ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Γ.Χ.Κ. Ημερίδα 10 Μαρτίου 2010 " REACH - CLP. H πορεία προς την πλήρη υλοποίηση" 1 ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ REACH (REACH Helpdesk) Eλένη Φούφα Δ/νση Περιβάλλοντος.
Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Ε.Ε.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
Ιανουάριος 2010 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ECOLABEL
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
Η Ευρωπαϊκή K εντρική T ράπεζα ιδρύθηκε την 1 η Ιουνίου του 1998 και εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τη διαχείριση του ευρώ και.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΥΠΗΚΟΟΥΣ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Θέμα: ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΔΙΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η εκστρατεία για την αύξηση της ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών.
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ - ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Στέλιος Στυλιανού – Πρόεδρος Γεώργιος Ματσικάρης - Μέλος 14 Νοεμβρίου 2012 ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΔΩΡΟΣ ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΥ
Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Τρόποι και βήματα διευθέτησης των εργασιακών διαφορών (Β) ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 4.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ, ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ 15/10/2009 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Ημερίδα REACH & CLP, Αθήνα Νομοθεσία REACH & CLP – το στήσιμο του οικοδομήματος Δημήτριος Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΙΙ Το Τμήμα Εργασίας ανέλαβε την υλοποίηση /διαχείριση των Σχεδίων Χορηγιών του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Απασχόληση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο.
Υπό της σπουδάστριας: ΑΜΠΡΑΖΗ ΜΑΡΙΑ
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Νικόλαος Καρανάσιος Προσλήψεις.
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Εσπερίδα REACH & CLP, Πάτρα Δραστηριότητες της Δ/νσης Περιβάλλοντος στον τομέα των χημικών – προοπτικές για τις επιχειρήσεις και το ευρύ κοινό.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ ΙΙ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + Άρθρο 45 ΤΟΥ Ν.4251/2014.
Μεθοδολογία και Κριτήρια Επιλογής Πράξεων Ενημερωτική ημερίδα δυνητικών δικαιούχων Χανιά 26 Ιανουαρίου 2016.
Οι χώρες της Ε.Ε..
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΝΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ECOLABEL
ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΩΝ ΚΙΝΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ 2005 ΚΑΙ 2009 Χρίστος Χρίστου Λειτουργός Εργασιακών.
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Αποτελεσματική επίλυση προβλημάτων στην Ευρώπη ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δίκτυο SOLVIT 1/2 Το SOLVIT δημιουργήθηκε από την Ε.Ε. τον Ιούλιο του 2002. Είναι ένα on-line Δίκτυο, το οποίο έχει ως σκοπό να βοηθά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις στην Ε.Ε. να επιλύουν διασυνοριακά προβλήματα που οφείλονται σε λανθασμένη ή ελλιπή εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας που διέπει την Εσωτερική Αγορά, από τις δημόσιες αρχές των Κρατών Μελών.

Δίκτυο SOLVIT 2/2 Το SOLVIT: παρέχει τις υπηρεσίες του δωρεάν προτείνει πραγματικές λύσεις σε 10 εβδομάδες επιχειρεί να επιλύσει τα προβλήματα με φιλικές μόνο διαδικασίες επιλύει το 85% - 90% περίπου των υποθέσεων.

Προϋποθέσεις για μεσολάβηση του SOLVIT Έχουν διασυνοριακό χαρακτήρα. Οφείλονται σε κακή εφαρμογή του Κοινοτικού Κεκτημένου που διέπει τη λειτουργία της Εσωτερικής Αγοράς. Αφορούν δημόσια αρχή (εθνικό, τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο).

