1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Ν. Καρδίτσας ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΞΥΛΟΥ ΕΠΙΠΛΟΥ Δρ. Γεώργιος Νταλός Αν. Διευθυντής ΙΤΕΔΑ
Η ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΠΙΠΛΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ Η ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΠΙΠΛΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Περίοδοι ίδρυσης επιχειρήσεων επίπλου
Οικονομικά στοιχεία επιχειρήσεων επίπλου
Επίπεδο σπουδών και κατάρτισης προσωπικού επιχειρήσεων επίπλου
Συνολική επιφάνεια εργοστασίου
Καταγραφή βασικού μηχανολογικού εξοπλισμού α/α Είδος μηχανήματος 1 Αεροσυμπιεστής 15 Πλάνη 2 Ακονιστική 16 Πρέσα 3 Γωνιάστρα 17 Ράντιαλ 4 Δισκοπρίονα 18 Ρομπότ βαψίματος 5 Δοντιέρα συρταριών 19 Σβούρα 6 Καμπίνα βαψίματος 20 Σέγα 7 Καταρράκτης βαφής 21 Συγκολλητικές 8 Κορδέλα 22 Σύνθετο μηχάνημα 9 Λειαντική 23 Τεμαχιστική 10 Μορσοτρύπανα 24 Τμήμα μονταρίσματος 11 Ξεμορσαρίστρα 25 Τμήμα υφασμάτων 12 Ξεχονδριστήρας 26 Τόρνος 13 Παντογράφος 27 Τριβείο βάσης 14 Πλαγιοκοπή 28 Φρέζα
Ύπαρξη σύγχρονου εξοπλισμού & μηχανημάτων
Εφαρμογή ποιοτικού ελέγχου των πρώτων υλών
Αριθμός εξειδικευμένου προσωπικού (τεχνολόγου, σχεδιαστή) που επιθυμούν να προσλάβουν
Κυριότερες αδυναμίες των επιχειρήσεων επίπλου Αδυναμίες Ποσοστό % Έλλειψη ειδικευμένου τεχνικού προσωπικού 33,3 Μικρός χώρος 25,0 Ποιότητα πρώτης ύλης 16,7 Μεγάλος χρόνος παραγωγής 8,3 Οργάνωση εργασιών Προώθηση των προϊόντων Μεγάλα έξοδα Έλλειψη επιδοτούμενων προγραμμάτων Μηχανολογικός εξοπλισμός Δίκτυο διανομής
Επιχειρήσεις επίπλου που εφαρμόζουν ISO 9000 ή πιστοποιητικό ποιότητας
Προοπτικές των Επιχειρήσεων Επίπλου της Θεσσαλίας
Αιτίες χαμηλής παραγωγικότητας και απόδοσης: Απαξιωμένη τεχνολογία Έλλειψη κεφαλαίων Δυσκολίες κατά την πρόσβαση σε επιχειρηματικές υπηρεσίες κι ευρωπαϊκά προγράμματα Έλλειψη γνώσης κι εξοπλισμού των τεχνολογιών πληροφορικής Το μικρό μέγεθος της παραγωγικής μονάδας, Η έλλειψη ικανών στελεχών Το μικρό μέγεθος της τοπικής αγοράς δεν επιτρέπει τη μαζική παραγωγή και τις οικονομίες κλίμακας.
ΙΚΕΑ 231 καταστήματα σε 33 χώρες. Πάνω από 20 καταστήματα άνοιξαν μέσα στο 2005 μια από τις λίγες αλυσίδες στο Ισραήλ και τα άλλα κράτη της Μ. Ανατολής Ο κατάλογος της περιλαμβάνει 12,000 προϊόντα, τυπώνεται σε 160 εκ. αντίγραφα (2006) σε όλο τον κόσμο και διανέμεται δωρεάν. Παγκόσμια, τα καταστήματα ποικίλουν σε μέγεθος από 20,000 to 30,000 τετρ. πόδια στο Hong Kong και τη Singapore, σε 500,000 feet2 στη Stockholm, Sweden. Η Ikea έχει πάνω από 2600 προμηθευτές σε πάνω από 50 κράτη (Retail Business, 2005: 78).
ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓAΛΥΤΕΡΟΥΣ KΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΕΠΙΠΛΩΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΠΟΥΛΑΜΕ 7.000.000 ΤΕΜΑΧΙΑ ΕΠΙΠΛΩΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ , 20.000 ΤΗΝ ΜΕΡΑ !!!!! Η ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ , ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΕ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΕΛΚΥΣΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΟΙ ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΤΙΜΕΣ BLACK RED WHITE
Εισαγόμενα!!
ΑΠΕΙΛΕΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΠΟΝΤΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
WPC: Ορισμός Συγκολλημένο προϊόν από ξύλο (φυσικές ίνες) και (θερμοπλαστικά) πολυμερή με την βοήθεια μεθόδων καλουπιού (συνηθισμένη μέθοδο παραγωγής πλαστικών ) Παραγώμενα προϊόντα: Ξύλινα πολυμερή σύνθετα (που ενυδατώνουν με μονο πολυμερή σώματα) Φυσικά σύνθετα υλικά ινών (Βιομηχανία αυτοκινήτων , πλεγμένα στρώματα -τάπητες)
Σημερινή Χρήση Εσωτερική χρήση εξωτερική περιοχή Έπιπλα Παράθυρα Υλικά υδραυλικών Κατοικίες και μέσα συσκευασίας εξωτερική περιοχή Κατασκευή πισίνων Τμήματα προσόψεων Έπιπλα εξωτερικής χρήσης Φράκτες
ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ…………. ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ……NC, CNC, FMS ΕΜΠΙΣΤΟΣ ΑΠΟΘΗΚΑΡΙΟΣ……... LOGISTICS ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ……ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΠΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ……………….ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ…………NPD ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ…ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ
«Οι ξένοι τα έχουν…γι αυτό πάνε καλά» Στρατηγικός σχεδιασμός Δήλωση αποστολής και οράματος Customer Segmentation Benchmarking Logistics NPD (διαδικασία ανάπτυξης νέου προϊόντος) Συμμετοχή στην ικανοποίηση του πελάτη E-business Outsourcing Strategic alliances (δέστε εδώ για μας δικτυώσεις και clustering) Ολική Ποιότητα Scenario Planning Reengineering Virtual Teams Cycle Time Reduction Core Competencies (αντί των πόρων) Supply Chain Integration Knowledge Management
Ανακεφαλαιώνοντας……. Ο αυξημένος ανταγωνισμός Ο μεγάλος αριθμός καταστημάτων σε σύγκριση με το μέγεθος της εγχώριας αγοράς Η δημιουργία σημαντικού αριθμού υπεραγορών Η έλλειψη γνώσεων σε θέματα προγραμματισμού, εμπορίας και οργάνωσης. Ενώ σε επίπεδο επιχείρησης… περιορισμένη ευελιξία, προβλήματα στους χρόνους παράδοσης, έλλειψη ποικιλίας, έλλειψη πρωτοτυπίας, φθηνές υπηρεσίες κ.ο.
ΔΙΚΤΥΟ - CLUSTER Αλλά τι είναι Δίκτυο τι είναι cluster;;;
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ CLUSTER "Συγκέντρωση κατασκευαστικών δραστηριοτήτων, όμοιων ή συμπληρωματικών σε καθορισμένη γεωγραφική περιοχή, κάτω από οργανωτική δομή, βασισμένη στη δικτύωση (networking)”
Η φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από τον θεσμό είναι ότι μεγάλες και μικρές εταιρείες επιτυγχάνουν περισσότερα όταν δουλεύουν μαζί, παρά ατομικά. Επιπρόσθετα, οι μικρές επιχειρήσεις, διατηρώντας τα πλεονεκτήματά τους, μέσα στο cluster, μπορούν να πετύχουν το συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα των μεγάλων επιχειρήσεων.
Clusters και Networks Επιχειρηματικά δίκτυα (Networks) : προκύπτουν από συμφωνίες (είτε επίσημες με συμβόλαια και κανονισμούς, είτε ανεπίσημες) μεταξύ εταιρειών - μελών, με κοινούς επιχειρηματικούς στόχους. Η δια-εταιρική δικτύωση αποτελεί το σημαντικότερο βήμα ενός επιτυχημένου Cluster.
Clusters και Networks Τα δίκτυα μέσα στα Clusters έχουν επιτρέψει : την επίτευξη συλλογικά μειωμένης τιμής ηλεκτρικής ενέργειας (Barcelona - Ισπανία). την αναμόρφωση των σχέσεων με τους προμηθευτές (Triveneto) την από κοινού αντιμετώπιση εξόδων διασφάλισης ποιότητας (Mirandola -Ιταλία), τη γρήγορη απόκτηση εξειδικευμένης πληροφόρησης για την πνευματική ιδιοκτησία και τις πατέντες (Perth -Αυστραλία), τον επιτυχή σχεδιασμό προϊόντων. Στο σύνολό τους, τα δίκτυα έως σήμερα έχουν να επιδείξουν συνεργασίες πάνω σε πολύ διαφορετικά θέματα, όπως είναι η εκπαίδευση, η τεχνολογική ανάπτυξη, ο βιομηχανικός σχεδιασμός, η διανομή, οι εξαγωγές, το marketing κ.α.
