Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ Διευθυντής Καταθέσεων & Χορηγήσεων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ Διευθυντής Καταθέσεων & Χορηγήσεων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ Διευθυντής Καταθέσεων & Χορηγήσεων Συνέδριο GOODDESIGN = GOOD BUSSINESS ΑΘΗΝΑ 4 Δεκεμβριου 2012

2  Η καλή γενική εντύπωση;  Το καλό εμπορικό όνομα;  Η ελκυστική σχεδίαση; Αυτό ισχύει για ένα πολύ ευρύ φάσμα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, όπως τα αυτοκίνητα, τα πλυντήρια ρούχων, τα κινητά τηλέφωνα, κλπ. Σε ένα καλά σχεδιασμένο προϊόν, υπάρχει αρμονία μεταξύ λειτουργικότητας και μορφής μορφής. σήμα σχεδιασμός  Για τη σωστή εταιρική στρατηγική, το σήμα και ο σχεδιασμός θα πρέπει να είναι κυρίαρχα προκειμένου να προσελκύσουν τον πελάτη. Τι τραβάει την προσοχή μας όταν πρόκειται να αγοράσουμε ένα προϊόν; Για την αποφυγή «παρεξηγήσεων» το το σήμα και σχέδιο θα πρέπει να είναι είναι κατοχυρωμένα ΝΕΟΠΡΟΪΟΝ τεχνολογία Εταιρική φήμη /σήμα σχεδιασμός

3 Η αξία της προστασίας ενός σχεδίου βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα πρόσθετα έσοδα Η κατοχύρωση ενός σχεδίου έχει νόημα για μια επιχείρηση όταν βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα και επιφέρει πρόσθετα έσοδα κατά ένα ή περισσότερους από τους ακόλουθους τρόπους: •αποτρέπει την αντιγραφή και την απομίμηση από τους ανταγωνιστές και επομένως ενισχύει την ανταγωνιστικότητα. •η αποκλειστικότητα που παρέχεται συμβάλλει στην απόδοση των επενδυτικών κεφαλαίων και κατ’ επέκταση στα κέρδη της εταιρείας. •τα Βιομηχανικά Σχέδια είναι περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων που μπορούν να αυξήσουν την εμπορική αξία της εταιρείας και των προϊόντων της. •ένα προστατευμένο σχέδιο μπορεί επίσης να πωληθεί ή να δοθεί σε τρίτο με άδεια εκμετάλλευσης έναντι αμοιβής. Σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό βοηθάει στην αποτελεσματικότερη είσοδο στις αγορές. •η προστασία των βιομηχανικών σχεδίων ενθαρρύνει το θεμιτό ανταγωνισμό και τα χρηστά συναλλακτικά ήθη στο εμπόριο.

4 Πόσο αποτιμώνται τα δικαιώματα ενός σχεδίου; Τα δικαιώματα μπορεί να πωληθούν. •Ο αγοραστής αναλαμβάνει το ρίσκο •Ο δημιουργός συνήθως παίρνει ένα ποσό, που βασίζεται στις προβλεπόμενες πωλήσεις Μπορεί να δοθεί άδεια εκμετάλλευσης •Ο αγοραστής πληρώνει royalties (μοιράζεται ο κίνδυνος μεταξύ τους) •Ο δικαιούχος λαμβάνει ποσοστό επί των πωλήσεων (χονδρικής ή λιανικής τιμής) (συνήθως 2-3% στις χαμηλές κατηγορίες και 7-10% στις υψηλές κατηγορίες) •Ο δικαιούχος λαμβάνει ένα αρχικό εφάπαξ ποσό, το οποίο στη συνέχεια παρακρατείται από τα royalties Δεν υπάρχει standard συμφωνία για το προσδοκώμενο ποσό! •Εξαρτάται από το είδος του προϊόντος •Εξαρτάται από τη εταιρεία (π.χ. αλυσίδα καταστημάτων) •Από την τιμή πώλησης του προϊόντος •Από το αναμενόμενο ύψος των πωλήσεων •Από τον χρόνο ζωής του προϊόντος Στα πρωτότυπα προϊόντα: •τα δικαιώματα είναι πιο ισχυρά •τα αναμενόμενα κέρδη μεγαλύτερα

