 Η λέξη assessment (αξιολόγηση) προέρχεται από το λατινικό ρήμα assidere το οποίο σημαίνει κάθομαι δίπλα, παρατηρώ  Η λέξη αποτίμηση (evaluation) είναι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διδακτικοί στόχοι.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Συνέντευξη με νήπια.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Η λέξη assessment (αξιολόγηση) προέρχεται από το λατινικό ρήμα assidere το οποίο σημαίνει κάθομαι δίπλα, παρατηρώ  Η λέξη αποτίμηση (evaluation) είναι ένας όρος ευρύτερος από την αξιολόγηση. Άρχισε από 1930 στις ΗΠΑ για να κατονομάσει καταστάσεις ή πρακτικές μέσα σε μορφωτικές ενέργειες που απευθύνονταν σε ενήλικες (Pelletier, 1971). Αποδίδω κάποια αξία, αλλά με την πάροδο του χρόνου συνδέθηκε με τον έλεγχο.

 Επικεντρώνεται μόνο στη διαπίστωση και στην επαλήθευση του αξιολογούμενου αντικειμένου, αναζητώντας τη συμβατότητα ή την απόκλιση από αυτό που υπάρχει  Αντίθετα η αξιολόγηση αποβλέπει στην κατανόηση σημασιών μιας πραγματικότητας που απαρτίζεται από σύνθετα στοιχεία, και τα οποία θέλουμε να συγκρατήσουμε και να ερευνήσουμε  Ο έλεγχος δεν ενσωματώνει μια αξιολόγηση - Huba and Freed, p. 166

 Σε μια ουσιαστική διαδικασία αξιολόγησης δεν είναι τόσο τα αποτελέσματα μιας γνωστικής δραστηριότητας που ενδιαφέρουν, όσο η κριτική και αναστοχαστική στάση των υποκειμένων  Η διερευνητική δραστηριότητα εξελίσσεται μέσα από την κίνηση και από ένα πήγαινε – έλα αδιάκοπο ανάμεσα στην επερώτηση και στα αποτελέσματά της.  Εγκυρότητα, αξιοπιστία, λειτουργικότητα

Αξιολόγηση για τη μάθηση (διαμορφωτική) Αξιολόγηση της μάθησης (αθροιστική) Η αξιολόγηση για τη μάθηση είναι η διαδικασία της αναζήτησης και της ερμηνείας tων δεδομένων τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές και τους καθηγητές τους ώστε να αναδειχθεί πού βρίσκονται οι μαθητές, πού χρειάζεται να πάνε, και τον καλύτερο τρόπο να φτάσουν εκεί. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΙΑΔΙΑΚΣΙΑ και όχι γεγονός Assessment Reform Group Νικόλαος Σταμπολίδης, Σχολικός Σύμβουλος, 2012

•Ερωτήσεις και διάλογος στην τάξη (δεν ισχύει η πρακτική των σηκωμένων χεριών). «Αν δεν αναλύσεις τον τρόπο που θέτεις τις ερωτήσεις δεν αντιλαμβάνεσαι πόσο φτωχές μπορεί να είναι. Έπιασα τον εαυτό μου να χρησιμοποιεί ερωτήσεις για να γεμίσω το χρόνο και να κάνω ερωτήσεις που χρειαζόταν πολύ λίγη σκέψη από τους μαθητές… το να τους καθοδηγούμε απλώς προς τη «σωστή απάντηση» δεν είναι χρήσιμο για αυτούς». (Block et al.2003, σελ. 34)

 Προφορικές ή γραπτές πληροφορίες που δίνονται στους μαθητές στις εργασίες τους  Η έρευνα δείχνει ότι μόνο η ανατροφοδότηση με τη μορφή σχολίων οδηγεί σε μελλοντική βελτίωση (Buttler, 1998). Οι βαθμοί εμπλέκουν το «εγώ «και αποτελούν απειλή για την αυτοπεποίθηση…… • Σαφής μέθοδος, όπως και ο πίνακας των αποτελεσμάτων και το γράφημα, αλλά τι σου λένε αυτά για τη σχέση μεταξύ τους; • Πήγαινε πίσω στις σημειώσεις σου, σελ…. Και δες τι είναι αυτό • Κάνε την ιστορία σου πιο ενδιαφέρουσα αναφέροντας…..