Τα μέλη cluster ξύλου - επίπλου στη Δανία καθορίζουν τα οφέλη που αποκόμισαν: Βελτίωση ποιότητας προϊόντων 38% Νέοι πελάτες 38% Αύξηση πωλήσεων 31% Αύξηση κερδοφορίας 30% Βελτίωση παραγωγικών διαδικασιών 30% Βελτίωση σχέσεων με τους πελάτες 27% Υιοθέτηση νέων τεχνολογιών 25% Βελτίωση στην ποιότητα των προμηθευτών 24% Εξοικονόμηση από κοινές αγορές και κοινούς πόρους 24% Ανάπτυξη νέων προϊόντων 19% Αύξηση εξαγωγών 7% Τα ποσοστά είναι οι μέσοι όροι των εταιρειών Πηγή: Doug Welch, 2002
ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΞΥΛΟΥ κ’ ΕΠΙΠΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΞΥΛΟΥ κ’ ΕΠΙΠΛΟΥ
Αναπληρωτής Καθηγητής Τίτλος Δράσης: KNOWLEDGE CLUSTER in W. MACEDONIA Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων ή / και διαδικασιών ή / και μεθόδων μεταποίησης στον κλάδο του Ξύλου (W.IN) Δρ. Γεώργιος Νταλός Αναπληρωτής Καθηγητής Τοπικοί και εκπαιδευτικοί φορείς που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα. Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου-Επίπλου. Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας Αναπτυξιακή Νομού Γρεβενών
Αίτηση κατοχύρωσης πατέντας με κουφώματα
Αίτηση κατοχύρωσης πατέντας με συγκολλητικές ουσίες ξύλου
Τελική κατανομή
ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΞΥΛΟΥ - ΕΠΙΠΛΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ INVENT - THESSALY Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ «ΝΕΩΝ» ΥΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Επιχειρήσεις Κατασκευής Σαλονιών στη Θεσσαλία BHMA 1o
BHMA 2o
BHMA 3o
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Με την χρήση του OSB παραγωγή σαλονιών : Έγινε αντικατάσταση συμπαγούς (μασίφ) ξύλου οξιάς με αποτέλεσμα την άμεση μείωση του κόστους Η πρώτη ύλη δεν χρειάζεται ιδιαίτερο χειρισμό πριν την χρήση και παρουσιάζει μεγαλύτερη ευκολία στην κατεργασία με αποτέλεσμα να κερδίζουμε χρόνο Έγινε αντικατάσταση της μοριοπλάκας (νοβοπάν) που χρησιμοποιούνταν με αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά το βάρος των κατασκευών. Η πρώτη ύλη δεν περιέχει φορμαλδεΰδη άρα δεν επιβαρύνει τον χρήστη με ανθυγιεινή έκλυση αυτής. Το OSB σε σχέση με την μοριοπλάκα που αντικατέστησε παρουσιάζει πολύ πιο καλές μηχανικές ιδιότητες με αποτέλεσμα η κατασκευή μας να είναι πιο ανθεκτική.
Clusters και networks στην Άνω Αυστρία (Upper Austria) Furniture & timber construction Eco-Energy (Upper Austrian Energiesparverband) Plastics Health Technology Food (Upper Austrian Chamber of Commerce) founded 01 / 2006 Automotive Mechatronics Logistics (Association for Network Logistics) Environmental Technology Human Resources Design & Media
Cluster ξύλου – επίπλου στην Αυστρία Έτος ίδρυσης 2000 Μέλη 197 Συνολικός τζίρος εταιρειών € 2.4 εκ. Εξαγωγές 23% Στοιχεία 2003
Η έναρξη έγινε
ΠΑΡΟΧΕΣ Μείωση των τιμών για δοκιμές και πιστοποιήσεις των επίπλων τους 25% (ΕΛΚΕΔΕ) Μείωση του κόστους συμμετοχής στην κλαδική έκθεση MEDWOOD 30% (AG) Μείωση του κόστους διαφήμισης μέσω του περιοδικού ΕΠΙΠΛΕΟΝ έως και 40%
Συμμετοχή Δωρεάν στην εκπαίδευση που παρέχεται μέσω του Περιφερειακού Πόλου Καινοτομίας. Παροχή μειωμένου κόστους καυσίμων με την χρήση εκπτωτικής κάρτας (SHELL) Παροχή εκπτώσεων στις τηλεπικοινωνίες Παροχές σε τραπεζικά θέματα
Τι θα κάνει λοιπόν το cluster; Οι τυπικές λειτουργίες του είναι να παρέχει ένα φόρουμ για αλληλεπίδραση και συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων, ένα κοινό σημείο αναφοράς για τις επιχειρήσεις που ανήκουν σε αυτό και την κυβέρνηση και μηχανισμούς αλληλεπίδρασης μεταξύ των εταιρειών και άλλων οργανισμών, όπως πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων και πηγών χρηματοδότησης
Εξοικονόμηση χρημάτων (φθηνότερη ενέργεια, υπηρεσίες κ.α.) Ευκαιρίες για κοινές επιχειρηματικές δράσεις (κλίμακα) - συγχρηματοδοτήσεις Αύξηση αποδοτικότητας Αμεσότερη εξάπλωση των βελτιώσεων Λιγότερο ρίσκο Μετάδοση γνώσης, Εκτίναξη της καινοτομικότητας, Εγγύτητα στην πληροφορία, σε υπηρεσίες, προμηθευτές, πόρους, οργανισμούς Πρόσβαση σε εξειδικευμένο προσωπικό
Ελπίζουμε… Στην στήριξη της πολιτείας….
Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας….