Σχεδιασμός & διαχείριση της μετάβασης Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Ανάλυση του πλαισίου αλλαγών/ Case studies Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Σχεδιασμός Προγράμματος αλλαγής: Οι επιλογές Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.
ΔΠΘ, Ξάνθη 17/05/2003. Enterprise Project Management Διαχείριση Έργων με Παρελθόν και Μέλλον Μελίνα Γαλεάδη Information Worker Solutions Marketing Manager.
Δημόσιες Σχέσεις :Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις .
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
IQMS for TMs V2.0 FAMBUS ΕΒΕΘ Το έργο FAMBUS Κέρστιν Σιάκα, A.T.E.I. Θεσσαλονίκης Καθηγήτρια Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής Επιστημονικά.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Α’ ΤΑΞΗ - 1 ος ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΕ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Καθ: Τσικολάτας Αλέξανδρος ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΤΡΑΣ 2010 ΠΑΔ 2.
Διαχείριση κόστους έργων πληροφορικής. 2 Ανάλυση κόστους/οφέλους Η ανάλυση κόστους/οφέλους βασίζεται γενικά στις ακόλουθες οικονομικές αρχές:  Κριτήριο.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Πολιτιστική διαχείριση (Cultural management)- α΄ μέρος
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
2. Ανάλυση Ενδιαφερομένων Μερών
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Διαχείριση της αλλαγής στoυς εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εισαγωγής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Η Διοίκηση των αλλαγών: Οργανωσιακή ανάπτυξη και κουλτούρα στις υπηρεσίες υγείας ● ¨Διοίκηση αλλαγών¨ είναι η διαδικασία διαχείρισης και ελέγχου ριζικών.
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδιασμός & διαχείριση της μετάβασης Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο

Μοχλοί  Επικοινωνία Ρητορική (δια του λόγου) Συμβολική  Διαχείριση αντίστασης & Πολιτική  Δημιουργία νέου συστήματος ανθρώπινων πόρων  Προσωπική ανάπτυξη & εκπαίδευση

Ρητορική Επικοινωνία  Προσοχή: Ο ακροατής δημιουργεί νόημα για τον εαυτό του  Ρητορική επικοινωνία: προφορική, γραπτή  4 ζητήματα: Χρόνος Δίαυλοι Περιεχόμενο Παρουσιαστής

Χρόνος

Δίαυλοι επικοινωνίας  Βίντεο, βιντεσύσκεψη, roadshow  Σεμινάρια & workshops  Συνέδρια  Σημειώσεις και/ή meetings  πλάνα & έλεγχοι προόδου  Manuals & information packs  Περιοδικές εκδόσεις  Πίνακες ανακοινώσεων  Ενημέρωση ομάδων 

Δίαυλοι επικοινωνίας (συν.) ΡουτίναςΑΛΛΑΓΕΣΣύνθετες Face to Face (one-to-one ή γκρουπ) Interactive (π.χ. τηλέφωνο, videoconferencing) Προσωπικά memos (π.χ. γράμματα) Ανακοινωθέντα (Bulleting boards κλπ.) Υπέρ το δέον πλούσια επικοινωνία δημιουργεί σύγχυση Πλούσια επικοινωνία για σύνθετες καταστάσεις Ρουτινιάρικη επικοινωνία για ρουτινιάρικη αλλαγή Ανεπαρκής επικοινωνία και ευαισθησία οδηγεί σε έλλειψη εμπιστοσύνης και δέσμευσης Source: Based on R.H. Lengel and R.L Daft, The Selection of Communication Media as an Effective Skill. The Academy of Management Executive, 1988, vol.2, no. 3, pp. 225–232.

Περιεχόμενο  Σχετικό με το άτομο που λαμβάνει το μήνυμα  Καθαρό “Προσωπικό“ όραμα  Διατύπωση της διαδικασίας σκέψης πίσω από το συμπέρασμα  Προσαρμογή σε διαφορετικούς (συμ)μετόχους

Παρουσιαστής  Προπάντων τα υψηλόβαθμα στελέχη  Σε διαφορετική περίπτωση χρήση “προβολών“ τους  Διευθυντές ομάδων/τμημάτων  Απαραίτητο ο παρουσιαστής να δίνει όσο το δυνατόν λεπτομερέστερη πληροφόρηση

Συμβολική δραστηριότητα  “‘Οτι μπορεί να εκφράσει κάτι για τον οργανισμό στον ίδιο τον οργανισμό“  Χρήσιμη ιδίως σε αλλαγή κουλτούρας  Η ΣΔ θα χρησιμοποιηθεί για: Να αμφισβητήσει το status quo Νομιμοποιήσει την αμφιβολία Υποδείξει τι αναμένεται από τους εργαζόμενους Αναπτύξει την καινούργια ταυτότητα

Τελετουργικά Types of ritual (rite) Role Examples Rites of passage Consolidate and promote social roles and interaction Induction programmes Training programmes Rites of enhancement Recognise effort benefiting organisation Similarly motivate others Award ceremonies Promotions Rites of renewal Reassure that something is being done Focus attention on issues Appointment of consultants Project teams Rites of integration Encourage shared commitment Reassert rightness of norms Xmas parties Rites of conflict reduction Reduce conflict and aggression Negotiating committees Rites of degradation Publicly acknowledge problems Dissolve/ weaken social or political roles Firing top executives Demotion or ‘passing-over Rites of sense making Sharing of interpretations and sense making Rumours Surveys to evaluate new practices Rites of challenge ‘Throwing down the gauntlet’ New CEO’s different behaviour Rites of counter-challenge- Resistance to new ways of doing things Grumbling Working to rule