 Οι μαθητές ενημερώνονται για τα κριτήρια με τα οποία πρόκειται να αξιολογηθούν  Αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση από τους μαθητές  Θα πρέπει να είναι μια διαδικασία σκέψης και συζήτησης, και όχι μια γραπτή διαδικασία  Είναι μια δεξιότητα στην οποία οι μαθητές οποιαδήποτε ηλικίας θα πρέπει να εξασκηθούν. Αυτό μπορεί να γίνει για παράδειγμα από μοντελοποιημένες απαντήσεις  Θα πρέπι να σχετίζεται με μαθησιακούς στόχους, τα κριτήρια επιτυχίας, καθώς και με παραδείγματα  Η ποικιλία των προσεγγίσεων εμποδίζει την ανία και τις απαντήσεις χψρίς σκέψη.  Πρέπει να έχει σχέση με τη συγκεκριμένη εργασία στην τάξη και όχι με το μαθητή. Π.χ. «τι σε δυσκόλεψε και γιατί;» και όχι «ποιος δυσκολεύτηκε;»

 Να γίνεται η μάθηση σαφής  Να προωθείτε η αυτονομία των μαθητών  Η εστίαση να είναι στη μάθηση και όχι στην επίδοση (James & Pedder, 2006) Οι μαθητές και οι καθηγητές ψάχνουν να βρουν και να ερμηνεύουν στοιχεία τα οποία θα χρησιμοποιήσουν για να αποφασίσουν που βρίσκονται οι μαθητές, πού χρειάζεται να πάνε και πώς θα φτάσουν εκεί με τον καλύτερο τρόπο.

Κατανόηση εννοιώνΔιατύπωση ορισμών και εννοιών Ικανότητα συσχετίσεων και συνδυασμών Ανάλυση προβλήματος Επεξεργασία προβλημάτων Σχεδιασμός λύσης Χρήση αλγορίθμων Ικανότητα λογικού ελέγχου Γραπτή παρουσίαση λύσεων

Διατύπωση ορισμών και εννοιών Κατέχει πλήρως όλες τις έννοιες και διατυπώνει τους ορισμούς τους με πληρότητα Κατέχει τις έννοιες, δυσκολεύεται να τις αποδώσει με σαφήνεια και σωστή ορολογία Κατέχει επιφανειακά τις έννοιες και δυσκολεύεται να τις αποδώσει Έχει θολή αντίληψη των εννοιών και τις συγχέει μεταξύ τους Ικανότητα συσχετίσεων και συνδυασμών Έχει μεγάλη ικανότητα σύνδεσης των εννοιών τόσο μεταξύ τους όσο και με την καθημερινή πραγματικότη τα Διαβλέπει τη δυνατότητα επέκτασης της έννοιας σε θεωρητικό ή πρακτικό επίπεδο Δυσκολεύεται να συνδέσει τις νέες έννοιες με άλλες που γνωρίζει Αφήνει έννοιες χωρίς συσχετισμούς και συνδέσεις Κατανόηση εννοιών

 Συστηματική οργανωμένη συλλογή ενδείξεων που χρησιμοποιούνται από τον εκπαιδευτικό προκειμένου να παρακολουθήσει την ανάπτυξη των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των στάσεων του μαθητή (Varvus, 1990….)  Προσωπικός φάκελος του μαθητή, δείχνει την εξελικτική πορεία του μαθητή  Είναι ένα εργαλείο αυτό-αξιολόγησης και ετερο-αξιολόγησης

 Η βιογραφία του μαθητή (συνέντευξη με το μαθητή, καταγραφή υλικών που χρησιμοποιεί καθημερινά, τι κεντρίζει το ενδιαφέρον του, χόμπι..)  Οι εργασίες που προτιμά να κάνει ο μαθητής  Οι στόχοι που τίθενται μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή (παιδαγωγικό συμβόλαιο)  Εργαλεία αξιολόγησης, περιγραφική αξιολόγηση, σε σχέση με τον εκπαιδευτικό και την ομάδα

 Ο προγραμματισμός  Η συλλογή και επιλογή στοιχείων που παραπέμπουν σε συγκεκριμένους στόχους (rubrics)  Αναστοχασμός : Ο μαθητής σκέφτεται και μιλά για τις επιλογές του, για τον τρόπο που οργάνωσε το φάκελό του, για την προσπάθειά του, για τον τρόπο που παρουσιάζει τα στοιχεία του φακέλου του (Πού και πότε δυσκολεύτηκα, γιατί παρουσίασα με αυτόν τον τρόπο) - Sources: Barbara Walvood, presentation at the Higher Learning Commission 2005 Meeting, April 2, 2005, Chicago, IL;

 ‘  Να δημιουργηθεί ένα εργαλείο αξιολόγησης που να ευνοεί την αναστοχαστική σκέψη των μαθητών στη λύση προβλήματος •Ορισμός προβλήματος •Δοκιμή •Ανάλυση •Σύγκριση με το στόχο