ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη τάξη Θέμα: Γνωριμία με την ιστοσελίδα του παιδαγωγικού.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Νέα Προγράμματα Σπουδών: Σταδιακή εισαγωγή στη Δημοτική Εκπαίδευση
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Σενάριο.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Βιολογία Γυμνασίου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΣΥΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 19-23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011: ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΣΤΗΝ Α΄ΤΑΞΗ (ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011) ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2011- ΦΕΒΡΑΡΗΣ 2012: ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΗΣ (ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012) ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011 ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ (5 ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ) – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ Π.Ι., ΑΠO 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΔΙΗΜΕΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΕΤΡΑΜΗΝΩΝ ΙΟΥΝΙΟΣ 2012: ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ – ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΟΕΔΒ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ www.nap.pi.ac.cy ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΣΥΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ/ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ * ΒΑΣΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝ-ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝ-ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

1ο ΔΙΩΡΟ Πλαίσιο προβληματισμού (αυθεντικό) και επιλογή ενός γενικού θέματος - προβλήματος προς διερεύνηση σε συνεργασία με τα παιδιά Με βάση ένα γεγονός της τρέχουσας επικαιρότητας, μια εμπειρία ενός παιδιού που την ανέφερε στην τάξη ή μια προηγούμενη περίσταση κατά την οποία συζητήθηκε ένα θέμα και αναδύθηκε ένας σχετικός προβληματισμός, ο/η εκπαιδευτικός και οι μαθητές επιλέγουν να διερευνήσουν ένα θέμα το οποίο προβληματίζει την τάξη ή για το οποίο η τάξη ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα πράγματα.

2ο ΔΙΩΡΟ (ή και περισσότερα, αν απαιτηθεί) Συνεργατική οικοδόμηση των διαφόρων διαστάσεων του θέματος που τα παιδιά επιθυμούν να διερευνήσουν Το θέμα (π.χ. αστική συγκοινωνία, διατροφή κλπ.) μπορεί να διερευνηθεί μέσα από ποικίλες πτυχές και διαστάσεις. Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Ποιες πτυχές θα επιλεγούν αρχικά και ποιες θα μελετηθούν στη συνέχεια; Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι επιμέρους πτυχές δε δίδονται ως έτοιμα πακέτα κατηγοριοποιημένα από τον/την εκπαιδευτικό στους μαθητές και τις μαθήτριες, αλλά αναδεικνύονται μέσα από τη συζήτηση. Αυτή η συζήτηση μπορεί να γίνει είτε στην ολομέλεια της τάξης είτε στο πλαίσιο μικρών ομάδων. Η κάθε ομάδα μπορεί να προτείνει εκείνες τις οπτικές προσέγγισης του θέματος που η ίδια ενδιαφέρεται να μελετήσει.

3ο ΔΙΩΡΟ (η ακριβής έκταση και ανάπτυξη προσδιορίζεται από τον/την κάθε εκπαιδευτικό και τα παιδιά της τάξης ) Επιλογή κειμένων (γραπτών, πολυτροπικών, ηχητικών κλπ.) για την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος ανάλογα (α) με το θέμα (β) το βαθμό εξοικείωσης των παιδιών με το θέμα (γ) το βάθος και το εύρος των γνώσεων που διαθέτουν γύρω από το υπό διερεύνηση θέμα καθώς και το ενδιαφέρον τους

2. Επεξεργασία των κειμένων (άντληση στόχων από το αναλυτικό σχετικά με τους 4 άξονες που μπορεί να διαπλέκονται. Σημαντικό σημείο. Η επεξεργασία των κειμένων δε θα γίνει με τη μορφή ερωτήσεων που ο/η εκπαιδευτικός διατυπώνει στα παιδιά (στο πλαίσιο της δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας), αλλά με διατυπώσεις που να δηλώνουν ότι ο/η εκπαιδευτικός συνεργάζεται με τα παιδιά με στόχο να κατανοήσουν και να τοποθετηθούν απέναντι στα κείμενα που μελετούν και τις θέσεις που οι συγγραφείς τους διατυπώνουν.

3. Παραγωγή γραπτού λόγου στο πλαίσιο της επεξεργασίας των αυθεντικών κειμένων Ο/η εκπαιδευτικός σε συνεργασία με τους μαθητές του οργανώνει δραστηριότητες σχετικά με το είδος του γραπτού λόγου που μπορεί να παραχθεί με βάση τα αυθεντικά κείμενα. Τα κείμενα, λόγου χάρη, που παρήγαγαν τα παιδιά ομαδικά ή ατομικά ή και όλη η τάξη μαζί, μπορούν να συνενωθούν για να προκύψει ένα κοινό κείμενο (στόχος η σύνθεση πληροφοριών) ή από τα κείμενα που οι ομάδες παρήγαγαν, το κάθε παιδί να δημιουργήσει το δικό του κείμενο με το οποίο να τοποθετείται (να εκφράζει τη δική του φωνή, τη δική του στάση) στο υπό διαπραγμάτευση θέμα.

4.Επεξεργασία των γραπτών κειμένων των παιδιών Γίνεται συγκριτική συζήτηση κειμένων που τα παιδιά έγραψαν με στόχο τη βελτίωσή τους. Ποικίλα μονοπάτια μπορούν να ακολουθηθούν. Δηλαδή, να συγκριθούν δύο κείμενα και τα παιδιά να κάνουν σχόλια ατομικά ή στο πλαίσιο ομάδων στα υπόλοιπα να ανταλλάξουν τα κείμενα τους για να πάρουν τα σχόλια των συμμαθητών/-τριών τους κλπ. Σημαντική άσκηση για βελτίωση του γραπτού λόγου είναι η διαδικασία επαναδιατύπωσης από την τάξη ενός κειμένου που έχει επιλέγει.

5.Αξιολόγηση της διαδικασίας Τα παιδιά καταγράφουν κάθε μέρα στο φάκελο υλικού τη διαδικασία που συν-δημιουργήθηκε στην τάξη τους. Στο τέλος (αλλά και ενδιάμεσα κατά τη διάρκεια της ενότητας) μπορούν να προβούν σε αξιολόγηση και αναστοχασμό. Ο αναστοχασμός και η αξιολόγηση αυτή δεν αφορούν τόσο στις γνώσεις που κατέκτησαν (μια και είμαστε σε γλωσσικό μάθημα) αλλά κυρίως στον τρόπο χρήσης της γλώσσας για το υπό διαπραγμάτευση θέμα (ποιο είναι το νέο λεξιλόγιο που κατέκτησαν, πώς έγινε η μετάβαση από τις αρχικά ασαφείς σκέψεις των παιδιών για το θέμα σε πιο συγκεκριμένες, όπως αυτή η μετάβαση εκφράζεται μέσα από τις διαφορές στη γλωσσική διατύπωση του θέματος αρχικά και στο τέλος της ενότητας, στις διαφορές στα γραπτά κείμενα κλπ.).