Στρατηγική για την προστασία της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας των ΜΜΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Athens Hotel Branding Seminar Franchising στα Ξενοδοχεία 23/09/2005 Dr. Άρης Ίκκος Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
Advertisements

1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
« Ο ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΙΓΝΙΤΗ » Νοέμβριος 2013 Κοντολέων Αντώνης Μέλος Δ.Σ.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Εταιρία Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κλωστοϋφαντουργίας Ένδυσης και Ινών
Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στο περιβάλλον της Βασιλείας ΙΙ
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Προετοιμάζοντας την Ευρώπη για Παγκόσμια Ανταγωνιστικότητα” ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ: Τα Εθνικά Γραφεία.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ INTERNET ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΠΟ ΔΕ • Σε σχετικά.
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1.
1 Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ Διευθυντής Καταθέσεων & Χορηγήσεων.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΕΠΥ Α.Ε., 72 ο χλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2004 Νικόλαος Π.
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας IPeuropAware Π. Γκαγκανάτσου Προϊσταμένη Τεχνολογικής Πληροφόρησης & Διάδοσης της Καινοτομίας Υπεύθυνη προγράμματος.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ?
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ 1 Στρατηγική για την προστασία της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας των ΜΜΕ Κ. Αμπατζής, Διευθυντής Καταθέσεων & Χορηγήσεων.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1.  Μεθοδολογία-Στόχοι-Ερωτήματα  Πειρατεία και οι τρόποι αντιμετώπισης  Πειρατεία στην Ελλάδα  Συνέπειες  Ερωτηματολόγια και σχολιασμοί  Βιβλιογραφία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΤΛΟΥΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Εφαρμογές της ΔΙ στον φαρμακευτικό κλάδο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ε&Τ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
σήμα, βιομηχανικό σχέδιο ή
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας, Σχολή Χημικών Μηχανικών, ΕΜΠ Π. Τσίγκρου,
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 11 η Νικόλαος Καρανάσιος Βιομηχανική Ιδιοκτησία.
Ελληνική Βιομηχανία; προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
Ελληνικό Κέντρο Αναδιανομής Καινοτομίας/ΕΚΤ. ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (IRC Network)  Πρόγραμμα INNOVATION (DG Enterprise)  63.
ΤΟ FRANCHISING ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ. ΣΚΟΠΟΣ  Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εισάγει τον αναγνώστη στην βασική φιλοσοφία και θεωρία του χρηματοδοτικού.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
Gate2Start Role Model: Πέτρος Σκάλκος CD-ROM Copy Protection Gate2Start Awareness Seminar, 5 Μαρτίου 2007.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Τρίτη 31 Iανουαρίου 2006 Πολύκαστρο Διάλεξη:Η ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δρ. Μηχ. - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΩΡΗΣ.
Εργαστήριο Συστημάτων Υπολογιστών & Επικοινωνιών Καθ. Θ. Αποστολόπουλος Αντιπρύτανης Οικ. Παν. Αθηνών Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Ιουνίου 2001 Οικονομικό.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
1 Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας Η ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΦΕΥΡΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Κ. Αμπατζής Διευθυντής Τίτλων Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας M.Sc.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
5 Νοεμβρίου, 2015 Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός Δήμητρα Ινστιτούτο Γεωργοοικονομικών & Κοινωνιολογικών Ερευνών. Τίτλος Έργου: Καταγραφή και Αξιολόγηση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
«ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
“ΗΜΕΡΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ“, ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ,
Προστασία της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας – Στρατηγική για την
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ! ΘΕΜΑ 2 :: Νομικά Θέματα- Πνευματικά Θέματα, Εμπορικά Σήματα και Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας:   Το παρόν Πρόγραμμα έχει χρηματοδοτηθεί.
Καταχώρηση πνευματικών δικαιωμάτων στην Ελλάδα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγική για την προστασία της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας των ΜΜΕ Κ. Αμπατζής, Διευθυντής Καταθέσεων & Χορηγήσεων Τίτλων

Βασική προϋπόθεση πριν προχωρήσουμε να προστατεύσουμε την εφεύρεση μας Δεν αποκαλύπτουμε με οποιοδήποτε τρόπο το περιεχόμενο της εφεύρεσής μας πριν προβούμε σε κατάθεση αίτησης για την προστασία της εφεύρεσης μας.

