Ο ρόλος του βοηθού διευθυντή στο σημερινό σχολείο. Ψηλές προσδοκίες – Σκληρή πραγματικότητα Σχολική Ηγεσία Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως Στέλιος Παφίτης Βοηθός Διευθυντής Στέλιος Παφίτης Βοηθός Διευθυντής
Τι αναμένουν από αυτόν Ο διευθυντής του Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί Οι μαθητές του Οι γονείς Η υπηρεσία
Βοηθός Διευθυντής Διοικητικές ικανότητες Λειτουργεί ως μεσάζων Εμπνέει εμπιστοσύνη Κρατά ισορροπίες ΟραματιστήςΕργατικός Εξαιρετικός Εκπαιδευτικός πρότυπο
Προαγωγή Άλμα από τη θέση του απλού δασκάλου σε εκείνη του βοηθού διευθυντή. Μετά τις χαρές και τα συγχαρητήρια ακολουθεί η προσγείωση σε ένα καινούριο σχολείο
Εφόδια Εμπειρίες από την υπηρεσία και τη δράση του στο σχολείο τα προηγούμενα χρόνια, ανάλογα με τη δική του εμπλοκή και τις ευκαιρίες που του παραχωρούσε ο διευθυντής. Επάρκεια σε ακαδημαϊκά προσόντα Ενθουσιασμός Όρεξη για δουλειά Επιμόρφωση;
Καθήκοντα 1/3 1.Βοηθά το διευθυντή για την ομαλή και αποδοτική διοίκηση του σχολείου. 2. Αναπληρώνει το διευθυντή όταν απουσιάζει. 3.Μετέχει ενεργά σε όλες τις εργασίες, δραστηριότητες και εκδηλώσεις του σχολείου. 4.Έχει ευθύνη για τους τομείς δραστηριοτήτων του σχολείου που του αναθέτει ο διευθυντής.
Καθήκοντα 2/3 5.Αναλαμβάνει διδακτικά καθήκοντα στα πλαίσια του αναλυτικού και του ωρολόγιου προγράμματος. 6.Εκτελεί συντονιστικά καθήκοντα. 7.Ενημερώνεται για την αλληλογραφία του σχολείου και φροντίζει για την προώθηση εγγράφων. 8.Φροντίζει για την τακτοποίηση εκκρεμοτήτων που έχουν σχέση με την πιο εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Καθήκοντα 3/3 Ποσοτικά φαίνονται λίγα Γενικά Ασαφή Ο βαθμός εμπλοκής του στη διοίκηση και το ποια καθήκοντα θα αναλάβει θα εξαρτηθούν από το διευθυντή του αλλά και τη δική του διάθεση για δράση.
Αντικειμενικές δυσκολίες 1/2 Χρόνος ▫2 διδακτικές περίοδοι για όλα τα διοικητικά καθήκοντα ▫Κανονικός δάσκαλος τάξης με όλα τα ανάλογα διδακτικά και άλλα καθήκοντα.
Αντικειμενικές δυσκολίες 1/2 Παντελής έλλειψη επιμόρφωσης Το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης και προαγωγών δεν διασφαλίζει την επιλογή των πιο κατάλληλων Απουσία γραφείου Β.Δ.
Η άλλη πλευρά Έχει μεγαλύτερη αυτονομία – μπορεί να εφαρμόσει ιδέες Μπορεί να καθορίσει πολιτική και να επηρεάσει τη φιλοσοφία της σχολικής μονάδας Έχει (ή μπορεί να διεκδικήσει) ρόλο σχεδόν στο καθετί που γίνεται στο σχολείο Έχει αύξηση μισθού
Τι πρέπει να γίνει Σημαντική μείωση του διδακτικού χρόνου Επιμόρφωση πριν την ανάληψη των νέων καθηκόντων Σαφής καθορισμός των καθηκόντων του βοηθού διευθυντή στα σχέδια υπηρεσίας Πρόβλεψη για ξεχωριστό γραφείο Β.Δ. σε κάθε σχολική μονάδα