Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Από το άρθρο των Miriam Catterall & Patrick Ibbotson, School of Management, University of Ulster “Using Projective Techniques.
Διδακτικοί στόχοι.
Θέματα αναφορικά με τη χρήση και τον τρόπο αναφοράς των ψυχομετρικών τεστ Μάθημα: Ψυχομετρία II Διάλεξη Νο 4.
Βασικές Αρχές Ψυχομετρικής Θεωρίας
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εισαγωγή στη Μέτρηση της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς - Ιστορική Αναδρομή
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Το τεστ (test) Ο όρος τεστ (test) είναι αγγλικός. Παράγεται από τη λατινική λέξη testis (=μάρτυρας) και σημαίνει λεπτομερή δοκιμασία και εξέταση, αξιόπιστη.
ΜΑΘΗΜΑ 9ο. Αρχές της γλωσσικής αποκατάστασης  Ομάδα αποκατάστασης  Λογοθεραπεία  Φυσιοθεραπεία  Εργοθεραπεία  Κοινωνικές υπηρεσίες.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Μέσα συλλογής δεδομένων
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
Το τεστ (test) Ο όρος τεστ (test) είναι αγγλικός
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ Μάθημα: Ψυχολογική Αξιολόγηση Διάλεξη 2η

Οι φοιτητές συχνά μπερδεύουν το τι είναι: Ψυχολογική Αξιολόγηση Ψυχολογικό Τεστ Μέτρηση Έρευνα Αγοράς

Ψυχολογική Αξιολόγηση vs. Ψυχολογικό Τεστ

Μέτρηση vs. Ψυχολογικό Τεστ Μέτρηση: Ο προσδιορισμός αριθμητικών τιμών σε κάτι σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες Ψυχολογικό Τεστ: Είναι μέτρηση όταν οι αριθμητικές τιμές προσδιορίζονται σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες

Σύγκριση μεταξύ Μέτρησης και Ψυχολογικού Τεστ

Διαφορές μεταξύ Ψυχολογικών Τεστ και Ερωτηματολόγια Επισκόπησης Και τα δύο χρησιμοποιούνται για τη συλλογή σημαντικών πληροφοριών για τα άτομα Τα Ψυχολογικά τεστ επικεντρώνονται στις ατομικές διαφορές Τα ερωτηματολόγια επισκόπησης επικεντρώνονται στις ομαδικές διαφορές Τα αποτελέσματα των ψυχολογικών τεστ παρουσιάζονται στο επίπεδο της συνολικής επίδοσης και διαφοράς από μέσο όρο Τα αποτελέσματα από τα ερωτηματολόγια επισκόπησης παρουσιάζονται σε επίπεδο ερώτησης και σε ποσοστά των ατόμων που επέλεξαν τις επιλογές της ερώτησης

Τα είδη των τεστ Σύμφωνα με τον Cronbach (1984), τα τεστ χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: Τεστ Ανώτατης Επίδοσης (νοημοσύνη) Τεστ Παρατήρησης Συμπεριφοράς (προσωπικότητα) Τεστ Αυτό-αναφοράς (προσωπικότητα)

Τεστ Ανώτατης Επίδοσης (Maximal Performance) Περιλαμβάνουν πολύ συγκεκριμένα ερεθίσματα Προϋποθέτουν ότι τα άτομα θα προσπαθήσουν να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό για να απαντήσουν Η επίδοση του ατόμου καθορίζεται από το πόσο επιτυχημένα έχει αντιδράσει σε κάθε ερέθισμα Έχουν κατασκευαστεί ώστε να αξιολογούν τι μπορεί να κάνει ένα άτομο κάτω από τις συνθήκες που αντιπροσωπεύει η κάθε ψυχολογική δοκιμασία

Παρατήρηση Συμπεριφοράς (Behaviour Observation) Γίνεται παρατήρηση στη συμπεριφορά του ατόμου καθώς και οι αντιδράσεις του σε συγκεκριμένο πλαίσιο (π.χ. αξιολόγηση πωλητών, συνέντευξη, κλπ.) Διαφέρει από τα τεστ επίδοσης στο ότι το άτομο δεν έχει ένα συγκεκριμένο και καθορισμένο έργο, στο οποίο θα πρέπει να αντιδράσει Τα τεστ παρατήρησης συμπεριφοράς μετρούν τυπική συμπεριφορά ή επίδοση στα πλαίσια ενός συγκεκριμένου πλαισίου

Τεστ Αυτό-αναφοράς (Self – Reports) Ζητούν από το άτομο να αναφέρει ή να περιγράψει τα συναισθήματά του, στις στάσεις του, τα πιστεύω του, τις αξίες του ή τη φυσική, πνευματική και ψυχολογική του κατάσταση. Παραδείγματα: Τεστ προσωπικότητας, ερωτηματολόγια, δημοσκοπήσεις, ερωτηματολόγια επισκόπησης, κλπ.