5 Aisha Amjad, Small and Medium Enterprise Development Authority (SMEDA), Ministry of Industries and Production, Government of Pakistan and WIPO. 1.Η Brimful Designs με έδρα τη Λαχόρη του Πακιστάν, ήταν μια μικρή εταιρεία που σχεδίαζε υφάσματα και τα πουλούσε στο Καράτσι, τη Λαχόρη και το Ισλαμαμπάντ. Στα 5 χρόνια λειτουργίας της απέκτησε φήμη και καλή πελατεία. Σύντομα οι ανταγωνιστές της προχώρησαν σε μαζική κακή αντιγραφή των προϊόντων της και πουλούσαν στο 1/3 των τιμών. Η εταιρεία οδηγείτο σε σίγουρο κλείσιμο. βιομηχανικά σχέδια Στην απελπισία του ο υπεύθυνος της εταιρείας παρακολούθησε κάποια σεμινάρια για την προστασία της βιομηχανικής ιδιοκτησίας στο Small and Medium Enterprise Development Authority (SMEDA), όπου κατάλαβε την αξία της προστασίας των προϊόντων της εταιρείας του. Η επόμενη σειρά των προϊόντων προστατεύθηκε με βιομηχανικά σχέδια και έτσι οι ανταγωνιστές του δεν μπορούσαν πλέον να τον αντιγράψουν. 2.Στο Chikpet της νότιας Ινδίας ένας χρυσοχόος κατασκεύαζε και πουλούσε διάφορα κοσμήματα σε πελάτες του. Κάποια στιγμή είδε με έκπληξή του ότι τα ίδια κοσμήματα τα πουλούσε στην πόλη του τα πουλούσε και ένα μεγάλο χρυσοχοείο. Με τη βοήθεια δικηγόρου τους απέστειλε στοιχεία που αποδείκνυαν ότι τα σχέδια ήταν δικά του. Η εταιρεία το αρνήθηκε λέγοντας ότι τα σχέδια αναπτύχθηκαν από δικούς τους υπαλλήλους και επομένως δεν υπήρχε νομικό πρόβλημα. Ο χρυσοχόος, όμως ψάχνοντας στα αρχεία του βρήκε τιμολόγιο πώλησης κοσμημάτων του στη εταιρεία αποδεικνύοντας ότι τα σχέδια πάρθηκαν απ’ αυτόν. Η υπόθεση διευθετήθηκε εξωδικαστικά με τον χρυσοχόο να παίρνει ένα γερό ποσό αποζημίωσης και μια μεγάλη παραγγελία για κοσμήματα από την εταιρεία που τον αντέγραφε. Τα τιμολόγια βοήθησαν στην συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά η κατάθεση των σχεδίων θα απέτρεπε την όλη παρεξήγηση. Pankaj Jain, Director (IPR Cell),Ministry of Small Scale Industries, Government of India and WIPO. Η αξία της προστασίας με δύο παραδείγματα

6 λειτουργικότηταςμορφής Μερικές φορές, είναι δύσκολο να διαχωριστούν τα στοιχεία της λειτουργικότητας από εκείνα της μορφής ενός προϊόντος. Π.χ. το σχήμα ενός οχήματος, ή το πληκτρολόγιο ενός υπολογιστή ή ένας φορητός υπολογιστής. Σχέδιο και Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας ή Υπόδειγμα Χρησιμότητας διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τις λειτουργικές βελτιώσεις και ένα ή περισσότερα Σχέδια για τις αισθητικές βελτιώσεις. Όταν ένα νέο προϊόν συνδυάζει λειτουργικές βελτιώσεις μαζί με καινοτόμα αισθητικά χαρακτηριστικά, θα ήταν καλύτερο να προστατεύεται με ένα ή περισσότερα διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τις λειτουργικές βελτιώσεις και ένα ή περισσότερα Σχέδια για τις αισθητικές βελτιώσεις. Παραδείγματα Για να προσδιοριστεί αν ένα σχέδιο έχει κυρίως λειτουργικά ή διακοσμητικά χαρακτηριστικά, πρέπει να εξεταστεί το προϊόν στο σύνολό του, και όχι με βάση ένα-ένα τα γνωρίσματα. μόνο την εξωτερική εμφάνιση Ο νόμος για τα σχέδια προστατεύει μόνο την εξωτερική εμφάνιση ενός προϊόντος, και όχι δομικά ή λειτουργικά χαρακτηριστικά του. δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή υπόδειγμα χρησιμότητας για την προστασία των λειτουργικών στοιχείων του αντικειμένου. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να κατατεθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή υπόδειγμα χρησιμότητας για την προστασία των λειτουργικών στοιχείων του αντικειμένου.