Το SOLVIT δεν αναλαμβάνει : Υποθέσεις για τις οποίες έχουν ξεκινήσει νομικές διαδικασίες Προβλήματα μεταξύ επιχειρήσεων Προβλήματα μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων

Τομείς στους οποίους βοηθά το SOLVIT Άδειες Παραμονής Κοινωνική Ασφάλιση / Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη Αναγνώριση Επαγγελματικών Προσόντων Εγγραφή Αυτοκινήτων Φορολογία Άδειες Οδήγησης Ελεύθερη Κυκλοφορία Αγαθών /Υπηρεσιών /Κεφαλαίων

Κέντρα SOLVIT Συνολικά λειτουργούν 30 Κέντρα SOLVIT (ένα Κέντρο SOLVIT σε κάθε Κράτος Μέλος της Ε.Ε., και από ένα στις χώρες Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν ) Τα Κέντρα SOLVIT φιλοξενούνται από τη δημόσια αρχή που υποδεικνύει το κάθε κράτος. Τα Κέντρα SOLVIT είναι απ’ ευθείας συνδεδεμένα μεταξύ τους και με την Ομάδα SOLVIT της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εδρεύει στη Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, στις Βρυξέλλες. Η ευθύνη λειτουργίας των Κέντρων SOLVIT έχει ανατεθεί στα Κράτη Μέλη. Η Ομάδα SOLVIT της Ε.Ε. παρέχει στα Κέντρα SOLVIT τα μέσα και κάθε δυνατή βοήθεια για επίλυση των προβλημάτων που υποβάλλονται στο δίκτυο.

κατά τη χρονική περίοδο 2006 μέχρι 2011

Υποθέσεις ανά Τομέα που χειρίστηκε το Δίκτυο SOLVIT κατά το 2011 Κοινωνική Ασφάλιση / Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη/ Επιδόματα 39% Αναγνώριση Επαγγελματικών Προσόντων 15% Άδειες παραμονής 12% Φορολογία 10% Εγγραφή Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Άδειες Οδήγησης 7% Πρόσβαση Προϊόντων στην Αγορά 4% Υπηρεσίες 4% Άλλα 9%

Κέντρο SOLVIT Κύπρου Το Κέντρο SOLVIT Κύπρου έχει αρχίσει να λειτουργεί από την 1η Μαΐου 2004. Φιλοξενείται στην Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού.

Παράπονα /Αιτήματα για πληροφορίες που χειρίστηκε το Κέντρο SOLVIT Κύπρου (2004-2011)

Παράπονα που χειρίστηκε το Κέντρο SOLVIT Κύπρου το 2011 117 παράπονα 13 αιτήματα για παροχή πληροφοριών Πέραν από τα 117 παράπονα που δέχτηκε το 2011, χειρίστηκε και 29 παράπονα που είχαν μεταφερθεί από προηγούμενη χρονική περίοδο.

Τομείς στους οποίους εμπίπτουν τα παράπονα που έτυχαν χειρισμού κατά το 2011 (1/2) Ελεύθερη Διακίνηση Προσώπων / Άδειες Παραμονής 35% Κοινωνική Ασφάλιση / Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη 17% Φορολογία 14% Αναγνώριση Επαγγελματικών Προσόντων και Διπλωμάτων 5% Μηχανοκίνητα Οχήματα 3% Εκπαίδευση 2% Διάκριση λόγω εθνικότητας 2% Άλλα 22%

Τομείς στους οποίους εμπίπτουν τα παράπονα που έτυχαν χειρισμού κατά το 2011 (2/2)

Κανονισμός 883/2004 για το συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλειας (1/4) Ο συντονισμός των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης έχει ως στόχο να διευκολύνει την ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Ο συντονισμός αυτός στηρίζεται στη συνεργασία των εθνικών διοικήσεων κοινωνικής ασφάλισης. Παρόλο που τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) συντονίζονται μεταξύ τους, ο καθορισμός των κοινωνικών παροχών και οι προϋποθέσεις για τη χορήγησή τους γίνεται σε εθνικό επίπεδο, βάσει των παραδόσεων και της νοοτροπίας κάθε χώρας. Το γεγονός αυτό αποτελεί και τον κύριο λόγο που ο μεγαλύτερος αριθμός υποθέσεων στο Δίκτυο SOLVIT (39%) προέρχεται από τον τομέα των κοινωνικών ασφαλίσεων

