ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΝΤΑΞΗΣ Η/Υ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ Β.Μητροπούλου Επικ. Καθηγήτρια Α.Π.Θ.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Ηλεκτρονικά και Τεχνολογία Ελέγχου
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Κοστολόγηση Μάθημα 19.
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας Σωκράτης.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Μέθοδοι διδασκαλίας των Μαθηματικών
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
Διδακτική Πληροφορικής
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Συνεργατική διδασκαλία
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ο προγραμματισμός – σχεδιασμός του μαθήματος θεωρείται μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις για την επιτυχία της διδασκαλίας. Ο προγραμματισμός του μαθήματος πρέπει να γίνεται γιατί μας βοηθά να γνωρίζομε: Την πορεία μας (που πάμε ή που βαδίζουμε), Πως ή με ποιο τρόπο θα πάμε, Πότε θα φτάσουμε στο τέρμα μας, και Πόσο καλά βαδίσαμε. γογο Κουτσίδης Γιώργος 2008

Προγραμματισμός ημερησίου μαθήματος στο μάθημα της Τεχνολογίας Κινούμαστε σε δύο άξονες Οργάνωση ύλης και δραστηριοτήτων Οργάνωση της ομάδας Επίσης παράλληλα πρέπει να κατέχουμε / γνωρίζουμε: Την ύλη που θα διδάξουμε και Την ομάδα (τάξη) των μαθητών που θα διδάξουμε.

Δομή προγραμματισμού ημερησίου μαθήματος Τεχνολογίας Ο προγραμματισμός ημερησίου μαθήματος Τεχνολογίας μπορεί να έχει την πιο κάτω δομή: Σκοπός/οί του μαθήματος Στόχοι του μαθήματος Μέθοδοι διδασκαλίας Μέσα διδασκαλίας Οργάνωση ομάδας Πορεία διδασκαλίας – εφαρμογή στόχων Αξιολόγηση – Επανατροφοδότηση

Σκοπός του μαθήματος Διατυπώνεται με σαφήνεια, παρουσιάζοντας τι σκοπεύουμε να διδάξουμε στους μαθητές στο συγκεκριμένο μάθημα. π.χ. Οι μαθητές να εξηγούν τις δύο βασικές λειτουργίες του τρανζίστορ, ότι δηλαδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αυτόματος ηλεκτρονικός διακόπτης, και ως ενισχυτής.

Στόχοι του μαθήματος Παρουσιάζουμε με σαφήνεια τα στάδια που θα εφαρμόσουμε για να πετύχουμε το σκοπό μας. Παρουσιάζοντας επίσης τα αποτελέσματα που αναμένουμε στο τέλος του μαθήματος για να αξιολογήσουμε αν πετύχαμε το σκοπό μας. Οι στόχοι πρέπει να είναι μετρήσιμοι . π.χ. ……….. οι μαθητές να εξηγούν, ………οι μαθητές να μπορούν να χρησιμοποιούν)

Μέθοδοι διδασκαλίας Οι μέθοδοι εξαρτώνται από το θέμα του μαθήματος, το επίπεδο της τάξης, τα μέσα που διαθέτουμε και τους στόχους που θέσαμε. Παραδείγματα μεθόδων είναι: διάλεξη, συζήτηση, επίδειξη, επίλυση προβλήματος σε ομάδες, συνεργατική μάθηση, ομαδική εργασία, διερεύνηση.

Μέσα διδασκαλίας / μάθησης Υποβοηθούν την κατανόηση και διευκολύνουν την αφομοίωση. Πρέπει να είναι απλά και εύχρηστα φύλλα εργασίας, πειραματικές πινακίδες, προγράμματα Η.Υ, διαφάνειες, κατασκευές, εργαλεία, μηχανήματα.

Οργάνωση ομάδας Βασικές μορφές οργάνωσης μιας τάξης εξαρτώνται από τις μεθόδους διδασκαλίας που θα χρησιμοποιήσουμε, τους στόχους, τα μέσα διδασκαλίας, τους χώρους που διαθέτει το εργαστήριο, και την ομάδα (π.χ. ομάδες αδυνάτων μαθητών, ομάδες μικτής ικανότητας).

