Από την αρχαιότητα έως σήμερα…… Εργασία στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας των μαθητών της Γ’2 τάξης Πολυξένης-Ελένης Κούτρα, Σοφίας Σουλιώτη και Παναγιώτη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημαντικό Πρόσωπο για μένα Δημήτριος Νανόπουλος. Βιογραφικά στοιχεία  Ο Δημήτριος Νανόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 13 Σεπτεμβρίου1948. Σπούδασε φυσική.
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Το Φως
Μάθημα 7ο.
Μάθημα 2ο 20/10/2012.
Crazy machines Θερμός Σπύρος Φλώρος Γιώργος Κυρίτσης Κων/νος
Σχέδιο Δράσης Σ.Δ.Ε. Αγρινίου
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Φυσική Γ Λυκείυ Γενικής Παιδείας - Το Φώς - Η Φύση του Φωτός
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ Από τις μαθήτριες: Αναστασούλη Μυρσίνη Γκέκα Μαρία
2. Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ 2.2.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Αρχαίας Μεγάλης Ελλάδας
Μάθημα 3ο 27/10/2012.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Το Στομάχιον Παιχνίδι της αρχαιότητας ή αρχές της συνδυαστικής ανάλυσης; Παντελής Ι. Σαλλιάρης Ιστορίες Αγνώστων Θ+Φ Νάουσα 2009.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΕΚ Μυτιλήνης
2. Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ 2.3.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ  Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ. Η ζωή και το έργο του με λίγα λόγια Ο μεγαλύτερος μαθηματικός και Φυσικός της αρχαιότητας. Γεννήθηκε στις Συρακούσες το 287 π.Χ.Ο πρώτος του.
Θαλής ο Μιλήσιος Ο Θαλής γεννήθηκε στη Μίλητο το 640 ή 624 π.Χ. (οι ακριβείς ημερομηνίες της γέννησης και του θανάτου του Θαλή δεν είναι γνωστές, αλλά.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Μια σύντομη παρουσιάση του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ.
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Μετάβαση από το Δημοτικό
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ!
EIKONIKO ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
ΕΡΓΑΣΙΑ του: ΑΝΔΡΕΑ ΧΡΟΝΗ Γ4
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ «ΝΤΙΝΟΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ» ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΓΚΕΛΑΔΟ
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ Μια σύντομη περιήγηση! ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΤΑΣΣΗ ΤΜΗΜΑ Γ3
Καταπληκτικό! Ήλεκτρον ή Κεχριμπάρι
Ο Αρχιμήδης και η αρχή της Άνωσης. Ο Αρχιμήδης  Ο Αρχιμήδης γεννήθηκε το 287π.Χ και πέθανε το 212 π.Χ. στις Συρακούσες της Σικελίας. Ασχολήθηκε με την.
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από την αρχαιότητα έως σήμερα…… Εργασία στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας των μαθητών της Γ’2 τάξης Πολυξένης-Ελένης Κούτρα, Σοφίας Σουλιώτη και Παναγιώτη Κοκκίνη. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τζελέπη Ηρώ Νοέμβριος 2011

1. Πρόλογος 2. Αρχαίοι Έλληνες Φυσικοί 3. Αρχιμήδης 4. Αγαθαρχίδης ο Κνίδιος. 5. Αέτιος ο Αντιοχεύς. 6. Ίππασος 7. Δημόκριτος 8. Θαλής 9. Νεοέλληνες Φυσικοί 10. Βασίλειος Γ. Αιγινίτης 11. Καίσαρ Δ. Αλεξόπουλος 12. Παναγιώτης Βαρώτσος 13. Κωνσταντίνος Νομικός 14. Γεώργιος Βούρης 15. Δημήτριος Νανόπουλος 16. Επίλογος 17. Βιβλιογραφία

Στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας μας δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούμε με έναν από τους επιστημονικούς κλάδους που διδάσκεται στο σχολείο και να ερευνήσουμε τη συμβολή των Ελλήνων σ ’ αυτόν. Διαλέξαμε τη φυσική, γιατί είναι ένα μάθημα που μας αρέσει και έχουμε ακούσει ότι πολλοί Έλληνες από την αρχαιότητα έως σήμερα έχουν συμβάλλει σημαντικά στην εξέλιξή της.

