Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
Advertisements

« Ο ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΙΓΝΙΤΗ » Νοέμβριος 2013 Κοντολέων Αντώνης Μέλος Δ.Σ.
ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ
Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας Παρεμβάσεις του Π.Ε.Π. Στερεάς Ελλάδας στον τομέα Περιβάλλοντος Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης.
ΑΝΟΙΚΤΗ ΗΜΕΡΙΔΑ "Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Αναβάθμιση Δημόσιων Χώρων: Καινοτόμες Μέθοδοι και Προοπτικές” Στυλιανός Διαμαντίδης, Γενικός Γραμματέας.
ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΒΑΛΑ.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
CEO & CSR Money Conference 2012 Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012 Ρ. Σουλάκη Δντρια ΕΚΕ Ομίλου.
Εξειδίκευση Αξόνων Στρατηγικής
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
HELECO 2005 Δημήτρης Δοντάς Δ/της Σχεδιασμού & Ανάπτυξης KNAUF ΓΥΨΟΠΟΙΪΑ Α.Β.Ε.Ε.
ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Συστήματα Α.Π.Ε..
Μεταφορές και Logistics
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ
1.4 Οι υδρογονάνθρακες ως καύσιμα
Ατμοσφαιρική Ρύπανση Μελέτη της Ποιότητας Αέρα στην Κύπρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Προγράμματα Εκσυγχρονισμού των Επιχειρήσεων 24 Ιουνίου 2009.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ !!! ΒΙΚΟΣ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Διευθύντρια Περιβάλλοντος Παραγωγής
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
1. Γενικά-Σκοπός 2. Γενική περιγραφή της περιοχής 3. Υφιστάμενη γεωργοοικονομική κατάσταση 4. Προβλήματα της περιοχής 5. Δυνατότητες ανάπτυξης της περιοχής.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
Μέτρα προστασίας από την ατμοσφαιρική ρύπανση
Ηλεκτρικό- Υβριδικό αυτοκίνητο
Η μεταποιητική βιομηχανία στο Ν.Αττικής: Υποκατάσταση ή μετεγκατάσταση; Διακουλάκη Δ. 1, Μοιρασγεντής Σ. 2, Τουρκολιάς Χ. 1 1 Εργαστήριο Βιομηχανικής &
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΕΖΑΙΝΤΕΣ
1 Μέγιστη αξιοποίηση χώρων συγκέντρωσης αποβλήτων Μεικτή διαχείριση αποβλήτων - χώροι συγκέντρωσης αποβλήτων (ΧΣΑ)‏
Μονάδες Αφαλάτωσης.
«Οικολογία και μετακίνηση».. Ομάδα εργασίας μαθητών.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Καυσιμα στις κ. θ. - καυση.
Το Ε. Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ και η διαχείριση προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων
Σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Υγραεριοκίνηση: Το τελευταίο διάστημα, στην Ελλάδα η υγραεριοκίνηση γνωρίζει πολύ μεγάλη άνθιση. Ουσιαστικά, αποτελεί μια περιβαλλοντική πρόταση, που εκτός.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Νόμος για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα 2008/50/ ΕΚ.
Περιβαλλοντικές Μετρήσεις και Συνεχής Καταγραφή Περιβαλλοντικών Παραμέτρων.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΑ Α ΝΤΑΓΚΑΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΟΘΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΑ Α ΝΤΑΓΚΑΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ.
Η μεταβολή της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην περίοδο κρίσης
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Η Διαχείριση του Πλούτου των Εθνών στο σύγχρονο Οικονομικό και Τεχνολογικό Περιβάλλον Οδυσσέας Κοψιδάς (ΠΕ 09, 17.05)
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Ρύπανση του αέρα Μετά τη μελέτη του κεφαλαίου αυτού θα μπορείτε:
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 28 Νοεμβρίου 2016 Παρουσίαση στη συζήτηση με θέμα «Η ποιότητα της.
Η επιχείρηση Κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Ιωάννης Φαλέκας Επένδυση Ενεργειακής Αναβάθμισης
Η επιχείρηση………………………………… που εδρεύει στην περιφέρεια ……………………
Η επιχείρηση Π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & Σ. ΣΙΔΕΡΗΣ Ο. Ε
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Η επιχείρηση Α. ΒΟΥΛΓΑΡΕΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε. Ε
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Η επιχείρηση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α. Ε
Η επιχείρηση ΚΑΡΑΜΙΧΑΗΛ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΑΒΒΑΣ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ 1 Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

