ΕΞΑΓΩΓΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ 18:27Μηχανική Λογισμικού1. Η ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ Κάθε σύστημα – νέο ή προς αντικατάσταση – που βασίζεται σε λογισμικό διαθέτει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 14/05/2004.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Financial Planning Η εξέλιξη στον χρηματο-ασφαλιστικό χώρο
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Μεθοδολογίες Τουριστικής Αγοράς 2 η Διάλεξη TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Τεχνολογία Βιομηχανικού Λογισμικού, πρότυπα ποιότητας.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
Χειρισμός Χρόνου και Μεθοδολογίες Προσομοίωσης
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Διαχείρηση Έργων Πληροφορικής
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
Τρόποι συλλογής πληροφοριών
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΞΑΓΩΓΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ 18:27Μηχανική Λογισμικού1

Η ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ Κάθε σύστημα – νέο ή προς αντικατάσταση – που βασίζεται σε λογισμικό διαθέτει έναν σκοπό, ο οποίος εκφράζεται συνήθως με τις δυνατότητές του, οι οποίες διατυπώνονται ως απαιτήσεις Απαίτηση: χαρακτηριστικό του συστήματος ή περιγραφή πράγματος που το σύστημα είναι ικανό να κάνει ώστε να εκπληρώνει τον σκοπό του 18:27Μηχανική Λογισμικού2

Στάδια διεργασίας προσδιορισμού απαιτήσεων Εκμαίευση απαιτήσεων από μελλοντικούς χρήστες Ερωτήσεις Παρουσιάζοντας παρόμοια συστήματα (τμήματα) Αναπτύσσοντας πρωτότυπα Προδιαγραφή απαιτήσεων (Περιπτώσεις χρήσης) Στάδιο επαλήθευσης (πλήρεις, σωστές, συνεπείς) Στάδιο επικύρωσης εξασφαλίζει ότι έχουμε περιγράψει οτιδήποτε επιθυμεί ο πελάτης να περιέχει το τελικό προϊόν 18:27Μηχανική Λογισμικού3

Είδη απαιτήσεων Λειτουργικές Περιγράφουν την αλληλεπίδραση συστήματος - περιβάλλοντος Περιγράφουν τον τρόπο συμπεριφοράς του συστήματος Μη λειτουργικές ή Περιορισμοί Προδιαγραφή που περιορίζει τις επιλογές λύσης του προβλήματος Πχ. Επιταγές (ημέρες, ώρα, κλπ) Επιχειρησιακοί Κανόνες (Business rules) 18:27Μηχανική Λογισμικού4

Τεχνικές εξαγωγής απαιτήσεων 18:27Μηχανική Λογισμικού5

Μελέτη υποδομής (Background Reading) Για κατανόηση των λειτουργιών & στόχων εταιρείας Είδη εγγράφων που εξετάζονται: Αναφορές της εταιρείας Το οργανόγραμμα της επιχείρησης Εγχειρίδια πολιτικής Περιγραφή της κάθε εργασίας Αναφορές και Τεκμηρίωση υπαρχόντων συστημάτων + κατανόηση λειτουργίας του οργανισμού + προετοιμασία τρόπων εύρεσης γεγονότων + Έγγραφη τεκμηρίωση του τρέχοντος συστήματος - Τα έγγραφα συχνά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα 18:27Μηχανική Λογισμικού6

Συνεντεύξεις Μπορούν να συλλεχθούν από: το προσωπικό, με βάση τη δουλειά και τις ανάγκες τους σε πληροφορίες, Πελάτες, και άλλα μέλη - χρήστες του συστήματος. + Η προσωπική επαφή επιτρέπει στον αναλυτή να απαντά και να προσαρμόζεται στα λεγόμενα του χρήστη. Λόγω αυτών οι συνεντεύξεις παράγουν υψηλής ποιότητας πληροφορίες. + Ο αναλυτής έχει τη δυνατότητα να ερευνά σε μεγαλύτερο βάθος την εργασία του ερωτώμενου. + Αν ο ερωτώμενος δεν έχει κάτι να πει, η συνέντευξη μπορεί να τερματιστεί. 18:27Μηχανική Λογισμικού7

