Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Advertisements

Επαγγέλματα παλιά που δεν υπάρχουν πια…
Στην AEGEAN εδώ και 15 χρόνια στεκόμαστε δίπλα στην κοινωνία με ενέργειες που στηρίζουν τους νέους αλλά και όσους μας έχουν ανάγκη.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
ΟΜΑΔΑ : ΚΑΜΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗ ΜΥΡΣΙΝΗ
Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική
1Ο Πρότυπο πειραματικό σχολείο
Μουσείο Μουσείο ονομάζεται ένα κτίριο, μέσα στο οποίο υπάρχουν έργα τέχνης όπως αγάλματα και πίνακες ζωγραφικής ή πράγματα που χρησιμοποι-ούσαν οι άνθρωποι.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
Το Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης στη Θεσσαλονίκη
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 2. Η ΝΕΟΛIΘIΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
Διδάσκων: Βασίλης Χρυσικόπουλος
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γενικό Λύκειο Αυλίδας Σχολικό Έτος «Αναζητώντας την παλιά Χαλκίδα»
ΜΑΘΗΜΑ 1ο - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Ιστορία Προ -ιστορία
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Υφαντική Τέχνη.
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
α) Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Φωτόπουλος Φάνης
+ Τμήμα A’3 Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου «Σύγχρονη συνάντηση με την παράδοση»
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Το κεντρικό κτήριο του Μουσείου βρίσκεται στην ανατολική Θεσσαλονίκη στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας 68. Πρόκειται για έπαυλη των αρχών του 20αι., γνωστή.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
Πάνινεσ κούκλεσ.
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
Τι σημαίνει ο όρος έκφραση ; ΕΚΦΡΑΣΗ: Ο όρος έκφραση προέρχεται από την αρχαία ελληνικ ή γραμματεία >.Συγκεκριμένα από την αρχαιότητα ο όρος έκφραση σήμαινε.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Παλια επαγγέλματα Xαρά. Ο αργαλειός είναι μηχανή που χρησιμοποιούνταν για την ύφανση σε παλαιότερες εποχές. Χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα κατά την προβιομηχανική.
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Παραδοσιακές τέχνες που χάνονται Xαρουλα Πανιοπουλου ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΣΙΜΕΝΤΕΡΙΔΟΥ ΣΤ’2.
Επαγγέλματα παλιά που δεν υπάρχουν πια… Περιεχόμενα Καρεκλάς Καρεκλάς Καρεκλάς Μαχαιροποιός Μαχαιροποιός Μαχαιροποιός Παπλωματάς Παπλωματάς Παπλωματάς.
Παραδοσιακά Επαγγέλματα b Αγγειοπλάστης Αγγειοπλάστης b Καλαθάς Καλαθάς b Καρεκλάς Καρεκλάς b Ταλιαδώρος Ταλιαδώρος b Τσαγκάρης Τσαγκάρης.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Ίνες-κλωστές- υφάσματα Περιεχόμενα Το ύφασμα στη ζωή μας Κλωστές Ύφασμα Βαμβάκι Λινάρι Μαλλί Μετάξι Υφή υφασμάτων Σχέδια υφασμάτων.
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
Κοινωνικές δομές: Οικογένεια Παράδοση / Νεοτερικότητα Η ερμηνευτική κατανόηση των σχέσεων της ατομικής με τη συλλογική μνήμη στις αφηγήσεις ζωής εστιάζει.
ΈΘΙΜΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΕΣ Κότσιαλος Ευάγγελος Φούσιας Ιωάννης.
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Το αναγλυφο του Τριπτολεμου των ελευσινιων μυστηριων
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Θεραπευτική κούκλα Κούκλα ιεροτελεστίας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Τεχνικές-Εφαρμογές Υφαντικής
Προϊστορικοί Οικισμοί στην Ημαθία
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Αυτόχθονες λαοί Βασίλης Μπαρμπαρής Στ’2
Η Προϊστορική εποχή στη Θράκη 2015
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ ΛΑΠΩΝΕΣ.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’ Άννα Δημητρακάκη Β’1 2012-2013 2ο Πειραματικό Γυμνασιο Θεσ/νίκης

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1.Αφού χωριστείτε σε ομάδες, να ασχοληθείτε με τις επόμενες δρηστηριότητες: α) Πληροφορίες για την τέχνη της υφαντικής και τη θέση της στην οικιακή οικονομία παλαιότερων μορφών κοινωνικής ζωής και οργάνωσης. β) Αντικέιμενα-εργαλεία και χρήση τους στην οικιακή υφαντική. γ) Δείγματα έργων (φωτογραφίες). Δ) Συνεντεύξεις (π.χ. Μιας γιαγιάς που έχει ασχοληθεί με την τέχνη αυτή) ε) Περιγραφή έργων («εκφράσεις») από κάποιο λαογραφικό μουσείο ή απότην ιδιαίτερη πατρίδα σας.[Ενδεικτικές Έννοιες Διαθεματικής προσέγγισης: Παράδοση, Οικονομικό Σύστημα, Κοινωνική Οργάνωση, Τέχνη]

