Tο Περιβάλλον του Οργανισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τμηματοποίηση της Αγοράς
Advertisements

Προώθηση / Επικοινωνία
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΙΩΑΝΝΑ ΛΥΜΠΕΡΑΛΗ, MSc. ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού Ορισμός της Αθλητικής Βιομηχανίας
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Η Χορηγία στον Αθλητισμό
Το Μίγμα Μάρκετινγκ Κ. Αλεξανδρής.
Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Κ. Αλεξανδρής. Υπαίθρια Αναψυχή Οργανωμένη Μορφή Ελεύθερη Αναψυχή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
8η ΔΙΑΛΕΞΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΙ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ Δεκαετία ογδόντα: ενδογενής ανάπτυξη Κινητοποίηση του ντόπιου δυναμικού μιας περιοχής (τοπικοί πόροι,
Βιογραφικό – Εύρεση Εργασίας Κ. Αλεξανδρής Επικ. Καθηγητής ΑΠΘ.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οργάνωση και Μάρκετινγκ Ακαδημιών Πετοσφαίρισης
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Το Αθλητικό Προϊόν και τα Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
1 Εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στις Ξενοδοχειακές και Επισιτιστικές Επιχειρήσεις. Από τις Σημειώσεις του Μαθήματος (Νοέμβριος 2004), το Διαδίκτυο και προσωπικές.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Προώθηση / Επικοινωνία
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 1: Εισαγωγή στις αθλητικές υπηρεσίες & προϊόντα Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Ανάπτυξη & Υλοποίηση Δημοτικών Προγραμμάτων Άσκησης - Αναψυχής
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Tο Περιβάλλον του Οργανισμού Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Π. Μπαλάσκα, Υποψήφια Διδάκτορας, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ

Στόχοι μαθήματος Να αναλυθούν οι παράγοντες που αποτελούν το εσωτερικό περιβάλλον του οργανισμού/εταιρίας Να αναλυθούν οι παράγοντες που αποτελούν το μικρο-περιβάλλον του οργανισμού Να αναλυθούν οι παράγοντες που αποτελούν το εξωτερικό (μακρο-περιβάλλον) του οργανισμού Να κατανοηθεί ο ρόλος την ανάλυσης του εσωτερικού κι εξωτερικού περιβάλλοντος στον στρατηγικό σχεδιασμό

Το Περιβάλλον του Οργανισμού Σύνολο των δυνάμεων και συνθηκών που αναπτύσσονται στο εσωτερικό κι εξωτερικό του οργανισμού και επηρεάζουν το παρών και το μέλλον του κάθε οργανισμού (Jones & George, 2003)

Το Περιβάλλον του Οργανισμού Μακρο-περιβάλλον ή Εξωτερικό περιβάλλον Μικρό- περιβάλλον Εσωτερικό Περιβάλλον Jones & George (2003)

Εσωτερικό Περιβάλλον Χρηματοδοτικοί πόροι Φυσικοί πόροι Τεχνολογικοί πόροι Ανθρώπινο δυναμικό

Εσωτερικό Περιβάλλον 1. Χρηματοδοτικοί πόροι κεφάλαια / οικονομικοί πόροι προκειμένου να λειτουργήσουν και να αναπτυχθούν εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης: δάνειο από πιστωτικά ιδρύματα, πώληση μετοχών σε εταιρίες που έχουν μετοχικό κεφάλαιο Χρηματοδότηση Επένδυση (εγκαταστάσεις, εξοπλισμό κτλ.)

