1
Μεθοδολογία-Στόχοι-Ερωτήματα Πειρατεία και οι τρόποι αντιμετώπισης Πειρατεία στην Ελλάδα Συνέπειες Ερωτηματολόγια και σχολιασμοί Βιβλιογραφία 2
Η ομάδα μας αποτελείται από πέντε μέλη. Όλα τα μέλη της ομάδας μας συνέβαλαν ο καθένας με τον δικό του τρόπο βέβαια στη διαδικασία και στην τελική διαμόρφωση της ερευνητικής εργασίας. Παρόλο που συνεργαστήκαμε για πρώτη φορά καταφέραμε ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Όλος ο ερευνητικός άξονας περιστρεφόταν γύρω από τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα των ερωτηματολόγιων που συντάθηκαν κατά τα αρχικά σταδία της εργασίας, και τα όποια αποτέλεσαν κατευθυντήριο μέσο για την λήψη των απαντήσεων όσον αφορά τα ερευνητικά ερωτήματα. Γενικά, μπορούμε να τονίσουμε την προσπάθεια μας ως μια διαδικασία ατέλειωτης προσπάθειας για να φτάσουμε στη «στεριά» δηλαδή στον τελικό στόχο που είχαμε θύσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς. 3
Πώς ξεκίνησε και πως κατέληξε στη σημερινή διαδεδομένη της μορφή; Πώς υιοθετήθηκε στην Ελλάδα; Τι περιστρέφεται γύρω από την έννοια της «ηλεκτρονικής πειρατείας». Ποια είναι τα είδης της και πώς εκδηλώνεται το καθένα από αυτά; Εάν θεωρείται σημαντικό παράπτωμα από τους ίδιους τους διαπράττοντες καθώς επίσης και από τη διεθνή κοινή γνώμη. 4
Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η πειρατεία στο Internet αποτελούσε ελάχιστη εμπορική απειλή για τη μουσική βιομηχανία. Αυτό άλλαξε λόγω των νέων τρόπων συμπίεσης δεδομένων που ανακαλύφθηκαν και λόγω της αύξησης της διαθέσιμης ταχύτητας μεταφοράς δεδομένων στο Δίκτυο. Η ηλεκτρονική πειρατεία πλέον απειλεί τη βιωσιμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου. 5
Η ηλεκτρονική πειρατεία στο Internet στην ουσία είναι ίδια με την πειρατεία με υλικά μέσα-κλοπή της δημιουργικότητας κάποιων ατόμων. Όμως η πειρατεία στο διαδίκτυο είναι δυνητικά μεγαλύτερης έκτασης γιατί επιτρέπει στην μουσική να αναπαραχθεί, ή μάλλον να κλωνοποιηθεί, να συμπιεστεί και να διανεμηθεί σε όλον τον κόσμο 6
Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η πειρατεία στο Internet αποτελούσε ελάχιστη εμπορική απειλή για την μουσική βιομηχανία. Αυτό άλλαξε λόγω των νέων τροπών συμπίεσης δεδομένων που ανακαλύφθηκαν και λόγω της αύξησης της διαθέσιμης ταχύτητας μεταφοράς δεδομένων στο δίκτυο. Η ηλεκτρονική πειρατεία πλέον απειλεί τη βιωσιμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου μουσικής. Το IFPI συντονίζει τις ενέργειες της διεθνούς δισκογραφίας για προστασία των δικαιωμάτων της με τεχνολογικά μέσα και νομικές ενέργειες. 7
Η πειρατεία, όπως και κάθε μορφή κλοπής πνευματικής περιουσίας, επιβαρύνει οικονομικά και το Ελληνικό κράτος με απώλειες εσόδων από δασμούς και φόρους. Και επειδή το κράτος το αποτελούμε όλοι εμείς, το πρόσκαιρο κέρδος που μπορεί να έχουμε από αγορά προϊόντων "μαϊμού", το καταβάλλουμε στο πολλαπλάσιο για να καλύψουμε το κενό που δημιουργείται στην εθνική οικονομία. Η κλοπή πνευματικής περιουσίας, όμως, δεν μεταφράζεται μόνο σε απώλεια χρημάτων. Η χώρα μας επέδειξε την αξία του πνεύματος εδώ και χιλιάδες χρόνια και έδωσε υπόσταση σε αυτό που καλούμε σήμερα τέχνη σε οποιαδήποτε μορφή της. Το να επιτρέπουμε με τη στάση μας να συγκαταλέγεται η χώρα μας ανάμεσα στα κράτη με τα υψηλότερα ποσοστά πειρατείας παγκοσμίως, αποτελεί προσβολή στο όνομα που πολύ υπερήφανα φέρουμε όλοι σαν Έλληνες και στην πολιτιστική κληρονομιά μας. Όλοι κρινόμαστε από τις επιλογές μας. > πρώτη δεκάδα σε στατιστικές έρευνες παράνοµης διακίνησης και κατανάλωσης πλαστών προϊόντων. 2008 – µουσικά έργα µέσω ίντερνετ – παράνοµη διακίνηση έργα – 4 στις 10 ταινίες πειρατικές – κάθε χρήσης διαδικτύου 10 µουσικά έργα τον µήνα 8
1. Απώλεια εσόδων του ελληνικού δηµοσίου λόγω µειωµένων εισπράξεων ΦΠA και τελωνειακών δασµών. 2. Απώλεια θέσεων εργασίας. 3. Συρρίκνωση της πολιτιστικής βιοµηχανίας. 4. Μείωση/∆ιστακτικότητα επενδύσεων ξένων κεφαλαίων. 5. Απειλή για την προστασία του καταναλωτή. 6. ∆ιακύβευση του κύρους της χώρας. 7. Καταστρατήγηση µέτρων επιβολής των σχετικών νόµων και εφαρµογήςδιεθνών Υποχρεώσεων. 9
10
11
12
13
14
15
htm htm +επίσκεψη από το αστυνομικό σώμα για ενημέρωση του θέματος 16
17