Κανονισμός 883/2004 για το συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλειας (2/4) Στην Κύπρο, τα περισσότερα παράπονα που έλαβε το Κέντρο SOLVIT τον τελευταίο χρόνο αφορούσαν καθυστερήσεις στην εξέταση αιτήσεων ευρωπαίων πολιτών. Συγκεκριμένα, η νομική βάση των περισσότερων υποθέσεων στηρίζετο στο άρθρο 76 του πιο πάνω Κανονισμού και στο άρθρο 3(4) του Κανονισμού 987/2009 (Κανονισμός που καθορίζει τη διαδικασία εφαρμογής του Κανονισμού 883/2004).

Κανονισμός 883/2004 για το συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλειας (3/4) Άρθρο 76 του Κανονισμού 883/2004: «Οι φορείς, σύμφωνα με την αρχή της χρηστής διοίκησης, απαντούν σε όλα τα αιτήματα εντός εύλογου διαστήματος και, σε αυτή τη συνάρτηση, παρέχουν στους ενδιαφερομένους κάθε πληροφορία που απαιτείται για την άσκηση των δικαιωμάτων που τους αναγνωρίζει ο παρών κανονισμός.» Άρθρο 3(4) του Κανονισμού 987/2009: «Εφόσον είναι αναγκαίο για την εφαρμογή του βασικού κανονισμού και του κανονισμού εφαρμογής, οι σχετικοί φορείς διαβιβάζουν τις πληροφορίες και χορηγούν τα έγγραφα στους ενδιαφερομένους αμελλητί και οπωσδήποτε εντός των προθεσμιών που ορίζει η νομοθεσία του οικείου κράτους μέλους.» Άρθρο 79(1) του περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων Νόμου (εθνική νομοθεσία): «Κάθε αίτηση για παροχή εξετάζεται σε εύλογο χρόνο από το Διευθυντή ή άλλο λειτουργό των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων που εξουσιοδοτείται από το Διευθυντή για το σκοπό αυτό.»

Κανονισμός 883/2004 για το συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλειας (4/4) Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού και συγκεκριμένα, για να καθοριστεί η έννοια της λέξης «εύλογο», το Κέντρο SOLVIT Κύπρου ζήτησε νομική συμβουλή από εμπειρογνώμονα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αναμένει απάντηση εντός των επόμενων ημερών.

Υποθέσεις με επιτυχή κατάληξη (1) Το Κέντρο SOLVIT Κύπρου βοηθά Αγγλίδα υπήκοο να λάβει επίδομα μητρότητας από την αρμόδια αγγλική αρχή Αγγλίδα υπήκοος παντρεμένη με Κύπριο πολίτη και με μόνιμη διαμονή τα τελευταία 3 χρόνια στην Κύπρο, αποτάθηκε στις 19/03/2009 στις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Κύπρου για επίδομα μητρότητας. Σημειώνεται ότι, η παραπονούμενη δεν ήταν ασφαλισμένη στην Κύπρο. Στις 24/03/2009, οι εν λόγω Υπηρεσίες προώθησαν στην αρμόδια αρχή της Αγγλίας τα έντυπα Ε115CY και E118CY και αντίγραφα αυτών σε μεταγενέστερο στάδιο, αφού την πρώτη φορά δεν έφτασαν στον προορισμό τους. Τον Ιούλιο του 2009 έλαβε το έντυπο ΜΑ1, το οποίο συμπλήρωσε και έστειλε πίσω στην αρμόδια αγγλική αρχή όμως παρόλο που στάληκε και υπενθύμιση από τις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Κύπρου στις αντίστοιχες Υπηρεσίες της Αγγλίας η πελάτιδα δεν έλαβε οποιαδήποτε απάντηση. Με την παρέμβαση των Κέντρων SOLVIT Κύπρου και Αγγλίας η παραπονούμενη έλαβε το επίδομα μητρότητας που δικαιούτο. Η υπόθεση επιλύθηκε σε 10 εβδομάδες