Εσωτερικό Περιβάλλον 2. Φυσικοί πόροι τα ακίνητα, ο εξοπλισμός, η περιουσία κάθε οργανισμού Π.χ. α) εταιρία υπαίθριων δραστηριοτήτων – γραφεία της εταιρίας, εξοπλισμός δραστηριοτήτων, μέσα μετακίνησης κτλ. β) αθλητικοί οργανισμοί - τα γήπεδα, οι αθλητικές εγκαταστάσεις, τα προπονητικά κέντρα, τα γραφεία των συλλόγων, ο αθλητικός εξοπλισμός κτλ. Βάσεις ανάπτυξης Εθνική, Ευρωπαϊκή, Διεθνή εταιρία, Κ.Α.Ε., Π.Α.Ε. Γεωγραφική τοποθεσία, προσβασιμότητα, ποιότητα εγκαταστάσεων, ασφάλεια

Εσωτερικό Περιβάλλον 3. Τεχνολογικοί πόροι Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί κάθε οργανισμός Ιστοσελίδες στο δια-δίκτυο Ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων πελατών Ασύρματη επικοινωνία με τους οδηγούς gps Ηλεκτρονικά όργανα γυμναστικής σε γυμναστήρια Εργομετρικά κέντρα Συστήματα διαχείρισης εισιτηρίων Εκπαίδευση προσωπικού / νέο προσωπικό (χρήση νέας τεχνολογίας)

Εσωτερικό Περιβάλλον 4. Ανθρώπινο δυναμικό α) Η πρόσληψη β) Η εκπαίδευση γ) Η καθοδήγηση δ) Η παρακίνηση Η ποιότητα αυτών των στελεχών καθορίζει στο μεγαλύτερο βαθμό την ικανοποίηση των πελατών Σημαντικότερος παράγοντας στην προσπάθεια του οργανισμού να πετύχει τους στόχους τους, καθώς αποτελεί μέρος του προσφερόμενου προϊόντος (Chelladurai, 1999)

Μικρό-περιβάλλον Οι πελάτες Οι προμηθευτές Τα κανάλια διανομής Η αγορά και οι ανταγωνιστές

Μικρό-περιβάλλον 1. Οι πελάτες Η λεπτομερής ανάλυση και γνώση των πελατών και των χαρακτηριστικών τους είναι από τις πιο σημαντικές εργασίες τμηματοποίηση των πελατών σε ομάδες (κοινά χαρακτηριστικά, μελέτη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και προτιμήσεων) Π.χ. ηλικία, φύλο, οικογενειακή κατάσταση, τόπος διαμονής, αθλητική εμπειρία, προτιμήσεις, κίνητρά, προσωπικότητα, προσδοκίες, συχνότητα χρήσης των υπηρεσιών κτλ.

Μικρό-περιβάλλον 1. Οι πελάτες Λεπτομερή καταγραφή βάσεων δεδομένων, συγκέντρωση πληροφοριών μέσω έρευνας αγοράς Η γνώση των πελατών είναι σημαντική διαδικασία για όλους τους αθλητικούς οργανισμούς και τις εταιρίες, ανεξάρτητα από τον αν είναι ιδιωτικοί, κρατικοί ή δημοτικοί. Έτσι είναι σημαντικό να μπορεί να ορισθεί το προφίλ των: Των χιονοδρόμων αναψυχής σε ένα χιονοδρομικό κέντρο Των συμμετεχόντων σε μια πεζοπορία, rafting, κανό, canyoning …. Των οικογενειών των κατασκηνωτών σε μια παιδική κατασκήνωση Κατόχων διαρκείας εισιτηρίων μιας ποδοσφαιρικής ομάδας Των πελατών ενός αθλητικού καταστήματος Των μελών ενός γυμναστηρίου

Μικρό-περιβάλλον 2. Οι προμηθευτές τα άτομα κι εταιρίες που προμηθεύουν τον οργανισμό/εταιρία με την πρώτη ύλη που απαιτείται για την παραγωγή των προϊόντων και των υπηρεσιών καλό δίκτυο αξιόπιστων προμηθευτών, καθώς η ποιότητα της πρώτης ύλης επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό το τελικό προϊόν Π.χ. προμηθευτές υλικών για στίβο περιπέτειας (δέστρες, σχοινιά, ξύλα), βάρκες για rafting, κανό, αλεξίπτωτο για kite κτλ. κατασκήνωση/εταιρίες εστίασης αθλητικό εξοπλισμό και όργανα γυμναστικής

