ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών πρόταση στο της Ευστρατίας Λιακοπούλου Καθ. Πληροφορικής, Msc.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

 Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  " Γιατί τα παιδιά να θέλουν να εμπλακούν σε αυτή τη δραστηριότητα;".

Άξονες του προγράμματος •Διδακτικά σχέδια / σενάρια •Διεργασία ομάδας / σχέσεων •Εγκάρσιες δράσεις

Διδακτικά σχέδια  Σχεδιασμός  Εφαρμογή μεθόδων  Στοχοκεντρική μάθηση  Διαφοροποιημένη Διδασκαλία  Αυτοαξιολόγηση - αναστοχασμός Διεργασία ομάδας – σχέσεων  Γιατί έχει σημασία;  Ανάπτυξη ικανοτήτων του σχετίζεσθαι  Διαμόρφωση μαθησιακού κλίματος  Χειρισμός συναισθημάτων  Αξιοποίηση τέχνης  Αξιοποίηση σύγχρονης τεχνολογίας  Περιβαλλοντική εκπαίδευση Εγκάρσιες δράσεις (που διαχέονται στο όλον)

Στόχος: η ανάπτυξη ικανοτήτων και στάσεων, όπως: •Δημιουργία •Πρωτοβουλία •Προσωπική θέση και ευθύνη •Σύνθεση •Σύνδεση •Επικοινωνία •Αντιμετώπιση του απρόβλεπτου •Ανάπτυξη κριτικής σκέψης •Σύνδεση με καταστάσεις ζωής

ΌΜΩΣ…. •Αναγνωρίζουμε πως ένα σύστημα, για να αναπτυχθεί, πρέπει να ενσωματώνει μέσα του μια θεωρία αλλαγής •Κρατάμε όσα από «το παλιό» αξίζουν, τα σεβόμαστε και τους δίνουμε αξία •Δημιουργούμε κοινότητες μάθησης (σύνδεση με ομάδα και με άλλες ομόλογες ομάδες)

Βασικές επιδιώξεις του προγράμματος (1/4) •Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τη χρήση και για τη χρήση σύγχρονων μεθόδων της εκπαίδευσης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. •Η δημιουργία προϋποθέσεων επαναπροσδιορισμού του ρόλου του εκπαιδευτικού ως σχεδιαστή και εμψυχωτή της διδακτικής πράξης.

Βασικές επιδιώξεις του προγράμματος (2/4) •Η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τη δυναμική της ομάδας με έμφαση στη βελτίωση της επικοινωνίας και των σχέσεων στη σχολική κοινότητα. •Η αξιοποίηση της Τέχνης με στόχο την αισθητική καλλιέργεια και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών.

Βασικές επιδιώξεις του προγράμματος (3/4) •Η ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης, καθώς και των "οριζοντίων ικανοτήτων" των μαθητών μέσα από την υλοποίηση κατάλληλων διδακτικών σχεδίων. •Η εξοικείωση των μαθητών με ερευνητικές διεργασίες και διαδικασίες αυτοαξιολόγησης.

Βασικές επιδιώξεις του προγράμματος (4/4) •Η παιδαγωγική αξιοποίηση των Τεχνολογιών, Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). •Η σύνδεση του σχολείου με τις διαδικασίες της δια βίου μάθησης.

Οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι έχουν: •Συγκεκριμένες ανάγκες: δε θέλουν να ακούνε θεωρίες, αλλά να βιώνουν πώς να σχετίζονται, πώς να ενσωματώνουν αλλαγές, πώς να εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους, πώς να αναπτύσσονται •Ευρύ φάσμα εμπειριών •Τάση για ενεργητική συμμετοχή •Αποκρυσταλλωμένους προτιμώμενους τρόπους μάθησης •Εμπόδια (εσωτερικά και εξωτερικά)

Βασικά στοιχεία της ενήλικης μάθησης (κοινοί τόποι των διαφόρων θεωριών για την ενήλικη μάθηση) •Αναποτελεσματικό το μοντέλο μάθησης «μεταφορά γνώσης» •Η εμπειρία ως βάση για κάθε μάθηση •Διαφορετικοί μαθησιακοί τρόποι για κάθε ενήλικο (άμεση εμπλοκή σε νέες εμπειρίες, εξέταση όλων των παραμέτρων πριν την δράση, σφαιρική κατανόηση των θεμάτων, δοκιμή στην πράξη νέων ιδεών)

Τα αποτελέσματα και οι διαδικασίες της μάθησης διαφέρουν από μαθητή σε μαθητή λόγω των εξατομικευμένων διαφορών που υπάρχουν στην ποικιλία των ικανοτήτων, οι οποίες σχετίζονται με τη μάθηση, όπως οι δυνατότητες ανάπτυξης, η κοινωνική προέλευση, οι προηγούμενες γνώσεις, οι τρόποι προσέγγισης και σύλληψης της μάθησης, το ενδιαφέρον, η αυτόαποτελεσματικότητα, αυταξία … (De Cortes, 1995). Διαφοροποιημένη διδασκαλία

Πώς εφαρμόζουμε διαφοροποιημένη διδασκαλία μέσα στην τάξη : •Συγκεντρώνουμε πληροφορίες και στοιχεία για τους μαθητές μας. •Προσφέρουμε ποικιλία δραστηριοτήτων, οι οποίες ανταποκρίνονται στους διαφορετικούς τρόπους μάθησης των μαθητών. •Στηρίζουμε ιδιαίτερα τους αδύνατους μαθητές. •Συνεργαζόμαστε με τους άλλους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στην τάξη μας, ανταλλάσσουμε σκέψεις, ιδέες και προτάσεις για να υποστηρίξουμε διδακτικά τους μαθητές. •Συνεργαζόμαστε με τους γονείς των μαθητών μας.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης των ΠΕ70 •1ο 3ημερο Ιούνιος 2011 (19 δ.ω) •1η μέρα σεμιναρίου,(5 δ.ω)2η μέρα σεμιναρίου,(7 δ.ω)3η μέρα σεμιναρίου,(7 δ.ω)Τετάρτη 15/6 16:00- 20:15, Πέμπτη 16/6 9:00- 15:45, Παρασκευή 17/6 9:00- 15:45 •2ο 3ημερο Σεπτέμβριος 2011 (18 δ.ω) •1η μέρα σεμιναρίου,(6 δ.ω)2η μέρα σεμιναρίου,(6 δ.ω)3η μέρα σεμιναρίου,(6 δ.ω)Δευτέρα 5/9 9:00- 15:00, Τρίτη 6/9 9:00- 15:00, Τετάρτη 7/9 9:00- 15:00

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης των ΠΕ70 •3ο 3ημερο Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2011 (17 δ.ω) •1η μέρα σεμιναρίου,(5 δ.ω)2η μέρα σεμιναρίου,(5 δ.ω)3η μέρα σεμιναρίου,(7δ.ω)Πέμπτη 24/11 16:00- 20:15 Παρασκευή 25/11 16:00- 20:15 Σάββατο 26/1 19:00- 16:00