•Η υφαντική τέχνη είναι πανάρχαια όπως δείχνουν και διάφορα αρχαιολογικά ευρήματα (π.χ. πέτρινα σφοντύλια), ήταν γνωστή ήδη από τη Νεολιθική εποχή. Στον Όμηρο είναι γνωστός ο όρθιος αργαλειός, ενώ η ύφανση αποτελεί βασική ασχολία των ομηρικών γυναικών. Στην κλασσική περίοδο μάλιστα οι υφάντρες και ο αργαλειός συμπεριλαμβάνονταν στα διακοσμητικά θέματα της αγγειογραφίας. Η υφαντική τέχνη γενικά κατείχε ιδιαίτερα σημαντική θέση στην οικιακή οικονομία παλαιότερων μορφών κοινωνικής ζωής και οργάνωσης, καθώς κάλυπτε τις ανάγκες της οικογένειας για ρουχισμό αλλά και για ντύσιμο του σπιτιού. Ο αργαλειός επίσης ήταν απαραίτητος, καθώς σ’αυτόν θα έφτιαχνε η κόρη τα προικιά της. Κατά τους τελευταίους αιώνες της Τουρκοκρατίας η υφαντική γνώρισε ιδιαίτερη άνθηση χάρη και στην ανάπτυξη από τον 18ο αι. της νηματουργίας, με σπουδαιότερο κέντρο τα Αμπελάκια της Θεσσαλίας, απ’ όπου ανεξίτηλα βαμμένα νήματα στέλνονταν σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Την ίδια εποχή (19ος αιώνας) η υφαντική τέχνη, ανέκαθεν οικιακή και γυναικεία ασχολία, δεν περιοριζόταν μόνο στην εξυπηρέτηση των οικιακών αναγκών, αλλά εξυπηρετεί και εμπορευματικούς, επιχειρηματικούς στόχους. Σ’ όλη τη χώρα κατασκευάζονται διαφόρων ειδών υφαντά που γίνονται ανάρπαστα μέσα και έξω από την Ελλάδα. Τα υφαντά φτιάχνονται από ντόπια υλικά: μαλλί, βαμβάκι, λινάρι, μετάξι και βάφονταν με φυσικά χρώματα. Επίσης κεντούσαν με διάφορες βελονιές είτε τα τύπωναν με στάμπες. Ήδη από την αρχαιότητα γινόταν διάκριση ανάμεσα στο απλό ή ακόσμητο ύφασμα και στα πολυποίκιλτα. Γενικά τα υφαντά διακρίνονταν ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους, τη χρήση τους, την πυκνότητα της ύφανσης και τον προορισμό τους.

•Μερικά βασικά εργαλεία-αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν στην οικιακή υφαντική ήταν: 1.Η ρόκα: μία λεπτή ξύλινη ράβδος στην πάνω άκρη της οποίας τύλιγαν το μαλλί ή το βαμβάκι. 2.Το αδράχτι: αναγκαίο συμπλήρωμα της ρόκας ήταν η μικρή κυλινδρική ράβδος, λεπτότερη στο πάνω και το κάτω άκρο, που στο κάτω άκρο της είχε ένα σφοντύλι. Στο αδράχτι τυλιγόταν η κλωστή που προερχόταν από το γνέσιμο. 3.Η ανέμη: ξύλινο πλαίσιο συνήθως εξαγωνικό, τοποθετημένο σε ξύλινο άξονα, το οποίο περιστρέφεται και χρησιμοποιείται για το τύλιγμα του νήματος σε κουβάρια. 4.Ο αργαλειός: το σπουδαιότερο εργαλείο της υφαντικής. Στον ελλαδικό χώρο είναι γνωστοί 3 τύποι αργαλειού: του λάκκου, ο όρθιος και ο καθιστός.

•Υφαντική νυφική «στυλομαντήλα» από την Κάρπαθο, τμήμα, αρχές 20ού αι. Το μισό τμήμα πορτοκαλιάς βαμβακερής στυλομαντήλας, με ενυφασμένη πολύχρωμη, επίσης βαμβακερή, διακόσμηση σε επάλληλες οριζόντιες ζώνες. Το πλάτος των ζωνών που περικλείουν τα ενυφασμένα διακοσμητικά μοτίβα καθορίζεται με οριζόντιες χρυσοϋφασμένες ρίγες, που εναλλασσόμενες με βαμβακερές συνεχίζονται και στο ακόσμητο τμήμα της μαντίλας. Οι κοσμητικές ζώνες εικονίζουν, από κάτω προς τα επάνω, γλάστρες με άνθη, παγώνια καθισμένα σε κλαδιά, μεγάλα βάζα ανάμεσα σε ανθρώπινες φιγούρες που τα κρατούν –ακόμα μια διακοσμητική παραλλαγή του δένδρου της ζωής-, τυποποιημένα άνθη και φανταστικά θηρία- φύλακες κατά πάσα πιθανότητα του νυφικού κρεβατιού. Το σύνολο κορυφώνεται σε αέτωμα που σχηματίζεται με διπλή γραμμή. Από κάτω τυποποιημένο γαρίφαλο ανάμεσα στα αρχικά Μ και Β.