ΜΠΡΟΣΤΑ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2 ΜΠΡΟΣΤΑ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Οι λόγοι που επιβάλλουν τα έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης στα Διυλιστήρια Όλα τα Ευρωπαϊκά διυλιστήρια εκσυγχρονίζονται και αναβαθμίζονται, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος. Τα διυλιστήρια εκσυγχρονίζονται και αναβαθμίζονται για: Παραγωγή βελτιωμένων προϊόντων, φιλικότερων προς το περιβάλλον Μείωση των εκπομπών με τη χρήση των βέλτιστων διαθέσιμων τεχνικών Βιώσιμη ανάπτυξη - Ανταγωνιστικότητα Η Ε.Ε. έχει ήδη υιοθετήσει τη «θεματική στρατηγική για την ατμοσφαιρική ρύπανση», η οποία στοχεύει στο να περιοριστούν οι αρνητικές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία και δίνει έμφαση στην αντιμετώπιση των επιβλαβέστερων ρύπων. Στο πλαίσιο αυτό εκδίδονται μία σειρά από Οδηγίες για τη βελτίωση της ποιότητας των καυσίμων.

Οι συνεχείς αναβαθμίσεις απαιτούνται λόγω αυστηρότερων περιβαλλοντικών προδιαγραφών της Ε.Ε. στα καύσιμα Επιτρεπόμενη περιεκτικότητα θείου στα καύσιμα (Ε.Ε.) 1% 4% 3% 2% 100 200 300 400 1998 2000 2002 2004 2006 2008 2010 Βενζίνη Ντίζελ κίνησης Μαζούτ % κ.β. θείο Μαζούτ, Βενζίνη/Ντίζελ ppm θείου Η Ε.Ε. θέτει συνεχώς αυστηρότερες προδιαγραφές – Από το 1965 μέχρι σήμερα το θείο στο Ντίζελ Κίνησης μειώθηκε στο 1/1000

Γιατί είναι Περιβαλλοντική η Επένδυση ; Το έργο θα συμβάλει στη βελτίωση του περιβάλλοντος, σε τοπικό επίπεδο: Με τη σημαντική μείωση των εκπομπών τοπικών αέριων ρύπων και υγρών αποβλήτων Με τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στην ευρύτερη περιοχή Η συμβολή στη βελτίωση του περιβάλλοντος επεκτείνεται σε επίπεδο επικράτειας από την παραγωγή καθαρότερων καυσίμων για τους τελικούς καταναλωτές.

Ποιότητα της Ατμόσφαιρας στην ευρύτερη περιοχή ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Με βάση τα στοιχεία των μετρήσεων των σταθμών περιβάλλοντος του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Θριασίου Πεδίου (Α.Σ.Δ.Κ.Θ.Π.) από το 2001 έως 2006 καθώς και τα στοιχεία του αντίστοιχου σταθμού του ΥΠΕΧΩΔΕ, προκύπτουν τα παρακάτω: Βελτίωση στην ποιότητα της ατμόσφαιρας ως προς τις εκπομπές του διοξειδίου του θείου από τις μετρήσεις των σταθμών, κυρίως λόγω της βελτίωσης της ποιότητας των καυσίμων που παράγουν και διαθέτουν στην αγορά τα διυλιστήρια.

Εξαίρεση αποτελούν τα αυξημένα σωματίδια που δεν σχετίζονται με τη λειτουργία του Διυλιστηρίου ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Οι τιμές των σωματιδίων από τους ίδιους σταθμούς και ειδικά η ωριαία τιμή είναι πάνω από το νομοθετημένο όριο των 50 mg/m3. Οι παρατηρούμενες υπερβάσεις των τιμών των σωματιδίων οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες, όπως : Χαμηλή βλάστηση, απουσία ενεργειών δεντροφύτευσης υψηλών φυτών και αποψίλωση της ευρύτερης περιοχής, που ευνοούν την υψηλή συγκέντρωση αιωρούμενων σωματιδίων στην περιοχή. Πυκνή κυκλοφορία οχημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο (ΙΧ, φορτηγών), που αποτελούν πολύ σημαντική πηγή εκπομπών αιωρούμενων σωματιδίων. Πρόκειται για παράγοντες που δεν σχετίζονται με τη λειτουργία του διυλιστηρίου και δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν από την εγκατάσταση και το προσωπικό της.