Υποθέσεις με επιτυχή κατάληξη (2) Το Κέντρο SOLVIT Κύπρου βοηθά Λετονή υπήκοο να λάβει επίδομα μητρότητας από τις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Κύπρου Λετονή υπήκοος, η οποία εργάστηκε στην Κύπρο, υπέβαλε αίτηση για λήψη επιδόματος μητρότητας στις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Μετά την πάροδο 4 μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης της και αφού δεν έλαβε οποιαδήποτε απάντηση, αποφάσισε όπως αποταθεί στο SOLVIT. Με την παρέμβαση των Κέντρων SOLVIT Κύπρου και Λετονίας η αίτηση της παραπονούμενης εξετάστηκε και της παραχωρήθηκε τόσο επίδομα μητρότητας όσο και βοήθημα τοκετού. Η υπόθεση επιλύθηκε σε 3 εβδομάδες

Υποθέσεις με επιτυχή κατάληξη (3) Το Κέντρο SOLVIT Κύπρου βοηθά Βούλγαρο πολίτη να προχωρήσει με τη διαδικασία λήψης ανεργιακού επιδόματος Βούλγαρος πολίτης, ο οποίος εργάστηκε στην Κύπρο, επέστρεψε στη χώρα του και εγγράφηκε ως άνεργος. Η αρμόδια βουλγαρική αρχή απέστειλε στις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Κύπρου το έντυπο U001 ζητώντας το έντυπο U002. Μετά την παρέλευση 6 μηνών από την ημερομηνία αποστολής του U001 και αφού δεν λήφθηκε το απαιτούμενο έντυπο, ο παραπονούμενος αποφάσισε να αποταθεί στο SOLVIT. Με τη βοήθεια των Κέντρων SOLVIT Κύπρου και Βουλγαρίας το έντυπο U002 εκδόθηκε και αποστάληκε στην αρμόδια βουλγαρική αρχή. Η υπόθεση επιλύθηκε σε 3 εβδομάδες

Υποθέσεις με επιτυχή κατάληξη (4) Το Κέντρο SOLVIT Κύπρου βοηθά Ισπανίδα υπήκοο να λάβει σύνταξη γήρατος Ισπανίδα υπήκοος, η οποία εργάστηκε σε Ισπανία, Βουλγαρία και Κύπρο, υπέβαλε αίτηση στην αρμόδια αρχή της Ισπανίας για σύνταξη γήρατος. Η εν λόγω αρχή, προκειμένου να ολοκληρώσει τη διαδικασία καθορισμού της σύνταξης της παραπονούμενης, ζήτησε από τις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Κύπρου το έντυπο Ε210. Σημειώνεται ότι, οι Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Κύπρου είχαν ζητήσει από την πελάτιδα να συμπληρώσει το έντυπο Ε205 καθώς και τον τραπεζικό της λογαριασμό όμως η παραπονούμενη ισχυρίζεται ότι παρόλο που απέστειλε τα πιο πάνω στοιχεία, το έντυπο Ε210 δεν στάληκε στον αρμόδιο φορέα της Ισπανίας. Με την παρέμβαση των Κέντρων SOLVIT Ισπανίας και Κύπρου το σχετικό έγγραφο στάληκε και διενεργήθηκε η ανάλογη πληρωμή στο λογαριασμό της. Η υπόθεση επιλύθηκε σε 3 εβδομάδες

Επικοινωνία με το Κέντρο SOLVIT Κύπρου Μέσω τηλεφώνου: 22 867207, 22 867305, 22 867346, 22 867282 Με φαξ: 22 375120 Με ηλ. μήνυμα: solvit@mcit.gov.cy Μέσω ταχυδρομείου: Κέντρο SOLVIT Κύπρου Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού 1421 Λευκωσία

Περισσότερες πληροφορίες www.ec.europa.eu/solvit www.agrino.org/solvit 24 Σεπτεμβρίου, 2012