Ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων έρευνας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-Διαδικασία αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας Ι.Ε.Π.- Υ.ΠΑΙ.Θ. ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική) Σύνταξη Ετήσιας Έκθεσης του σχολείου (υποχρεωτική)
Βασικές διαδικασίες 1 ου έτους εφαρμογής Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Burnout Εκπαιδευτικών
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ, της τηλεκπαίδευσης και των υπηρεσιών του ΠΣΔ Τ. Καράκιζα, Κ. Κωνσταντούλας, Ε.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΕ
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Βασικές διαδικασίες 1ου έτους εφαρμογής
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων έρευνας Οργάνωσε ομάδες εργασίας το 66% Από τα σχολεία που συμμετείχαν στην ΑΕΕ: Αξιοποίησε σχετική βιβλιογραφία το Συγκέντρωσε δεδομένα από: τα αρχεία του σχολείου το 95% μαθητές και γονείς το 50% ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων το 35% Αξιοποίησε μεθόδους και ερευνητικά εργαλεία όπως: ερωτηματολόγια το 86% παρατήρηση το 29% συνέντευξη το 32%

Συστηματική διερεύνηση δεικτών Οι περιοχές που διερευνήθηκαν συστηματικά από τα σχολεία ήσαν οι ακόλουθες: Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών και μεταξύ μαθητών 33% Σχέσεις μεταξύ σχολείου - γονέων 26% Ανάπτυξη κει εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων 19% Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών 18% Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών 17% Σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών 15%

Δείκτες με θετική αποτίμηση Περιοχές χωρίς προβλήματα ή με θετικά στοιχεία περισσότερα των αρνητικών Σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών 94% Φοίτηση και σχολική διαρροή 93% Διαμόρφωση κι εφαρμογή του σχολικού προγράμματος Συντονισμός σχολικής ζωής 92% Σχέσεις εκπαιδευτικών - μαθητών και μαθητών μεταξύ τους

Δείκτες με αρνητική αποτίμηση Περιοχές όπου αναδείχτηκαν προβλήματα ή με αρνητικά στοιχεία περισσότερα των θετικών Οικονομικοί πόροι του σχολείου 60% Υποστήριξη της επιστημονικής και παιδαγωγικής κατάρτισης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών 49% Χώροι του σχολείου 45% Εξοπλισμός του σχολείου 39%

Υλοποίηση σχεδίων δράσης Θεματικές περιοχές που προτιμήθηκαν Θεματικές περιοχές που προτιμήθηκαν για ανάπτυξη σχεδίων δράσης Αναβάθμιση των χώρων του σχολείου Λειτουργία μαθημάτων - τάξεων Ανάπτυξη σχολικής ιστοσελίδας Αναμόρφωση του Εσωτερικού κανονισμού του σχολείου Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ σχολείου και γονέων Οργάνωση και λειτουργία σχολής γονέων στο σχολείο Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών Ενίσχυση της λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων και ομίλων Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία – Οργάνωση εκπαιδευτικού και επιστημονικού υλικού Ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών διδασκαλίας

Δραστηριότητες των σχολείων κατά την υλοποίηση των δράσεων Δραστηριότητες κατά την εφαρμογή των σχεδίων δράσης Δραστηριότητες των σχολείων κατά την υλοποίηση των δράσεων Διερεύνηση των απόψεων των συμμετεχόντων 84% Συνεργασία με γονείς – φορείς της τοπικής κοινωνίας 66% Ομιλίες - Διαλέξεις 62% Διάχυση των αποτελεσμάτων της δράσης 57% Σεμινάρια ενδοσχολικής επιμόρφωσης 53% Πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις 52% διαμόρφωση ιστοσελίδας για το σχολείο 43% Ανάπτυξη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου 33% Αλληλοπαρατήρηση – υλοποίηση δειγματικών διδασκαλιών 31% Άλλο: Επισκέψεις, Συνεργασίες με γειτονικά σχολεία, Ραδιοφωνικές εκπομπές, Περιβαλλοντικά προγράμματα, συμμετοχή σε μαθητιάδα. 20%

Συμμετέχοντες σε σχέδια δράσης Ομάδες εργασίας Προσχολική (%) Π/βάθμια (%) Δ/βάθμια Μαθητές 76 % 79 % 81 % Γονείς 80 % 71 % 54 % Σχολικοί Σύμβουλοι 82 % 83 % 70 % Φορείς 37 % 41 % 34 % Άλλοι 40 % 30 % 31 %

Ποσοστά και ώρες επιμόρφωσης Σχέδια δράσης για επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων Ποσοστά και ώρες επιμόρφωσης Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μαθητών Γονέων Βαθμίδα (%) των σχολείων Ώρες Προσχολική 80% 879 - 54% 304 Π/βάθμια 920 43% 314 44% 433 Δ/βάθμια 61% 2073 35% 390 20% 261

Συμπεράσματα των σχολείων 1/3 Η ΑΕΕ συνέβαλε θετικά σε ζητήματα όπως: Επικοινωνία, συλλογικότητα και συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών Ενίσχυση των σχέσεων σχολείου - γονέων Ανάδειξη και ανάπτυξη στρατηγικών για την επίλυση προβλημάτων Ενεργός συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στον σχεδιασμό και υλοποίηση καινοτόμων δράσεων