Μικρό-περιβάλλον 3. Τα κανάλια διανομής Οι διανομείς ή τα κανάλια διανομής όπως αλλιώς λέγονται είναι οι οργανισμοί οι οποίοι βοηθούν στην πώληση των προϊόντων και των υπηρεσιών ενός οργανισμού/εταιρίας η ποιότητα του δικτύου επηρεάζει τις τελικές πωλήσεις των προϊόντων και υπηρεσιών

Μικρό-περιβάλλον 3. Τα κανάλια διανομής Ιστοσελίδα 1.Trekking Hellas; 2. No Limits; 3. Pindos Trek; Ιστοσελίδα Αθλητικά μαγαζιά (έντυπα) Συνεργασίες με φορείς/ καταστήματα (ειδικές τιμές, προσφορές)

Μικρό-περιβάλλον 4. Η αγορά και οι ανταγωνιστές Ανάλυση της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται ο κάθε αθλητικός οργανισμός/εταιρία Το μέγεθος της αγοράς και η εκτίμηση των οικονομικών δεικτών (π.χ., αγορά εναλλακτικών μορφών άσκησης, ποδοσφαιρική αγορά, αγορά των κατασκηνώσεων, αγορά των γυμναστηρίων κτλ.) Το επίπεδο του ανταγωνισμού (π.χ., τοπικό, εθνικό, διεθνές κτλ.) Η ανάπτυξη της αγοράς και η εκτίμησή της στο κύκλο ζωής των προϊόντων. Ο αριθμός των ανταγωνιστών και η εκτίμηση των χαρακτηριστικών τους (Άμεσος, Έμμεσος)

Μικρό-περιβάλλον 4. Η αγορά και οι ανταγωνιστές στην αγορά Η εκτίμηση για τον κίνδυνο εισόδου νέων ανταγωνιστών στην αγορά Το κόστος που απαιτείται για την επένδυση (π.χ., ένα χιονοδρομικό κέντρο) Την πιστότητα των καταναλωτών (π.χ., σε μια πόλη που μια ομάδα έχει αφοσιωμένους φιλάθλους είναι δύσκολο να εισχωρήσει μια νέα ομάδα και να αποκτήσει δικούς της φιλάθλους) Τις σχέσεις με τα κανάλια διανομής και τους συνεργαζόμενους φορείς (π.χ., δήμους, τοπική κοινωνία, κρατικούς φορείς κτλ.) Ο αριθμός των αγοραστών ή αλλιώς το μέγεθος της αγοράς Οι επενδύσεις που απαιτούνται για να ξεκινήσει κάποιος μια εταιρία αλλά και εναλλακτικές λύσεις σε περιπτώσεις αποτυχίας

Εξωτερικό Περιβάλλον Οικονομικό Τεχνολογικό Δημογραφικοί παράγοντες Πολιτισμικοί παράγοντες Πολιτικό / Νομικό Παράγοντες που σχετίζονται με την παγκοσμιοποίηση

Εξωτερικό Περιβάλλον 1. Οικονομικό Δείκτες Οικονομίας οικονομικοί δείκτες είναι θετικοί, οι προοπτικές εξέλιξης είναι επίσης θετικές Διαθέσιμο Εισόδημα Ανεργία Διεθνή Οικονομία Φυσικές Καταστροφές

Εξωτερικό Περιβάλλον 2. Τεχνολογικό Παραδείγματα τεχνολογικών αλλαγών e-Marketing e-bookings e-tickets Βάσεις Δεδομένων Εξοπλισμός On-line education Εφαρμογές: 1. Εταιρία υπαίθριων δραστηριοτήτων 2. Γυμναστήρια 3. Βιομηχανία Παραγωγής Αθλητικών Προϊόντων 3. Επαγγελματικοί Αθλητικοί Σύλλογοι 4. Διοργάνωση Αθλητικών Εκδηλώσεων

