στρατηγική design στις επιχειρήσεις θανάσης μπάμπαλης
στρατηγική design στις επιχειρήσεις στρατηγική = το σχέδιο δράσης, μεσο-μακροπρόθεσμα design = δημιουργία και εξέλιξη ιδεών που βελτιώνουν α. τον τρόπο λειτουργίας, β. την αξία και γ. την αισθητική εμφάνιση προιόντων
τί δεν είναι ο σχεδιαστής
τί θα έπρεπε να είναι ο σχεδιαστής τι θέλει η εταιρεία τι μπορεί η εταιρεία όνειρα της εταιρείας ποιος είναι ο πελάτης τι θέλει ο πελάτης τι ονειρεύεται ο πελάτης ποιός ο ανταγωνισμός νέες τεχνολογίες νέες τυπολογίες συμβολισμοί χρηστικότητα αισθητική οικολογία και περιβάλλον ποιότητα παραγωγή κόστος συσκευασία και λοιπά... ιδέες
εξέλιξη του design αισθητική βελτίωση +χρηστική βελτίωση +τι θέλει ο χρήστης τώρα +τι θα θέλει ο χρήστης αύριο συνολική προσέγγιση ( strategic design)
επιχειρηματική στρατηγική στρατηγική brand επιχείρησης συνολική σχεδιαστική ταυτότητα προιοντική έρευνα και ταυτότητα προιοντικός σχεδιασμός παραγωγή προιόντος διάθεση προιόντος design σαν στρατηγική design σαν τακτική
από την κορυφή της εταιρείας προς τα κάτω και σε όλες τις δράσεις της εταιρείας η στρατηγική design εφαρμόζεται
- να αποφασίσουν τι προιόντα θα παράξουν αφού μελετήσουν συνολικά το επιχειρηματικό-κοινωνικό περιβάλλον - να παράξουν καινοτομία άμεσα και μακροπρόθεσμα η συνέργεια του design και της επιχειρηματικής στρατηγικής είναι μια συστημική/ολιστική προσέγγιση που βάζει τα θεμέλια για την επιτυχία της εταιρείας η στρατηγική design βοηθάει τις εταιρίες
παράδειγμα εταιρείας Alessi Καινοτομία μέσω χρήσης συμβολισμών
ο Alberto Alessi καταλαβαίνει την ανάγκη της στρατηγικής μέσω design στρατηγική | μέθοδος 1. έρευνα μέσω έμπειρων σχεδιαστών (designer led research) 2. νέα σημειολογία - συμβολισμοί 3. νέα ταλέντα (σχεδιαστές) 4. παραγωγή ιδεών και αξιολόγηση
συνταγή επιτυχίας Alessi Αίσθηση | μνήμη | εικόνα 5. υπέροχο 4. ελκυστικό 3. αδιάφορο 2. ασαφές - όχι πολύ καλό 1. δυσάρεστο Λειτουργία 5. τέλειο 4. πολύ πρακτικό 3. αναμενόμενο 2. αμφισβητήσιμο 1. πολύ κακό Τιμή 5. “θα πάρω δύο” 4. αφήνει κέρδος 3. κανονικό 2. ακριβό 1. πολύ ακριβό Επικοινωνία | γλώσσα 5. διαφωτιστικό 4. της μόδας 3. αποδεκτό 2. αμφισβητήσιμο 1. πολύ κακό Alberto Alessi πολύ σημαντικοί παράγοντες σημαντικοί παράγοντες
παράδειγμα εταιρείας Κτήμα Γεροβασιλείου
στρατηγική εταιρείας 1. το προιόν - κρασί - είναι πολύ καλό 2. η εικόνα (brand) της εταιρείας πρέπει να είναι όσο καλύτερη γίνεται 3. χρήση του design σε όλες τις μορφές επικοινωνίας/παρουσίας της εταιρείας (εγκαταστάσεις/ιστοσελίδα/newsletter/εκδηλώσεις/συσκευασίες/ετικέτες κτλ)
Συσκευασία δώρου κρασιού
Στόχοι εντυπωσιακή (διαφοροποίηση) οικολογική (επανάχρηση)
παράδειγμα Dakota Jackson + Steinway & Sons
Steinway & Sons - Piano
Art cases - Steinway & Sons
Tricentennial Art Case model B ?
Στόχοι αισθητική αναβάθμιση υπογράμμιση της ποιότητας μέσω τεχνολογικών καινοτομιών χωρίς να χαθεί η ταυτότητα Steinway
Αλλαγές καπάκι πόδια πλαινό
Αλλαγές στήριγμα
Αλλαγές στήριγμα
Αλλαγές στήριγμα
Αλλαγές νέος μηχανισμός αναλογίου
Αλλαγές νέος μηχανισμός αναλογίου
Αλλαγές νέος μηχανισμός αναλογίου
Αλλαγές καπάκι χωρίς βάρος πέτυχε αλλά δεν έγινε
Αλλαγές νέος μηχανισμός για καπάκι
το νέο πιάνο
ευχαριστώ