Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ FRANCHISING ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ. ΣΚΟΠΟΣ  Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εισάγει τον αναγνώστη στην βασική φιλοσοφία και θεωρία του χρηματοδοτικού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ FRANCHISING ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ. ΣΚΟΠΟΣ  Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εισάγει τον αναγνώστη στην βασική φιλοσοφία και θεωρία του χρηματοδοτικού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ FRANCHISING ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ

2 ΣΚΟΠΟΣ  Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εισάγει τον αναγνώστη στην βασική φιλοσοφία και θεωρία του χρηματοδοτικού θεσμού του Franchising, αλλά και την πρακτική διαδικασία μέχρι την εφαρμογή του. Στην έρευνα μας αυτή εξετάζεται η χρηματοδότηση, η εφαρμογή και η λειτουργία του θεσμού που ισχύει στην Ελλαδα

3 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ FRANCHISING Οι εργασίες τύπου Franchising εμφανίσθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής κατά το τέλος του 16ου αιώνα. Τότε οργανώθηκε και το πρώτο δίκτυο διανομής Franchising από την εταιρεία ραπτομηχανών Singer, το παράδειγμα τις οποίας ακολούθησαν οι εταιρείες αυτοκινήτων και οι επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαίου. Οι εργασίες τύπου Franchising εμφανίσθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής κατά το τέλος του 16ου αιώνα. Τότε οργανώθηκε και το πρώτο δίκτυο διανομής Franchising από την εταιρεία ραπτομηχανών Singer, το παράδειγμα τις οποίας ακολούθησαν οι εταιρείες αυτοκινήτων και οι επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαίου.

4 ΤΟ FRANCHISING ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Στην Ευρώπη ο θεσμός αντιμετωπίστηκε επιφυλακτικά και ο αριθμός ανάπτυξης του υπήρξε συγκροτημένος. Κατά την δεκαετία του ’80 οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, έχοντας διαπιστώσει πλεονεκτήματα του Franchising και θορυβημένες από την εισβολή στον ευρωπαϊκό χώρο των αμερικανικών κολοσσών δικαιοπάροχων, εκδηλώνουν αυξημένο ενδιαφέρον για το δυναμικό αυτό σύστημα συνεργασίας

5 ΤΟ FRANCHISING ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Επισήμως το Franchising στην Ελλάδα πραγματοποιεί την εμφάνιση του το 1976 με την Ελληνική εταιρεία Goody’s. Στην ουσία όμως η εγκατάσταση και Ανάπτυξη στην Ελληνική Αγορά τοποθετείται στις αρχές του 1990. συνεπώς είναι αρκετά νέος για την χώρα μας οικονομικός θεσμός και γι’ αυτό εξάλλου ο μέσος όρος ηλικίας των Δικτύων Franchising είναι τέσσερα χρόνια. Παρά όμως το νεαρό της ηλικίας του στη χώρα μας, το Franchising κατόρθωσε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τη ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό. Επισήμως το Franchising στην Ελλάδα πραγματοποιεί την εμφάνιση του το 1976 με την Ελληνική εταιρεία Goody’s. Στην ουσία όμως η εγκατάσταση και Ανάπτυξη στην Ελληνική Αγορά τοποθετείται στις αρχές του 1990. συνεπώς είναι αρκετά νέος για την χώρα μας οικονομικός θεσμός και γι’ αυτό εξάλλου ο μέσος όρος ηλικίας των Δικτύων Franchising είναι τέσσερα χρόνια. Παρά όμως το νεαρό της ηλικίας του στη χώρα μας, το Franchising κατόρθωσε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τη ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό.

6 ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ FRANCHISING

7  Το Franchising είναι το σύνολο δικαιωμάτων βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας που αφορούν χρήση εμπορικών σημάτων και επωνυμιών, πινακίδων καταστημάτων, συμβόλων, χρωματισμών, προτύπων, σχεδίων δικαιωμάτων αντιγραφής λογιστικών συστημάτων, πακέτων λογισμικού (Software) και μεθόδων χρηματοοικονομικής διαχείρισης τεχνογνωσιών ή διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας προς εκμετάλλευση, με σκοπό τη μεταπώληση (διανομή) προϊόντων ή την παροχή υπηρεσιών προοριζόμενων για τελικούς χρήστες (καταναλωτές).  Το Franchise έχει αποδοθεί στην Ελληνική ως «δικαιόχρηση».

8  Ο πρώτος από τους ανωτέρω, δηλαδή ο φορέας της εμπορικής επωνυμίας και κάτοχος της τεχνογνωσίας, που συνήθως είναι μια μεγάλη, καθιερωμένη και με διεθνή ακτινοβολία επιχείρηση, ονομάζεται Franchisor, δότης (δικαιοπάροχος), επειδή παραχωρεί δικαιώματα.  Ο δεύτερος από τους συμβαλλόμενους που, αναλαμβάνοντας μια σειρά υποχρεώσεων, αποκτά τη δυνατότητα χρήσης της εμπορικής επωνυμίας, του εμπορικού σήματος, της τεχνογνωσίας κτλ. Του δότη, ονομάζεται Franchisee, λήπτης (δικαιοδόχος).

9 ΝΟΜΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ  Στην Ευρώπη η σχετική Νομοθεσία, Νομολογία και Θεωρία αφορούν το Business Format Franchising, όπως εξάλλου και ο κανονισμός 4087/88 (Ε.Ο.Κ.) της Επιτροπής.

