2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης Α.Αποστολίδου-Π. Θεοδωρούδη- Μ. Τσαϊρέλη
«Φυκολογία και Καινοτομία» Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς Α’Βάθμιας και Β’Βάθμιας εκπαίδευσης 3 Οκτωβρίου 2013 Αίθουσα διαλέξεων Ινστιτούτου Αλιευτικής Έρευνας (ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ) Νέα Πέραμος, Καβάλα
Τα φύκη ως αναπόσπαστο τμήμα του υδάτινου περιβάλλοντος Καινοτόμες τεχνολογίες με φύκη στην υπηρεσία της βιώσιμης ανάπτυξης Tα φύκη στην εκπαίδευση με τη θεωρία ευρηματικής επίλυσης προβλημάτων (TRIZ)
Πρόβλημα 1 ο Επιθυμία για συμμετοχή από εκπαιδευτικούς χωρίς τάξη Πρόβλημα 2 ο Επιλογή τάξης Πρόβλημα 3 ο εξεύρεση ωρών –προσαρμογή προγράμματος- μοίρασμα ρόλων
Επιθυμία για υλοποίηση προγράμματος από την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας και τη Διευθύντρια του Σχολείου
Ε΄τάξη Κριτήρια Επιλογής: μεγάλη τάξη δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας με τους μαθητές της συγκεκριμένης τάξης
Αξιοποίηση ωρών που πλεόναζαν για κάλυψη ωραρίου. Κατανομή αρμοδιοτήτων. Ανάθεση του μαθήματος των εικαστικών στην εκπαιδευτικό της Β2 τάξης. Προγραμματισμός από την αρχή του μαθήματος των αγγλικών - κύριο βάρος υλοποίησης Τεχνική και επικοινωνιακή υποστήριξη, εξεύρεση πόρων από τη Διευθύντρια του Σχολείου.
ΣΤΟΧΟΙ Να γνωρίσουν οι μαθητές τη μορφή και τα χρώματα των μικρο- και μάκρο φυκών. Να πληροφορηθούν τα προβλήματα, τις αιτίες και τα αποτελέσματα που δημιουργούνται στο περιβάλλον ( ευτροφισμός). Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία των φυκών και τη χρησιμότητά τους για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Να έρθουν σε επαφή με το συγκεκριμένο κλάδο της Βιολογίας, ως μονοπάτι προς τη σύγχρονη γνώση και τις καινοτόμες τεχνολογίες. Γενικοί
Να εξοικειωθούν με τη χρήση της τεχνολογίας στην καθημερινότητα της σχολικής πραγματικότητας. Να μάθουν να προσεγγίζουν τα διαφορετικά σχολικά αντικείμενα με διαθεματικό και εναλλακτικό τρόπο. Να βελτιώσουν την αυτοεκτίμησή τους και να καλλιεργήσουν επιδιώξεις με πυξίδα τους το σύνθημα: στόχος- εργασία- συνεργασία- επίτευξη στόχου- αξιολόγηση. Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας. Ειδικοί
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων. Αξιοποιήσαμε: Το εκπαιδευτικό υλικό της ημερίδας και του συνοδευτικού της φακέλου Τη σελίδα της Ελληνικής Φυκολογικής Εταιρείας στο διαδίκτυο: και macroalgae_poster_elfe.pdfmacroalgae_poster_elfe.pdf Ενημερώσαμε τους γονείς και ζητήσαμε τη συναίνεσή τους γραπτά γραπτά για τη συμμετοχή των παιδιών τους στο Συμπόσιο και την επικείμενη μετακίνησή τους στην Πέραμο.
Προγραμματίσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΙΝΑΛΕ και γίναμε για λίγο ερευνητές…
Εκπαιδευτικό υλικό Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικούυλικού
Από τη θεωρία στην πράξη Επίλυση Προβλημάτων υλοποίηση Για την κατασκευή της μαριονέτας: Καταιγισμός ιδεών Στη φάση του σχεδιασμού της κατασκευής των μαριονετών, οι ιδέες και οι προτάσεις των παιδιών ήταν εντυπωσιακές και αφορούσαν στη διακόσμηση κάθε κούκλας, στα χρώματα και σε άλλα χαρακτηριστικά.
Επίλυση προβλημάτων Ένα κομμάτι ένα απλό πλαστικό κομμάτι που χρησιμοποιείται για να δένει καλώδια, έγινε γυαλιά για το Δρ Φις
Δυο διαφορετικού χρώματος κομμάτια από κορδόνια που χρησιμοποιούνται για μαξιλάρια, πλέχθηκαν σε σύρμα για να γίνουν το μαστίγιο κίνησης του μικροφύκους Ceratium.
Τα ποπ κορν έγιναν οι αρθρωτοί κλάδοι του ροδοφύκους Κοραλλίνα.
Κατασκευή μαριονετών Δημιουργία ταινίας: Η κατασκευή βήμα –βήμα Η ταινία μου.mp4
Κουκλοθέατρο: Κατασκευή και μεταφορά σκηνικών Αξιοποιήσαμε : το κουκλοθέατρο του τμήματος ένταξης τις ικανότητες του Χρήστου Μαντζούρη στη ζωγραφική Ζητήσαμε (για τη μεταφορά) τη βοήθεια : διοργανωτών γονέων
Συμμετοχή στο συμπόσιο και στο διαγωνισμό Για την παρουσίαση ετοιμάσαμε και στείλαμε στην οργανωτική επιτροπή το φάκελο συμμετοχής μας. Ο Φάκελος περιείχε: Την Εργασία ( σε μορφή pdf ) Φάκελο με φωτογραφικό υλικό και βίντεο Την ταινία κατασκευής Τη μαγνητοσκοπημένη πρόβα της παράστασης κουκλοθέατρου
Υποστηρίξαμε την υποψηφιότητά μας στο διαγωνισμό με εισήγηση από τη Διευθύντρια του Σχολείου και με παρουσίαση της παράστασης από τους μαθητές της Ε΄ τάξης
Συμμετοχή σε εργαστήρια
Βράβευση 1 ο Βραβείο Πρωτοτυπίας
Αξιολόγηση προγράμματος Αξιολόγηση Αξιολόγηση μέσω: Ερωτηματολογίου με στόχο να διαπιστώσουμε αν οι μαθησιακοί στόχοι που τέθηκαν είχαν επιτυχή ολοκλήρωση Μεταγνωστικού πίνακα με στόχο να διερευνηθεί τι βοήθησε τους μαθητές στην επιτυχή προσπάθεια κατάκτησης του κύριου μαθησιακού στόχου καθώς επίσης και των επιμέρους ευρύτερα εκπαιδευτικών στόχων με παιγνιώδη τρόπο
Συμπεράσματα το 85% των μαθητών γνωρίζει από ικανοποιητικά έως πολύ καλά: τα μικροφύκη, τα μακροφύκη και τα είδη τους τα χαρακτηριστικά των φυκών τη χρησιμότητά τους τον ευτροφισμό, τις αιτίες και τις συνέπειές του ερωτηματολόγιο
Η ισχυρή αφόρμηση : είχε θετική επίδραση στους μαθητές κράτησε το ενδιαφέρον τους αμείωτο. Η επίσκεψη στους χώρους του ΙΝ.ΑΛ.Ε. Η συμμετοχή τους στο 3ο Συμπόσιο Φυκολογίας Η συνεργασία των μαθητών σε ομάδες βοήθησε να: αποκτήσουν πιο σαφή εικόνα των γνώσεων που κατέκτησαν ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση τους ανεβάσουν τον πήχη των επιδιώξεων τους. Συμπεράσματα Μεταγνωστικός πίνακας
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!