ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ 2001-2002 ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London Δρ Υπολογιστικών Μαθηματικών Α.Π.Θ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ 1) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ Π.Ι. ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ (Γ) ΔΕΛΥΣ (Γ-Λ-Τ) MICROWORLDS PRO (Γ-Λ-Τ) ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ ΙΙ (Γ-Τ)
2) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΠΡΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ 2) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΠΡΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Λ-Τ) ΛΕΞΙΚΟ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΡΟΛΟΓΙΑΣ (Τ) ΛΕΞΙΠΛΟΗΓΗΣΗ (Λ-Τ) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (Γ) ΤΡΙΤΩΝ (Λ-Τ)
3) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ 3) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ Dynalab (Λ-Τ) AnimPascal (Λ-Τ) 4) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ - «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Το ρομπότ Karel (Γ-Τ) Δραστηριότητες με τη γλώσσα Logo (Γ-Τ)
5) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟ Office ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ο «χάρτινος» υπολογιστής με χρήση του Power Point (Λ-Τ) Η αναδρομή με το Excel (Λ-Τ) Δημιουργία τεστ με το Excel (Γ-Λ-Τ)
6) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΤΟΠΟΙ ΓΙΑ: 6) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΤΟΠΟΙ ΓΙΑ: Εκμάθηση του υλικού του Η/Υ (Γ-Λ-Τ) Εκμάθηση γλωσσών προγραμματισμού (Λ-Τ) Κατασκευή ιστοσελίδων (Τ) Ιστορικά στοιχεία για τους Η/Υ και το Internet (Γ)
ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Μέσω της συνεργασίας επιμορφωτή-επιμορφούμενων να παραχθούν Διδακτικά Σενάρια με χρήση των παραπάνω εκπαιδευτικών εργαλείων
ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Τα σενάρια αυτά θα ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική πρακτική με τη μορφή Πειραματικών Διδασκαλιών που θα πραγματοποιήσουν οι επιμορφούμενοι στα σχολεία τους με τους μαθητές τους
Τέλος.. Οι επιμορφούμενοι είναι συνδιαμορφωτές του προγράμματος της επιμόρφωσης, καθώς οι ίδιοι αξιολογούν τα εκπαιδευτικά εργαλεία και επιλέγουν κατά την κρίση τους το διδακτικό υλικό που θα χρησιμοποιήσουν με τους μαθητές τους
Ενδεικτικά: Διδακτικές ενότητες από την ύλη του Γυμνασίου, Λυκείου, ΤΕΕ για τη διδασκαλία των οποίων μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα εκπαιδευτικά εργαλεία (1)-(6):
ΓΥΜΝΑΣΙΟ Α’ ΤΑΞΗ Το υλικό του Η/Υ Πληροφόρηση-επικοινωνία με τη βοήθεια του Η/Υ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ Β’ ΤΑΞΗ Το υλικό του Η/Υ Αναπαράσταση των πληροφοριών στον Η/Υ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γ’ ΤΑΞΗ Πολυμέσα: θεωρία και πράξη Αλγόριθμοι και Προγραμματισμός
ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Α’ - Β’ - Γ’ ΤΑΞΗ Μάθημα: Εφαρμογές Πληροφορικής Το υλικό του Η/Υ Αναπαράσταση και Κωδικοποίηση Δεδομένων Προγραμματισμός Υπολογιστών
Γ’ ΤΑΞΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Γ’ ΤΑΞΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Μάθημα: Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνικές και περιβάλλοντα προγραμματισμού Δομημένος Προγραμματισμός
Γ’ ΤΑΞΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Γ’ ΤΑΞΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Μάθημα: Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα Δομή, οργάνωση και λειτουργία του Η/Υ Διεργασίες, χρονοδρομολόγηση ΚΜΕ
ΤΕΕ: ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ 1ος ΚΥΚΛΟΣ: Α’ ΤΑΞΗ Μάθημα: Βασικές Αρχές της Πληροφορικής και της Ψηφιακής Τεχνολογίας Το υλικό του Η/Υ Αναπαράσταση Δεδομένων Ψηφιακή Τεχνολογία
ΤΕΕ: ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ 1ος ΚΥΚΛΟΣ: Β’ ΤΑΞΗ Μάθημα: Προγραμματισμός Υπολογιστών Τεχνικές και περιβάλλοντα προγραμματισμού Δομημένος Προγραμματισμός