Σεμινάρια Χημείας Σεπτεμβρίου 2014

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
PISA 2015 Αποδεσμευμένο Εξεταστικό Υλικό (Released Material)
Υλοποίηση Προγράμματος Εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας σε Μετανάστες και Ξενόγλωσσους Kατοίκους της Κύπρου Γιώργος Μυλωνάς Επιμορφωτικά Κέντρα Λευκωσίας.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
24/06/20141 Σεμινάρια Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2013 Μάριος Μιλτιάδου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη τάξη Θέμα: Γνωριμία με την ιστοσελίδα του παιδαγωγικού.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Σωκράτης Μυλωνάς και Νικόλαος Ζάγγουλος Σεπτέμβριος 2013
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Συνάντηση Εκπαιδευτών Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής Άνοιξη 2008 Ομάδα Επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Σεμινάριο Μαθηματικών Σεπτεμβρίου 2012 ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
07/09/20141 Σεμινάρια Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2012 Μάριος Μιλτιάδου.
Μέρος Α: Προσανατολισμοί - Μαθήματα Τάξη γενικής παιδείας 35 ώρες εβδομαδιαίως.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Σεμινάρια Πληροφορικής Φεβρουάριος 2009 Μ. Μιλτιάδου.
ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ στην Ανώτατη και Ανώτερη Εκπαίδευση Κύπρου και Ελλάδας
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Επαρχιακές Ενημερωτικές Συναντήσεις Διευθυντών Σεπτέμβρης 2014
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Ε π ιθεώρηση Μαθηματικών Σεμινάρια Σε π τεμβρίου 2015 στα Μαθηματικά ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
PISA 2018: Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεμινάρια Χημείας 2014-2015 03-09 Σεπτεμβρίου 2014 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Σεμινάρια Χημείας 2014-2015 03-09 Σεπτεμβρίου 2014 Επικοινωνία με την Επιθεώρηση Τηλ.: 22800737, 22800951, 22800943, 22800515 Fax: 22800639 E-mail: dme-chimias@schools.ac.cy ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Σας ευχόμαστε Καλή Σχολική Χρονιά! Επιθεωρητής Χημείας: π. Δημήτριος Μαππούρας Λειτουργός Π.Ι και Α.Π: Αναστασία Καραμιχάλη, Β.Δ Σύμβουλος Χημείας, ανάγκες εργαστηρίου και Α.Π: Άντρη Δημητρίου ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Επ΄ευκαιρία της αφυπηρέτησης της επιθεωρήτριάς μας, Γιούλας Νεοφύτου, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για την προσφορά της στον κλάδο και να της ευχηθούμε υγεία, οικογενειακή ευτυχία και ότι καλύτερο στο νέο στάδιο της ζωής της.

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Διαδικαστικά Παρουσιολόγια Ατομικό δελτίο καθηγητή Παραλαβή CD ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 1. Στόχοι της χρονιάς 2. Παραγωγή νέου υλικού στο πλαίσιο των Εκσυγχρονισμένων Αναλυτικών Πρ. Χημείας 3. Προγραμματισμοί, Διδακτική και Αξιολόγηση στη Χημεία Γυμνασίου-Λυκείου 4. Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των μαθητών με έμφαση στις Φυσικές Επιστήμες (PISA 2015) 5. Ενημέρωση για τον κλάδο-Διάφορα Θέματα σεμιναρίου ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Στόχοι σχολικής χρονιάς 2014-2015 Στόχοι σχολικής χρονιάς 2014-2015 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Στόχοι σχολικής χρονιάς 2014-2015 Στόχοι σχολικής χρονιάς 2014-2015 1ος στόχος: Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. 2ος στόχος: Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας. 3ος στόχος: Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