Τα είδη των τεστ Κατηγοριοποίηση ανάλογα με το σκοπό τους Σταθμισμένα Τεστ Μη Σταθμισμένα Τεστ

Σταθμισμένα Τεστ (Standardized Tests) Έχουν χορηγηθεί σε ένα μεγάλο και αντιπροσωπευτικό δείγμα ατόμων, με χαρακτηριστικά όμοια με τα χαρακτηριστικά που πληθυσμού που θα χρησιμοποιείται Δείγμα Στάθμισης: τα άτομα στα οποία έχει χρησιμοποιηθεί το τεστ και τα οποία αποτελούν το μέτρο σύγκρισης Νόρμες: δεδομένα που έχουν συλλεχθεί για να καθορίσουν το μέτρο σύγκρισης

Μη Σταθμισμένα Τεστ (Non Standardized Tests) Δεν έχουν χρησιμοποιηθεί δείγματα στάθμισης Χρησιμοποιούνται ευκαιριακά και χωρίς δυνατότητα γενίκευσης των αποτελεσμάτων (π.χ. αξιολόγηση μαθητών, φοιτητών) Είναι πιο συνηθισμένα από τα σταθμισμένα τεστ

Τα είδη των τεστ Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη μορφή τους Αντικειμενικά Τεστ Προβολικά Τεστ

Αντικειμενικά Τεστ (Objective Tests) Είναι δομημένα Απαιτούν από το άτομο που τα συμπληρώνει να απαντούν με συγκεκριμένο τρόπο (π.χ. Αλήθεια – Ψέμα, Συμφωνώ – Ουδέτερο - Διαφωνώ, κλπ.) Το άτομο που τα συμπληρώνει γνωρίζει τι πρέπει να κάνει

Παράδειγμα Αντικειμενικού Τεστ Παράδειγμα Αντικειμενικού Τεστ

Προβολικά Τεστ (Projective Tests) Είναι μη δομημένα Απαιτούν από το άτομο που τα συμπληρώνει να απαντούν σε ασαφή ερεθίσματα (π.χ. ελλιπείς προτάσεις, μελανοκηλίδες, αφηρημένες εικόνες, κλπ.) Ο ρόλος του ατόμου που τα συμπληρώνει είναι λιγότερο σαφής

Παράδειγμα Προβολικού Τεστ

Παράδειγμα Τεστ Συμπλήρωσης Ελλιπών Προτάσεων

Τα είδη των τεστ Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τον τρόπο συμπλήρωσής τους Τεστ Πολλαπλής επιλογής Τεστ Ελεύθερης απάντησης Τεστ Σύζευξης Τεστ «σωστό-λάθος»

Παράδειγμα Τεστ πολλαπλών επιλογών Τεστ Γνωστικών Ικανοτήτων Τεστ Προσωπικότητας

Παράδειγμα Ελεύθερης Απάντησης

Παράδειγμα Τεστ Σύζευξης

Παράδειγμα Τεστ «Σωστό – Λάθος»

Τα είδη των τεστ Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τον τρόπο χορήγησής τους Ατομικά (Ο εξεταστής κάνει ερωτήσεις και καταγράφει τις απαντήσεις του ατόμου κάθε φορά) Ομαδικά (Ο εξεταστής χορηγεί το τεστ σε μια ομάδα ατόμων συγχρόνως) Προφορικά (Οι ερωτήσεις τυπωμένες – Εξαρτώνται από την κατανόηση) Εκτελεστικά (Απαιτείται από το άτομο να κάνει κάτι – π.χ. συναρμολόγηση)

Παράδειγμα Ατομικού Τεστ

Παράδειγμα Ομαδικού Τεστ

Παράδειγμα Εκτελεστικού Τεστ

Τα είδη των τεστ Κατηγοριοποίηση ανάλογα με το σκοπό τους Τεστ ταχύτητας (Οι διαφορές των ατόμων οφείλονται εξ ολοκλήρου από την ταχύτητα στην απάντηση) Τεστ Δύναμης (Δεν υπάρχει χρόνος, αλλά έχουμε ερωτήσεις αυξανόμενης δυσκολίας)

Γενικές Κατηγορίες Τεστ Τεστ Νοημοσύνης Τεστ Ικανοτήτων, Δυνατοτήτων, Δεξιοτήτων Τεστ Προσωπικότητας Τεστ Κινήτρων και Ενδιαφερόντων Τεστ μέτρησης Στάσεων Άλλα τεστ (π.χ. Νευροψυχολογίας, Κλινικής Διάγνωσης, κ.ά)

Χρήσεις των Τεστ Ταξινόμηση Τοποθέτηση (placement) Διαχωρισμός (Screening) Βεβαίωση (certification) Επιλογή (Selection)

Χρήσεις των Τεστ Διάγνωση & Θεραπευτικός Προγραμματισμός Αυτογνωσία Εκτίμηση Προγράμματος Έρευνα

Εφαρμογές των Τεστ Εργασιακό Περιβάλλον Εκπαιδευτικό Περιβάλλον Εργασιακό Περιβάλλον Κλινικά – Συμβουλευτικό Περιβάλλον Άλλα περιβάλλοντα

Πληροφορίες για τις ιδιότητες των τεστ Διαφημιστικοί Κατάλογοι Εγχειρίδια Χρήσης των Τεστ Αξιολογήσεις (reviews) Τεστ Buros Institute

Διαφημιστικοί Κατάλογοι

Εγχειρίδια Χρήσης

Αξιολογήσεις (Reviews) Τεστ The Sixteenth Mental Measurements Yearbook (2005) http://buros.unl.edu/buros/jsp/search.jsp

Αξιολογήσεις (Reviews) Τεστ Test in Print VII (2006)