ΤΟ MARKETING ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Advertisements

ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ
Πρόσκληση Προγράμματος PHARE BG2004/ “Προώθηση πολιτιστικών, τουριστικών και ανθρώπινων πόρων στη διασυνοριακή περιοχή” Δημοκρατία της Βουλγαρίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑΣ – ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ CREATIVE INDUSTRIES ΣΤΟ ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΡΕΘΥΜΝΗΣ- ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
ENTI : ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ (Innovative Actions, under the ERDF ) ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009» ΔΡΑΣΕΙΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΙΩΑΝΝΑ ΛΥΜΠΕΡΑΛΗ, MSc. ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
Αναπτυξιακά προγράμματα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝOΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ LEADER +
Υπουργείο Γεωργίας - Ειδική Γραμματεία Γ’Κ.Π.Σ. Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Κ.Π. LEADER+ ΗΜΕΡΙΔΑ “Η πιλοτική διάσταση του LEADER+” AGROTICA - Σάββατο 1η.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ολοκληρωμένες Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Αγροτικού Τομέα Agribusiness consulting and marketing services.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Lamans s.a. 1 / 9 INTERREG III A ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ Πρόγραμμα : Δίκτυο Κέντρων Υπηρεσιών για τον ολοκληρωμένο εναλλακτικό τουρισμό (TRIA net) ΕΡΕΥΝΑ.
PhiloxeniaPlus / forum Thessaloniki-Drama/ June 2013 Dr.Ευδοκία Μπαλαμόυ Υπεύθυνη Ομάδας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Αναπτυξιακή Εταιρεία Επαρχίας Λάρνακας.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΑΣΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΚΟ Α.Ε. Υπουργείο Γεωργίας - Ειδική Γραμματεία Γ’Κ.Π.Σ. Υπηρεσία.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
1 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Καρδίτσας 8-10/2/2008 Δρ Παππά Αλίκη Δ/νση Σχεδιασμού και Προγραμματισμού Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Υπουργείο.
SWOT ANALYSIS.
Μάθημα: Χωροταξία, «Παρουσίαση της ανάλυσης SWOT»
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
Φορέας που καλείται να υποστηρίξει συνολικά την ανάπτυξη της Κρήτης.
Ομάδα σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου: ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΚΟΥΛΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ Φοιτητές του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού.
Νίκος ΓΙΑΝΝΟΥΛΙΔΗΣ Ευρωσύμβουλοι Α.Ε..  Συμβουλευτική επιχειρηματικότητας ανέργων και νέων επιστημόνων  Συμβουλευτική κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Κενταύρια Α.Ε. Ξενώνες. Λαυρεωτική Κενταύρια Η ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  Η εταιρεία ΚΕΝΤΑΥΡΙΑ Α.Ε. ιδρύθηκε το 2009 με τη συνεργασία πέντε μελλοντικών.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Η συμβολή του έργου MUSICBOX στην ανάπτυξη του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων Αφροδίτη Μπασιούκα Μηχανικός Χωροταξίας και Ανάπτυξης Α.Π.Θ, MSc Περιβάλλον και.
Cyprus Destination Partnership. Συνεταιρισμός Μοναδική συνεργασία μεταξύ του ΚΟΤ, CSTI και του μη κερδοσκοπικού Ιδρύματος Travel Foundation UK Ο συνεταιρισμός.
Strategic Territorial Agendas for „Small and Medium-sized Towns” Urban Systems – STATUS, 9-10 May 2013 Strategic Territorial Agendas for “Small and Medium-sized.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
360funding.gr Μάϊος 2017.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
Strengths Δυνατα σημεία Weakness Αδυναμίες Opportunities Ευκαιρίες Threats απειλές swot.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ MARKETING ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση στο Συνέδριο ‘Μanagement & Μarketing τουριστικών επιχειρήσεων’ Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Ηράκλειο, 29 – 30 Μαΐου 2008 Συμεωνίδου Ε. Σουλτάνα Πτυχιούχος ΣΔΟ Τουριστικών Επιχειρήσεων ΑΤΕΙ Κρήτης