 Ένας από τους μεγαλύτερους μαθηματικούς, φυσικούς και μηχανικούς της αρχαιότητας.  Ανακάλυψε πως όταν ένα στερεό σώμα μπει μέσα σε υγρό χάνει τόσο βάρος όσο είναι το βάρος του όγκου του νερού που εκτοπίζει.  Ο Αρχιμήδης επινόησε το σύστημα που παίρνει το ειδικό βάρος των στερεών σωμάτων.  Βρήκε τη λύση στο πρόβλημα που του είχε ζητήσει να λύσει ο βασιλιάς, δηλαδή να βρει αν η κορώνα του ήταν από ατόφιο χρυσάφι.Βρήκε τη λύση στα λουτρά και έτσι βγήκε από το λουτρό γυμνός στο δρόμο φωνάζοντας: "Εύρηκα! Εύρηκα!".  Ο Αρχιμήδης απέδειξε πως ο καλλιτέχνης που έφτιαξε την κορώνα ήταν απατεώνας.

 Ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος (περιπατητικός - αριστοτελικός), φυσιοδίφης και επιστήμονας, που ασχολήθηκε με τη φυσική και τη γεωγραφία.  Ερμήνευσε πρώτος το φαινόμενο της περιοδικής πλημμύρας του Νείλου, δηλαδή όλου του φαινομένου της παλίρροιας.  Από τα κείμενά του ίσως να μπορεί και να χαρακτηριστεί ως μακρινός πρόδρομος της παρασιτολογίας, δηλαδή της επιστήμης που μελετά νόσους που προέρχονται από παράσιτα του ανθρώπινου οργανισμού.

 Υπήρξε φιλόσοφος περιπατητικός  Δοξογράφος  Αστρονόμος, μετεωρολόγος και φυσικός του 2ου αιώνα.  Ασχολήθηκε με την ιστορία των φυσικών επιστημών έχοντας ως πρότυπο ανάλογο σύγγραμμα του Θεόφραστου καθώς και εκείνες τις φυσικές φιλοσοφίες των Θαλλή, Πυθαγόρα και Ποσειδωνίου.  Το έργο του κρίθηκε πολύτιμη πηγή διότι περιέχει αποσπάσματα έργων που έχουν χαθεί.

 Ήταν αρχαίος Έλληνας Πυθαγόρειος φιλόσοφος, μαθηματικός και φυσικός.  Κατασκεύασε δοχεία γεμάτα νερό που μαζί με μεταλλικές πλάκες διαφορετικού πάχους ηχούσαν όλα μαζί αρμονικά, κάνοντας έτσι πειράματα ακουστικής.

 Ασχολήθηκε σχεδόν με όλους τους τομείς της ανθρώπινης γνώσης: μαθηματικά, φυσική, κοσμολογία, αστρονομία, βιολογία, γεωλογία, γεωγραφία, λογική, ηθική, θεολογία, αισθητική, ιστορία, παιδεία.  Πίστευε ότι η ύλη αποτελείται από αδιάσπαστα, αόρατα στοιχεία, τα άτομα.  Ήταν ο πρώτος που αντιλήφθηκε ότι ο Γαλαξίας είναι το φως από μακρινά αστέρια.  Ήταν ανάμεσα στους πρώτους που ανέφεραν ότι το σύμπαν έχει και άλλους "κόσμους" και μάλιστα ορισμένους κατοικημένους.  Ξκαθάριζε ότι το κενό δεν ταυτίζεται με το τίποτα ("μη ον"), είναι δηλαδή κάτι το υπαρκτό.

 Ήταν προσωκρατικός φιλόσοφος  Ανακάλυψε τις τροπές (ηλιοστάσια)  Το ετερόφωτο της Σελήνης  Τον ηλεκτρισμό και τον μαγνητισμό, από τις ελκτικές ιδιότητες του ορυκτού μαγνητίτη και του ήλεκτρου (κεχριμπάρι).

 Υπήρξε Έλληνας φυσικός, καθηγητής πανεπιστημίου και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.  Οι πρωτότυπες επιστημονικές έρευνές του περιστρέφονται κυρίως γύρω από το φαινόμενο των ηλεκτρικών σπινθήρων.  Το φαινόμενο της πόλωσης των αερίων και της μετάθεσης των γραμμών του φάσματος, υπό την επίδραση της πιέσεως.  Εκτός από τις επιστημονικές εργασίες, όμως, συνέγραψε και δημοσίευσε βιβλία διδακτικής φύσεως, που καλύπτουν, στον τομέα της Φυσικής, όλες τις βαθμίδες της Παιδείας, από τη στοιχειώδη μέχρι την ανώτατη.