1: Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων Ζητούμενο της κοινωνίας, αφού τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν αντιπροσωπεύουν τις επενδύσεις της Πολιτείας στην Εκπαίδευση. Σε αυτή τη διαπίστωση οδηγούν και διεθνείς έρευνες στις οποίες έλαβε μέρος η Κύπρος, καθώς και τα αποτελέσματα εσωτερικών εξετάσεων, όπως οι Παγκύπριες Εξετάσεις. Αλλαγές που έγιναν και γίνονται στα Αναλυτικά Προγράμματα. Η ανάλυση της στόχευσης αυτής θα πρέπει να γίνει από τις Διευθύνσεις, έτσι ώστε να καθοριστούν, ανάμεσα σε άλλα, σε ποιο μάθημα / ποια μαθήματα θα επιδιωχθεί, με ποιες μεθόδους, με ποια εργαλεία κτλ. Καθορισμός ενιαίας γλώσσας ως προς τους δείκτες επάρκειας που θα αφορούν στα διάφορα μαθήματα. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 2: Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας Το 2015 έχει καθιερωθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως «Ευρωπαϊκό Έτος Ανάπτυξης». Έμφαση στην ευρύτερη έννοια της αειφόρου ανάπτυξης, ως παράγοντα για την προστασία του περιβάλλοντος και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των μαθητών μας και της κοινωνίας. Τα σχολεία ως παράδειγμα στη βάση των αρχών της αειφόρου ανάπτυξης. Δράσεις που αναμένεται να ληφθούν από τα σχολεία, με επίκεντρο τους μαθητές είναι οι ακόλουθες: Αειφόρος διαχείριση των πόρων (Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση). Πράσινοι σχολικοί χώροι (δημιουργία και συντήρηση σχολικών κήπων, βιολογικών λαχανόκηπων, κλπ). Προώθηση της υγιεινής διατροφής. Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

3: Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία Γνωριμία με την ιστορία της πατρίδας μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ανασκόπηση στους διαχρονικούς αγώνες των κατοίκων της Κύπρου για Ελευθερία είτε αυτοί εκδηλώνονταν μόνο στο πλαίσιο του νησιού μας, π.χ. Επανάσταση Ονήσιλου 499 π.Χ. Οκτωβριανά 1931 Αγώνας ΕΟΚΑ 1955-59 Τουρκική Εισβολή 1974 είτε στο πλαίσιο των αγώνων ολοκλήρου του Ελληνισμού, π.χ. Επανάσταση 1821 – 9η Ιουλίου Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912-13 είτε και ευρύτερα, π.χ. Συμμετοχή στον Α΄ και Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης, το 2015, 60 χρόνων από την έναρξη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ 1955-59, μπορεί να δοθεί έμφαση στη γνωριμία με τα γεγονότα και με τη στάση ζωής που τήρησαν οι αγωνιστές –ιδιαίτερα η νέα γενιά– δίνοντας ό,τι πολυτιμότερο είχαν για την απελευθέρωση της πατρίδας μας. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Χημείας ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2013-14: Συνεχίστηκε, στα 4 γυμνάσια με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, η εφαρμογή του αναθεωρημένου διδακτικού υλικού στη Β’ τάξη και εφαρμόστηκε για πρώτη χρονιά νέο διδακτικό υλικό στη Γ’ τάξη. Ετοιμάστηκε διδακτικό υλικό (φύλλα εργασίας) για το 45’ μάθημα (1 διδ. περ.) στη Β’ και στη Γ’ τάξη, προσαρμοσμένο στη φιλοσοφία των εκσυγχρονισμένων ΑΠ. Ετοιμάστηκε ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου για το διδακτικό υλικό 45’ μάθημα. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2013-14: Έγινε δοκιμαστική εφαρμογή του διδακτικού υλικού με αναλήψεις διδασκαλίας σε 45’ μάθημα στη Β’ και στη Γ’ τάξη. Διοργανώθηκε, από το ΠΙ, προαιρετικό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Εργαστηριακές δραστηριότητες σε μακροκλίμακα και μικροκλίμακα στο μάθημα της Χημείας των τάξεων Β’ και Γ’ Γυμνασίου, σύμφωνα με το ΝΑΠ». Δόθηκε ανατροφοδότηση και έγιναν εισηγήσεις από τους διδάσκοντες προς την ομάδα εργασίας για βελτίωση του διδακτικού υλικού. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2014-15: Το 80’ (2 διδ. περ.) μάθημα Χημείας (Β΄ και Γ΄ τάξη) στα 4 γυμνάσια με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, θα συνεχίσει και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Υπενθυμίζεται ότι: (για τα 4 γυμνάσια) Δεν θα εκδοθεί σε έντυπη μορφή αναθεωρημένο Τετράδιο Εργασιών για τη Β’ τάξη αλλά θα χρησιμοποιηθούν τα βιβλία της πρώτης έκδοσης. Ως εκ τούτου, πριν από το κάθε μάθημα, να γίνεται έλεγχος για τυχόν διαφοροποιήσεις στο συγκεκριμένο φύλλο εργασίας από το CD που σας δόθηκε πέρυσι και να ενημερώνονται οι μαθητές. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2014-15: Το διδακτικό υλικό που έχει ετοιμαστεί (45’ μάθημα): θα εφαρμοστεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά έχει εκδοθεί σε έντυπη μορφή: «Χημεία Τετράδιο Εργασιών Β’ Γυμνασίου» και «Χημεία Τετράδιο Εργασιών Γ’ Γυμνασίου» και θα παραδοθούν σε όλα τα γυμνάσια (πλην των 4) για να δοθούν στους μαθητές περιλαμβάνεται στο CD που παραλάβατε σήμερα είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΥΠΠ (Μέση Εκπαίδευση, εκπαιδευτικό υλικό, Χημεία, διδακτικό υλικό) http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/chimeia/didaktiko_yliko.html ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2014-15: Επισημαίνεται ότι: Τα εγχειρίδια «Οδηγός του Εκπαιδευτικού» (45’ και 80’ μάθημα) δεν θα εκδοθούν σε έντυπη μορφή: Είναι αναρτημένα στη ιστοσελίδα του ΥΠΠ: ΥΠΠ (Μέση Εκπαίδευση, εκπαιδευτικό υλικό, Χημεία, αναλυτικά προγράμματα) http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/chimeia/analytika_programmata.html Περιλαμβάνονται στα CD ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2014-15: Tο CD που παραλάβατε σήμερα, περιλαμβάνει όλο το προσαρμοσμένο διδακτικό υλικό για 45’ μάθημα: Τα φύλλα εργασίας της Β’ τάξης Τα φύλλα εργασίας της Γ’ τάξης Τον Οδηγό του Εκπαιδευτικού Χημείας Β’ και Γ’ τάξης Προγραμματισμοί: Β’ και Γ’ Γυμνασίου http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/chimeia/programmatismoi.html ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2014-15: Επισημαίνεται επίσης ότι: Πρόσβαση σε συνοδευτικό υλικό το οποίο αναφέρεται στα φύλλα εργασίας, όπως φιλμάκια ή προσομοιώσεις από το διαδίκτυο το οποίο εμπίπτει σε πνευματικά δικαιώματα, θα γίνεται μέσω των συνδέσμων που ήδη έχετε παραλάβει κατά την περσινή χρονιά. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2014-15: Προγραμματίζονται: Βιωματικό εργαστήριο, σε δίκτυα σχολείων, για τροποποίηση φύλλου εργασίας από το νέο διδακτικό υλικό της Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου από δομημένη διερεύνηση σε καθοδηγούμενη και ανοικτή. Βιωματικό εργαστήριο για την επιμόρφωση των καθηγητών Χημείας Λυκείων και Τεχνικών Σχολών για τις Αρχές των Εκσυγχρονισμένων ΑΠ και την εφαρμογή τους. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά 2014-15: H ομάδα εργασίας θα παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του διδακτικού υλικού σε όλα τα γυμνάσια με στόχο: Την ανατροφοδότηση για σκοπούς αξιολόγησης / βελτίωσης του διδακτικού υλικού Τη στήριξη των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα, εκεί και όπου χρειάζεται ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Επικοινωνία με την ομάδα εργασίας των ΑΠ Τασούλα Καραμιχάλη karamichali.a@cyearn.pi.ac.cy Τηλ. 22402375, 22402335 Άντρη Δημητρίου dxpka4@cytanet.com.cy Τηλ. 22800943, 22402335 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Προγραμματισμοί Διδακτική και Αξιολόγηση στη Χημεία Γυμνασίου-Λυκείου ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Β΄και Γ΄ Γυμνασίου (45’ μάθημα): Ο προγραμματισμός της ύλης και το διδακτικό υλικό που θα εφαρμοστεί έχουν ήδη επεξηγηθεί. Στα 4 Γυμνάσια όπου ακολουθείται το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα καθώς και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου τα Αναλυτικά Προγράμματα παραμένουν τα ίδια. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Για τη Γ΄ Ενιαίου Λυκείου η διδακτέα ύλη θα περιλαμβάνεται στον οδηγό των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015 και παραμένει η ίδια. Το υποστηρικτικό υλικό για τη Γ΄ Λυκείου παραμένει το ίδιο αλλά να γίνεται επιλογή ερωτήσεων που αναφέρονται στην ύλη του Α.Π. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Τα σχολικά βιβλία (βιβλίο μαθητή και εργαστηριακά) παραμένουν τα ίδια για όλες τις τάξεις. Τα βιβλία της Α’ τάξης Λυκείου (από Ελλάδα) χρησιμοποιούνται και για τη Β’ τάξη κατεύθυνσης. Οι μαθητές που θα επιλέξουν τη Χημεία πρέπει να ενημερωθούν από την αρχή, για να τα φυλάξουν. Να γίνει επίσης υπενθύμιση στο τέλος της χρονιάς. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Θα σταλεί στα σχολεία για να δοθεί στους μαθητές, σε έντυπη μορφή, το κεφ.3 «Οξέα-Βάσεις-Άλατα-Οξείδια» από το βιβλίο «Xημεία A΄ Eνιαίου Λυκείου» της έκδοσης 2007 το οποίο δεν υπάρχει στις νεότερες εκδόσεις των βιβλίων που έρχονται από την Ελλάδα. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Υπενθυμίζεται ότι: Αν υπάρχουν Παρατηρήσεις - Εισηγήσεις για βελτίωση του προγραμματισμού να σταλούν προς την επιθεώρηση από τους συντονιστές του κάθε σχολείου στο τέλος της σχολικής χρονιάς. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Υπενθυμίζεται ότι: Για τη διδασκαλία Ακολουθείται η σειρά των κεφαλαίων, όπως αναφέρεται στις εισηγήσεις για τον ετήσιο προγραμματισμό και στα Α.Π. (με εξαίρεση τις αλλαγές που έχουν γίνει από την επιθεώρηση σε προηγούμενα χρόνια). Και ΟΧΙ η σειρά του βιβλίου. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Υπενθυμίζεται ότι: όσον αφορά στους στόχους του μαθήματος ΔΕΝ θέτουμε στόχους άλλους από αυτούς που αναφέρονται στο Α.Π. έστω και αν αυτοί αναφέρονται στο βιβλίο. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Υπενθυμίζεται ότι: Στόχος είναι Το μάθημα της Χημείας να είναι ενδιαφέρον για τους μαθητές κατά το μέγιστο δυνατό βαθμό (επισκέψεις, ομιλητές…. ) Ενθαρρύνεται η χρήση ποικιλίας μέσων και υλικών, για να απευθυνόμαστε στην πολλαπλή νοημοσύνη όλων των μαθητών. Δίνουμε την ευκαιρία στους μαθητές να συμμετέχουν οι ίδιοι στα πειράματα και όπου είναι δυνατόν να χρησιμοποιούν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.   ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Τελικός Στόχος είναι Να αποκτήσουν οι μαθητές μας: Τις απαραίτητες γνώσεις Τις δεξιότητες/ ικανότητες κλειδιά Τις στάσεις και συμπεριφορές που θα τους είναι απαραίτητες για τις μετέπειτα σπουδές τους καθώς και στην καθημερινή ζωή τους ως ενεργοί πολίτες. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Διαγωνίσματα Τα διαγωνίσματα γίνονται στο μάθημα της ημέρας ή σε ΜΙΑ ενότητα. Να μη γίνονται διαγωνίσματα σε 2 ή περισσότερες ενότητες. Τα διαγωνίσματα πρέπει να είναι διαβαθμισμένα. Να περιέχουν πρώτα απλές ερωτήσεις και σταδιακά να αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας τους. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Η εκφώνηση των ερωτήσεων στα διαγωνίσματα να είναι σαφής και επιστημονικά ορθή. Η κατανομή των μονάδων στα διαγωνίσματα και στις τελικές εξετάσεις να είναι ανάλογη με το χρόνο διδασκαλίας. Η χαμηλότερη υποδιαίρεση να είναι 0,25 μονάδες. Ερωτήσεις τύπου πολλαπλής επιλογής καλύτερα να αποφεύγονται (εκτός και αν θα ζητείται δικαιολόγηση της απάντησης). ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Διαγωνίσματα Προτείνονται για το Γυμνάσιο και την Α΄ Λυκείου: Για το Α΄ Τετράμηνο Το πρώτο διαγνωστικό δοκίμιο να είναι (προειδοποιημένο) στο μάθημα της ημέρας Βαρύτητα 25% Το δεύτερο διαγνωστικό δοκίμιο να είναι (προειδοποιημένο) σε μια ενότητα Για το Β΄ Τετράμηνο Το τρίτο διαγνωστικό δοκίμιο να είναι σε μία ολόκληρη ενότητα Βαρύτητα 50% ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΛΑΘΗ / ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΔΟΚΙΜΙΑ «Όποιος δεν έκανε ποτέ λάθος, δεν έχει δοκιμάσει ποτέ κάτι καινούργιο.» Αλβέρτος Αϊνστάιν ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ 1. Να γράψετε τη χημική εξίσωση που περιγράφει την αντίδραση της εξουδετέρωσης. (μον. 1) _____________ + ______________ ------------> _______________ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ           2. Να γράψετε τη χημική εξίσωση που περιγράφει το σχηματισμό του μαγειρικού αλατιού. (ΝαCl). (4x0.5μον.) …………… + ……………  ………… + ………… ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 3. Να συμπληρώσετε τις πιο κάτω αντιδράσεις, μετατρέποντας τες σε εξισώσεις, βάζοντας συντελεστές εκεί όπου χρειάζεται: (μον. 2)  K + O2  K2O  Ca(OH)2 + H3PO4  Ca3(PO4)2 + H2O ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 4. Να ισοσταθμίσετε τις πιο κάτω χημικές αντιδράσεις βάζοντας συντελεστές όπου χρειάζεται. (4x0.5μον.) Ca(OH)2 + H3PO4  Ca3(PO4)2 + H2O Mg + H3PO4  Mg3(PO4)2 + H2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 5. Να συμπληρώσετε την πιο κάτω χημική εξίσωση: (μον. 1) Na + H2O  .............. +….……….. (Ουσία Α) ( αέριο Χ)   ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 6. Να χαρακτηρίσετε ως ομογενές (Ο) η ως ετερογενές (Ε) καθένα από τα παρακάτω μείγματα.: Νερό και χαλίκια ......... Κρασί ............. Λαδόξιδο ……………….   Χορτόσουπα ........... Nερό της βρύσης ………………… (2μον.) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 7. Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα: (5 μον.) Στοιχείο Ατομικός αριθμός Μαζικός αριθμός Πρωτόνια Νετρόνια Ηλεκτρόνια Ηλεκτρονική δομή Μg   12 Ca 40 20 Ο 8 2/6 Κ 19 39 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 8. Δώστε τον ορισμό των πιο κάτω:   i. Μόριο είναι ………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………… ii. Μαζικός αριθμός είναι ………………………………………………………………………………… (2 μον.) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 10. Να δώσετε τον ορισμό του ατομικού αριθμού Να δώσετε τον ορισμό τoυ μαζικού αριθμού. Κατιόντα είναι ......... Τι είναι ο ομοιοπολικός δεσμός ; ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 9. Κομματάκι ταινίας μαγνησίου προστίθεται σε δοκιμαστικό σωλήνα που περιέχει αραιό διάλυμα υδροχλωρικού οξέος. (α) Να γράψετε τις παρατηρήσεις σας. (1 μον.) .......................................................................................................................... (β) Να ονομάσετε το αέριο που εκλύεται κατά την πιο πάνω χημική αντίδραση. ............................................................ (1 μον.) (γ) Με ποιο τρόπο ανιχνεύεται το πιο πάνω αέριο; (1 μον.) ............................................................................................................................................................................................................................................................ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013-14 CODE ΜΑΘΗΜΑ ΣΥΝ. ΥΠΟΨ ΠΟΣ. ΑΠΟΥΣ. ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΠΕΡΣΙΝΟΣ Μ.Ο ΑΠ. Μ.Ο 0,00-4,99 5,00-9,99 10,00-14,99 15,00-18,49 18,50-20 1 ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 8785 100,00% 215 2,45% 9,481722 9,52 -0,038 20,36% 31,42% 35,73% 12,23% 0,26% 4 ΙΣΤΟΡΙΑ 1186 13,50% 15 1,27% 9,004893 8,8 0,205 21,26% 38,43% 29,12% 10,33% 0,85% 5 ΛΑΤΙΝΙΚΑ 13 0,15% 0,00% 15,97692 12,83 3,147 23,08% 53,85% 6 ΑΓΓΛΙΚΑ 1743 19,84% 34 1,95% 15,49833 15,36 0,138 0,70% 5,50% 26,97% 54,30% 12,52% ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 968 11,02% 11 1,14% 13,03234 13,38 -0,348 7,52% 18,18% 29,57% 34,69% 10,03% 19 ΧΗΜΕΙΑ 681 7,79% 3 0,44% 12,31278 12,09 0,223 12,19% 19,53% 30,40% 28,34% 9,54% 21 ΒΙΟΛΟΓΙΑ 1833 20,87% 23 1,26% 10,07178 7,81 2,262 27,07% 22,32% 22,60% 21,05% 6,96% 24 ΠΟΛ.ΟΙΚΟΝ. 892 10,15% 1,46% 11,05479 10,13 0,925 21,50% 20,48% 24,57% 26,05% 7,39% 25 Λογιστική 719 8,18% 14,17378 13,39 0,784 8,21% 12,10% 23,64% 33,38% 22,67% 37 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 3154 35,90% 28 0,89% 9,793061 10,55 -0,757 17,72% 30,74% 38,48% 12,32% 0,74% 38 ΦΥΣΙΚΗ 1922 21,88% 17 0,88% 10,33338 10,74 -0,407 17,01% 25,93% 37,48% 18,48% 1,10% 43 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Κ.Κ 4638 52,79% 120 2,59% 10,87925 9,9 0,979 22,02% 19,19% 26,91% 24,88% 6,99% 36 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛ. 382 4,35% 1,31% 10,42629 10,19 0,236 14,06% 26,53% 45,89% 13,00% 0,53% ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Μάθημα επιλογής Χημείας Β΄ Λυκείου2014-15 Αριθμός μαθητών: 1298 Μάθημα επιλογής Χημείας Γ΄ Λυκείου 2013-14 Αριθμός μαθητών: 861 Μάθημα εξεταζόμενο Χημείας Γ΄Λυκείου2013-14 Αριθμός μαθητών: 681 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Έμφαση στις Φυσικές Επιστήμες PISA 2015 Έμφαση στις Φυσικές Επιστήμες ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Κύρια Έρευνα PISA 2015 Εξεταστική Περίοδος 2 Μαρτίου – 24 Απριλίου 2015 Στην έρευνα θα κληθούν να συμμετάσχουν όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης με επιλέξιμους μαθητές (15χρονοι). Το δείγμα αναμένεται να ξεπεράσει τους 6000 μαθητές. Όλες οι διαδικασίες της έρευνας θα γίνουν ηλεκτρονικά. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 Εθνικό Κέντρο PISA 2015 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Κύρια Έρευνα PISA 2015 Δράσεις ενημέρωσης Ενημερωτικές συναντήσεις Νοέμβριος 2014 – ενημέρωση Διευθυντών Δεκέμβριος 2014 – ενημέρωση Συντονιστών Σχολείων Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2015 – Ενημέρωση καθηγητών Πληροφορικής Υλικό προώθησης της έρευνας PISA 2015 Αφίσες, τρίπτυχα, ιστοσελίδα, επιστολή προς τους γονείς Προώθηση αποδεσμευμένου εξεταστικού υλικού της έρευνας (ιστοσελίδα) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Εθνικό Κέντρο PISA 2015

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Εισηγήσεις Να εδραιωθεί η ιδέα ότι η συμμετοχή στην έρευνα αποτελεί υποχρέωση των σχολείων αλλά και των μαθητών. Καταρτισμός ομάδας συντονισμού PISA από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε κάθε σχολική μονάδα. Υπεύθυνος ΒΔ για κάθε Ειδικότητα; Έγκαιρος προγραμματισμός για αξιοποίηση του αποδεσμευμένου υλικού. Εθνικό Κέντρο PISA 2015 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ PISA 2015 Αξιοποίηση αποδεσμευμένου υλικού PISA Αποδεσμευμένο υλικό του Προγράμματος PISA (δείγματα ασκήσεων), βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Εθνικού Κέντρου PISA http://www.pi.ac.cy/keea/pisa2015/ (σύνδεσμος “Δείγματα ασκήσεων/Sample items”) Θα πρέπει να γίνει σωστή αξιοποίησή του από τους καθηγητές των εμπλεκόμενων ειδικοτήτων, αφού είναι σημαντική η εξοικείωση των μαθητών με τη φύση των ασκήσεων που θα κληθούν να λύσουν στην εξέταση. Συντονιστική Ομάδα για το Πρόγραμμα PISA Κ. Λούης - ΠΛΕ Α. Παπαστυλιανού - Φυσική π. Δ. Μαππούρας - Βιολογία/Χημεία Σ. Θεοφίλου - Μαθηματικά Ε. Λοΐζου-Τρεμετουσιώτη και Γ. Κούμα - Φιλολογικά Μαθήματα Κ. Γεωργίου - Τεχνική Εκπαίδευση ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Ιστοσελίδα: http://www.iep.edu.gr/pisa/index.php/2012-03-13-10-41-15/2012-03-13-10-42-31 Θέματα φυσικών επιστημών Όξινη βροχή Πόσιμο νερό Όζον Zύμη για ψωμί Καταλυτικός μετατροπέας Κίνδυνος για την υγεία; ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Διαδικασία αξιοποίησης αποδεσμευμένου υλικού Αρχή του κάθε μήνα Παράδοση από τον κάθε εκπαιδευτικό σε όλους τους μαθητές μίας άσκησης από το αποδεσμευμένο υλικό της PISA. Ο αρχαιότερος αναλαμβάνει να αποστείλει, την κοινή άσκηση που δόθηκε στο σχολείο του, στο e-mail της Επιθεώρησης και επιβλέπει τη διαδικασία. Μέσα του κάθε μήνα Οι μαθητές επιστρέφουν λυμένη την άσκηση. Η συμμετοχή του μαθητή αποτελεί θετική αξιολόγηση για το μάθημα. Τέλος του κάθε μήνα Ο εκπαιδευτικός επιστρέφει διορθωμένη – με σχόλια, την άσκηση σε κάθε μαθητή. Ο εκπαιδευτικός παραδίδει στους μαθητές μια νέα κοινή άσκηση από το αποδεσμευμένο υλικό. Η διαδικασία αυτή θα διαρκέσει από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Μάρτιο. Οι ασκήσεις αυτές δεν είναι κατ’ ανάγκη μέρος της διδακτέας ύλης του μαθήματος.

Ασφάλεια στο εργαστήριο Χημείας ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εγχειρίδια ασφάλειας Φάκελος σε κάθε εργαστήριο με Δελτία δεδομένων ασφάλειας σε έντυπη μορφή. Έντυπο διαδικασίας άμεσης ανταπόκρισης Σχεδιάγραμμα εκκένωσης του χώρου σύμφωνα με το γενικό σχέδιο άμεσης δράσης του κάθε σχολείου. Αφίσα με Εικονογράμματα Κινδύνου ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πρέπει να γίνει έλεγχος των: Πυροσβεστήρων Εγκαταστάσεων υγραερίου Κουτιού πρώτων βοηθειών και του φαρμακευτικού υλικού (σε συνεργασία με τις σχολιατρικές υπηρεσίες). Συστήματος εξαερισμού της αίθουσας του εργαστηρίου και του παρασκευαστηρίου. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πρέπει να γίνει έλεγχος της: Απαγωγού Εστίας: παροχές υγραερίου και νερού, απορροφητήρας, κινητό πλαίσιο Ηλεκτρικής Εγκατάστασης Εξόδου Κινδύνου Γενικά της οργάνωσης του εργαστηρίου και του παρασκευαστηρίου (έλεγχος δοχείων φύλαξης νατρίου κ.ά.). Ενημέρωση για την ασφάλεια του εργαστηρίου στην ιστοσελίδα: εκπαιδευτικό υλικό- σεμινάρια επιθεωρητή Χημείας (Φεβρουάριος 2014) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Αντιδραστήρια Μπορείτε να στείλετε κατάλογο με αντιδραστήρια, που τυχόν υπάρχουν σε περίσσεια στο σχολείο σας. Έκτακτες Ανάγκες εργαστηρίου που προκύπτουν μπορείτε να ζητήσετε στην πιο κάτω ηλεκτρονική διεύθυνση: dxpka4@cytanet.com.cy Άντρη Δημητρίου Τηλ. Επικοινωνίας: 22800943,99577527 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Ενημέρωση ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ To Π.Ι. οργανώνει προαιρετικά σεμινάρια στη Λευκωσία και Λεμεσό με θέμα: «Η αξιολόγηση του μαθητή στο μάθημα της Χημείας» ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

MASCIL Project Mathematics and science for life www.mascil-project.eu ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Το πρόγραμμα MaSciL To πρόγραμμα MaSciL στοχεύει στην προώθηση μιας διερευνητικής προσέγγισης στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, η οποία παρέχει συνδέσεις με το χώρο της εργασίας. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Δράσεις MaSciL Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα Διερευνητικής Μάθησης και διασύνδεσης της διδασκαλίας με το χώρο της εργασίας στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες. Διά ζώσης και εξ΄ αποστάσεως επιμόρφωση. Εφαρμογή δραστηριοτήτων με μαθητές στην τάξη. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Συμμετοχή στο MaSciL Η συμμετοχή σας στο Πρόγραμμα μπορεί να αφορά σε: Επιμόρφωση (διά ζώσης ή εξ’ αποστάσεως ή υβριδικό μοντέλο, π.χ. συμμετοχή σε 1-2 συναντήσεις και παρακολούθηση online άλλων συναντήσεων) Εφαρμογή δραστηριοτήτων με μαθητές στην τάξη. Συγγραφή δραστηριοτήτων, οι οποίες θα παρουσιαστούν και θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος (το υλικό αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του κάθε συγγραφέα και όχι του Προγράμματος) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Παραδείγματα δραστηριοτήτων Μπορείτε να δείτε ενδεικτικό εκπαιδευτικό υλικό και διδακτικές προσεγγίσεις: http://www.mascil-cyprus.org www.mascil-project.eu www.primas-project.eu www.compass-project.eu ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Chimeia_exoudeterosi_MASCIL.pdf ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Επιμόρφωση Προγραμματίζονται επιμορφωτικά σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν: στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας μέσω διαδικτύου Όσοι ενδιαφέρεστε, μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή από τώρα (χωρίς δέσμευση) n.mousoulides@ucy.ac.cy karamichali.a@cyearn.pi.ac.cy ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΥΧΗΚΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! – Καλή Χρονιά! ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