1 Το Κοινωνικό Κόστος από τη Χρήση Αυτοκινήτων στις Κυπριακές Πόλεις Θεόδωρος Ζαχαριάδης Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΘΗΝΑ: ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Advertisements

 Ως πράσινη ανάπτυξη νοείται η προώθηση της οικονομικής μεγέθυνσης και ανάπτυξης, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι τα φυσικά περιουσιακά στοιχεία (natural.
ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ
Χρηματοδοτικό Σχέδιο για τη ΜΕΑ της ΔΙΑΔΥΜΑ Στρατηγική Υλοποίησης για την Περίοδο
ΑΝΟΙΚΤΗ ΗΜΕΡΙΔΑ "Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Αναβάθμιση Δημόσιων Χώρων: Καινοτόμες Μέθοδοι και Προοπτικές” Στυλιανός Διαμαντίδης, Γενικός Γραμματέας.
Εκπαιδευτικό Πακέτο IUSES Η αποκλειστική ευθύνη για το περιεχόμενο της παρουσίασης βαρύνει τους συγγραφείς. Δεν απηχεί κατ’ ανάγκη τη γνώμη της Ευρωπαϊκής.
Αγορά Ενέργειας στην Ελλάδα Π. Κάπρου Προέδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης.
IEE/09/ SHEEP - A Schools' panel for High Energy Efficiency Products Οδηγίες για Μείωση της Κατανάλωσης Ενέργειας.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Αλληλεξάρτηση Χρήσεων Γης και Συγκοινωνιακού Συστήματος
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Η τιμή των προϊόντων καπνού ως εργαλείο της αντικαπνιστικής πολιτικής στην εποχή της κρίσης Τομέας Οικονομικών της Υγείας 1 Γιάννης Κυριόπουλος MD, MPH,
UNIVERSITY OF PATRAS DEPARTMENT OF MECHANICAL ENGINEERING AND AERONAUTICS LABORATORY OF TECHNOLOGY & STRENGTH OF MATERIALS HORIZON 2020 Η προετοιμασία.
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Συστήματα Α.Π.Ε..
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ
Μεταφορές και Logistics
ΕΜΠ Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Στην Ελλάδα που βρίσκεται ακόμα.
1.4 Οι υδρογονάνθρακες ως καύσιμα
CONFIDENTIAL Ο ρόλος της Τεχνολογίας στην ανάκαμψη της οικονομίας Μάνος Ραπτόπουλος25 Ιουλίου 2012 Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος SAP Hellas & Cyprus.
ΟΔΗΓΙΑ INSPIRE (N. 3882/2010) ΑΝΑΔΡΟΜΗ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Θωμάς Χατζηχρήστος Πρόεδρος HellasGIS.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ-ΜΜΜ,ΖΩΝΕΣ ΗΠΙΑΣ ΚΗΚΛΟΦΟΡΙΑΣ,ΠΟΔΗΛΑΤΑ
1 Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΞΗΡΑΣΙΑΣ Σήμερα έχουμε πρόβλημα ξηρασίας και ανομβρίας διότι έχουμε επέμβει στην βιολογική.
Ζητήματα Πολιτικής και Στρατηγικής για την ΚτΠ και την Οικονομία της Γνώσης Γιάννης Καλογήρου Θόδωρος Καρούνος Νατάσα Κωνσταντέλου.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
« Εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή & Ελληνική Αγορά Ενέργειας από τη σκοπιά της Βιομηχανίας » 11 Νοεμβρίου 2014 Κωνσταντίνος Κουκλέλης Πρόεδρος Δ.Σ.
Ανάλυση Στατιστικών Στοιχείων ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 13/4/2010.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΛΑ.
Η μεταποιητική βιομηχανία στο Ν.Αττικής: Υποκατάσταση ή μετεγκατάσταση; Διακουλάκη Δ. 1, Μοιρασγεντής Σ. 2, Τουρκολιάς Χ. 1 1 Εργαστήριο Βιομηχανικής &
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING. Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
1 Μέγιστη αξιοποίηση χώρων συγκέντρωσης αποβλήτων Μεικτή διαχείριση αποβλήτων - χώροι συγκέντρωσης αποβλήτων (ΧΣΑ)‏
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 01/42/ΕΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ.
Ένταξη της ΣΠΕ στην διαδικασία προγραμματισμού αναπτυξιακών παρεμβάσεων του δημόσιου τομέα Π. Παναγόπουλος, ECOS Μελετητική Α.Ε., Αντιπρόεδρος ΣΕΓΜ Αν.
Λ Υ Κ Ε Ι Ο Τ Σ Α Γ Κ Α Ρ Α Δ Α Σ Τ Α Ξ Η Α΄
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 2 η Δημόσιες Επενδύσεις και Αναπτυξιακά Έργα.
Σύστημα Εταιρικής Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (Corporate Environmental Management System)* Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Πατρών Δημήτριος Τζελέπης,
Κλιματικές Αλλαγές – Μετρήσεις του Μικροκλίματος της Αγ. Παρασκευής
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
Ανάλυση και Σχεδιασμός Μεταφορών Ι Ενότητα 1: Καμπύλη Ζήτησης και Ελαστικότητας Διδάσκων: Γεώργιος Στεφανίδης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α
POSEIDON MED II-ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Συντονιστική Επιτροπή Συνεδρίου / Εκδήλωσης
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΠΑΣΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
14ο Δημοτικο Σχολείο Ιλιου
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
Διαστάσεις περιβαλλοντικής πολιτικής
Ρύπανση του αέρα Μετά τη μελέτη του κεφαλαίου αυτού θα μπορείτε:
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 28 Νοεμβρίου 2016 Παρουσίαση στη συζήτηση με θέμα «Η ποιότητα της.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το Κοινωνικό Κόστος από τη Χρήση Αυτοκινήτων στις Κυπριακές Πόλεις Θεόδωρος Ζαχαριάδης Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου & Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, Πανεπιστήμιο Κύπρου τηλ , 22 Σεπτεμβρίου 2009