Μελλοντικές Επιπτώσεις της Επένδυσης στις Αέριες Εκπομπές ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Από το μοντέλο διασποράς προκύπτουν σημαντικές μειώσεις, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Οι παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτό είναι: Μεγιστοποίηση της χρήσης καθαρού καυσίμου και ελαχιστοποίηση της χρήσης μαζούτ ιδιοκατανάλωσης. Πλήρης αποθείωση του αερίου καυσίμου. Μείωση της συγκέντρωσης θείου στο μαζούτ ιδιοκατανάλωσης (από 3,1% σε <1% κατά βάρος) Χρήση καυστήρων χαμηλής εκπομπής αζωτοξειδίων (low NOx burners). Εφαρμογή τεχνολογίας αντιρύπανσης στους νέους λέβητες (DeNOx). Η εφαρμογή τεχνολογίας κατακράτησης σωματιδίων στους νέους λέβητες (DeDust). Όλες τα παραπάνω στηρίζονται στις Βέλτιστες Διαθέσιμες Τεχνικές για τα Διυλιστήρια. Πηγή: Αποτελέσματα Μοντέλου Διασποράς ΕΜΠ

Συμβολή της επένδυσης στη μείωση των τοπικών αέριων εκπομπών ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ -70,2% SO2 Συγκεκριμένα για το Διυλιστήριο Ελευσίνας: Μειώνονται κατά 70,2% οι συνολικές εκπομπές του διοξειδίου του θείου από τις εστίες καύσης. Μειώνονται κατά 11,6% οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Μειώνονται κατά 84,2% τα σωματίδια. Μείωση σωματιδίων κατά -84,2% Πηγή: Αποτελέσματα Μοντέλου Διασποράς ΕΜΠ

Συμβολή της επένδυσης στην βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Οι μέγιστες υπολογιζόμενες συγκεντρώσεις διοξειδίου του θείου (SO2) που συνδέονται με τη λειτουργία των εγκαταστάσεων είναι σημαντικά χαμηλότερες των υφιστάμενων ορίων, όπως παρακάτω: 40% χαμηλότερες του ημερησίου ορίου των 125 μg/m3. Υποτριπλάσιες του ωριαίου ορίου των 350 μg/m3. Οι συγκεντρώσεις του διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) αξιολογούνται ως ιδιαίτερα χαμηλές: Οι μέγιστες ωριαίες υπολογιζόμενες συγκεντρώσεις ΝO2 που συνδέονται με τη λειτουργία των εγκαταστάσεων είναι περί τα 50 μg/m3, πολύ χαμηλότερες του υφιστάμενου ορίου των 200 μg/m3. Οι συγκεντρώσεις σωματιδίων που συνδέονται με τη λειτουργία του Διυλιστηρίου Ελευσίνας αξιολογούνται ως αμελητέες και: Δεν σχετίζονται με τα υψηλά επίπεδα σωματιδίων, που απαντώνται στο Θριάσιο Πεδίο. Πηγή: Αποτελέσματα Μοντέλου Διασποράς ΕΜΠ

Κατάσταση αποδέκτη υγρών αποβλήτων (Κόλπος Ελευσίνας) ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Πρόβλημα του κόλπου της Ελευσίνας αποτελούν τα βαρέα μέταλλα (χαλκός, μόλυβδος, ψευδάργυρος) Σημειώνεται ότι, στις αναλύσεις των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων του διυλιστηρίου Ελευσίνας που οδεύουν στην θαλάσσια περιοχή, δεν ανιχνεύονται τα βαρέα μέταλλα των παραπάνω δειγματοληψιών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο μόλυβδος στα ιζήματα κατά τη χρονική περίοδο των δειγματοληψιών, παρουσιάζει αυξητική τάση ενώ τα διυλιστήρια έχουν εγκαταλείψει τη χρήση μολύβδου ως πρόσθετο στις βενζίνες από 1/1/2000. Το δε διυλιστήριο Ελευσίνας δεν χρησιμοποίησε ποτέ πρόσθετο μολύβδου διότι δεν είχε παραγωγή βενζίνης. Πηγή: Γραφείο Ελέγχου ρύπανσης και Ποιότητας Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Δυτικής Αττικής

Συμβολή της επένδυσης στη βελτίωση της ποιότητας του αποδέκτη υγρών αποβλήτων ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Πρωτοβάθμια επεξεργασία Μείωση COD: 40 % Μείωση BOD: 40,3 % Μείωση ελαίων: 89,3 % Μείωση θειούχων : 95,5 % Μείωση κυανιούχων: 68,8 % Δευτεροβάθμια επεξεργασία Μείωση COD: 48,8 % Μείωση BOD: 80 % Μείωση ελαίων: 75 % Με το έργο της αναβάθμισης, θα κατασκευαστεί μία νέα μονάδα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων και θα αναβαθμιστεί η υπάρχουσα. Τα χαρακτηριστικά των απορριπτόμενων σήμερα υγρών αποβλήτων, είναι πολύ κάτω από τα νομοθετημένα όρια και τα ποσοστά των μειώσεων αφορούν στα ήδη μειωμένα απορριπτόμενα υγρά απόβλητα.