Ο κύβος του Rubik και η Coca-Cola δεν έχουν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας! Μήπως δεν πρέπει να κατοχυρωθεί η εφεύρεση; Ο κύβος του Rubik και η Coca-Cola δεν έχουν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας! Δεν χρειάζεται να κατοχυρώσουμε όταν έχουμε: εφευρέσεις μικρής διάρκειας εφευρέσεις που είναι πολύ δύσκολο να αντιγραφούν Εφευρέσεις στις οποίες η αντίστροφη μηχανική (reverse engineering) είναι αδύνατη (κρατούνται μυστικές ως trade secrets) Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να δημοσιεύουμε σκοπίμως τα επιτεύγματά μας για να εμποδίσουμε τον ανταγωνισμό να προστατεύσει τα δικά του στον τομέα μας Σε κάθε περίπτωση δεν βγαίνουμε στον πόλεμο (αγορά) χωρίς όπλα !

Οι εφευρέσεις είναι σοβαρή υπόθεση! Ποιες είναι οι πιθανότητες για να πετύχει μια εφεύρεση; Μόνο 1 από τα 20 επινοήματα γίνεται επιτυχημένο προϊόν … Μόνο 2 στα 100 διπλώματα ευρεσιτεχνίας αποφέρουν σημαντικά κέρδη … χρήματα … Από το 1.500.000 εφευρέσεις μόνο οι 3.000 στέκονται εμπορικά…

Τρία βασικά βήματα για την προστασία των εφευρέσεων Τρία βασικά βήματα για την προστασία των εφευρέσεων 1ο βήμα: (Προ)έρευνα τεχνολογικής πληροφόρησης (τι προϋπάρχει σχετικά με την εφεύρεση, ποια είναι η στάθμη της τεχνικής) 2ο βήμα: Κατάθεση αίτησης για προστασία στην Ελλάδα (φθηνή και γρήγορη διαδικασία) 3ο βήμα: Κατάθεση Ευρωπαϊκής αίτησης ή αίτησης για PCT με ταυτόχρονη επίκληση Ελληνικής προτεραιότητας (πιο δαπανηρή και πιο χρονοβόρα διαδικασία)

ΠΩΣ προστατεύεται μια εφεύρεση; με: Δίπλωμα ευρεσιτεχνίας Πιστοποιητικό Υποδείγματος Χρησιμότητας (Βιομηχανικό) Σχέδιο ή Υπόδειγμα Ειδικό τίτλο προστασίας (π.χ. Πιστοποιητικό Υποδείγματος Χρησιμότητας, Βιομηχανικό Σχέδιο, Τοπογραφία Ημιαγωγών, κλπ) άλλο;

ΠΟΥ πρέπει να προστατευθεί μια εφεύρεση; …στην Ελλάδα?… …σ’ όλη την Ευρώπη?… … σ’ όλο τον κόσμο? !!! Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας έχει γεωγραφικό χαρακτήρα

σε ποιες χώρες; Το θέμα είναι κατ’ αρχήν οικονομικό ! στις χώρες που αποτελούν την αγορά του προϊόντος της εφεύρεσης στις αναπτυσσόμενες αγορές (προοπτική 20ετίας) και στις χώρες φθηνής παραγωγής

με ποιο τρόπο; πρώτα στην Ελλάδα (π.χ. με εθνικό Δ.Ε.) και ανάλογα με τα αποτελέσματα της Έκθεσης Έρευνας (και τα οικονομικά μας): σε άλλη χώρα (π.χ. Γερμανία, ΗΠΑ, Κορέα, Κίνα, κλπ) στην Ευρώπη (Ευρωπαϊκό Δ.Ε.) στον υπόλοιπο κόσμο (Διεθνής Αίτηση για Δ.Ε., PCT, WIPO)

Γιατί πρέπει να κατατεθεί πρώτα Ελληνικό Δ.Ε.; Γιατί πρέπει να κατατεθεί πρώτα Ελληνικό Δ.Ε.; Επιβάλλεται από το νόμο περί Εθνικής Άμυνας Είναι οικονομικότερο Μπορεί να δώσει Έκθεση Έρευνας γρήγορα και αξιόπιστα Παρέχει «δικαίωμα προτεραιότητας» για καταθέσεις εκτός Ελλάδος Παρέχει ουσιαστικές ενδείξεις για την αξία της εφεύρεσης ή την ανάγκη τροποποίησης πριν την κατάθεση στο εξωτερικό

