα Σπουδών Αποτελεσματικότητα Διοικητικών Υπηρεσιών Υπηρεσίες Φοιτητικής Μέριμνας Πάσης Φύσεως Υποδομές Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών Διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στη Διαχείριση Οικονομικών Πόρων, τη Χρήση Υποδομών και Εξοπλισμού Συνεργασίες με Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Κέντρα Εσωτερικού και Εξωτερικού και το Κοινωνικό Σύνολο Λοιπές Υπηρεσίες Ν. 3374/2005, §3.1

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Τα αποτελέσματα των διαδικασιών που περιλαμβάνει το σύστημα διασφάλισης ποιότητας χρησιμοποιούνται πολλαπλά: Στη λήψη αποφάσεων αυτοτελώς από τις ίδιες τις Ακαδημαϊκές Μονάδες, Στη λήψη αποφάσεων αυτοτελώς σε επίπεδο ιδρύματος, Στη λήψη αποφάσεων αρωγής από την Πολιτεία προς τις Ακαδημαϊκές Μονάδες και τα Ιδρύματα στο βαθμό που η ανάγκη τεκμηριώνεται μέσα από τη διαδικασία διασφάλισης της ποιότητας, και Στην ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων μερών (φοιτητών, γονέων, εργοδοτών, κτλ.)

ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Σε επίπεδο Ιδρύματος : η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) Σε επίπεδο Ακαδημαϊκής Μονάδας-Τμήματος : η Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜ.Ε.Α.) ή Ειδικές Ομάδες Αξιολόγησης - (Ε.Ο.Α.) Σε επίπεδο Εθνικό : η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.).

Εσωτερική Αξιολόγηση Ίδρυμα Ακαδημαϊκή Μονάδα (ή Πρόγραμμα Σπουδών) Ακαδημαϊκή Μονάδα (ή Πρόγραμμα Σπουδών) ΟΜΕΑ (ή ΕΟΑ) Ίδρυμα ΜΟΔΙΠ Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Ετήσια Εσωτερική Έκθεση Ετήσια Εσωτερική Έκθεση Ετήσια Εσωτερική Έκθεση Κάθε έτος Κάθε έτος Κάθε έτος Εσωτερική Αξιολόγηση

ΕΤΗΣΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Περιλαμβάνει συγκεντρωτικά στοιχεία με ποσοτικά δεδομένα για όλες τις λειτουργίες της ακαδημαϊκής μονάδας Συντάσσεται κάθε χρόνο με ευθύνη της ΟΜ.Ε.Α. και υποβάλλεται στην οικεία ΜΟ.ΔΙ.Π. Αντίστοιχες Εσωτερικές Εκθέσεις συντάσσονται από την ΜΟ.ΔΙ.Π για το Ίδρυμα ανά διετία, με βάση τις Ετήσιες Εσωτερικές Εκθέσεις των οικείων Τμημάτων

ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής μονάδας συμπληρώνουν : Απογραφικό Δελτίο εξαμηνιαίου μαθήματος Ετήσιο ατομικό Απογραφικό Δελτίο Ερωτηματολόγια φοιτητών για κάθε μάθημα Στοιχεία από τη Γραμματεία του Τμήματος ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΟΥΣ

ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Περιοδικά επαναλαμβανόμενη κριτική-αξιολογική ανάλυση, της πορείας εφαρμογής των στόχων του έργου της υπό αξιολόγηση ακαδημαϊκής μονάδας σύμφωνα με κοινά κριτήρια και δείκτες αξιολόγησης, αλλά σε συνάρτηση με τη φυσιογνωμία, τους στόχους και την αποστολή της. Στηρίζεται στα συγκεντρωτικά στοιχεία της τελευταίας Ετήσιας Εσωτερικής Έκθεσης. Περιλαμβάνει διατύπωση μέτρων για την διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας σε όλους τους τομείς λειτουργίας της ακαδημαϊκής μονάδας. Συντάσσεται από την ΟΜ.Ε.Α., υποβάλλεται στην ΜΟ.ΔΙ.Π. του οικείου ιδρύματος και δι’αυτής στην Α.ΔΙ.Π.

Τα κριτήρια Το πρόγραμμα σπουδών : ο στόχος, η δομή , τα περιεχόμενα , η χρονική διάρκεια, η ύπαρξη προβλημάτων όπως επικαλύψεις ή κενά μεταξύ μαθημάτων κ.α. Η διδασκαλία : η μέθοδος, η ύλη ,η αποδοτικότητα, βιβλιογραφία, αντικειμενικότητα στις κρίσεις , κ.α. Το ερευνητικό έργο : πως κρίνεται εσωτερικά η ποιότητα; και αν παράγεται έργο, Οι υπηρεσίες που απολαμβάνουν οι φοιτητές : βιβλιοθήκης, ηλεκτρονικής υποστήριξης, σίτισης, εστίες , αθλητικές και πολιτισμικές δραστηριότητες κ.α.

ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Απάντηση σε σειρά ερωτημάτων με βάση τα στοιχεία των ετήσιων εκθέσεων που αφορούν: Στα προγράμματα σπουδών (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) Στο διδακτικό έργο Στο ερευνητικό έργο Στις σχέσεις με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς Στη στρατηγική ακαδημαϊκής ανάπτυξης Στις διοικητικές διαδικασίες και υποδομές Διατύπωση συμπερασμάτων

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Οι Ετήσιες Εκθέσεις Αξιολόγησης : εξασφαλίζουν τεκμηριωμένη εικόνα σε ετήσια βάση όλων των λειτουργιών της ακαδημαϊκής μονάδας Οι Εκθέσεις Εσωτερικής αξιολόγησης : αποτελούν περιοδικές κριτικές αναλύσεις της πορείας της ακαδημαϊκής μονάδας κινητοποιούν βελτιωτικές ενέργειες για την διασφάλιση της ποιότητας των λειτουργιών της σε συνάρτηση με τη φυσιογνωμία, τους στόχους και την αποστολή της.

Εξωτερική Αξιολόγηση Ίδρυμα ΑΔΙΠ Εξωτερική Αξιολόγηση ΕΕΑ ΑΔΙΠ Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης ΑΔΙΠ ΕΕΑ ΜΟΔΙΠ Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Περιοδικά επαναλαμβανόμενη κριτική-αναλυτική εξέταση των αποτελεσμάτων της εσωτερικής αξιολόγησης από πενταμελή επιτροπή ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων (Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης) Περιλαμβάνει επιτόπια διερευνητική επίσκεψη της Επιτροπής στην υπό αξιολόγηση ακαδημαϊκή μονάδα, επαφές και συζητήσεις με μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας με ανταλλαγή. Από πενταμελή επιτροπή που προκύπτει από το Μητρώο Εξωτερικών Αξιολογητών. Ολοκληρώνεται με την σύνταξη Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης, η οποία δημοσιοποιείται μέσω της Α.ΔΙ.Π.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Περιλαμβάνει 5 εμπειρογνώμονες συγγενών επιστημονικών περιοχών που προέρχονται από το Μητρώο Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων της Α.ΔΙ.Π. 4 μέλη ορίζονται με κλήρο από την Α.ΔΙ.Π. 1 μέλος μπορεί να υποδεικνύεται από την υπό αξιολόγηση ακαδημαϊκή μονάδα μεταξύ των εμπειρογνωμόνων του Μητρώου.

ΜΗΤΡΩΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ Συντάσσεται και τηρείται από την Α.ΔΙ.Π. ύστερα από υποδείξεις των ακαδημαϊκών μονάδων και της Α.ΔΙ.Π. Ανανεώνεται κάθε 4 χρόνια. Απαραίτητα προσόντα: Συνάφεια επιστημονικής περιοχής Επιστημονική αναγνώριση Εμπειρία σε θέματα αξιολόγησης Εχέγγυα αμερόληπτης κρίσης Ευκταία προσόντα: διοικητική εμπειρία σε ακαδημαϊκές μονάδες Επιθυμητή συμμετοχή: Τουλάχιστον ενός αλλοδαπού εμπειρογνώμονα Εκπροσώπου επιστημονικά συγγενούς επαγγελματικής ή επιστημονικής οργάνωσης

