Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Περιγράφοντας την ως σήμερα πορεία της έρευνας … Πρακτικές δημιουργίας διδακτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Χαρτοφύλακα Τόνια Υποψήφια δρ. ΕΑΠ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπερίληψη της παιδαγωγικής διάστασης στον τρόπο αποτίμησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων ως συνθήκη διασφάλισης της ποιότητας στα ΑΕΙ. Επαναπροσδιορισμός του τρόπου με τον οποίο αποδίδεται νόημα στον όρο «μαθησιακό αποτέλεσμα» ΑΦΕΤΗΡΙΑ Εφαρμογή μεθόδων ποιοτικής αυθεντικής αξιολόγησης νοηματοδότηση προσανατολισμός στόχος

συστηματική μέτρηση συγκεκριμένων παραμέτρωνσύγκριση διαρκή παρακολούθηση διαρκή ανατροφοδότηση Η ανάγκη διαμόρφωσης ενός πλαισίου διασφάλισης ποιότητας (είτε πρόκειται για κάποιο τελικό αποτέλεσμα, είτε πρόκειται για ένα προϊόν, μία πρακτική, μία υπηρεσία ή μία διαδικασία), συνδέεται άμεσα τις περισσότερες φορές με την συστηματική μέτρηση συγκεκριμένων παραμέτρων (δεικτών), τη σύγκριση με βάση ένα δεδομένο κριτήριο (το οποίο συνήθως ορίζεται από κάποια αρχή), τη διαρκή παρακολούθηση της διαδικασίας ή των διαδικασιών που οδηγούν στο τελικό αποτέλεσμα/προϊόν (μέσω μόνιμων μηχανισμών αξιολόγησης), καθώς και με την διαρκή ανατροφοδότηση των εμπλεκομένων μερών (στην διαδικασία παραγωγής ή προσφοράς υπηρεσίων) με στόχο την αποφυγή πιθανών σφαλμάτων.

ποιοτικό έλεγχο Η διασφάλιση ποιότητας ωστόσο (ως τμήμα ενός ευρύτερου συστήματος ποιότητας) ορίζεται με διαφορετικό τρόπο από τον ποιοτικό έλεγχο (quality control) ο οποίος εστιάζει στα αποτελέσματα της διαδικασίας (process outputs) παρά στη διαδικασία καθ’ αυτή. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΕΛΕΓΧΟΣ Τελικό αποτέλεσμα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Το παραδοσιακό (συμπεριφορικό) σύστημα αξιολόγησης δεν εγγυάται ούτε και διασφαλίζει άμεσα την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα ΑΕΙ. Αντιθέτως, ενδέχεται να βοηθά στην διαστρέβλωση του τι σημαίνει ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ΑΕΙ. Γνωστικοί στόχοι Μαθησιακό αποτέλεσμαΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ Κριτήρια & δείκτες Περιεχόμενα & διαδικασίες

Η αξιολογική διαδικασία χαρακτηρίζεται αυθεντική, όταν εξετάζεται άμεσα η ικανότητα του εκπαιδευόμενου πάνω σε χρήσιμες, νοητικές, καθημερινές δράσεις. Ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα, μέσω της αυθεντικής αξιολόγησης, να γνωρίζει τις ικανότητές του, οι οποίες αναπτύσσονται σε ένα πλαίσιο, όσο το δυνατό πιο ρεαλιστικό. Έρχεται αντιμέτωπος με προκλήσεις του πραγματικού κόσμου, οι οποίες απαιτούν από αυτόν να εφαρμόσει τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες. Η αξιολογική διαδικασία χαρακτηρίζεται αυθεντική, όταν εξετάζεται άμεσα η ικανότητα του εκπαιδευόμενου πάνω σε χρήσιμες, νοητικές, καθημερινές δράσεις. Ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα, μέσω της αυθεντικής αξιολόγησης, να γνωρίζει τις ικανότητές του, οι οποίες αναπτύσσονται σε ένα πλαίσιο, όσο το δυνατό πιο ρεαλιστικό. Έρχεται αντιμέτωπος με προκλήσεις του πραγματικού κόσμου, οι οποίες απαιτούν από αυτόν να εφαρμόσει τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες. Αποτελεί τη συστηματική διαδικασία συλλογής και καταγραφής ποικίλλων στοιχείων που δείχνουν την πρόοδο του εκπαιευόμενου μέσα σ’ ένα πλαίσιο διδασκαλίας-μάθησης το οποίο απαιτεί την ενεργό συμμετοχή του.

Έμφαση στη διδασκαλία με στόχο την κατανόηση. Η διαδικασία της αξιολόγησης αποτελεί μέρος της μάθησης Η γνώση οικοδομείται μέσα από συλλογική προσπάθεια και συνεργασία Βασικές προϋποθέσεις Παρατήρηση Αντίληψη των συμμετεχόντων Συσχετισμοί/ αλληλεπίδραση Δεν εστιάζουμε μόνο σε τυπικές ενέργειες αλλά και σε ανεπίσημα αποτελέσματα και αλληλεπιδράσεις Έμφαση στο πώς κάτι εξελίσσεται και όχι στο ίδιο το αποτέλεσμα Συστηματική διαδικασία συλλογής και καταγραφής όλων των δεδομένων που δείχνουν την πρόοδο του κάθε φοιτήτή μέσα σ’ ένα πλαίσιο διδασκαλίας- μάθησης το οποίο απαιτεί την ενεργό συμμετοχή του Παραγωγή κριτηρίων & δεικτών Μαθησιακό αποτέλεσμα Μαθησιακοί στόχοι

Αποτελεί συνευθύνη πανεπιστημιακού-φοιτητή Ο φοιτητής (αλλά και ο πανεπιστημιακός) μαθαίνει να αυτοαξιολογείται. Στόχος είναι η κατάδειξη δυνατοτήτων και αδυναμιών, αλλά όχι η σύγκριση ή κατάταξη των φοιτητών Απαίτηση χρήσης γνώσεων και δεξιοτήτων σε ένα πλαίσιο που αντιπροσωπεύει καταστάσεις ή προβλήματα πραγματικά Έμφαση στην ανακάλυψη από τον φοιτητή της ακολουθούμενης πορείας προκειμένου να αντιμετωπιστεί η δεδομένη, αυθεντική κατάσταση, χωρίς να επικεντρώνεται το ενδιαφέρον του στο τελικό αποτέλεσμα Απαίτηση χρήσης πολύπλοκων νοητικών δεξιοτήτων ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ανάκληση αποτελεσμάτων μάθησης ή δεξιοτήτων Παρατήρηση πολλών και διαφορετικών όψεων της διαδικασίας μάθησης Παροχή δυνατότητας στους μαθητές να επιλέγουν τρόπους χρήσης όσων έμαθαν Χρησιμοποίηση πρακτικών που αναδεικνύουν το δημιουργικό τρόπο σκέψης και εφαρμογή των αποκτηθεισών γνώσεων σε αυθεντικές καταστάσεις ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