Καινοτομίες στην εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών επιστημών Δημήτρης Κολιόπουλος, ΤΕΕΑΠΗ Παν/μιου Πατρών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Advertisements

Διδάσκοντας με τη βοήθεια λογισμικού υπολογιστικών φύλλων
Συμμετρία & Σχετικότητα στον κόσμο μας Κατερίνα Ζαχαριάδου.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Εκπαιδευτική Ρομποτική
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Τμήμα Φυσικής
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Κεφάλαιο 6: Κινητική Ενέργεια και Έργο
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενεργειακή αντιμετώπιση της σύνθετης κίνησης
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
ΣΥΜΜΕΤΡΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ
Ποια είναι η αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της ταχύτητας των σωμάτων;
Ελένη Γ. Παλούμπα Χημικός, Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Επιστημολογική Επάρκεια
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ερευνητικό πεδίο Ανθρωπιστικές επιστήμες Ευαγγελία Γεμώνα.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
INTERACTIVE PHYSICS Χρήση για την υποστήριξη «δύσκολων σημείων» της Φυσικής του Λυκείου Καλφαγιάννης Θανάσης.
Ενέργεια. Περιεχόμενα - Διαδικασία Το επιστημονικό αντικείμενο Οι δυσκολίες των μαθητών (misc….) Οι διδακτικοί στόχοι Οι δραστηριότητες.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Σχεδιασμός Μαθήματος ΑΔΜΕ Στόχοι – Δραστηριότητες - Αξιολόγηση.
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Επιστήμη, Τεχνολογία και Πολιτισμός Science, Technology and Culture όπως: Επιστήμη, Τεχνολογία, Κοινωνία Science, Technology, Society και η Διδακτική των.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΕΚΛΙΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ, Ρ / Μ 1253 Ένα όργανο για πολλά πειράματα Μηχανικής.
Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας ΒΙΟΦΥΣΙΚΗ Μεταφορική κίνηση, Έργο, Ενέργεια.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ Αναλυτικό πρόγραμμα και Οδηγίες Φυσικής Α΄Λυκείου.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ Κατασκευή πακέτου προσομοίωσης σε Matlab της κυκλικής.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Γραμμική κίνηση Η κίνηση είναι σχετική Βασικές έννοιες Ταχύτητα
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Φυσική Γυμνασίου Εξορθολογισμός ύλης Σχολ. έτος
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
ΚΑΝΑΒΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α.Ε.Μ: Η ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΆΣΚΗΣΗ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Το φαινόμενο ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ.
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
1. Ορμή– Γενίκευση νόμου Newton
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχ. Έτος
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καινοτομίες στην εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών επιστημών Δημήτρης Κολιόπουλος, ΤΕΕΑΠΗ Παν/μιου Πατρών

Η καινοτομία ως τεχνικό πρόβλημα Η καινοτομία ως αλλαγή αντίληψης

ΘΕΩΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ Α.Π. ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ Α.Π. ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ Α.Π.

Χαρακτηριστικά της ‘παραδοσιακής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Η επιστημονική γνώση ως διάδοση του ‘εσωτερικού πεδίου’ ΦΕ Η επιστημονική γνώση ως αν-ιστορική γνώση ‘Εμπειριστική’ ή ‘ψευδο-υποθετικοπαραγωγική’ προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης Υποβαθμισμένη πολιτισμική προσέγγιση Η εργαστηριακή διδασκαλία λειτουργεί ανεξάρτητα ή παράλληλα με το θεωρητικό μέρος

Χαρακτηριστικά της ‘παραδοσιακής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Η επιστημονική γνώση ως διάδοση του ‘εσωτερικού πεδίου’ ΦΕ Επιστημονικό περιεχόμενο και τυπικός κώδικας Ισχυρή οριοθέτηση Μαθηματικοποιημένη η ΄ψευδο-ποιοτική’ προσέγγιση εννοιών

Χαρακτηριστικά της ‘παραδοσιακής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Η επιστημονική γνώση ως αν-ιστορική γνώση Η επιστημονική γνώση ως δομή (θετικιστική αντίληψη)

Χαρακτηριστικά της ‘παραδοσιακής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ ‘Εμπειριστική’ ή ‘ψευδο-υποθετικοπαραγωγική’ προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης Η μοναδικότητα του πειράματος ‘αναφοράς’ Το χρονικό μιας προαναγγελθείσης ερμηνείας Το πείραμα ως ‘τεχνικό πρόβλημα’

Χαρακτηριστικά της ‘παραδοσιακής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Υποβαθμισμένη πολιτισμική προσέγγιση Η τεχνολογία ως εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης

Χαρακτηριστικά της ‘καινοτομικής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Η επιστημονική γνώση ως διδακτικός μετασχηματισμός του ‘εσωτερικού πεδίου’ ΦΕ (‘μεταφορικό πεδίο’) Η επιστημονική γνώση ως ιστορική γνώση Η διερευνητική (inquiry-based) προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης Οργανική σύνδεση της πολιτισμικής συνιστώσας της επιστημονικής γνώσης με τις έννοιες και τη μέθοδο των ΦΕ Η εργαστηριακή διδασκαλία είναι οργανικά δεμένη με το θεωρητικό μέρος

Χαρακτηριστικά της ‘καινοτομικής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Η επιστημονική γνώση ως διδακτικός μετασχηματισμός του ‘εσωτερικού πεδίου’ ΦΕ (‘μεταφορικό πεδίο’) Επιστημονικό περιεχόμενο / καθημερινή γλώσσα / χαλαρός τυπικός κώδικας

Χαρακτηριστικά της ‘καινοτομικής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Η επιστημονική γνώση ως ιστορική γνώση Η επιστημονική γνώση ως αναπτυξιακή διαδικασία Η επιστημονική γνώση ως αφήγημα

Χαρακτηριστικά της ‘καινοτομικής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Η διερευνητική (inquiry-based) προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης

Η ‘διερευνητική’ (‘inquiry-based’) προσέγγιση της διδασκαλίας ΦΕ Η υποθετικο-παραγωγική εικόνα της επιστήμης Οι ‘δραστηριότητες – προβλήματα’ Τα ευρωπαϊκά προγράμματα Fibonacci ( και Pollen (

Η διδασκαλία του απλού εκκρεμούς: δραστηριότητες - προβλήματα Η διδασκαλία του εκκρεμούς στην Γ’ γυμνασίου Τέσσερεις ενότητες σχετικές με το ρόλο του εκκρεμούς στη μέτρηση του χρόνου Δραστηριότητες- προβλήματα σχετικά με τη λειτουργία των μηχανικών ρολογιών, την ισόχρονη κίνηση του εκκρεμούς και τα προβλήματα λειτουργίας των ρολογιών σε διαφορετικό γεωγρ. πλάτος Δόσης & Κολιόπουλος, HIPSTHIPST

Η διδασκαλία του νόμου του Hooke: δραστηριότητες - προβλήματα Η διδασκαλία του νόμου του Hooke στην Β’ γυμνασίου Δύο ενότητες σχετικές με τη δραστηριότητα-πρόβλημα: «Πως φτιάχνεται ένα δυναμόμετρο»; Καριώτογλου & Κολιόπουλος

Χαρακτηριστικά της ‘καινοτομικής’ αντίληψης του ΑΠ ΦΕ Οργανική σύνδεση της πολιτισμικής συνιστώσας της επιστημονικής γνώσης με τις έννοιες και τη μέθοδο των ΦΕ

Καινοτομώντας στην εργαστηριακή διδασκαλία ΦΕ Σχεδιάζοντας εργαστηριακές ασκήσεις με βάση τον ετήσιο προγραμματισμό Σχεδιάζοντας ποικίλους τύπους εργαστηριακής προσέγγισης Σχεδιάζοντας φύλλα εργαστηριακών ασκήσεων με βάση δραστηριότητες-προβλήματα Αφήνοντας τους μαθητές να εκφραστούν

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΩΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΩΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΩΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ Α/Α ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ (*) ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (**) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (***) ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (****) Α1Από την ποιοτική στην ποσοτική μελέτη της κίνησηςΜελέτη χρονοφωτογραφίας Α2Μέση ταχύτητα - Στιγμιαία ταχύτητα Α3Η πιο απλή κίνηση: η ευθύγραμμη ομαλή κίνηση Α4Μέση επιτάχυνση - Στιγμιαία επιτάχυνσηΜελέτη κίνησης Λιούις - Τζόνσον Α5Η επιταχυνόμενη κίνηση (με σταθερή επιτάχυνση) Α6Η ελεύθερη πτώση ως ειδική περίπτωση ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης Μελέτη χρονοφωτογραφίαςΧΧΣυμμετοχή στο πρόγραμμα «Γαλιλαίος» Β1Περιοδικές κινήσεις και ομαλή κυκλική κίνηση (και ομαλή και... επιταχυνόμενη!) Χ, Χ Κατασκευή στροβοσκοπίου Β2Οριζόντια βολή: μια σύνθετη κίνησηΜελέτη της κίνησης με τη βοήθεια λογισμικού Γ1Από την αλληλεπίδραση στη δύναμη (Χαρακτηριστικά των δυνάμεων) Μελέτη συμβολικών αναπαραστάσεων Γ2Η μέτρηση της δύναμης και ο γ’ νόμος του ΝεύτωναΜέτρηση βάρους με δυναμόμετρο Χ Γ3Ανάλυση και σύνθεση των δυνάμεων: ο ρόλος της συνισταμένης δύναμης Γ4Η διατήρηση της κινητικής κατάστασης των σωμάτων (α’ νόμος του Νεύτωνα) Γ5Η μεταβολή της κινητικής κατάστασης των σωμάτων (β’ νόμος του Νεύτωνα) ΧΧ Γ6Εφαρμογή των νόμων του Νεύτωνα (Ι): Η κίνηση με τριβή ΧΧ Γ7Εφαρμογή των νόμων του Νεύτωνα (ΙΙ): Η κίνηση στο πεδίο βαρύτητας Χ Δ1Η αρχή διατήρησης της ορμής ως συμπληρωματικό στοιχείο των νόμων του Νεύτωνα Ε1Ποιοτική μελέτη της κίνησης με τη βοήθεια ενεργειακών αλυσίδων: Η έννοια του έργου Ε2Ποσοτική ενεργειακή μελέτη της κίνησης: Το θεώρημα μεταβολής της κινητικής ενέργειας Ε3Μια φαινομενική ελάττωση της ενέργειας: Από την κινητική στη δυναμική ενέργεια Ε4Μια φαινομενική αύξηση της ενέργειας: Η ενεργειακή μελέτη των απλών μηχανών

Ευχαριστώ για τη προσοχή σας