7 7 Σχεδιασμός από παρατήρηση της φύσης … Το μοντέλο αυτό επιτυγχάνει 20% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και 80% λιγότερους ρύπους οξειδίων του αζώτου (NOx). Ο πετρελαιοκινητήρας των 140 ίππων, απελευθερωμένος από την αυστηρή διαχείριση για περιορισμό των ρύπων, επιτυγχάνει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, με μόλις 2,8 λίτρα ντίζελ για κάθε 100 χιλιόμετρα με ταχύτητα 90 χλμ./ώρα. boxfish Mercedes-Benz bionic car

8 Σχεδιασμός προϊόντος με βάση τη λειτουργικότητα ποδήλατα

9 •Καλλίτερη στήριξη του σώματος (ο ποδηλάτης κρεμιέται στο σκελετό με 5 ιμάντες) •Άνετη εργονομική οδήγηση – κάτι μεταξύ τρεξίματος και ποδηλασίας •Εντυπωσιακός σχεδιασμός

10 •Χωρίς πιρούνια •Χωρίς αλυσίδα •Δυναμική ρύθμιση της στάσης του σώματος χωρίς αλλαγή της απόστασης καθίσματος - πεταλιού Continuously Ergonomic Race Vehicle, or CERV from CannondaleContinuously Ergonomic Race Vehicle, or CERV from Cannondale,

11 "Twist" bicycle concept"Twist" bicycle concept. •Συμμετρία ως προς το κέντρο •Εύκολη μετατροπή σε διπλό •Κίνηση μπροστινής ρόδας γύρω από τη ζάντα

12 διακριτικό χαρακτήρα στην αγορά Όταν ένα σχέδιο αποκτήσει διακριτικό χαρακτήρα στην αγορά, και αν φυσικά υπάρχουν οι προϋποθέσεις, μπορεί να καταχωρηθεί και ως τρισδιάστατο σήμα. Στις περισσότερες χώρες ένα σχέδιο προστατεύεται για μέχρι 20 – 25 χρόνια, ενώ το εμπορικό σήμα μπορεί να ανανεώνεται επ’ αόριστον. χαρακτήρα μέσω της χρήσεως Η απόκτηση χαρακτήρα μέσω της χρήσεως, οδηγεί στην τελική καταχώριση σήματος.  Παράδειγμα 2: Το σχήμα της φιάλης της Coca-Cola ήταν αρχικά βιομηχανικό σχέδιο. Αργότερα πέρασε και μέσα στο εμπορικό σήμα της εταιρείας και προστατεύτηκε σε πολλές χώρες. Trade mark office:France - INPI Registration office:SE Registration number:313539 Registration date:1996-05-31 TOBLER TOBLERONE TOBLERONE  Παράδειγμα 1: τα χαρακτηριστικά “τρίγωνα” της σοκολάτας TOBLERONE Διπλή προστασία; Σχέδιο και Σήμα

13 ΒιομηχανικόΣχέδιο (εικονικό) Βιομηχανικό Σχέδιο αναγνωρίσιμο σ’ όλο τον κόσμο Διαγωνισμός για: μπουκάλι αναγνωρίσιμο ακόμα και στο σκοτάδι ή και σπασμένο σε κομμάτια «…μπουκάλι αναγνωρίσιμο ακόμα και στο σκοτάδι ή και σπασμένο σε κομμάτια…» US design no. 48160 16 Νοεμβρίου 1915 …καμιά φορά αυτό που βλέπουμε εξωτερικά (δηλ. το βιομηχανικό σχέδιο) μετράει όσο το περιεχόμενο… Αποσπάσματα από το video του CBS http://www.coca-colacompany.com/stories/cbs-sunday-morning-investigates-coca-colas-iconic-bottle

14 14 ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ Παντανάσσης 5, 151 25 Παράδεισος Αμαρουσίου Τηλ. 210 6183500, 80011-08108, fax: 210 6819231 www.obi.gr Σας ευχαριστώ ! Κ. Αμπατζής Διευθυντής Κατάθεσης και Χορήγησης Τίτλων


Κατέβασμα ppt "1 Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ Διευθυντής Καταθέσεων & Χορηγήσεων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google