Συμβολή της επένδυσης στη βελτίωση της ποιότητας του αποδέκτη υγρών αποβλήτων ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Υπάρχει μείωση κατά 24% στις ποσότητες των απορριπτόμενων επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων προς τον αποδέκτη, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Αντίστοιχη μείωση κατά 24% επιτυγχάνεται και με τη χρήση των Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών Επεξεργασίας στο απορριπτόμενο φορτίο των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων. Πηγή: Αξιολόγηση μελέτης υγρών αποβλήτων από ΕΜΠ

Διαχείριση των στερεών αποβλήτων Το σύστημα διαχείρισης των στερεών αποβλήτων που θα παράγονται από την λειτουργία των νέων μονάδων, αποτελεί τμήμα ενός ολοκληρωμένου συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης που βασίζεται σε: Μείωση αποβλήτων στην πηγή Ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση των αποβλήτων Ασφαλή διάθεση όλων των στερεών αποβλήτων από αδειοδοτημένες εταιρίες Δεν γίνεται καμία επεξεργασία στις εγκαταστάσεις

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Η επένδυση περιλαμβάνει αναβάθμιση και εγκατάσταση πολλών περιβαλλοντικών μονάδων ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Μονάδα Απόσταξης Κενού Μονάδα Υδρογονοδιάσπασης (Hydrocracker) Μονάδα Θερμικής Πυρόλυσης Ασφάλτου (Flexi Coker) Μονάδα Παραγωγής Υδρογόνου ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Μονάδα Απογύμνωσης Όξινου Νερού Μονάδα Ανάκτησης Θείου Νέα Μονάδα Επεξεργασίας Υγρών Αποβλήτων και Αναβάθμιση της Υπάρχουσας Μονάδας Εγκατάσταση Νέων Λεβήτων Ατμοπαραγωγής (Με Αντιρρυπαντική Τεχνολογία), για Αντικατάσταση των Παλαιών Μονάδα Πύργου Ψύξης Όλες οι παραπάνω μονάδες σχεδιάζονται, υλοποιούνται και θα λειτουργούν εφαρμόζοντας τις Βέλτιστες Διαθέσιμες Τεχνικές για τα Διυλιστήρια. Η επιλογή της μονάδας Flexi Coker, αντί Delayed Coker, στοιχίζει περίπου € 100 εκ. επιπλέον στην επένδυση. Παρά το υψηλό κόστος της, προτιμήθηκε για τις περιβαλλοντικές της κυρίως επιδόσεις.

Χωροταξικές προδιαγραφές της αναβάθμισης Οι επενδύσεις θα υλοποιηθούν σε χαρακτηρισμένο βιομηχανικό χώρο (ΒΙ.ΠΕ.) εντός των σημερινών ορίων της Εγκατάστασης. Η ζώνη ασφαλείας με την ΠΥΡΚΑΛ διατηρείται ανέπαφη

Βασική τοποθέτηση για το CO2 Δεν μπορεί να αξιολογηθεί σημειακά Η μείωση ή αύξησή του από μια δραστηριότητα, αξιολογείται από τον συνολικό κύκλο του άνθρακα Για την αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου υπάρχουν διεθνείς δεσμεύσεις, όπως το Πρωτόκολλο του Κιότο με αντίστοιχους επιμέρους στόχους για κάθε κράτος Η μείωσή του επέρχεται μέσω μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας Ο κλάδος των Διυλιστηρίων πρωταγωνιστεί διεθνώς σε μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας

Ποια είναι η Αλήθεια για το CO2 Η επένδυση δεν αυξάνει τη δυναμικότητα του Διυλιστηρίου. Όσο αργό μπορεί να διυλίσει σήμερα, θα διυλίζει και μετά την αναβάθμιση. Η παραγωγή καλύτερης ποιότητας καυσίμων μεταφέρει τις εκπομπές CO2 από τον καταναλωτή των καυσίμων στο παραγωγό (ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟ). Άρα οι συνολικές εκπομπές CO2 δεν θα μεταβληθούν σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση (παραγωγή – καταναλωτής).