Συνεντεύξεις - Οι συνεντεύξεις είναι χρονοβόρες και μπορεί να είναι δαπανηρές φόρμες συλλογής δεδομένων. - Τα αποτελέσματα της συνέντευξης απαιτούν από τον αναλυτή να δουλέψει πάνω σε αυτά μετά τη συνέντευξη: να αντιγράψει τη μαγνητοφωνημένη συνομιλία ή να καθαρογράψει τις σημειώσεις του. - Οι συνεντεύξεις μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο προκατάληψης εάν ο αναλυτής που κάνει τη συνέντευξη είναι «στενόμυαλος» σχετικά με το πρόβλημα. - Αν διαφορετικοί ερωτώμενοι παρέχουν αντιφατικές πληροφορίες, αυτές είναι δύσκολο να αναλυθούν στη συνέχεια. 18:27Μηχανική Λογισμικού8

Επί τόπου παρακολούθηση + Η παρακολούθηση των ατόμων πάνω στην δουλεία τους παρέχει από πρώτο χέρι γνώσεις του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το τρέχον σύστημα. + Τα δεδομένα συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο και μπορεί να έχουν υψηλή εγκυρότητα εάν δοθεί βάρος στην χρήση της τεχνικής. + Η παρατήρηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επαληθευθούν πληροφορίες από άλλες πηγές ή να αναζητηθούν εξαιρέσεις στην προκαθορισμένη διαδικασία. + Βασικά δεδομένα μπορούν να συλλεχθούν για την απόδοση του υπάρχοντος συστήματος και των χρηστών. 18:27Μηχανική Λογισμικού9

Επί τόπου παρακολούθηση - Στους περισσότερους ανθρώπους δεν αρέσει να παρακολουθούνται και είναι πιθανότερο να συμπεριφέρονται διαφορετικά από τον τρόπο με τον οποίο θα συμπεριφέρονταν κανονικά. Αυτό μπορεί να καταστρέψει τα ευρήματα και να επηρεάσει την εγκυρότητα. - Μπορεί να υπάρξουν οργανωτικά προβλήματα για τον αναλυτή, για παράδειγμα, εάν το προσωπικό που παρακολουθείται εργάζεται υπερωρίες ή κάνουν μακρινές αποστάσεις ώστε να δουλέψουν. - Μπορεί επίσης να προκύψουν ηθικά προβλήματα εάν το άτομα που παρακολουθείται έχει να κάνει με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή ευθέως με μέλη του κοινού, για παράδειγμα σε ένα ιατρικό χειρουργείο 18:27Μηχανική Λογισμικού10

Δειγματοληψία εγγράφων ο αναλυτής θα συλλέξει αντίγραφα από κενά και συμπληρωμένα έγγραφα κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων και των ερευνητικών διαδικασιών οι αναλυτές μπορούν να φέρουν εις πέρας μια στατιστική ανάλυση των εγγράφων ώστε να ανακαλύψουν τα σχέδια των δεδομένων + Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την συλλογή ποσοτικών δεδομένων, όπως ο μέσος όρος των γραμμών ενός τιμολογίου. + Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ανακαλυφθούν τα λάθη στα έγγραφα. - Εάν το σύστημα πρόκειται να αλλάξει ριζικά, τα υπάρχοντα έγγραφα μπορεί να μην αντικατοπτρίζουν το μελλοντικό σύστημα 18:27Μηχανική Λογισμικού11

Ερωτηματολόγια είναι ένα εργαλείο έρευνας που μπορεί να εφαρμοστεί στην αναζήτηση γεγονότων σε μια εργασία ανάπτυξης συστήματος. Αυτά περιέχουν συχνά ένα σύνολο από γραπτές ερωτήσεις + Οικονομικός τρόπος συγκέντρωσης πληροφοριών από μεγάλο αριθμό ανθρώπων. + Αν το ερωτηματολόγιο είναι καλά σχεδιασμένο, τα αποτελέσματα, μπορούν να αναλυθούν εύκολα, πιθανώς ακόμα και από υπολογιστή - Είναι δύσκολο να αναλυθούν καλά ερωτηματολόγια. - Δεν υπάρχει κάποια αυτοματοποιημένη διαδικασία/ μηχανισμός που μπορεί να συνεχίσει ή να ερευνήσει σε βάθος τις απαντήσεις της συνέντευξης ενός ατόμου (σε περίπτωση που αυτό κριθεί αναγκαίο), αν και είναι δυνατή η συνέχιση της διαδικασίας της συνέντευξης μέσω τηλεφώνου ή και αυτοπροσώπως αν είναι απαραίτητο. - Οι συνεντεύξεις που αποστέλλονται ταχυδρομικά μετά την συμπλήρωση του ερωτηθέντα, χαρακτηρίζονται από μικρή ανταπόκριση. 18:27Μηχανική Λογισμικού12