Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ Εικαστικές παρεμβάσεις στο σχολικό χώρο ΘΕΜΑΤΑ: Τοιχογραφίες με πεταλούδες και λουλούδια Ψηφιδωτό με «Το καράβι της Κερύνειας» Διευθύντρια: Σούλα Αβραάμ Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία Τούμπα - Χατζηιωάννου Σχολική χρονιά: 2010-2011
Γιατί και πώς Το σχολείο παρουσίαζε μια όχι και τόσο ωραία εικόνα μια και είχε χρόνια να βαφτεί και σχεδόν σ’ όλους τους τοίχους υπήρχαν συνθήματα. Σε τρεις τοίχους του προαυλίου υπήρχαν ζωγραφιές, που έγιναν από τα παιδιά την προηγούμενη χρονιά σε απογευματινές ώρες που λειτουργούσαν Παιδικές Λέσχες. Οι εξωσχολικοί σεβάστηκαν τη δουλειά των παιδιών και δεν την κατάστρεψαν. Αυτό έδωσε και την ώθηση στο να δημιουργηθούν περισσότερα έργα και να γίνει τουλάχιστο το προαύλιο του σχολείου, όπου τα περισσότερα παιδιά περνούν την ώρα του διαλείμματος και γίνονται οι γιορτές του σχολείου, ένας χώρος πιο όμορφος και πιο ελκυστικός.
Τοιχογραφίες – Στάδια κατασκευής Τα παιδιά πήραν συνέντευξη από μητέρα η οποία ασχολείται με τη ζωγραφική. Είδαν ένα από τα έργα της με θέμα τις πεταλούδες και έγινε συζήτηση. Παρακολούθησαν παρουσίαση PP με φωτογραφίες από το βιβλίο «Πεταλούδες της Κύπρου» και ζωγράφισαν με παστέλ το καθένα τη δική του πεταλούδα. Τα παιδιά συμφώνησαν ότι αυτό το θέμα θα μπορούσε να είναι ένα από τα θέματα των τοιχογραφιών.
Πεταλούδες - Έργα μαθητών με παστέλ
Πεταλούδες - Έργα μαθητών με παστέλ
Τοιχογραφίες Ξύλα καρφώθηκαν στους τοίχους των τάξεων που βλέπουν στο προαύλιο του σχολείου. Βάφτηκε το φόντο. Φιγούρες πεταλούδων σχεδιάστηκαν σε ξύλο και κόπηκαν. Τα παιδιά ετοίμασαν πρόσκληση με την οποία καλούσαν τις μητέρες τους να δουλέψουν μαζί τους για το χρωμάτισμα των πεταλούδων. Παιδιά και μητέρες εργάστηκαν μαζί για 80΄ αφού τα ίδια τα παιδιά τους εξήγησαν το σκεπτικό της απόφασης τους και τους έδειξαν την παρουσίαση για τις πεταλούδες.
Τοιχογραφίες Αφού τέλειωσαν, τα έργα κολλήθηκαν στο φόντο που είχε διακοσμηθεί από παιδιά και από άλλα τμήματα. Χρησιμοποιήθηκαν μπογιές του τοίχου και μετά την ολοκλήρωσή τους τα έργα περάστηκαν με λούστρο για προστασία.
Πεταλούδες
Πεταλούδες
Πεταλούδες
Στις σκάλες οι ζωγραφιές έγιναν απ’ ευθείας στον τοίχο.
Ψηφιδωτό – Στάδια κατασκευής Σκιτσάρισμα του καραβιού της Κερύνειας πάνω στον τοίχο. Σπάσιμο κεραμικών σε διάφορα μεγέθη και σε ακανόνιστα κομμάτια. Επικόλληση στον τοίχο με σιλικόνη. Πότισμα κεραμικού. *Το ψηφιδωτό έγινε από εθελοντές γονείς και παιδιά σε συνεργασία με το σχολείο σε απογευματινές ώρες.
Ψηφιδωτό
Ψηφιδωτό
Ψηφιδωτό Το ψηφιδωτό στάθηκε αφορμή τα παιδιά να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες για το καράβι της Κερύνειας από υλικό που τους δόθηκε από το βιβλίο «Δεν Ξεχνώ και αγωνίζομαι» και το βιβλίο «Το καράβι της Κερύνειας». Αφού έγινε παρουσίαση των πληροφοριών που μάζεψαν, προχώρησαν στη συγγραφή φανταστικής συνέντευξης με τον Αντρέα Καριόλου, το δύτη που βρήκε το ναυάγιο. Ζωγράφισαν σε καμβά με ακριλικά το δικό τους καράβι.
Καράβι της Κερύνειας – Έργο μαθητή σε καμβά
Καράβι της Κερύνειας – Έργα μαθητών σε καμβά
Συντελεστές Η διευθύντρια με τη συνεχή στήριξή της. Στην προσπάθεια να πραγματοποιηθούν οι πιο πάνω εικαστικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου συνέβαλαν οι πιο κάτω: Η διευθύντρια με τη συνεχή στήριξή της. Οι συνάδελφοι που συνεργάστηκαν με πολλή προθυμία. Ο Σύνδεσμος Γονέων του σχολείου που στήριξε οικονομικά και ηθικά την προσπάθεια αυτή. Οι γονείς που εργάστηκαν για το ψηφιδωτό, οι γονείς που έκαναν την προεργασία για τις πεταλούδες και που εργάστηκαν στην τάξη μαζί με τα παιδιά τους για τη δημιουργία των πεταλούδων. Τα παιδιά, οι πιο θερμοί υποστηρικτές της όλης προσπάθειας, που έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και προθυμία να δουλέψουν. Εταιρείες της περιοχής με τη δωρεά υλικών.