Ποια είναι η Αλήθεια για το CO2 Τα βελτιωμένα καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους βελτιωμένους κινητήρες αυτοκινήτων νέας γενιάς, με σημαντική μείωση των εκπομπών του SO2 και του CO2. Λιγότερες Εκπομπές CO2: Από 186 g CO2/km σε 120 g CO2/km Αν δεν γίνει η αναβάθμιση: Δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει αύξηση του CO2. Εφ’ όσον η κατανάλωση ζητάει τα προϊόντα, αυτά θα παραχθούν κάπου αλλού και θα εισαχθούν στην Ελλάδα. Συνολικά οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 δεν θα μειωθούν. Θα χαθεί η ευκαιρία βελτίωσης του περιβάλλοντος σε τοπικό επίπεδο. Θα υπάρξουν δυσμενείς επιπτώσεις στην Εθνική Οικονομία (αύξηση εισαγωγών) και στην τοπική οικονομία (μείωση νέων άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας και μείωση προμηθειών) Πηγή: Έγγραφο ΕΕ (SEC 2007/60)

Η περιβαλλοντική επίδοση των Διυλιστηρίων αυξάνεται συνεχώς Παραγωγή καυσίμων σύμφωνα με τις τελευταίες και αυστηρότερες περιβαλλοντολογικές προδιαγραφές της Ε.Ε. Επενδύσεις ύψους €160 εκατ. σε έργα προστασίας περιβάλλοντος την τελευταία 5ετία από τον Όμιλο ΕΛ.ΠΕ. Συνεχής προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας: τα διυλιστήρια του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ. συνεισέφεραν μόλις το 2% των εκπομπών CO2 σε επίπεδο χώρας το 2006 Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην Ελλάδα - 2006

ΜΠΡΟΣΤΑ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 21 ΜΠΡΟΣΤΑ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Δείκτης Συνθετότητας Nelson Τα Διυλιστήρια του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ. για να είναι ανταγωνιστικά πρέπει να αναβαθμιστούν Σύμφωνα με τους δείκτες Nelson1 το διυλιστήριο της Ελευσίνας έχει τον χαμηλότερο δείκτη συνθετότητας σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, η συνθετότητα των Ελληνικών διυλιστηρίων έχει ως εξής: Διυλιστήριο Δείκτης Συνθετότητας Nelson Ελευσίνας 1,5→7,2 2 Θεσσαλονίκης 6,7→7,3 2 Ασπροπύργου 11,0 ΟΚΤΑ 4,2 Μότορ Όϊλ 14,0 Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη της Solomon1 (2006), το Διυλιστήριο της Ελευσίνας συγκρινόμενο με τα υπόλοιπα της Ευρώπης, ευρίσκεται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση. Ένα διυλιστήριο για να επιζήσει στον σημερινό ανταγωνισμό πρέπει να αποκτήσει την απαιτούμενη συνθετότητα. 1: Διεθνείς οίκοι συγκριτικής παραμετροποίησης 2: Μετά τις αναβαθμίσεις

Τα Διυλιστήρια του Ομίλου ΕΛ. ΠΕ Τα Διυλιστήρια του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ. για να είναι ανταγωνιστικά πρέπει να αναβαθμιστούν Το Διυλιστήριο της Ελευσίνας ανήκει στον πιο απλό τύπο διυλιστηρίου και έτσι παράγει καύσιμα όπως Μαζούτ, Νάφθα, Καύσιμο Αεροπορίας και Ντίζελ με προδιαγραφές, που στο προσεχές μέλλον θα εγκαταλειφθούν στην Ευρώπη. Όλα τα Ευρωπαϊκά διυλιστήρια για να καλύψουν την αγορά με καθαρότερα καύσιμα για βελτίωση του περιβάλλοντος έχουν ήδη εκσυγχρονιστεί. Στην Ε.Ε. των 27 χωρών, από τα 116 διυλιστήρια που λειτουργούν μόνο 2 έχουν το παραγωγικό σχήμα του διυλιστηρίου της Ελευσίνας. Από τα 116 διυλιστήρια τα 53 διαθέτουν ήδη μονάδες υδρογονοδιάσπασης. Ο εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου θα δώσει καθαρότερα καύσιμα στην εσωτερική αγορά, χωρίς να καταφύγει η Εθνική Οικονομία στην αύξηση των εισαγωγών