Εισαγωγικά

Ο Νομός Δράμας και η τουριστική ανάπτυξη 22 εναλλακτικές τουριστικές επιχειρήσεις διαμονής και εστίασης 3 γυναικείοι αγροτουριστικοί συνεταιρισμοί 1 γραφείο οργάνωσης δραστηριοτήτων υπαίθρου 6 επισκέψιμα τοπικά οινοποιεία

Νομός Δράμας- SWOT analysis Strengths Δυνατά σημεία Φυσικό περιβάλλον Έντονη πολιτισμική δραστηριότητα Τεχνητές ατραξιόν Συγκοινωνιακό πέρασμα ανάμεσα σε Ελλάδα και Βαλκάνια Weaknesses Αδυναμίες Ξενοδοχειακές υποδομές Προσβασιμότητα Προσωπικό Κατάρτιση Τουριστική βιομηχανία Άγνωστη περιοχή Απομακρυσμένη περιοχή Τεχνικές marketing Έντονος ανταγωνισμός

Νομός Δράμας- SWOT analysis Opportunities Ευκαιρίες Γεωγραφική θέση Ευελιξία στην τουριστική ανάπτυξη Στροφή τουριστικής ζήτησης Βελτίωση σχέσεων Βελτίωση Α.Ε.Π Εξειδικευμένη τουριστική πολιτική Ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού Αναπτυξιακές ευκαιρίες Threats Απειλές Απορρόφηση μεριδίου αγοράς Εσφαλμένες απόψεις και ιδέες Οικολογικές και περιβαλλοντικές διαταραχές

Συμπεράσματα Υποδομές Εκπαίδευση και τουριστική κατάρτιση Τουριστικές τάσεις και λήψεις επιχειρηματικών ρίσκων Χρησιμοποίηση των επιχορηγήσεων για επενδύσεις, βελτιώσεις & επεκτάσεις Ορθολογική εκμετάλλευση των διαθέσιμων πόρων

τουριστικού προϊόντος Όταν το marketing μιας εναλλακτικής τουριστικής επιχείρησης στηρίζεται στο marketing του ίδιου του προορισμού Τουριστικό ΜΚΤ Είναι ένα σύνολο ενεργειών που αποσκοπεί στην προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος

Τοποθέτηση του τουριστικού προϊόντος ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ανάμεσα στις φάσεις εξερεύνησης και εμπλοκής Μόλις το 10% του ετήσιου τζίρου των εναλλακτικών επιχειρήσεων διατίθεται για διαφήμιση τους Λόγω της έλλειψης τεχνογνωσίας και κατάρτισης δεν είναι δυνατόν να αναπτυχθούν σχέδια ΜΚΤ από τους επιχειρηματίες

Ο ρόλος των τοπικών φορέων ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ Συμμετοχή σε εκθέσεις (Ελλάδα και εξωτερικό) Προώθηση έντυπου ενημερωτικού υλικού Συμμετοχή σε αναπτυξιακά συνέδρια Προσέλκυση αγορών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για εναλλακτικό τουρισμό(Κύπρος, Μάλτα) Ηλεκτρονική πληροφόρηση μέσω ιστοσελίδων Κατάρτιση προγραμμάτων για την πολιτιστική ανάδειξη του νομού ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Οι δαπάνη για την τουριστική προβολή του νομού Δράμας για το 2007 ήταν 300.000 ευρώ Όλες οι ενέργειες συγκεντρώνονται μόνο στο ένα P του μείγματος ΜΚΤ, της προώθησης. Τα γενικότερα αποτελέσματα, κυρίως οικονομικά, των ενεργειών παραμένουν αμφίβολα.