Συμβολικές ενέργειες

Διαχείριση αντίστασης/ πολιτική  Λόγοι: Ιδιοτέλειας & πολιτικοί Ψυχολογικοί Συναισθηματικοί Προσέγγιση αλλαγής Αντίληψη Προκαταλήψεις Ιστορικοί

Τακτικές αντιμετώπισης  Εκπαίδευση & επικοινωνία  Συμμετοχή  Υποστήριξη  Διαπραγμάτευση & συμφωνία  Χειρισμός και “διαφθορά“  Καταναγκασμός  Προηγείται ανάλυση (συμ)μετόχων ή/και sociograms

Δημιουργία νέου συστήματος ΗR  Βασικές συνιστώσες: Προσλήψεις Αξιολόγηση Αμοιβές Ανάπτυξη

Ο κύκλος του HR Πρόσληψη Λειτουργία Οργανισμού/ Εκτέλεση Αμοιβές Αξιολόγηση Ανάπτυξη

3 είδη σύνδεσης  Χρονική  Κάθετη  Οριζόντια

Προσλήψεις-Επιλογές  Ξεπάγωμα Redundancy Αλλαγή κριτηρίων επιλογής “Εισαγωγή στελεχών“ Επαναπρόσληψη ήδη υπαρχόντων Αλλαγή τύπου εργαζομένων  Κίνηση Όμοια  Διατήρηση Αλλαγή τρόπου πρόσληψης Αλλαγή μηχανισμού επιλογής

Αξιολόγηση  Αλλαγή κριτηρίων ή στόχων  Αλλαγή τρόπου αξιολόγησης  Συχνότητα

Αμοιβές  Ξεπάγωμα Κυρίως συμβολικές επιλογές Πάγωμα μισθών/bonuses “Κόψιμο“ χορηγιών Αλλαγή κριτηρίων για bonuses  Κίνηση Αμοιβή για υποστήριξη αλλαγών Προβολή/αναγνώριση ως role models Εκπαίδευση & Ανάπτυξη  Διατήρηση Μόνιμες αλλαγές σε όλο το πλαίσιο των αμοιβών

Ανάπτυξη  Μηχανισμοί Off-site Γενικά προγράμματα management In-house In-house computer based Αλλαγή τύπου εργαζομένων

Ανάπτυξη-Επιλογές  Ξεπάγωμα Αλλαγή αξιών-προσωπική ανάπτυξη In-house Εκπαίδευση & Ανάπτυξη  Κίνηση Εκπαίδευση & Ανάπτυξη Coaching  Διατήρηση induction training Career Development etc.

Σύνδεση HR συστημάτων & επιλογών ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΛΛΑΓΗ ΗRM Στόχος: Απόδοση Στόχος: Συμπεριφορά Στόχος: Αξίες Αρχικό σημείο: bottom up Αρχικό σημείο: top down Aμοιβές & στόχοι Εκπαίδευση & αλλαγή στην αξιολόγηση των αμοιβών Εκπαίδευση Aμοιβές Aμοιβές & στόχοι

Σχεδιασμός αποτελεσμάτων αλλαγής και μέτρα  Ο σχεδιασμός αποτελεσμάτων επιτρέπει την μέτρηση και παρακολούθηση της αλλαγής  Κάθε αλλαγή έχει τα δικά της μέτρα αναλόγως με το πλαίσιο  Ποιοτικά μέτρα: Έρευνες (π.χ. ερωτηματολόγια) σε προσωπικό και πελάτες Συνεντεύξεις  Ποσοτικά  Κατάλληλο εργαλείο το balanced scorecard.

Παρακολούθηση προόδου  Project management και budgeting δεν είναι αρκετά  Τεχνικές Focus groups & workshops “Walking about” & “open door” Ενημέρωση ομάδων Ερωτήσεις/απαντήσεις Εξωτερικοί σύμβουλοι Εκπρόσωποι προσωπικού Εισηγήσεις προσωπικού Εμπιστευτικές γραμμές (hot lines) Έρευνες/ερωτηματολόγια

Διαχείρηση ρόλων  3 βασικοί (συμ)μέτοχοι Συντελεστής αλλαγής Μεσαίοι managers Αποδέκτες

Συντελεστής αλλαγής  Σε μεγάλης κλίμακας αλλαγή χρειάζεται ομάδα αφοσιωμένη στο έργο.  Καθήκοντα: Επίβλεψη ολικού πλάνου, αντιμετώπιση δυσκολιών Υπεύθυνος για την εφαρμογή των πλάνων Επίβλεψη των επιμέρους δραστηριοτήτων Επίβλεψη της προόδου  Ικανότητες Κατανόηση της επιχείρησης Κατανόηση της ανάγκης για αλλαγή και των στόχων Κατανόηση των τεχνικών, μηχανισμών και εργαλείων Ικανότητα σε διαπροσωπικές σχέσεις

Μεσαίοι managers  Καθήκοντα Προσωπική αλλαγή Εφαρμογή αλλαγών στα τμήματά τους Προσφορά βοήθειας στους υπαλλήλους τους Συνέχιση της εργασίας τους  Ικανότητες “Ρητορική“ ικανότητα Δημιουργία ομάδων coaching & counselling Διαπραγμάτευση

Αποδέκτες  Απαραίτητη η εκπαίδευση και οι παρεμβάσεις για να επιβιώσουν και προσαρμοστούν στην αλλαγή Στρατηγικές παρεμβάσεις Τεχνοδομικές παρεμβάσεις ΗRM παρεμβάσεις