Η αγορά οδηγεί στην αύξηση της παραγωγής καθαρών λευκών προϊόντων Η αγορά οδηγεί στην αύξηση της παραγωγής καθαρών λευκών προϊόντων

Ο στόχος της αναβάθμισης Με την αναβάθμιση: Δεν θα αυξηθεί η διυλιστική ικανότητα (100.000 βαρέλια/ημέρα) Αλλά: 2.200.000 τόνοι Μαζούτ Υψηλού Θείου (>3,0%) θα μετατραπούν σε: 1.320.000 τόνους Ντίζελ μηδενικού θείου 450.000 τόνους Νάφθα μηδενικού θείου και υψηλής ποιότητος, κατάλληλη για πετροχημικά ή παραγωγή βενζινών Θερμική Ενέργεια 250 MW υπό την μορφή καθαρού αερίου χαμηλής θερμογόνου δύναμης για καύση στους φούρνους αντί Μαζούτ Αλλαγή καθαρής παραγωγής μετά την αναβάθμιση του Διυλιστηρίου Ελευσίνας Εκατ. Τόνοι/έτος

Μπορούν τα ΕΛΠΕ να Συνεχίσουν ν’ Αναπτύσσονται χωρίς Επενδύσεις ; Μπορούν τα ΕΛΠΕ να Συνεχίσουν ν’ Αναπτύσσονται χωρίς Επενδύσεις ; Μια βιομηχανία, ειδικά στο σημερινό πολύ σκληρό ανταγωνιστικό περιβάλλον, για να επιζήσει πρέπει να: Παρακολουθεί τις εξελίξεις στον τομέα της Ανανεώνει και αντικαθιστά τον πεπαλαιωμένο εξοπλισμό της με νέο και σύγχρονο Εκσυγχρονίζει την παραγωγική της διαδικασία, αλλιώς δεν θα μπορεί να παράγει προϊόντα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές και συνεπώς θα χάσει το μερίδιο της στην αγορά Ανανεώνει και αναπτύσσει το έμψυχο δυναμικό της με σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης και διοίκησης Σέβεται και ενδιαφέρεται για το περιβάλλον και για τις τοπικές κοινωνίες ως σωστός κοινωνικός εταίρος

Ποια είναι η Συμβολή του Διυλιστηρίου Σήμερα στην Τοπική Οικονομία Ποια είναι η Συμβολή του Διυλιστηρίου Σήμερα στην Τοπική Οικονομία Προσφέρει μόνιμη απασχόληση σε 400 άτομα και αποτελεί πηγή εισοδήματος για ισάριθμες οικογένειες Προσφέρει απασχόληση σε εργολάβους για τη συντήρηση εγκαταστάσεων και την εκτέλεση νέων έργων Υποστηρίζει την τοπική εμπορική κοινότητα μέσω αγορών υπηρεσιών, όπως σίτισης, καθαρισμού, μεταφοράς προσωπικού. Προσφέρει: βοήθεια σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, άτομα με ειδικές ανάγκες μηχανικό εξοπλισμό σε δήμους χορηγίες σε πολιτιστικές εκδηλώσεις και ιδρύματα πετρέλαιο θέρμανσης σε σχολεία, συλλόγους, αθλητικά σωματεία και πνευματικά ιδρύματα

Τα Οφέλη στην Τοπική και Εθνική Οικονομία μετά την Αναβάθμιση του Διυλιστηρίου Τοπική Οικονομία Διασφαλίζονται οι σημερινές 400 μόνιμες θέσεις εργασίας και δημιουργούνται 120 νέες μόνιμες θέσεις (με έμφαση στην εντοπιότητα). Παράλληλα δημιουργούνται και περίπου άλλες τόσες έμμεσες θέσεις εργασίας Κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου που θα διαρκέσει δύο χρόνια, θα απασχοληθούν περίπου 1.500 άτομα κατά μέσο όρο. Δημιουργείται πληθώρα περιφερειακών θέσεων εργασίας, λόγω των υπηρεσιών που θα χρειαστούν κατά τη διάρκεια της επένδυσης (σίτιση, ένδυση, μεταφορά προσωπικού, χωματουργικές εργασίες, προμήθειες υλικών, κλπ) Εθνική Οικονομία Υποκατάσταση εισαγωγών - αύξηση της Προστιθέμενης Αξίας σε εγχώρια παραγόμενα προϊόντα Αύξηση κρατικών εσόδων Μεγαλύτερη ασφάλεια στα αποθέματα καυσίμων της χώρας