Πορεία διδασκαλίας Στην πορεία διδασκαλίας, παρουσιάζουμε τη νέα ύλη και στόχους του μαθήματος, κάνουμε σύνδεση με το προηγούμενο μάθημα, εξηγούμε πως θα οργανώσουμε τις ομάδες μας και τις δραστηριότητες που θα προσφέρουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας και σε τελικό στάδιο το σκοπό μας, παρουσιάζουμε πως θα κάνουμε σύνοψη / ανακεφαλαίωση, δίνομε δραστηριότητες και εργασία για το σπίτι.

Αξιολόγηση Γίνεται έλεγχος και εκτίμηση του αποτελέσματος της διδασκαλίας. Εκτιμούμε πόσο πετύχαμε στην πραγματοποίηση των στόχων μας. Αξιολογούμε τόσο τους μαθητές όσο και τον εαυτό μας.

Προγραμματισμός Ημερήσιου Μαθήματος Μάθημα: Θέμα ενότητας: Καθηγητής: Τμήμα: Ημερομηνία: Διάρκεια: Περίοδος: Σκοπός του μαθήματος: Στόχοι: Οι μαθητές να μπορούν: Πορεία διδασκαλίας – Δραστηριότητες – Χρονοδιάγραμμα: Πορεία διδασκαλίας Μεθοδολογία Μέσα διδασκαλίας Χρόνος Χαιρετισμός των μαθητών 1’ Ο καθηγητής κάνει στους μαθητές μια σύντομη πληροφόρηση για τους στόχους και την πορεία του μαθήματος.

Προγραμματισμός Ημερησίου Μαθήματος Μάθημα: Τεχνολογία Θέμα ενότητας: Μοχλοί Καθηγητής: Τμήμα: Α3 Ημερομηνία: Διάρκεια: 45’ Σκοπός του μαθήματος: Οι μαθητές να εξηγούν τη λειτουργία των μοχλών και να αναφέρουν παραδείγματα εφαρμογών κατά τη χρήση τους. Στόχοι: Να εξηγούν με απλά λόγια τη λειτουργία των μοχλών. Να εντοπίζουν και να ονομάζουν τα 3 σημεία λειτουργίας των μοχλών. Να αναγνωρίζουν το είδος μοχλού από παραδείγματα καθημερινής χρήσης π.χ. ψαλίδι, φτυάρι, τσιμπίδα, καλάμι ψαρέματος. Να μπορούν να καθορίζουν τη σημασία της θέσης του υπομοχλίου ως προς την προσπάθεια και το φορτίο. Προδιδακτικά καθήκοντα: Ο καθηγητής ετοιμάζει ένα εποπτικό μέσο για το κάθε είδος μοχλού.

Πορεία διδασκαλίας – Δραστηριότητες – Χρονοδιάγραμμα: Μεθοδολογία Μέσα διδασκαλίας Χρόνος Χαιρετισμός των μαθητών 1’ Ο καθηγητής κάνει στους μαθητές μια σύντομη πληροφόρηση για τους στόχους και την πορεία του μαθήματος. Διάλεξη 2’ Παρουσιάζει την πρώτη διαφάνεια κάνοντας εισαγωγή στους μοχλούς και στη σημασία της χρήσης τους, από τους αρχαίους χρόνους. Στόχος 1 Επίδειξη - Συζήτηση Διαφάνεια 3’ Παρουσιάζει και εξηγεί με τη βοήθεια 2ης διαφάνειας τι είναι οι μοχλοί και τη σημασία τους. Στόχος 1 4’ Παρουσιάζει με 3 διαφάνειες και εποπτικά μέσα, τα τρία είδη μοχλών εξηγώντας τη λειτουργία του κάθε είδους. Αναφέρει τα 3 σημεία λειτουργίας του κάθε είδους (Υπομόχλιο, Προσπάθεια και Φορτίο) Στόχος 2, 3, 4 Διαφάνειες, εποπτικά μέσα, πραγματικές κατασκευές όπως πένσα, ψαλίδι, τρυπητήρι κ.α. 15’ Εξηγείται το φύλλο εργασίας στους μαθητές και οι μαθητές εργάζονται ατομικά στις ομάδες τους για να το λύσουν. Ο καθηγητής παρακολουθεί και ενισχύει τους μαθητές, επεμβαίνει όταν χρειάζεται, για να τους βοηθήσει. Στόχος 2, 3 Λύση φύλλου εργασίας – Συζήτηση ατομικά με τους μαθητές. Φύλλο εργασίας σε διαφάνεια. Γίνεται παρουσίαση των απαντήσεων από τον εκπαιδευτικό και επανάληψη των καινούριων γνώσεων του μαθήματος. Συζήτηση 5’