Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ
1.To θέμα να έχει σχέση με το ΑΠΣ, την τοπική κοινότητα, να είναι υπαρκτό ζήτημα-πρόβλημα και ει δυνατόν να έχει άμεση σχέση με την τρέχουσα επικαιρότητα.
2.Το θέμα να ενδιαφέρει και να κινητοποιεί τους μαθητές. “Το θέμα πρέπει να αφορά τους μαθητές και να είναι πρόσφορο για αντιπαράθεση απόψεων. Ένα καθαρά ιστορικό θέμα ή 'επιστημονικό' μάλλον δεν προσφέρεται. Η συλλογή και παράθεση πληροφοριών δεν αρκεί. Χρειαζόμαστε το θέμα που 'καίει'. Εντάξει τα σκουπίδια και η ανακύκλωση. Αλλά μήπως να δούμε γιατί μια χώρα δεν μπορεί να διαχειριστεί τα σκουπίδια της αντί να παραθέτουμε πληροφορίες για τα ανακυκλώσιμα υλικά;
Aκόμη, ο τρόπος παρουσίασης των εργασιών από τους μαθητές. Όχι κατεβατά κειμένων στο powerpoint που τα διαβάζουν οι μαθητές χωρίς να καταλαβαίνουν καλά καλά τι λένε. Από στήθους παρουσιάσεις, με ζωντανό λόγο, όχι ξύλινο, που να δείχνει ότι αφορά τους ομιλούντες και τελικά το κοινό. Και το powerpoint ας συνοδεύει τη δροσιά της ομιλίας των νέων. Ακόμη και την οργή τους!”
3.Ο πρωταρχικός στόχος των ΕΕ είναι η δημιουργία του ενημερωμένου και ενεργού πολίτη. Αυτό μεταφράζεται σε αντίστοιχους στόχους και δράση πχ ευαισθητοποίηση σε δικαιώματα καταναλωτών, εξοικείωση με τις έννοιες κοινότητα, αλληλεγγύη, εθελοντισμός, διάθεση για δράση κλπ.
4. Το τρίπτυχο Κοινωνία -Οικονομία – Περιβάλλον δεν αποτελεί ρητορική, αλλά χρειάζεται να συμπεριλαμβάνεται στην εκπαιδευτική πρακτική.
5. Η συνδιδασκαλία (διαφορετικές ειδικότητες) εφαρμόζεται στην πράξη (από κοινού οργάνωση και εφαρμογή του όλου πλαισίου, συνεχής ανταλλαγή απόψεων)
6. Οι μαθητές ερευνούν και μαθαίνουν, ο/η εκπαιδευτικός εμψυχώνει, συντονίζει, βοηθάει, έχοντας κατά νου πάντα το όλο πρόγραμμα.
7. Η καταγραφή των ενεργειών σε ημερολόγιο βοηθάει στην συνολική αντίληψη του έργου. 8. Το Διαδίκτυο είναι μια μόνο από τις πηγές πληροφόρησης, προτιμάμε τις πρωτογενείς πηγές.
Καλλιέργεια δεξιοτήτων: Η μαθησιακή δεξιότητα ( να ξέρω πώς διερευνώ και πώς μαθαίνω) Η δημιουργικότητα και η ενασχόληση με καινοτομικές διαδικασίες Η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων, τοπική και παγκόσμια διάσταση Η επικοινωνία και η συνεργασία
Η γνώση των ΤΠΕ είναι αυτές που χαρακτηρίζουν τους μαθητές που είναι περισσότερο έτοιμοι να αντιμετωπίσουν μια ζωή ολοένα αυξανόμενης πολυπλοκότητας και ένα εργασιακό περιβάλλον του 21 ου αιώνα, ο οποίος ούτως ή άλλως χαρακτηρίζεται από την συνεχή και γρήγορη αλλαγή. Τα προσόντα αυτά απαιτούνται προκειμένου να είναι υπεύθυνοι, αποτελεσματικοί πολίτες, εργαζόμενοι και ηγέτες.