Υφιστάμενη κατάσταση ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Κανένας αρμόδιος φορέας δεν γνωρίζει σε θεωρητικό επίπεδο την φάση στην οποία βρίσκεται το τουριστικό προϊόν Οι αγροτουριστικές και οικοτουριστικές επιχειρήσεις του νομού δεν έχουν ολοκληρωμένη μορφή, βρίσκονται σε εμβρυϊκό στάδιο Οι τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται από τους επιχειρηματίες αυξομειώνεται βάσει της επισκεψιμότητας σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους (ευκαιριακό κέρδος) Δεν υπάρχει ειδικευμένο στον τουριστικό κλάδο προσωπικό ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Διεξαγωγή περιβαλλοντικών μελετών από ειδικούς Γνώσεις σε θέματα αειφόρου ανάπτυξης και φέρουσας ικανότητας

Εμπλεκόμενοι φορείς για την ανάπτυξη των εναλλακτικών τουριστικών επιχειρήσεων

ΜΚΤ του ίδιου του προορισμού ΜΚΤ των εναλλακτικών επιχειρήσεων Εμπλεκόμενοι φορείς για την ανάπτυξη των εναλλακτικών τουριστικών επιχειρήσεων Γραφείο τουρισμού Νομαρχίας Δράμας ΜΚΤ του ίδιου του προορισμού ΜΚΤ των εναλλακτικών επιχειρήσεων Διατήρηση στρατηγικής αειφόρου ανάπτυξης Αναπτυξιακή εταιρεία Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών Εξειδίκευση στα προγράμματα χρηματοδότησης Ο.Π.Α.Α.Χ & LEADER

Στρατηγικό αειφορικό μοντέλο ανάπτυξης (περιβάλλον, κοινωνία, οικονομία) Περιβάλλον Περιβαλλοντικές οργανώσεις και περιβαλλοντική εκπαίδευση Μελέτες για τις επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης και φέρουσας ικανότητας Οικολογική συνείδηση Κοινωνία Ανάδειξη και συμμετοχή στα πολιτιστικά δρώμενα Σεβασμός στην παράδοση Συσπείρωση ντόπιας κοινωνίας σε αγροτουριστικούς συνεταιρισμούς Πολιτιστική διαφοροποίηση Οικονομία Επιχειρηματικότητα Επενδύσεις μικρής κλίμακας Βιωσιμότητα επιχειρήσεων Χρηματική ροή

Στρατηγική τουριστικού marketing

Στρατηγική τουριστικού marketing Περιβάλλον Ανάδειξη του φυσικού κάλλους του νομού Δράμας μέσα στο οποίο δρουν οι εναλλακτικές επιχειρήσεις Κοινωνία Εξοικείωση με τον τουρισμό ως μέσω ανάπτυξης, συμμετοχή στα τουριστικά δρώμενα Πολιτισμός Ανάδειξη της πολιτισμικής κληρονομιάς μέσω εκδηλώσεων και εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος μέσω τεχνητών ατραξιόν Επιχειρηματικότητα Γνωστοποίηση της ύπαρξης εναλλακτικών τουριστικών επιχειρήσεων, συμβουλευτική υποστήριξη από τους αρμόδιους φορείς

Γενικές παρατηρήσεις Συστηματικές προσπάθειες για τουριστική ανάπτυξη Η δραστηριοποίηση στον κλάδος του εναλλακτικού τουρισμού δεν είναι εύκολη υπόθεση Οι απόψεις μεταξύ φορέων και επιχειρηματιών συμπίπτουν Το τουριστικό προϊόν στην παρούσα φάση είναι εξαιρετικά εύπλαστο

Τελικά συμπεράσματα Εμμονή στην αυθεντικότητα της εφαρμογής των εναλλακτικών μορφών τουρισμού Πρόγραμμα ΜΚΤ πρωτότυπο, απλό και εφαρμόσιμο Ελαχιστοποίηση κινδύνων και μεγιστοποίηση οφελών για την τοπική κοινωνία και το περιβάλλον Συστηματική έρευνα από ειδικούς του τουρισμού και του περιβάλλοντος Εκπαίδευση και κατάρτιση