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποτελεί αντικειμενική πιστοποίηση της ποιότητας της εκπαίδευσης στην υπό αξιολόγηση ακαδημαϊκή μονάδα σε συνάρτηση με τη φυσιογνωμία, τους στόχους και την αποστολή της. Αναδεικνύει καλές πρακτικές και αδυναμίες της ακαδημαϊκής μονάδας Υποστηρίζει εύλογα αιτήματα της ακαδημαϊκής μονάδας και προτείνει μέτρα για βελτίωση της ποιότητας Αναδεικνύει καλές πρακτικές για βελτίωση της ποιότητας σε εθνικό επίπεδο.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συμμετέχουν στην ΜΟ.ΔΙ.Π. του Ιδρύματος (ένας εκπρόσωπος των προπτυχιακών και ένας των μεταπτυχιακών φοιτητών) Συμμετέχουν στην ΟΜ.Ε.Α. των ακαδημαϊκών μονάδων (ένας εκπρόσωπος των φοιτητών) Διατυπώνουν άποψη για όλα τα μαθήματα συμπληρώνοντας ειδικά ερωτηματολόγια εθελοντικά και ανώνυμα Συμμετέχουν μέσω του εκπροσώπου τους στην ΜΟ.ΔΙ.Π. και στην ΟΜ.Ε.Α. στην σύνταξη των Εσωτερικών Εκθέσεων και των Εκθέσεων Εσωτερικής Αξιολόγησης Διατυπώνουν απόψεις σε συναντήσεις με την Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Σε κάθε πρώτη εφαρμογή ενός νέου θεσμού είναι απολύτως φυσιολογική η απουσία πλήρους ενημέρωσης των εμπλεκόμενων φορέων και ατόμων, η οποία οδηγεί πολλές φορές σε παρανοήσεις και συνακόλουθα σε εσφαλμένες εκτιμήσεις. Έλλειψη κουλτούρας διασφάλισης ποιότητας στην Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αντίσταση από οργανωμένες ή μη ομάδες συμφερόντων. Αδράνεια του status quo ή/και φόβος και ανασφάλεια μπροστά στο νέο και άγνωστο. 28

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λέγεται ότι: Ο τρόπος που εφαρμόζεται είναι μία γραφειοκρατική διαδικασία! Επιβάλλεται με εντολές και απειλές! Τιμωρεί αντί να θεραπεύει! Οι κανόνες και τα κριτήρια θεσμοθετούνται κατά ενιαίο τρόπο για όλες τις ακαδημαϊκές μονάδες! Χρεώνει στα ΑΕΙ τις ελλείψεις και τα κενά των κυβερνήσεων! Ο στόχος είναι να κλείσουν τα δημόσια πανεπιστήμια !

Πληροφορίες: www.hqaa.gr Ο διορισμός των μελών της ΑΔΙΠ ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων την 1η Σεπτεμβρίου του 2006. Ως εκ τούτου, η ΑΔΙΠ είναι ανεξάρτητος φορέας, δεν λογοδοτεί στο Υπουργείο Παιδείας ή οποιονδήποτε άλλο φορέα και είναι ανεπηρέαστη από εξωτερικές επεμβάσεις. Πληροφορίες: www.hqaa.gr

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Α.ΔΙ.Π. Σπύρος ΑΜΟΥΡΓΗΣ, Αρχιτέκτων-Πολεοδόμος, Καθηγητής Πανεπιστημίου, Πρόεδρος Άννα ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ-ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ, Καθηγήτρια ΑΠΘ Ιωάννης ΒΛΑΧΟΣ, Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Κρήτης Αχιλλέας ΓΡΑΒΑΝΗΣ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης Iωάννης ΓΕΡΟΘΑΝΑΣΗΣ , Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Κώστας ΔΙΑΜΑΝΤΑΡΑΣ, Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης Λουΐζα ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ, Διευθύντρια Ερευνών, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ΚΩΣΤΑΣ ΜΕΜΟΣ, Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κλεομένης ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Αθήνας Πέτρος ΣΟΛΔΑΤΟΣ , Καθηγητής Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Στυλιανός ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ , Καθηγητής Πανεπιστημίου Θράκης Βασίλης ΠΑΝΑΓΟΥ, Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΕΙ 2010 ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΕΚΠΑ , Οδοντιατρική Σχολή ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ , Τμήμα Βιολογίας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ , Ιατρική Σχολή ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού 6. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, Τμήμα Γεωπονίας , Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Τμήμα Βιολογίας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ , Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, Τμήμα Φυσικής Πανεπιστήμιο Κρήτης Τμήμα Ιστορικό Αρχαιολογικό Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κτηνιατρική Σχολή

Τμήματα ΤΕΙ ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ, Τμήμα ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ, Τμήμα ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, Τμήμα ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, Τμήμα ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Τμήμα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Τμήμα ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ, Τμήμα ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ, Τμήμα ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ, Τμήμα ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ Τμήμα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

2008 2) Μηχανολογίας ΤΕΙ Κρήτης, 3) Πληροφορικής ΤΕΙ Αθήνας, : 1) Φυσικής Παν. Κρήτης, 2) Μηχανολογίας ΤΕΙ Κρήτης, 3) Πληροφορικής ΤΕΙ Αθήνας, 4) Μηχανικών Περιβάλλοντος ΔΠΘ, 5) Τεχνολογίας Τροφίμων ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας και ελπίζουμε στην συνεργασία σας!