Συμπεράσματα των σχολείων 2/3 Η ΑΕΕ συνέβαλε θετικά σε ζητήματα όπως: Επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων Ενίσχυση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης Βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος, σεβασμός στους κανόνες της τάξης και στις γνώμες των άλλων Ανάδειξης του εύρους και ενεργοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας

Συμπεράσματα των σχολείων 3/3 Η ΑΕΕ συνέβαλε θετικά σε ζητήματα όπως: Συνεργασία των εκπαιδευτικών σε εφαρμογές νέων διδακτικών πρακτικών με κατάλληλα μέσα και μεθόδους Εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις νέες τεχνολογίες και δημιουργία τράπεζας εκπαιδευτικού υλικού Υποστήριξη της επιστημονικής και επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών Ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου των διδασκόντων μέσω αυτοαξιολόγησης και αναστοχασμού

Τα αποτελέσματα συνοπτικά: Βλέπε «Παρατηρητήριο»

Αποσπάσματα από τις εκθέσεις σχολικών μονάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ΑΕΕ 1/5 «Η διαδικασία αυτή έφερε ουσιαστικά για πρώτη φορά τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας σε κοινό τραπέζι όπου μας δόθηκε η δυνατότητα να συζητήσουμε, να προβληματιστούμε, να ερευνήσουμε, να δουλέψουμε και να αναδείξουμε τη δουλειά που γίνεται ή δε γίνεται. Ήταν μια πολύ ξεχωριστή, από κάθε άποψη, διαδικασία... Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς-κηδεμόνες ήρθαν κοντά, κάθισαν στο ίδιο τραπέζι και σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο και τον εξωτερικό συνεργάτη κατάφεραν να επιτύχουν την αρμονική συνύπαρξη, που είναι προαπαιτούμενο επιτυχίας και αποτελεσματικότητας».

Αποσπάσματα από τις εκθέσεις σχολικών μονάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ΑΕΕ 2/5 «Ως θετικά στοιχεία που αναδείχθηκαν κατά τη διαδικασία υλοποίησης αναφέρουμε: την αμφίδρομη και ουσιαστική συνεργασία όλων των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, φορέων, κατοίκων της περιοχής, τη δημιουργία κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού, την υλοποίηση των σχεδίων και στόχων. Η καθολική συμμετοχή και ουσιαστική παρουσία όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας ενίσχυσε ουσιαστικά τις μεταξύ των σχέσεις. Δημιουργήθηκαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για πρωτοβουλίες και ανάληψη καινοτομιών. Καλλιεργήθηκε σε μεγάλο βαθμό το αίσθημα της συνευθύνης και της αυτοδέσμευσης αλλά και εντοπίστηκαν τυχόν αδυναμίες και ελλείψεις.

Αποσπάσματα από τις εκθέσεις σχολικών μονάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ΑΕΕ 3/5 «Οι εκπαιδευτικοί εντόπισαν τους τομείς στους οποίους υστερεί η σχολική μονάδα. Έτσι, το πρόγραμμα λειτούργησε ως κίνητρο για να αποφασίσουν να αναλάβουν δράση και να βελτιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση». «Η διαδικασία υπήρξε για όλους τους συμμετέχοντες μια πρωτόγνωρη διαδικασία που ενεργοποίησε τους παράγοντες της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενίσχυσε την αμοιβαιότητα μεταξύ τους, καλλιέργησε την συνευθύνη και την αυτοδέσμευση».

Αποσπάσματα από τις εκθέσεις σχολικών μονάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ΑΕΕ 4/5 «Μας δόθηκε η ευκαιρία για αυτοκριτική, για διερεύνηση επιμέρους τομέων της σχολικής ζωής και επαναπροσδιορισμό των θέσεων και των στόχων του εκπαιδευτικού μας έργου». «Η πραγματοποίηση της δράσης είχε θετική επίδραση στο γενικότερο κλίμα του σχολείου. Η συνεργασία με τους ειδικούς επιστήμονες επέδρασε τόσο στις συμπεριφορές των συμμετεχόντων μαθητών όσο και των καθηγητών». «Ενισχύθηκε η αυτογνωσία των εκπαιδευτικών ως προς τη διδακτική τους ικανότητα, την αποτελεσματικότητα και την παιδαγωγική τους κατάρτιση. Βελτιώθηκε η οργάνωση της διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί που πραγματοποίησαν τις δειγματικές διδασκαλίες εκτέθηκαν και ξεπέρασαν ανασφάλειες και φόβους».

Αποσπάσματα από τις εκθέσεις σχολικών μονάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ΑΕΕ 5/5 «Το σχέδιο δράσης θα ενσωματωθεί μόνιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής μονάδας και ευελπιστούμε να το αναπτύξουμε περισσότερο στο μέλλον. Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στην εκπαιδευτική κοινότητα και ελπίζουμε στην επέκτασή του και σε άλλες σχολικές μονάδες». «Το υλικό που παράχθηκε από τους συναδέλφους απο-θηκεύτηκε στον ιστοχώρο του σχολείου, ώστε να χρησιμοποιη-θεί μελλοντικά από επόμενους καθηγητές του σχολείου, επι-τυγχάνοντας μια συνέχεια στην εκπαιδευτική προσπάθεια».