2 Υπόβαθρο της μελέτης Η χρήση αυτοκινήτων έχει πολλές παράπλευρες συνέπειες Οι συνέπειες οδηγούν σε χρηματικό κόστος (άμεσο ή έμμεσο) Δεν ενδιαφέρει το ιδιωτικό κόστος, που επωμίζεται ο ίδιος ο οδηγός – δικαίωμά του να σταθμίζει κόστος-όφελος Ενδιαφέρει το κόστος που δημιουργεί κάθε οδηγός/επιβάτης αυτοκινήτου στους άλλους κατοίκους της πόλης (εξωτερικό κόστος)

3 Αντικείμενο της μελέτης Υπολογισμός του οριακού εξωτερικού κόστους από τη χρήση αυτοκινήτων στις κυπριακές πόλεις ανά ώρα της ημέρας Χρησιμοποιήθηκε πανευρωπαϊκά αποδεκτή μεθοδολογία που υιοθέτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προσαρμοσμένη στα οικονομικά δεδομένα της Κύπρου Χρησιμοποιήθηκαν λεπτομερή δεδομένα από κυπριακές κυβερνητικές υπηρεσίες (Τμήμα Δημοσίων Έργων, Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, Υπηρεσία Περιβάλλοντος)

4 Επιπτώσεις που εξετάστηκαν Κυκλοφοριακή συμφόρηση Ατυχήματα Ηχορύπανση Αέρια ρύπανση Εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (διοξείδιο του άνθρακα, μεθάνιο) Άλλες επιπτώσεις

5 Παράδειγμα υπολογισμού κόστους: Αέρια ρύπανση ( Υπολογισμός εκπομπών ρύπων Διασπορά & μετασχηματισμός ρύπων στην ατμόσφαιρα Φυσικές Επιπτώσεις σε ανθρώπους, οικοσυστήματα, κτήρια Κόστος

6 Κυκλοφοριακές μετρήσεις σε κυπριακές πόλεις Πηγές: Τμ. Δημ. Έργων, Τμ. Επιθ. Εργασίας