10 ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΜΩΣ Business Format of Franchising? Σύμφωνα με τον ορισμό του Υπουργείου Εμπορίου των Η.Π.Α. ο όρος «Business Format of Franchising» περιγράφεται ως : «χαρακτηριζόμενος από μία διαρκή επιχειρηματική σχέση μεταξύ του δότη και του λήπτη, η οποία περιλαμβάνει όχι μόνο το προϊόν, την υπηρεσία και το σήμα αλλά ολόκληρο το επιχειρηματικό σύστημα – μια στρατηγική και ένα σχέδιο marketing, εγχειρίδια λειτουργίας και κανόνες, έλεγχο ποιότητας και διαρκή αμφίδρομη επικοινωνία».

11 ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ Business Format of Franchising  Η σχέση του Franchise βασίζεται σε μια σύμβαση η οποία πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους συμφωνηθέντες μεταξύ των Μερών όρους.  Ο δότης πρέπει κατ’ αρχήν να δημιουργήσει ένα επιτυχημένο και επώνυμο επιχειρηματικό σύστημα (business format).  Ο δότης πρέπει να εντάσσει τον λήπτη στο επιχειρηματικό του σύστημα και να τον εκπαιδεύσει σχετικά πριν από την έναρξη λειτουργίας της επιχείρησης του, έτσι ώστε ο λήπτης να είναι σε θέση να ασκήσει ικανοποιητικά και με επιτυχία τη επιχειρηματική του δραστηριότητα. Επίσης να τον βοηθά στο άνοιγμα του καταστήματος του.

12  Μετά την έναρξη λειτουργίας της επιχείρησης του λήπτη, ο δότης πρέπει να διατηρεί μια διαρκή επιχειρηματική σχέση μαζί του κατά τη διάρκεια της οποίας να του παρέχει την απαραίτητη υποστήριξη  Ο δότης παρέχει την άδεια του στον λήπτη να λειτουργεί υπό την επωνυμία και το σήμα του το επιχειρηματικό σύστημα που αυτός δημιούργησε και ανέπτυξε, κάτω από τον διαρκή έλεγχο του, επωφελούμενος έτσι από την καλή φήμη που συνδέεται με αυτό  Ο λήπτης πρέπει να πραγματοποιήσει μία ουσιαστική κεφαλαιουχική επένδυση χρησιμοποιώντας δικές του χρηματοδοτικές πηγές.  Ο λήπτης πρέπει να είναι ανεξάρτητος επιχειρηματίας  Το Business Format Franchise αφορά διανομή προϊόντων ή και την παροχή υπηρεσιών.

13 ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΟ FRANCHISING ΕΙΝΑΙ :  «μια μέθοδος μάρκετινγκ και συγχρόνως μια επιχειρηματική στρατηγική η οποία δίνει την δυνατότητα της δημιουργίας και ανάπτυξης ενός Εμπορικού Δικτυού στους τομείς διανομής προϊόντων και τις παροχής υπηρεσιών. Στηρίζεται στη διαρκή συνεργασία μεταξύ δυο ανεξαρτήτων νομικά και οικονομικά επιχειρήσεων του δότη και του λήπτη και προϋποθέτει τόσο την παροχή άδειας χρήσης και εκμετάλλευσης δικαιωμάτων βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας αλλά και τεχνογνωσίας από τον δότη στον λήπτη έναντι άμεσου ή έμμεσου οικονομικού ανταλλάγματος, όσο και την ένταξη και την λειτουργία της επιχείρησης του λήπτη κάτω από το Σύστημα Franchise που έχει δημιουργήσει ο δότης με αντικειμενικό σκοπό την δημιουργία κερδών και για τα δύο Μέρη».

14 ΤΥΠΟΙ FRANCHISING  Με βάση το αντικείμενο Franchising : Το Franchising διανομής προϊόντων Το Franchising διανομής προϊόντων Το Franchising υπηρεσιών Το Franchising υπηρεσιών Franchising παραγωγής ή βιομηχανικό Franchising Franchising παραγωγής ή βιομηχανικό Franchising Σύνθετο (Μικτό) Franchising Σύνθετο (Μικτό) Franchising

15  Με βάση τη θέση που κατέχουν στο κύκλωμα παραγωγής – εμπορίας οι συμμετέχοντες: Franchising παραγωγού- λιανεμπορίου Franchising παραγωγού- λιανεμπορίου β2) Franchising παραγωγού – χονδρεμπορίου β2) Franchising παραγωγού – χονδρεμπορίου β3) Franchising χονδρεμπόρου – λιανέμπορου β3) Franchising χονδρεμπόρου – λιανέμπορου

16  Με βάση το συσχετισμό δυνάμεων (σχέσεις υπεροχής ή ισοτιμίας) μεταξύ των συμβαλλόμενων Franchising υπαγωγής Franchising υπαγωγής Franchising ισότιμης συνεργασίας Franchising ισότιμης συνεργασίας

17  Με βάση την αποκλειστικότητα των παραχωρημένων στον λήπτη δικαιωμάτων και τη δυνατότητα υπεκχώρησης τούτων Franchising κατά γεωγραφική περιοχή Franchising κατά γεωγραφική περιοχή Λειτουργικό Franchising Λειτουργικό Franchising


Κατέβασμα ppt "ΤΟ FRANCHISING ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ. ΣΚΟΠΟΣ  Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εισάγει τον αναγνώστη στην βασική φιλοσοφία και θεωρία του χρηματοδοτικού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google