Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Ιωάννα Κομνηνού ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Αναζητώντας την αλήθεια στη ζωή μας.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΙΣΤΟΡΙΑ.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρώτη γνωριμία με διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό. Το Εκπαιδευτικό Λογισμικό που παρουσιάζεται έχει παραχθεί για λογαριασμό του.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ

Ο όρος «εποπτεία» σημαίνει μια συνολική παράσταση ενός αντικειμένου, η οποία συνδυάζει αρμονικά, σ’ ένα ενιαίο σύνολο, όλες τις επιμέρους κατ’ αίσθηση αντιλήψεις από τις οποίες σχηματίσθηκε.

Οι εποπτείες συμβάλλουν : στο σχηματισμό των εννοιών στο σχηματισμό των εννοιών στη διέγερση του ενδιαφέροντος και στη διέγερση του ενδιαφέροντος και στην έλκυση της προσοχής στην έλκυση της προσοχής

Η συμβολή της παρουσίασης εποπτικού υλικού στη μάθηση θεωρείται ουσιαστική, γιατί, όπως λέγεται : Μία εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις

Εφαρμογή της εποπτείας σήμερα στην εκπαίδευση με χρήση ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας) με χρήση ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας) με εκπαιδευτικά λογισμικά ανοικτού/ κλειστού τύπου με εκπαιδευτικά λογισμικά ανοικτού/ κλειστού τύπου ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Ο σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού λογισμικού διέπεται από ορισμένες Διδακτικές Αρχές Αρχή της εποπτείας Αρχή της αυτενέργειας ή ενεργητικής συμμετοχής του μαθητή Αρχή της εξατομικευμένης διδασκαλίας Αρχή της δυνατότητας τροποποίησης του αρχικού διδακτικού υλικού

Σημαντικότερα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού λογισμικού Πολλαπλή αναπαράσταση της ύλης Πολλαπλή αναπαράσταση της ύλης Χάρτης πλοήγησης ή διάγραμμα ροής Χάρτης πλοήγησης ή διάγραμμα ροής Δυνατότητα επέκτασης υλικού Δυνατότητα επέκτασης υλικού Δυνατότητα παρουσίασης ασκήσεων διαφόρων τύπων και αποθήκευσης- εκτύπωσης των απαντήσεων των μαθητών Δυνατότητα παρουσίασης ασκήσεων διαφόρων τύπων και αποθήκευσης- εκτύπωσης των απαντήσεων των μαθητών

Σημαντικότερα χαρακτηριστικά της Ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Δυνατότητα δια βίου εκπαίδευσης Δυνατότητα δια βίου εκπαίδευσης Δυνατότητα εκμηδένισης της αποστάσεως Δυνατότητα εκμηδένισης της αποστάσεως Δυνατότητα εργασίας σε τόπο και χρόνο επιλογής του εκπαιδευόμενου (σύγχρονη/ασύγχρονη) Δυνατότητα εργασίας σε τόπο και χρόνο επιλογής του εκπαιδευόμενου (σύγχρονη/ασύγχρονη) Δυνατότητα εργασίας με τους ατομικούς ρυθμούς του εκπαιδευόμενου Δυνατότητα εργασίας με τους ατομικούς ρυθμούς του εκπαιδευόμενου Πάντοτε όμως υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτικού/εκπαιδευτή Πάντοτε όμως υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτικού/εκπαιδευτή

Συμβολή των νέων τεχνολογιών στη διδακτική μεθοδολογική προσέγγιση της μάθησης και γνώσης Ενεργητική μάθηση Ενεργητική μάθηση Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης Βιωματική προσέγγιση της γνώσης Βιωματική προσέγγιση της γνώσης Διαπολιτισμική εκπαίδευση Διαπολιτισμική εκπαίδευση

Είναι εφικτή η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στο σχολείο σήμερα; Είναι εφικτή η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στο σχολείο σήμερα; Είναι δυνατόν οι νέες τεχνολογίες να υποκαταστήσουν τον εκπαιδευτικό στην τάξη; Είναι δυνατόν οι νέες τεχνολογίες να υποκαταστήσουν τον εκπαιδευτικό στην τάξη; Είναι δυνατή η χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών; Είναι δυνατή η χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών;

Οι εικόνες στο ΜΘ προσφέρουν κάτι παραπάνω από απλή οπτική αναπαράσταση της πραγματικότητας : Οι εικόνες στο ΜΘ προσφέρουν κάτι παραπάνω από απλή οπτική αναπαράσταση της πραγματικότητας : Εμβαθύνουν στο βαθύτερο χριστιανικό συμβολικό νόημα Εμβαθύνουν στο βαθύτερο χριστιανικό συμβολικό νόημα Παρέχουν επιπλέον πληροφορίες για το θέμα ή το πρόσωπο που απεικονίζεται Παρέχουν επιπλέον πληροφορίες για το θέμα ή το πρόσωπο που απεικονίζεται Καθιστούν τη θρησκευτική αλήθεια προσιτή στους μαθητές Καθιστούν τη θρησκευτική αλήθεια προσιτή στους μαθητές Επιδρούν στον εσωτερικό κόσμο των μαθητών και δημιουργούν θρησκευτικά βιώματα Επιδρούν στον εσωτερικό κόσμο των μαθητών και δημιουργούν θρησκευτικά βιώματα

Το ΜΘ θεωρείται ως κατ’ εξοχήν εποπτικό μάθημα Ο Κύριος χρησιμοποίησε την εποπτεία στη διδασκαλία του (θαύματα, παραβολές) για να καταστήσει κατανοητό στους απλούς ανθρώπους το βαθύτερο νόημα του κηρύγματός του Ο Κύριος χρησιμοποίησε την εποπτεία στη διδασκαλία του (θαύματα, παραβολές) για να καταστήσει κατανοητό στους απλούς ανθρώπους το βαθύτερο νόημα του κηρύγματός του Η Εκλησία χρησιμοποίησε εποπτικό υλικό (παραστάσεις & σκηνές από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη) προκειμένου να βοηθήσει τους πιστούς να κατανοήσουν τις αλήθειες της πίστης. Η Εκλησία χρησιμοποίησε εποπτικό υλικό (παραστάσεις & σκηνές από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη) προκειμένου να βοηθήσει τους πιστούς να κατανοήσουν τις αλήθειες της πίστης. Οι Πατέρες της Εκκλησίας τόνισαν τη σημασία της εικόνας για τη μετάδοση των αληθειών της πίστης Οι Πατέρες της Εκκλησίας τόνισαν τη σημασία της εικόνας για τη μετάδοση των αληθειών της πίστης

Τα εποπτικά μέσα δεν αντικαθιστούν ούτε τον εκπαιδευτικό, ούτε το βιβλίο, ούτε αποτελούν ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας. Είναι και θα παραμείνουν πάντοτε «μέσα» στα χέρια του εκπαιδευτικού Τα εποπτικά μέσα δεν αντικαθιστούν ούτε τον εκπαιδευτικό, ούτε το βιβλίο, ούτε αποτελούν ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας. Είναι και θα παραμείνουν πάντοτε «μέσα» στα χέρια του εκπαιδευτικού

«Ὅπερ τοῖς γράμμασι μεμυημένοις ἡ βίβλος, τοῦτο καί τοῖς ἀγραμμάτοις ἡ εἰκών καί ὃπερ τῇ ἀκοή ὁ λόγος, τοῦτο τῇ ὁράσει ἡ εἰκών» Ιωάννης Δαμασκηνός (PG 94, 1248)