7 Εξωτερικό και ιδιωτικό κόστος από τη χρήση αυτοκινήτων στις κυπριακές πόλεις

8 Εξωτερικό κόστος από τη χρήση αυτοκινήτων στις κυπριακές πόλεις Εξωτερικό κόστος πολλαπλάσιο του ιδιωτικού Απαιτείται κρατική παρέμβαση Συνολικό ετήσιο εξωτερικό κόστος: 2-3% του ΑΕΠ

9 Συζήτηση – 1 Οικονομική θεωρία: φορολογήστε τη δραστηριότητα που προκαλεί το κόστος  φόρος ίσος με οριακό εξωτερικό κόστος Αυτό σημαίνει: –Διόδια στις πόλεις ύψους: 3-5 € ανά διαδρομή σε ώρες αιχμής, Ευρωσέντς ανά διαδρομή εκτός ωρών αιχμής –«Πράσινος φόρος» στα καύσιμα ύψους περίπου 10 Ευρωσέντς ανά λίτρο  Είναι αυτή η καταλληλότερη λύση;

10 Συζήτηση – 2 Χωρίς εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, τα διόδια στις πόλεις θα είναι απλώς ένας νέος φόρος Αν η κατάσταση επιδεινώνεται, θα αυξάνουμε κάθε χρόνο τον φόρο; Σήμερα, διόδια στην Ευρώπη υπάρχουν μόνο σε πόλεις με πολύ καλές δημόσιες συγκοινωνίες Τα διόδια απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό & διαβούλευση με όλους τους φορείς μιας πόλης

11 Συζήτηση – 3 Εναλλακτική προσέγγιση: Ανάπτυξη δημόσιων μεταφορών + υποστηρικτικά μέτρα (λ.χ. ακριβοί χώροι στάθμευσης, φορολόγηση αυτοκινήτων βάσει των εκπομπών τους) –Σταδιακή προσαρμογή των πολιτών, ιδίως της νέας γενιάς –Διαθεσιμότητα εναλλακτικών μεταφορικών μέσων  Λιγότερο ανελαστική η ζήτηση αυτοκινήτων –Σε κατοπινό στάδιο, ίσως και διόδια στις πόλεις, με τα έσοδα να χρηματοδοτούν περαιτέρω ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών

12 Προτάσεις Πολιτικής Συνεκτικός μακροπρόθεσμος σχεδιασμός: –Ταχεία ανάπτυξη δημόσιων μεταφορών –Οικονομική επιβάρυνση της χρήσης αυτοκινήτων (τέλη στάθμευσης, περιβαλλοντική φορολόγηση αυτοκινήτων, περιβαλλοντικός φόρος στα καύσιμα) –Σε κατοπινό στάδιο, ίσως και διόδια στις πόλεις  Οι πολίτες δεν είναι αδρανείς, ανταποκρίνονται σε οικονομικά κίνητρα/αντικίνητρα  Απαιτείται ισχυρή πολιτική βούληση  Ο χρόνος κυλά εις βάρος μας

13 «Δεν υπάρχει πιο επικίνδυνο πράγμα να επιχειρήσει κανείς, … από το να προσπαθήσει να εισαγάγει νέους θεσμούς. Γιατί εισάγοντάς τους έχει εχθρούς όλους εκείνους που ευεργετούνταν από τους παλιούς θεσμούς, και έχει χλιαρούς υποστηρικτές όλους εκείνους που θα ευεργετηθούν από τους νέους θεσμούς. Η χλιαρότητα αυτή οφείλεται εν μέρει στον φόβο των αντιπάλων… και εν μέρει στη δυσπιστία των ανθρώπων· αυτοί δεν πιστεύουν στην πραγματικότητα στα καινούργια πράγματα, αν δεν αποκτήσουν πρώτα αρκετή εμπειρία από αυτά» Ν. Μακιαβέλι, «Ηγεμόνας», κεφ. VI μτφρ. Ηλέκτρας Ανδρεάδη, εκδ. Κάκτος, 2006 Αντί Επιλόγου…