 Ήταν Ακαδημαϊκός και Καθηγητής Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Αποτέλεσε μέλος της ομάδας ΒΑΝ μαζί με τους καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών Παναγιώτη Βαρώτσο και Κωνσταντίνο Νομικό.  Το τετράτομο έργο του "Φυσική" καλύπτει όλους τους επιμέρους τομείς της Φυσικής επιστήμης και αποτελεί σημείο αναφοράς στην ελληνική βιβλιογραφία

 Είναι φυσικός  Μαζί με τον Καίσαρα Αλεξόπουλο και τον Κωνσταντίνο Νομικό ανέπτυξε το 1981 τη μέθοδο βραχείας διάρκειας πρόγνωσης σεισμών, γνωστή ως μέθοδο ΒΑΝ και σήμερα ακόμη διευθύνει την έρευνα αυτή.  Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 230 εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.  Έχει συγγράψει τέσσερα βιβλία.

 Ξεκίνησε την ακαδημαϊκή του καριέρα ως επιμελητής του Εργαστηρίου Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών από το  Αποτέλεσμα της ερευνητικής του δραστηριότητας ήταν οι 15 πρώτες δημοσιεύσεις του σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά του εξωτερικού.  Συν-ίδρυσε και συμμετείχε στο ερευνητικό πρόγραμμα μετρήσεων μεταβολών γαιωρευμάτων με εφαρμογή στην πρόγνωση σεισμών, γνωστό ως μέθοδο ΒΑΝ.  Ανέλαβε τη μελέτη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση της υποδομής των συστημάτων  Βοήθησε ενεργά στην περάτωση των διδακτορικών διατριβών που πλαισίωνε το ερευνητικό πρόγραμμα.

 Υπήρξε Έλληνας ακαδημαϊκός του 19ου αιώνα.  Έγινε καθηγητής Φυσικής και Μηχανικής του Πανεπιστημίου των Αθηνών.  Πρώτος αυτός πρότεινε την ίδρυση αστεροσκοπείου στην Αθήνα.  Εργάστηκε για την πραγματοποίηση της ιδέας του.  Επί της καθηγεσίας του ετέθη ο θεμέλιος λίθος του Αστεροσκοπείου.  Έγινε ο πρώτος διευθυντής του.

 Διετέλεσε ερευνητής στο Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών Ευρώπης (CERN) στη Γενεύη της Ελβετίας  επί σειρά ετών ανήκε στο ανώτερο ερευνητικό προσωπικό του Κέντρου.  Διετέλεσε ερευνητής στην Ecole Normale Superieure, Παρίσι, και στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, Cambridge, των H.Π.A.  Το 1989, εξελέγη καθηγητής στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Texas A&M, College Station,  από το 2002 κατέχει την έδρα Mitchell/Heep της Φυσικής Υψηλών Ενεργειών.  Είναι διευθυντής του Κέντρου Αστροσωματιδιακής Φυσικής του Κέντρου Προχωρημένων Ερευνών (HARC), στο Χιούστον, Τέξας, όπου διευθύνει ερευνητικό τμήμα του World Laboratory, που εδρεύει στη Λωζάνη.

 Το κύριο ερευνητικό του έργο ανήκει στο πεδίο της σωματιδιακής φυσικής και της κοσμολογίας,  Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα ανήκουν και η δημιουργία μιας ενοποιημένης θεωρίας όλων των δυνάμεων της φύσης, η θεωρία του Παντός, η υπερσυμμετρία, η υπερβαρύτητα, οι θεωρίες υπερχορδών και η βιοφυσική .Έχει συγγράψει πάνω από 520 πρωτότυπες εργασίες, όλες δημοσιευμένες σε περιοδικά με κριτές και υψηλό impact factor.  Έχει συγγράψει 10 βιβλίων.  Έχει πάνω από ετεροαναφορές  Το Νοέμβριο 2001 βρέθηκε ότι είχε τον 4ο υψηλότερο h-index στον κόσμο ανάμεσα στους θεωρητικούς φυσικούς, σε κατάταξη που έγινε από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.

Μετά την έρευνα που κάναμε συνειδητοποιήσαμε ότι βγήκαμε κερδισμένοι γιατί:  Μάθαμε αρκετά πράγματα που μέχρι τώρα δεν γνωρίζαμε.  Αισθανθήκαμε για άλλη μια φορά υπερήφανοι που είμαστε Έλληνες.