Εξωτερικό Περιβάλλον 3. Δημογραφικοί Παράγοντες Πρέπει να παρατηρούμε τις Δημογραφικές Τάσεις 1. Ο χαμηλότερος μέσος όρος ηλικίας του εργατικού δυναμικού 2. Ο αυξανόμενος αριθμός γυναικών που εισέρχονται πια στην αγορά εργασίας 3.Μετακινήσεις πληθυσμών κι ελεύθερη εργασία 4. Η γήρανση του πληθυσμού

Εξωτερικό Περιβάλλον 4. Πολιτιστικοί Παράγοντες (κοινωνική κουλτούρα) Κουλτούρα και πολιτισμικές συνήθειες Η εθνική κουλτούρα, οι οποία διαμορφώνεται βάση των αξιών και των συμπεριφορών που η κάθε κοινωνία θεωρεί ως αποδεκτές και σωστές. Η προτίμηση για ομαδική ή ατομική εργασία είναι ένα παράδειγμα το οποίο οφείλεται στην κουλτούρα (Robins, 2001). Η κοινωνική διαστρωμάτωση επίσης παίζει σημαντικό ρόλο και αντανακλάται στην καταναλωτική συμπεριφορά (Hanna & Wozniak, 2001). Υπάρχουν χώρες με ξεκάθαρη κοινωνική διαστρωμάτωση (π.χ., Αγγλία) και άλλες στις οποίες η κοινωνική διαστρωμάτωση είναι πιο χαλαρή (π.χ., Ελλάδα, Νέα Ζηλανδία).

Εξωτερικό Περιβάλλον 5. Πολιτικό / Νομικό Νομοθεσία Πολιτική κατάσταση Ευθύνες σε περίπτωση Ατυχημάτων Εργασιακό Πλαίσιο

Εξωτερικό Περιβάλλον 6. Παράγοντες που σχετίζονται με την παγκοσμιοποίηση Διεθνής σχέσεις Συνεργασίες ανάμεσα σε χώρες και σε οργανισμούς Διεθνής εταιρίες Ευρωπαϊκοί νόμοι

Εξωτερικό Περιβάλλον παγκοσμιοποίηση 6. Παράγοντες που σχετίζονται με την παγκοσμιοποίηση Παγκοσμιοποίηση είναι η διαδικασία πολιτικής, οικονομικής, και πολιτιστικής διείσδυσης ανάμεσα στα έθνη, η οποία αυξάνει την αλληλεπίδραση και ανάπτυξη των διεθνών αθλητικών οργανισμών κι εταιρειών (Li, Hofacre, & Mahony 2001) Olympus Marathon Camel Trophy Ολυμπιακοί Αγώνες Τουρνουά Στίβου (IΑAF Golden Leagues) Τουρνουά Τένις (Wimbledon – US Open) Ποδοσφαιρικά Τουρνουά (World-Cup Games, European Champions League, NFL Europe) οριοθετεί το πλαίσιο λειτουργίας των αθλητικών ομοσπονδιών

Case study Μια ξένη εταιρία υπαίθριων δραστηριοτήτων θέλει να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα Εσωτερικό Περιβάλλον Χρηματοδοτικοί πόροι Φυσικοί πόροι Τεχνολογικοί πόροι Ανθρώπινο δυναμικό Μικρο-περιβάλλον Πελάτες Προμηθευτές Κανάλια διανομής Αγορά / Ανταγωνιστές Εξωτερικό Περιβάλλον Οικονομία Τεχνολογία Δημογραφικοί παράγοντες Πολιτισμικοί παράγοντες Πολιτικό και νομικό περιβάλλον Παγκοσμιοποίηση

Tο Περιβάλλον του Οργανισμού