Ποια στρατηγική πρέπει να ακολουθούν οι εταιρείες; Η θεωρία του ¨Κάστρου και της Τάφρου¨ Η θεωρία του ¨Δέντρου και του καμένου Δάσους¨ Η θεωρία του ¨Κυνηγετικού Όπλου¨ Η προσέγγιση της ¨Προοδευτικής Κατοχύρωσης¨

Η θεωρία του ¨Κάστρου και της Τάφρου¨ Δημιουργία ¨κάστρου¨ τεχνολογίας προστατευόμενης από μία ¨τάφρο¨ από Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας (ΔΕ) τα οποία κατατίθενται περίπου ταυτόχρονα. Προστατεύεται με ΔΕ ο πυρήνας της εφεύρεσης αλλά και κάθε ορατή παραλλαγή, μέθοδος κατασκευής και χρήση αυτής. Ιδανική στρατηγική για καλά χρηματοδοτούμενες Startup εταιρείες ή για εισαγωγή στην αγορά νέου προϊόντος από υπάρχουσα εταιρεία. Παράδειγμα εταιρείας: Gemstar-TV (NASDAQ): Έκανε 200 ΔΕ σε μία μόνο τεχνολογία, η οποία θεωρεί ότι θα αποτελέσει τον πυρήνα της σύγκλισης Interactive TV, internet και προσωπικού Υπολογιστή.

Η θεωρία του ¨Δέντρου & του Καμένου Δάσους¨ Επιλογή & προστασία του μεγαλύτερου και ισχυρότερου δέντρου = κατοχύρωση του πυρήνα της εφεύρεσης ¨Κάψιμο¨ όλων των άλλων δέντρων = δημοσίευση κάθε άλλης ορατής παράγωγης ιδέας, παράγωγης τεχνολογίας, εναλλακτικής υλοποίησης και εφαρμογής Εφαρμόζεται σε περιπτώσεις περιορισμένων κεφαλαίων για κατοχύρωση εφευρέσεων και αναγκαστικής επιλογής Παραδείγματα των εταιρειών: IBM, Hewlett Packard και Xerox οι οποίες διαθέτουν και χρησιμοποιούν τις δικές τους επίσημες online βάσεις δεδομένων για τις δημοσιεύσεις.

Η θεωρία του ¨Κυνηγετικού όπλου¨ Ανάμεσα σε ένα μεγάλο αριθμό εφευρέσεων, που αφορούν διαφορετικά θέματα, θα υπάρξει μία η οποία θα έχει εμπορική επιτυχία. Εφαρμόζεται μόνο από μεγάλα και πολύ καλά χρηματοδοτούμενα τμήματα R&D. Παράδειγμα: Η εταιρεία Mobil Chemicals και οι δεκάδες Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας σε απλά προϊόντα πολυαιθυλενίου στις δεκαετίες ’70 και ’80 και η τελική επιτυχία των πλαστικών τσαντών με ¨εγκοπές ανακούφισης τάσεων¨ που έγιναν κατόπιν πρότυπο στη βιομηχανία.

Η προσέγγιση της ¨Προοδευτικής κατοχύρωσης¨ Προστασία κάθε νέας παραλλαγής, βελτίωσης ή προσθήκης μιας εφεύρεσης όταν και εφόσον αυτή προκύψει στη διάρκεια της έρευνας. Εύκολος τρόπος ελέγχου του κόστους για την προστασία. Η πλέον χρησιμοποιούμενη προσέγγιση από μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μεμονωμένους ερευνητές

ΕΚΧΩΡΗΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ Θετικά παραδείγματα IBM: 1.7 δις $ έσοδα το 2001 μόνο από άδειες εκμετάλλευσης σε τρίτους (την 10ετια 92-02 υπέβαλε 22.357 αιτήσεις ΔΕ) Rambus Inc. (προηγμένη τεχνολογία σύνδεσης μικροτσίπς): 100% των εσόδων από άδειες εκμετάλλευσης Πανεπιστήμιο του Stanford: 100 εκ $./έτος από άδειες εκμετάλλευσης Αρνητικά παραδείγματα Η περίπτωση των IBM – Apple - Microsoft στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών Η περίπτωση των συστημάτων βίντεο Beta της Sony και το VHS Συμπέρασμα: Εκείνος που δίνει άδειες εκμετάλλευσης σε τρίτους καθιερώνει το βιομηχανικό πρότυπο

ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Τα μεσαία και ανώτερα στελέχη κάθε επιχείρησης πρέπει να έχουν βασική γνώση του συστήματος Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, των νόμων που το διέπουν και των κύριων στρατηγικών προστασίας. Είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση να αναπτύξει κουλτούρα Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και να την ενσωματώσει στην καθημερινή της πρακτική. Η κουλτούρα και οι μηχανισμοί διαχείρισης της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας πρέπει να αναπτυχθούν από την ίδρυση της επιχείρησης και πριν αυτή βρεθεί αντιμέτωπη με δύσκολες καταστάσεις. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνεται στη διαχείριση της Πνευματικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας καθώς το άυλο ενεργητικό των εταιρειών τεχνολογίας (άυλα περιουσιακά στοιχεία  ΔΕ, Copyright, Σήματα) έχει ανέλθει σήμερα στο 62% της κεφαλαιοποίησής τους από το 38% που ήταν είκοσι χρόνια πριν. Ειδικά για τις εταιρείες Υψηλής Τεχνολογίας το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 85% και συνεχίζει να αυξάνει. Τρία σημεία τα οποία θεωρώ κρίσιμα στη διαχείριση της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας: Τα μεσαία και ανώτερα στελέχη κάθε επιχείρησης πρέπει να έχουν μια βασική γνώση του συστήματος της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, των Νόμων που το Διέπουν και των κυριότερων Στρατηγικών που μπορούν να εφαρμόσουν. Η γνώση αυτή θα τα βοηθήσει όταν αργά ή γρήγορα θα κληθούν να πάρουν αποφάσεις που σχετίζονται με πατέντες όπως π.χ. αν μπορούν να μπουν σε μία αγορά ή όχι, αν θα πρέπει, πότε και πώς να πατεντάρουν ένα προιόν-μέθοδο-υπηρεσία, πως να αποφύγουν πρόστιμα για παραβίαση δικαιωμάτων τρίτων, αν θα πρέπει να αγοράσουν ή να εκχωρήσουν δικαιώματα εκμετάλλευσης σε τρίτους, ή αν και πότε θα πρέπει να κυνηγήσουν δικαστικά τους ανταγωνιστές τους για παραβίαση δικών τους δικαιωμάτων. Οι πατέντες συνήθως αξίζουν εκατομμύρια ή δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ. Είναι θεμελιώδες για την επιχείρηση να αναπτύξει κουλτούρα Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και να την ενσωματώσει στην καθημερινή της πρακτική. Με τον ίδιο τρόπο που για κάποιον είναι ρουτίνα το να κλειδώνει κάθε βράδυ πριν πάει για ύπνο την πόρτα για να αποφύγει την κλοπή έτσι και στην επιχείρηση πρέπει να υιοθετηθούν διαδικασίες ρουτίνας για να προστατέψουν και να διατηρήσουν τα δικαιώματά της στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει ώστε να μην βρεθεί μια μέρα εκτός αγοράς. Είναι σημαντικό, η κουλτούρα και οι διαδικασίες αυτές να αναπτυχθούν έγκαιρα, αν είναι δυνατόν από την ίδρυσή της. Όταν η επιχείρηση βρεθεί κάτω από δύσκολες περιστάσεις δεν θα διαθέτει την πολυτέλεια να ασχοληθεί με θέματα προστασίας των δικαιωμάτων της τα οποία ούτως ή άλλως απαιτούν μια μακροχρόνια στρατηγική. Αντίθετα η κατοχή μιας ή περισσοτέρων αξιόλογων πατέντων μπορεί να αποδειχθεί το στρατηγικό όπλο που θα την βγάλει από τη δύσκολη κατάσταση.

If you can’t sell it, don’t invent it! Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ για τους καινοτόμους, τους επιχειρηματίες, τους εργαζόμενους στο R & D, τους εφευρέτες … If you can’t sell it, don’t invent it! …εκτός και αν οι εφευρέσεις είναι το hobby σου!

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ Παντανάσσης 5, 15125 Παράδεισος Αμαρουσίου Τηλ. 210 6183500, 80011-08108 , fax: 210 6819231 www.obi.gr Ευχαριστώ...